Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämä.
Itse en vielä viikko sitten tuntenut ketään kellä olisi ollut testillä todistettu korona, mutta nyt tunnen tuplarokotetun joka sairastaa parasta aikaa koronaa. Näitä kaverin kaveri tai sukulaisia kyllä tiedossa kellä ollut k, mutta ei mitenkään siinä määrin kuin mediasta saa kuvaa taudin yleisyydestä.
Mutta miten niillä voidaan todeta korona, jos ei kerran testata? En tajua.

Fimeaan on ilmoitettu 139:n ihmisen kuolleen rokotteeseen. 66 prosentille kuolemista on annettu jokin luonnollinen selitys (eli käytännössä sattumalta kuollut piikin jälkeen tai on ollut jo niin huonossa kunnossa että se normaali kuumetila on johtanut kuolemaan). Lopuille eli 45:lle tapaukselle ei ole annettu syytä vaan odotetaan lisätietoja. Kannattaa huomata että nyt jo virallisesti myönnetään ja tiedetään kahden ihmisen kuolleen piikkiin Suomessa.
Ois pienempi todennäköisyys siihen, että kukaan ei kuole kuin että 1-5 ihmistä per maa kuolee mihin tahansa. Täten on hyvinkin oletettavaa, että rokotteeseen kuolee tai siis että ei siihen "piikkiin" kuolla vaan se myötävaikuttaa kuolemaan ja on täten yksi kuolemansyy (meniköhän tää ny niin, että se ymmärretään).

Ois pienempi todennäköisyys siihen, että kukaan ei kuole kuin että 1-5 ihmistä per maa kuolee mihin tahansa. Täten on hyvinkin oletettavaa, että rokotteeseen kuolee tai siis että ei siihen "piikkiin" kuolla vaan se myötävaikuttaa kuolemaan ja on täten yksi kuolemansyy (meniköhän tää ny niin, että se ymmärretään).
Ymmärsin kyllä. Ja noinhan se on Fimean sivuilla selitetty 2/3 tapauksen kohdalla. Sinne on sitten jätetty se 1/3 ilmoitetuista kuolemista, joista "odotetaan lisätietoja". Katsotaan mitä sieltä paljastuu.

Kaksi rokoteannosta saaneiden ilmaantuvuus on noin 50 eli peräti 90 prosenttia vähemmän kuin kokonaan rokottamattomilla.
Rokottamattomien ilmaantuvuus on 500.
– Vakavan sairauden riskin osalta rokotuksen hyödyt ovat vielä selkeämmät. Rokottamattoman riski sairaalahoidon tarpeesta oli viime viikolla alueellamme 14-kertainen verrattuna kahdesti rokotettuun, Rintala sanoo.

20–29-vuotiaiden rokottamattomien suomalaisten keskuudessa koronaviruksen ilmaantuvuus on noin 450 tapausta 100 000 asukasta kohti. Kaksi rokoteannosta saaneiden kohdalla käyrä on laskenut noin 50 tapaukseen.

Tartuntojen jäljitettävyys on heikentynyt ja sairaalahoidon tarve on kasvanut. Sairaalassa on nyt hoidossa kolme koronapotilasta. Suurin osa sairastuneista oli rokottamattomia tai vasta yhden koronarokotteen saaneita.

katso liitettä 237103

Mä välillä toivoisin itsekkin olevani väärässä. :)

katso liitettä 237104
Mut eihän rokotettuja testata joten ilmaantuvuus tilastot on ripulia. Ja eikö rokottamattoman riski sairaalahoidosta ollut aiemmin 33 kertainen. Eli hyvään suuntaan menossa ja otan mieluusti nää oddsit flunssan kanssa ennemmin kuin lähden toistaiseksi jatkuvaan lääkehoitoon.

Mielenkiintoista seurata tätä passikiihkoilijoiden huutoa joka puolella, että nyt pitää testata, eikun rokottaa, eikun armeija apuun, ei vaan eläkeläiset, helvetin rokottamattomat, jne.. Kaikkia vituttaa aivan julmetusti että passi ei toimi ja lockdown tulee. Itseltäni kaikki relevantit paikat meni kiinni jo kuukausi sitten joten bring it :)

Nyt mä lähden joulutauolle tältä palstalta, oikein hyvää joulua ja uutta vuotta itse kullekin!

Mut eihän rokotettuja testata joten ilmaantuvuus tilastot on ripulia. Ja eikö rokottamattoman riski sairaalahoidosta ollut aiemmin 33 kertainen. Eli hyvään suuntaan menossa ja otan mieluusti nää oddsit flunssan kanssa ennemmin kuin lähden toistaiseksi jatkuvaan lääkehoitoon.
Miettii kuinka moni ottaa noita testejä kun tarvis mennä vaikka baariin. Näistä tulee sit flunssa positivea vaikka kuinka.

Mielenkiintoista seurata tätä passikiihkoilijoiden huutoa joka puolella, että nyt pitää testata, eikun rokottaa, eikun armeija apuun, ei vaan eläkeläiset, helvetin rokottamattomat, jne.. Kaikkia vituttaa aivan julmetusti että passi ei toimi ja lockdown tulee. Itseltäni kaikki relevantit paikat meni kiinni jo kuukausi sitten joten bring it :)

Nyt mä lähden joulutauolle tältä palstalta, oikein hyvää joulua ja uutta vuotta itse kullekin!

新年快乐 – Hyvää uutta vuotta!​

Mutta miten niillä voidaan todeta korona, jos ei kerran testata? En tajua.
Niitä ei massatestata samalla tavalla, kuin rokottamattomia, mutta testejä kuitenkin tehdään. Esim. monet isommat yritykset vaativat negatiivisen testin alihankkijoilta, ennen kuin saitille pääsee vaikka olisi tuplapiikitetty.

Ihmeellistä, ettei rokotettuja testata, mutta jokaisella on tuplarokotettu tuttu, jolla on korona?
No kyllä nuo tutut ainakin joutui testissä käymään pari viikkoa sitten täällä Oulussa. Vähän aiemmin täällä sanottiin että ei tarvi mennä jos on rokotettu. Olisko ohjeistus muuttunut kun alkoi Oulussa käyrä nousta..?

Muistakaa, rokotetut kantaa suurimman osan tartunnoista vaikka heitä ei testata.
Myöskään koronapassista ei ole mitään hyötyä, vaikka rokottamattomissa suurin osa tartunnoista.
Rokotteet ei auta, koska suurin osa sairaalassa olevista on rokottamattomia.

I got it!

Aina sitä oppii uutta.
--------
Aika vauhilla tulee infotilaisuus koronapassin laajenemisesta.

Suora lähetys kello 17: STM tiedottaa aikeista laajentaa koronapassin käyttöä – IS seuraa​

Hallituksen esityksen luonnoksessa ehdotetaan, että koronapassia voisi käyttää myös silloin, kun koronarajoituksia ei olisi voimassa.

Mulla ois niin hyvä kuitti etten viitti edes heittää..

Miten 2 kertaa rokotetut voi kantaa sitten suurimman osan tartunnoista kun heitä ei testata?

Teillä ei oikein rivit nyt pysy suorassa.

Nyt jätkät ryhtiä!

:) :)
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla oireettomia tai vähäoireisia tuplarokotettuja ei testata, eli pitää olla erittäin paha flunssa että tuplarokotettu testataan. Ja jos/kun heitä silti on hyvin suuri prosentti tartunnansaaneista, niin kun muistetaan, että valtaosa tartunnansaaneista on oireettomia tai vähäoireisia, niin looginen oletus on että todellisuudessa tuplarokotettujen tartuntamäärät ovat vielä huomattavasti suuremmat, kuin viralliset tilastot antavat ymmärtää.

Muistakaa, rokotetut kantaa suurimman osan tartunnoista vaikka heitä ei testata.
Myöskään koronapassista ei ole mitään hyötyä, vaikka rokottamattomissa suurin osa tartunnoista.
Rokotteet ei auta, koska suurin osa sairaalassa olevista on rokottamattomia.

I got it!

Aina sitä oppii uutta.
--------
Aika vauhilla tulee infotilaisuus koronapassin laajenemisesta.

Suora lähetys kello 17: STM tiedottaa aikeista laajentaa koronapassin käyttöä – IS seuraa​

Hallituksen esityksen luonnoksessa ehdotetaan, että koronapassia voisi käyttää myös silloin, kun koronarajoituksia ei olisi voimassa.

Mulla ois niin hyvä kuitti etten viitti edes heittää..
Mitä olet itse mieltä siitä, että tarvittaisiin passi vaikka ei olisi epidemiaa?

Hello. Olen seurannut tätä ketjua melko tiiviisti. Hyvä ketju. Itselläni pamahti korona päälle pari päivää sitten. Olen rokottamaton. Tartunnan sain töistä rokotetulta työkaverilta. Hänellä melko vahvat oireet päällä. Itsellä oireina lämpö/kuume n. 38 astetta. Päänsärky. Limainen ja karhea kurkku. Nyt täytyy toivoa, että oireet pysyvät tässä, eivätkä tästä pahene. Joulu menee nyt valitettavasti eristyksessä.😬
You lucky bastard :heart:

Sen verran todettava, että täällä (ei pk seutu) kyllä testataan ihan aktiivisesti tuplarokotettujakin. Tiedän aika monta jotka käynyt jo useammassa testissä vaikka jopa triplat yhdellä. Toisille tämä tuntuu olevan kuin k-kenkäpassin leimoja keräilisi. Juostaan kuormittamassa testausta joka hiton aivastuksesta. Ansioituneimmat perheet mitä itse tiedän juossut testeissä toistakymmentä kertaa. Repikää siitä huumoria.

Oon käyny kerran ja sen takia ku nokka vuoti ja töihin ei saanu mennä. Hyväl omatunnolla sit 3 päivää pois. Ilman korona ois ollu normi työpäivä. Siinä ne tän vuoden sairaslomat about onki. Kyllähän tähän sen 4 astra zenecaa tarvii jos vaikka verestä vois tehä puuroa

Back
Ylös Bottom