Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tota noin, mennäänkö kuvauttamaan sun keuhkot, niin pääset tosta harhakuvasta eroon. Ja jos et tiedä, niin terva pysyy siellä keuhkoissa yli 10 vuotta ja näkyy kuvissa. Ja se ei ole terveellistä. Nää koronakiimaiset ovat kyllä hauskoja kun venyttävät fysiikanlakeja. Ootko sä ihan irrallaan todellisuudesta ja uskotko ihan oikeasti, että tupakka ei sulle mitään ole tehnyt? Ihan oikeesti, onko näin? Herää nyt vittu jo. Jotain järkeä nähin viesteihin.
Laitapa, Mike, sarkasmitutka päälle ja lue uudestaan. Viesti voi saada hieman eri merkityksen.

"Tupakkatuotteet vahingoittavat koko elimistöä. Vuosittain arviolta lähes 5 000 suomalaista kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin. Joka kolmas syöpäkuolema on tupakan aiheuttama, ja joka viides sydän- ja verenkiertoelinten sairaus aiheutuu tupakoinnista. Keskimäärin tupakointi lyhentää elämää kahdeksan vuotta. Tupakointi on monien sairauksien riskitekijä ja pahentaa jo todettuja sairauksia. Vuodessa tupakkasairauksien hoitoon käytetään vähintään yhden keskussairaalan työpanos."

Tämä lainaus on ilmeisesti terveyskirjastosta? Mutta terveyskirjastossa ei ole koronarokotteen yhteydessä mitään mainintaa siitä, että se aiheuttaisi kuolemia tai että sitä olisi tutkittu puutteellisesti. Voidaanko siis terveyskirjastoon luottaa silloin kun kyse on tupakoinnin vaaroista, mutta ei silloin, kun kyse on koronarokotteesta? Vai onko tässä sama kuin yleensä, että voidaan luottaa kun se tukee omaa mielipidettä, mutta ei silloin kun se on ristiriidassa sen kanssa? Auttakaa vähän mua näissä, mulla ei taida riittää kapasiteetti leijonalogiikkaan :(
Logiikka ei ole kovinkaan monimutkainen, joten luulisin, että kapasiteettisi riittää. Tuosta rokotteesta on ihmiskunnalla kokemuksia vasta muutama kuukausi. Tupasta vähän pidempään.

Tuosta rokotteesta on ihmiskunnalla kokemuksia vasta muutama kuukausi. Tupasta vähän pidempään.
Tavallaan. Tavallaan ei. Siellä oli taustalla parikyt vuotta mrna teknologia ja sars-epidemian ajalta rokotetutkimus ja aihio jonka pohjalta koronarokote tehty. Eli tyhjistä ei tehty rokotetta.

e. Itse asiassa vuos on kokemusta tässä muodossa.

Hyvinkin mahdollinen skenaario.

Iso valhe: Koronavirukseen kätketty disinformaatio-operaatio​

"Kiina on noussut taloudellisesti vahingoittumattomana koronamanian avulla, kun taas lännen varat ovat täysin ehtyneet sulkutilojen ja muiden itsetuhoisten toimenpiteiden takia"​

Tavallaan. Tavallaan ei. Siellä oli taustalla parikyt vuotta mrna teknologia ja sars-epidemian ajalta rokotetutkimus ja aihio jonka pohjalta koronarokote tehty. Eli tyhjistä ei tehty rokotetta.

e. Itse asiassa vuos on kokemusta tässä muodossa.

Miksi sä höpiset tuota THL-kieltä.
Ei tuosta ole mitään kattavaa kokemusta varsinkaan nykykäytössä vaikka on "ollut vuosikymmeniä jo olemassa jne. " hevonpaskaa.
Sinä et tiedä yhtään mitään mitä tapahtuu. Kunhan vain koitat luoda kuvaa kuinka kaikki on niin mietittyä ja turvallista jne.
Linkkailet vain samaa yhden agendan roskaa tänne kuten mediakin tekee jatkuvasti.

Onko Suomen korona exit-strategiassa mitään mainintaa miten alas päivittäiset tartunnat pitää tippua että voidaan luopua maskeista? Tai siis minä en tarvitse mitään lukua, mutta nämä muut suhteellisuustajun menettäneet kanssakyläläiset.

Onko Suomen korona exit-strategiassa mitään mainintaa miten alas päivittäiset tartunnat pitää tippua että voidaan luopua maskeista? Tai siis minä en tarvitse mitään lukua, mutta nämä muut suhteellisuustajun menettäneet kanssakyläläiset.
Ei meil oikee taida olla pakkoja kun muutamassa paikassa. Suosituksia kyllä. Eli vaikka heti.

-------
1620147284586.webp

Mua kiinnostais tietää missä vaiheessa VR, HSL ja muut poistaa "maskipakkonsa". Nythän ollaan käsittääkseni jossain lokakuun puolenvälin tilanteessa menossa takaperin.

Mua kiinnostais tietää missä vaiheessa VR, HSL ja muut poistaa "maskipakkonsa". Nythän ollaan käsittääkseni jossain lokakuun puolenvälin tilanteessa menossa takaperin.
Veikkaan että siinä on aika iso hystereesi tähän suuntaan kun mennään että uskalletaan naamarisuosituksia alkaa keventämään.

Radiossa tuli tänään, että elokuussa oltaisiin kuulemma "täysin normaalissa".
Taitaa "täysin normaalia" kestää osalla hyvin vähän kun iskee syksyvariantit ja sitten ei ollakaan enää normaalissa.

Tänään kävin asioilla tokmannissa ja näki taas sen absurdin näytelmän.

Ovilla lukee pidä maskit, pidä turvaetäisyys
Sisällä kymmenittäin ihmisiä parveilee keskellä käytäviä ei turvaväleistä tietoakaan ja maskit toki välillä suun kohdalla. Toinen nostaa hitsausmaskiaan tutkiessaan tuotteita kun ilmeisesti häikii tai sitten ei vaan näe läpi. Yksi puhuu pulimessa maski roikkuen puoliksi naamalla.
Liikkeessä kuulutetaan 10min välein "pidä maskia ja 2m turvavälit vähintään kaikkiin"
Tämä ei toteudu missään vaiheessa ruuhkaisessa tokmannissa. Eikä voisikaan. Täysin mahdotonta koska kukaan ei pääsisi mihinkään jos olisi 2m voimakenttä kaikilla. Typerää paskaa.
Kassajonoissa tätä 2m ruvetaankin yht äkkiä pitämään vaihtelevilla käsityksillä ja jonot venyvät ties minne pitkin ruuhkaista kauppaa kahden kassan ollessa auki ja kukaan ei tiedä missä jonon pää on ja porukka parveilee sekä tungeksii pahasti ympäriinsä. Porukka selvästi turhautuneena ja olen huolissani muutaman maskipään verenpaineista ja happipitoisuudesta.

Lopulta onneksi pääsin ulos pesusieneni kanssa ja mietin kauan tätä absurdi näytelmää pitää katsoa.

Thl/who Jussi sane.

Thl/who Jussi sane.

Niin mitä?

Ootko sä ihan irrallaan todellisuudesta
Ei hyvä vittu ootko sä hivenen pihalla???
Ootko sä oikeasti vähän tyhmä ja täydellisesti aivopesty?
Logiikka ei ole kovinkaan monimutkainen, joten luulisin, että kapasiteettisi riittää
Sinä et tiedä yhtään mitään mitä tapahtuu.

Että tällaista tänään. Ehkä teillä on huomenna parempi päivä.

Kieltämättä tässä ihmettelee noiden ihmisten hysteriaa.
Nyt kun kaikkialla Suomessa laskenut tartunnat reilusti ja myös meillä mutta suhteessa muuhun maahan korkealla niin ihmiset ulisee että tätä nyt saadaan kun ei käytetä maskeja. Paikallisradion toimittelijoiden vakiolause on joka juonnolla että pitäisi muistaa maskit, ihan käsittämätön mantra tullut siitä.

Back
Ylös Bottom