Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Uudet kuolin luvut julkastu. Tippuu ku heinää täyden rokotesarjan saaneet. hyvin toimii piikit :D:D Huom ei rokotesuojaan lasketaan kaikki jos kuolee 28 päivää piikin jälkeen.

Ei noi kerkee ees sairaalaa asti ku kuolee pystyyn kadulle :D Pelkkii rokottamattomia siellä hoidossa. On se kiva ku on ees mahollisuus selvitä rokottamattomana ja pääsee hoitoonki asti.

katso liitettä 237080
Tuossa on kylläkin rokottamattomilla iso yliedustus. Niissä ikäryhmissä, joista melkein kaikki koronakuolemat tulevat, rokottamattomia on alle 10 prosenttia, mutta kuolemissa rokottamattomien osuus näkyy olevan 35 prosenttia.

Hyvä ettei tullut mitään sivareita. Mutta ajatteletko tosiaan niin, että kun sinä et saanut mitään, niin ei kukaan muukaan voi saada oireita?

No, selitä mulle, miks mun pitäis se piikki tai piikit ottaa? Siksi kun yhteiskunta vaatii ja rajoittaa mun tekemisiä? Mulla ei ole periaatteessa terveydellisiä syitä olla ottamatta piikkejä, mutta on sitäkin suuremmat poliittiset syyt.
En ajattele, kyllä rokotteen mahdolliset sivuvaikutukset ovat ihan todelliset. Mutta todellista on myös se, että osa ei sairasta koronaa lievänä ja minulla on näitä lähipiirissä useampi jotka ovat joko olleet sairaalassa tai saaneet pitkäkestoisia keuhko-oireita. Sitten kun punnitsin hyöty/haitta suhdetta niin päädyin rokotteen olevan pienempi haitta. Nämä oli mun syyt ottaa ja jokainen pohtii omat syyt ottaa tai jättää ottamatta. Mutta mihinkään suureen salaliittoon en usko taustalla. Alkuperäinen viesti oli toki kovin kärjistetty, kun keskustelu täällä tuntuu jakautuneen vahvoihin kuppikuntiin. Yleisesti olen sitä mieltä että, Suomen kaltaisessa valtiossa luottamus viranomaistoimintaa on lähtökohtaisesti kansalaiselle hyväksi ja viranomaisen suositukset perustuvat tutkittuun tietoon.

En ajattele, kyllä rokotteen mahdolliset sivuvaikutukset ovat ihan todelliset. Mutta todellista on myös se, että osa ei sairasta koronaa lievänä ja minulla on näitä lähipiirissä useampi jotka ovat joko olleet sairaalassa tai saaneet pitkäkestoisia keuhko-oireita. Sitten kun punnitsin hyöty/haitta suhdetta niin päädyin rokotteen olevan pienempi haitta. Nämä oli mun syyt ottaa ja jokainen pohtii omat syyt ottaa tai jättää ottamatta. Mutta mihinkään suureen salaliittoon en usko taustalla. Alkuperäinen viesti oli toki kovin kärjistetty, kun keskustelu täällä tuntuu jakautuneen vahvoihin kuppikuntiin. Yleisesti olen sitä mieltä että, Suomen kaltaisessa valtiossa luottamus viranomaistoimintaa on lähtökohtaisesti kansalaiselle hyväksi ja viranomaisen suositukset perustuvat tutkittuun tietoon.

Jos sulla on useita sairaalaa joutuneita niin mikä on taustalla. Riskiryhmää pakko olla sairauden, iän tai painon puolesta ku en tiedä ite taas yhtäkää joka ois ollu lähelläkään sairaanhoitoa ikäryhmästä 7-68 ja tartuntoja joku 40-50 ja näistä vain yks 60v oli rokotettu. Puolet about oli viel vuonna 2020 ku tää lenssu oli pahempi ku delta. Yks on valitellu et tuli rytmihäiriöitä 2kk sairastetun koronan jälkeen

B125522C-393D-4F15-B1F2-9217F945504F.webp

” Hongkongin yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan omikronmuunnos monistuu ihmisen keuhkoputkissa 70 kertaa deltamuunnosta nopeammin. Tutkijat kertovat, että salamannopea monistuminen saattaa selittää sen, miksi muunnos leviää ihmisestä toiseen aiempia muunnoksia nopeammin.”

”Juuri julkaistussa, vielä vertaisarvioimattomassa tutkimuksessa Massachusettsin yliopistosairaalan, Harvardin ja MIT:n tutkijat testasivat Pfizerin, Modernan ja J&J:n rokotteet ja totesivat, että ne tuottivat vähän tai eivät lainkaan vasta-aineita virusta vastaan. Tilanne muuttui ratkaisevasti, kun veressä oli tehosteannos eli Pfizerilla ja Modernalla kolmas ja J&J:llä toinen rokote.”

Pfizerin paxlovid tuli just sopivasti sattumalta saataville hätäluvalla ja tietenkään se ei korvaa turhaa rokotetta ku just tää kolmas rokote tekee suuren muutoksen asiaan 😁

eiköhän toi oo kaikista mahollisista paikoita sensuroitu. Aika tiukkaa puhetta. Saa olla kyl vitttu päästään sekasi jos tota myrkkypaskaaa lapseensa antaa piikittää...

Vieläku ottaa huomioon et toi tauti on käytännössä vaaraton. JA jo vuosikausia olleet influenssat paljon vaarallisempia. Miten vitun sekasin oikeesti pitää olla vanhempien. Ei voi käsittää..
Omien lasten rokottaminen on poliittinen kannanotto; halutaan näyttää ettei kuulu mihinkään foliohattuporukkaan, uskoo tieteeseen, on hyvä ihminen, saa paljon tykkäyksiä somessa jne. Ja toki moni vanhempi tulee rokottamaan lapsensa siitä syystä että koronapassi tullaan ulottamaan aina vastasyntyneisiin asti.

Omien lasten rokottaminen on poliittinen kannanotto; halutaan näyttää ettei kuulu mihinkään foliohattuporukkaan, uskoo tieteeseen, on hyvä ihminen, saa paljon tykkäyksiä somessa jne. Ja toki moni vanhempi tulee rokottamaan lapsensa siitä syystä että koronapassi tullaan ulottamaan aina vastasyntyneisiin asti.
Tätähän se juuri on.... sitä että jotenkin mainostetaan että ollaan parempia ja tunnollisia ihmisiä hinnalla millä hyvänsä. Kyllä varmasti moni kokoee jonkinlaista mielihyvääkin kun saa näyttää, että hänellä on passi ja pääsee jonnekkin sisään. Oli tarkoitus käydä tänään lasten kanssa leffassa ja hetkeksi unohdin, että tottahan passia siellä kysellään. No eipä mitään, lapset kainaloon sohvalle, tykiltä pyörimään piraattirannan uutuusleffat kotiteatterin kautta ja herkut messiin..nou problemo :giggle:

Influenssaan sairastuu jopa 800000 suomalaista vuodessa mut en ole sitä ikinä tiedostaen ainakaan sairastanu. Miks tää nuha tekis poikkeuksen? Kumminkin siihen kuolee enemmän ku koronaan

Itsellä tilanne tavallaan päinvastainen, mutta lopputulema hyvin samoissa. Enemmän tuttavapiirissä on kärsitty rokotteen seurauksena, enkä tunne tai edes tiedä ketään tuttua joka korona olis aiheuttanu muuta ongelmaa kuin taloudellista (heitä onkin sitten jo enemmän).

Oma valintani on tämän ja monen muun seikan perusteella ollut olla ottamatta rokotetta. Mä pystyn tosi hyvin välttämään kontakteja muihin ihmisiin ja olen niin tehnytkin silloin jos on ollut mitään oireita. Oma perhe poislukien.

En usko salaliittoihin, vaikka täytyy sanoa että tässä on kyllä jonkinasteiseen systemaattiseen vehkeilyyn tosi helposti nähtävissä merkit. Mahdollisimman laajaan rokottamiseen siis, muiden tehokkaiden torjuntamuotojen kustannuksella. Mut en mä ketään siitä syyttäisi, jos tässäkään asiassa päätyy eri päätelmään. Kaikki toi 5G/nanosiru-homma on aivan liian fringe-touhua mun makuun, eikä uskottavaa mitenkään. New World Order sitten taas.. en tiedä, ehkä mutta vähän kummalliselta vaikuttaa sekin. Sitte taas se, että lääkejätit ja Big Tech yhdessä WHO:n kanssa pyrkis just systemaattisesti yhdessä hyötymään tilanteesta ja sensuroimaan kaiken rokottamisnarratiivia vastustavan aineksen: voisi mun mielestä tapahtua ja jossain muodossa tapahtuukin, se on aika selvä.

Mutta mun ongelma on yksinkertaisesti se jos rokotteita pakotetaan kellekään missään muodossa. Valinnanvapaus pitäisi olla ja jos kukaan kuolee tai saa pysyviä vakavia haittoja rokotteen seurauksena niin silloin pitäisi hallitus vaihtua, häkki heilua ja maksaa korvaukset kaikkialla missä on pakkorokotettu. Silloin on verta käsillään niin monella tässä touhussa.

Kyllä, se menee just noin. Valitsette vapaaehtoisesti marssia juutalaisina Auschwitziin ja muut valitsee olla herrarotua. Siellä sitä sitten aidan sisällä muristaan ylpeänä alfaleijonana. Sama se on korkeasaaressakin. Leijona pystyy vetää ihmistä pataan, mutta siellä se vaan on häkissä ihmisten pällistelevänä. Miksi on näin? Noh, oma veikkaus, että jellonat on yksinkertaisesti dajjuja.
Eli juutalaiset oli daijuja kun ne "marssi" Auschwitziin?Voitko vaikka twiitata tän helmen omalla nimellä niin saadaa keskustelua aikaseksi?

Mutta mun ongelma on yksinkertaisesti se jos rokotteita pakotetaan kellekään missään muodossa. Valinnanvapaus pitäisi olla ja jos kukaan kuolee tai saa pysyviä vakavia haittoja rokotteen seurauksena niin silloin pitäisi hallitus vaihtua, häkki heilua ja maksaa korvaukset kaikkialla missä on pakkorokotettu. Silloin on verta käsillään niin monella tässä touhussa.
Tämä olisi muuten tosi hyvä mittari, kuinka turvallisina päättäjät rokotteita oikeasti pitävät. Jos he asettavat pakko- tai käytännönpakkorokotukset myös niille, jotka eivät sitä halua, niin heillä pitäisi olla myös tekemisistään rikosoikeudellinen vastuu. Esim. jos joku pakotettu kuolee tai sairastuu vakavasti rokotteesta, olisi pelkästään oikeudenmukaista, jos siitä seuraisi syyte vaikka kuolemantuottamuksesta.

Tämä olisi muuten tosi hyvä mittari, kuinka turvallisina päättäjät rokotteita oikeasti pitävät. Jos he asettavat pakko- tai käytännönpakkorokotukset myös niille, jotka eivät sitä halua, niin heillä pitäisi olla myös tekemisistään rikosoikeudellinen vastuu. Esim. jos joku pakotettu kuolee tai sairastuu vakavasti rokotteesta, olisi pelkästään oikeudenmukaista, jos siitä seuraisi syyte vaikka kuolemantuottamuksesta.
Tämähän se pitäisi saada kansan kalloon taottua. Nyt myönnetään ainakin kahden kuolleen piikkiin ja 130 ilmoitettua kuolemaa (joista varmastikaan kaikki eivät pidä paikkaansa). Jos yksikin kuollut on ottanut rokotteen painostuksen seurauksena niin siinä on verta käsissä jokaisella poliitikolla ja median edustajalla.

Hauskaa muuten jos kysyis yhdeltäkin piikkipakottajalta että kannattaako ne kuolemanrangaistuksen käyttöä missään olosuhteissa niin ne todennäköisesti vastaa "ei, koska se on moraalisesti väärin" (mistä olen samaa mieltä - en kannata teloituksia edes pahimpien sarjamurhaajien kohdalla), mutta ei näitä psykopaatteja nyt kiinnosta muutama piikkikuolema jos se vaan tehdään suuremman hyvän eteen. Todennäköisesti edes muutamat lasten piikkikuolemat eivät näitä kusipäitä haittaa hevonpaskaakaan.

Back
Ylös Bottom