Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Osittain tän takia vaihdoin etukyykkyyn jo aiemmin, mutta ei mitenkään täydellisesti auttanut. Samoin käsien suora treeni kevyemmin. Ei vaan auta tarpeeksi sekään. Aina sattuu kun alkaa vastaotteella tekemään.
Venyttely on mulla tuntunu pahentavan tuota kipua mutta tärinä (Bilteman myllytyskone) on taas auttanut, samaten pallolla tai nyrkillä hierominen.

Hauiskäännöt tangon sijaan käsipainoilla ja mieluummin hammerotteella.

Ja penkissä leveä ote on ollut pahempi ku kapea, helpotti seki ku jätin leveän otteen pois ja vaihdoin mediumiin/kapeaan.

Nämä siis omia havaintoja mitkä mulla on jeesannut, en tiedä auttaako muilla.

Villinä veikkauksena se toinen jänne hauiksen toisessa kiinnityskohassa, ja sisempi, eli torsoa lähimpänä oleva alue. Aika perus. Myötäote hellempi mullekki. Liittynee vastaotteen tuomaan kiertoon, mikä vaatii enemmän liikkuvuutta eri alueilta.
Nimenomaan tää, ei ole anatomia niin hallussa että tietäisin korrektin nimityksen :D

Onko muuten kukaan nähny myynnissä kaarevaa leuanvetotankoa? Siis tarkoitan että pystyis suhtkoht kapealla vetämään vastaotteella, mutta olis pikkusen ergonomisempi kulma, leuanveto EZ bar niinsanotusti, hieman ranteita ja hauiksen jänteitä hellimään... Yleensä noissa missä on kulmaa, se alkaa vasta jostain sikaleveältä. Semmonen kauttaaltaan kaareva olis kiva.

loppuu kyllä, ellei hoida kuntoon. yks mikä stressaa sitä pitkää päätä on eteentyöntyneet hartiat. eli lavanlähentäjille, takahartioille ja olkavarren uloskiertäjille hommia. venyä hartioille, rinnalle ja latseille.

alaosan kyllä saa rikki. suora kyynärpää ja kova staattinen jännitys ja mieluiten joku räpsy vielä ja naps naps. apteekkisponssattu treeni auttaa vielä enemmän.

yläosan vaivat on pääasiassa pitkän pään vaivoja ja ne pitää ottaa vakavasti.

View: https://www.youtube.com/watch?v=LdSUetdxZxM

Uus kanava tubessa, lähinnä leukoja, käsilläkävelyjä, juoksentelua ja muita treenailuja. Saa sanoa mielipiteen ja että kannattaako jatkaa videoiden tekoa x)

Mukavia illanjatkoja!

Hyvä pätkä! Näitä on mukava katella senkin takia, kun tämmösenä superin läskinä ei itse pysty moiseen. Jatka ihmeessä videoiden tekoa ja jaa tänne/treenivideoketjuun.

Nyt on leuanvedoissa projektina päästä vetämään 50kg lisäpainoilla sarjoja, siihen on kyllä vielä matkaa. Tällä hetkellä jaksaa tehdä 4x4 +15kg ja siinäkin viimeiset toistot vikoilla sarjoilla aika hikiset, mutta suht strictinä pysyy. Jotenkin toi voimapuoli leuoissa jäänyt aina heikoksi, niin tarkoitus ois lähteä korjaamaan asiaa seuraavien kuukausien aikana.

@Ukkeli123 Hyvä video! Jatka vaan niiden tekemistä.

Nyt on leuanvedoissa projektina päästä vetämään 50kg lisäpainoilla sarjoja, siihen on kyllä vielä matkaa. Tällä hetkellä jaksaa tehdä 4x4 +15kg ja siinäkin viimeiset toistot vikoilla sarjoilla aika hikiset, mutta suht strictinä pysyy. Jotenkin toi voimapuoli leuoissa jäänyt aina heikoksi, niin tarkoitus ois lähteä korjaamaan asiaa seuraavien kuukausien aikana.

@Ukkeli123 Hyvä video! Jatka vaan niiden tekemistä.

Hei, meillä on sama tavoite! Mä haluan vetää 50kgx5, vuosi sitten pääsin muutaman toiston päähän tosta, sitten loppui kärsivällisyys ja ohjelma meni vaihtoon. Nyt olen edelleen yhtä kärsimätön, mutta vielä vähän heikompi, kuin vuosi sitten, mutta mä haluan ton tavoitteen.. Oikeastaan olen aika lähellä sitä, 40kgx6 vedin pari viikkoa sitten, sen jälkeen kroppa on tukottanut jatkuvasti.. Oma painoa on tosin vaan 86-88kg, kun se oli edellisellä rundilla 90-92kg, eli absoluuttisesti olen sarjapainoihin nähden heikompi, suhteellisesti vahvempi.

Mä uskon, että toi tavoite on sulle mahdollinen ( on vähän pakko, miten mä voisin muuten uskoa, että se on sitä itsellenikään.. ) !!!

Hei, meillä on sama tavoite! Mä haluan vetää 50kgx5, vuosi sitten pääsin muutaman toiston päähän tosta, sitten loppui kärsivällisyys ja ohjelma meni vaihtoon. Nyt olen edelleen yhtä kärsimätön, mutta vielä vähän heikompi, kuin vuosi sitten, mutta mä haluan ton tavoitteen.. Oikeastaan olen aika lähellä sitä, 40kgx6 vedin pari viikkoa sitten, sen jälkeen kroppa on tukottanut jatkuvasti.. Oma painoa on tosin vaan 86-88kg, kun se oli edellisellä rundilla 90-92kg, eli absoluuttisesti olen sarjapainoihin nähden heikompi, suhteellisesti vahvempi.

Mä uskon, että toi tavoite on sulle mahdollinen ( on vähän pakko, miten mä voisin muuten uskoa, että se on sitä itsellenikään.. ) !!!

Ai hitsi, oli sulla aika lähellä! Toi on kummiskin hyvää kehitystä mun mielestä, että suhteellinen voima on nousussa. Kuis tukkoutuu?

Kiitos uskosta! Viime treeneissä tuli 4x5 tolla 15kg lisäpainoilla, niin kyllä siitä pikkuhiljaa kehittyy. Ei ole kauheesti tehnyt aikaisemmin leukoja lisäpainoilla, niin varmaan toi pomppii ylös kun liike hermottuu paremmin. Testailen välietappia +25kg varmaan parin tai kolmen viikon päästä, niin saa vähän enemmän dataa minkä ympärille tehdä seuraavan jakson suunnitelma. (Jospa siitä löytyisi nykyinen 1-3RM.)

Njaa. Oishan tän voinu suoraan tänne pistää. Kahteen ketjuun sit, ku ei oo niin justiinsa. Youtuben raskaimmat pyyhe leuat heittämällä ;;;D. Where is my GODDAMN MEDAL?!

Toi ranteilla veto on mun mielestä kyl kova koska ite en pysty kuin hät hätään pari sekkaa roikkumaan noin.

Tänään neljän kilon parannus ennätykseen Hyvinkään kisoissa:

92 kg

94 kg

Matka jatkuu kohti 100 kiloa!

Hemmetin kova parannus vanhaan enkkaa. Satku tulee varmasti - kenties jo ens keväänä. Ilmiselvästi sulla on todella toimiva treeniohjelma.

Back
Ylös Bottom