Mistäköhän tää aina puskee esille? Siis väite missään määrin, että rokote estäisi tartuntoja?Olli Vapalahti (zoonoosiviruslogian proffa) aamutelkassa sanoo että on ihan selkeää ettei kaksi kertaa otettu "rokote" estä koronan tarttumista.
Maskit luonnollisesti tekee kuitenkin ihmeitä![]()
Vai perustuuko se väite siihen, että rokotekattavuuden vähentäessä sairastumista niin se on väännetty muotoon "estää tarttumista"?
Itse ainakin käsittelen eritavoin sen, että väitetään rokotteen estävän kuin että väitetään rokotekattavuuden vähentävän taudin leviämistä. Pikku eroja mutta niistähän tässä tuntuu olevankin se vääntö kokoajan.
No tuohan on nyt selvää, että jos maskeja käytetään oikein niin ne vähentävät huomattavasti hengitysteissä leviävien tautien leviämistä. Pitää olla taas tosi urpo idiootti, jos väittää jotain toista.
Se kannattaako maskeja käyttää, KUN NIITÄ EI OSATA KÄYTTÄÄ OIKEIN, onkin sitten oma keskustelunsa.
Itse en käytä maskia muuta kuin lääkärissä käydessäni.
Tuuletinpoikakin varmaan olen, kun kolmatta rokotetta on tulossa.
Syy: Itse oletin, että tauti lieventyy nopeammin, joten en ajatellut edes ottaa kolmatta rokoteannosta. Nyt kuitenkin tilanne on eri, joten olkapäätä esille vaan.
Jokainen sitten jota kiinnostas alkaa nälvimään tästä yksilön valinnasta, voikin sitten ottaa iha ite selville miksi ja miten voin saada rokotteen edes näin aikaisessa vaiheessa.