Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Miltä näyttää sun vedot, jos painoa tangossa esim. 160kg-170kg? Pysyykö niissä miten hyvin tekniikka kasassa? Kun itsellä ei ainakaan ole yleisesti minkäänlaista taipumusta vittuiluun tai dissaamiseen, mutta nuo sinun vedot on aivan järkyttävää katsottavaa. Ja ehkä harmilliselta tuntuu se, että vaikka miten moni asiasta sinulle koittanut ainakin tässä ketjussa puhua, niin et tunnu jostain syystä ottavan asiaa yhtään vakavasti. Itselle tultiin aikanaan salilla salin pitäjän toimesta tekniikasta aika tiukkaa mutta aiheellista palautetta antamaan, niin seuraavasta treenistä alkaen mavepainot olivat noin 65% siitä, millä olin aiemmin treenannut. Ja mun tekniikka ei ole koskaan kuitenkaan ollut tuon näköistä kuin sinulla, polvet vaan veti liikaa sisäänpäin. Itse ainakin olin palautteesta helvetin tyytyväinen ja tein radikaalin muutoksen heti, eikä niin, että "Joo, täytyy pitää joku kevyt viikko ja panostaa vähän kyykkyyn ja ottaa joku kymppi pois treenipainoista". Jos tässä olisi kyse vain siitä, ettet tuolla tekniikalla kauaa pystyisi mavettelemaan, niin en jaksaisi edes vaivautua vastaamaan. Mutta kun sulla tuntuu olevan hemmetin kova into ja motivaatio treenata, niin haluaisi sen mahdollisuuden jatkuvan läpi elämän. Näissä punttitouhuissa on sellainen jännä universaali välittämisen tunne, että ota nyt mies OIKEASTI jo vihdoinkin kiinni jo näistä muiden neuvoista ja kokemuksista, kun pahimmillaan ne seuraukset vaikuttavat 24/7 enemmän tai vähemmän koko loppuelämän ajan. Sulla on ihan varmasti potentiaalia päästä tulevaisuudessa noihin painoihin ja yli hyvälläkin tekniikalla, niin älä nyt koita kiirehtiä näissä hommissa. Aloittaisit jostain about 150+ kilosta progressiivisesti nostamaan treenipainoja, etkä yhtään tekniikan kustannuksella. Mä en ikinä käyttäisi aikaa vittuiluun tai nauramiseen, vaan näin pitkän viestin jaksan kirjoittaa vain siksi, että toivon jossain vaiheessa näiden neuvojen määrän kumuloituvan sun mielessäsi ja teet oikeita ja selkeitä muutoksia asioiden suhteen...
Kaipa ne 160-170 vedot ihan sujuvia on, Uskoisin että saisin 190-200 kilolla tehtyä vielä ihan välttävää sarjaa mutta sen vuoksi että saisin kyykkyohjelman läpi palautumisen kannalta niin aion tehdä vähän aikaa vaan sellaisia vetoja mitkä saan myötäotteella. Myötäotteella saan tällä hetkellä jotain 167,5 kiloa 4-5 kertaa. Myötäotteella vetämisessä tulee ainakin ensin otteen kuin selän pettäminen kesken sarjan. En uskoisikaan että kukaan jaksais kirjoitella noin pitkää tekstiä ihan vaan pottuillaksesi. Ja tosi hyvä onkin että ihmiset antavat täällä neuvoja. Kyllä mä voisin kokeilla esimerkiks miten vedot muuttuu kun otan mallia tänne linkatusta opetusvideosta jos vaikka 170-180 kokeilen. Mitä tulee hemmetin kovaan intoon ja motivaatioon niin haluaisin saada vielä rintalihakset vielä tänä vuonna jonkinlaiseen kondikseen (120Kg+ penkki) ja tietenkin kyykkyohjelma läpi jonka jälkeen suunnitteilla dietata vähärasvaisimpaan kuntoon mitä olen koskaan ollut. Ja toivotaan että jää jotain lihasmassasta ja voimistakin tähteeksi sen ruljanssin jälkeen.

Kaipa ne 160-170 vedot ihan sujuvia on, Uskoisin että saisin 190-200 kilolla tehtyä vielä ihan välttävää sarjaa mutta sen vuoksi että saisin kyykkyohjelman läpi palautumisen kannalta niin aion tehdä vähän aikaa vaan sellaisia vetoja mitkä saan myötäotteella. Myötäotteella saan tällä hetkellä jotain 167,5 kiloa 4-5 kertaa. Myötäotteella vetämisessä tulee ainakin ensin otteen kuin selän pettäminen kesken sarjan. En uskoisikaan että kukaan jaksais kirjoitella noin pitkää tekstiä ihan vaan pottuillaksesi. Ja tosi hyvä onkin että ihmiset antavat täällä neuvoja. Kyllä mä voisin kokeilla esimerkiks miten vedot muuttuu kun otan mallia tänne linkatusta opetusvideosta jos vaikka 170-180 kokeilen. Mitä tulee hemmetin kovaan intoon ja motivaatioon niin haluaisin saada vielä rintalihakset vielä tänä vuonna jonkinlaiseen kondikseen (120Kg+ penkki) ja tietenkin kyykkyohjelma läpi jonka jälkeen suunnitteilla dietata vähärasvaisimpaan kuntoon mitä olen koskaan ollut. Ja toivotaan että jää jotain lihasmassasta ja voimistakin tähteeksi sen ruljanssin jälkeen.
Kirjoitusvirheitä oli monenlaisia mutta niin käy kun kirjoittaa ilman että tarkistaa mitä kirjoittaa :D

Ota Tomppa videota jostain 150-170 vedoista? Katsotaan porukalla miltä näyttävät pienemmillä kiloilla. Varmaan jokainen oppii jotain uutta.

Kyllä tämän päivän mavet oli varmasti parempia kuin nämä aikoinaan
View: https://www.youtube.com/watch?v=QxobGlhhOkA
Minun jaloista loppuu paukut ennen selkää. Siitä johtuu huonot loppuojennukset. .

Tuota..Eikös maastavedossa loppuojennus tehdä selällä eikä jaloilla?
Järkyttäviä videoja kuitenkin,ehkä laittasin jo puhelimeen jonku apuvälinevuokraamon numeron.
Ota ainakin 50 kiloa pois tangosta,tuossa käy muuten ihan helvetin huonosti,jonain päivän sä jäät makaamaan tuonne lattialle ja odotat että joku soittaa ambulanssin.Se tapahtuu sadasosa sekunnissa eikä pikkuhiljaa.Tulee selkäranka takapuolesta ulos niinkö häntä olis.
Varmaan kiva sitten vilkuttaa sillä.

Mitä sä ajattelet kun teet näitä vetoja? Eikö käy mielessä että ei voi olla terveellistä tai tässähän halvaantuu kohta kaulasta alaspäin loppuelämäksi.

View: https://www.youtube.com/watch?v=svfan5nnE6o

Viimeksi muokattu:
Tuota..Eikös maastavedossa loppuojennus tehdä selällä eikä jaloilla?
Järkyttäviä videoja kuitenkin,ehkä laittasin jo puhelimeen jonku apuvälinevuokraamon numeron.
Ota ainakin 50 kiloa pois tangosta,tuossa käy muuten ihan helvetin huonosti,jonain päivän sä jäät makaamaan tuonne lattialle ja odotat että joku soittaa ambulanssin.Se tapahtuu sadasosa sekunnissa eikä pikkuhiljaa.Tulee selkäranka takapuolesta ulos niinkö häntä olis.
Varmaan kiva sitten vilkuttaa sillä.

Mitä sä ajattelet kun teet näitä vetoja? Eikö käy mielessä että ei voi olla terveellistä tai tässähän halvaantuu kohta kaulasta alaspäin loppuelämäksi.

View: https://www.youtube.com/watch?v=svfan5nnE6o

Eiköhän tätäkin tapausta olla käsitelty jo tarpeeksi monen toimesta. :) Lisäks 220 veto oli viime talvelta, ykkösmaksimista kun oli kyse niin en odottanutkaan textbook-formia. Mutta se on tehty ja selvisinkin siitä. Olette antaneet jo hyvin ajattelun aihetta. Kerroin jo aikaisemmin muutaman kerran että nyt teenkin vähän kevyempää maastavetoa hetken että saan kyykkyohjelman läpi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Edellinen viesti lähti liian aikaisin. Ei siis ole mitään väärää vaikka vanha tapaus otettiin esille. :) Nyt kun teen vetoja hetken aikaa kevyemmin niin voihan siinä samalla eheyttää tekniikkaa. Mutta palataan asiaan myöhemmin vaikka sitten kun seuraavan kerran postaan videon. Aion ottaa ykkösenkin vielä tänä vuonna mutta jos selkä pyöristyy liikaa niin sellaista ei kannata edes yrittää runtata ylös vaikka jollain tavalla saisikin. :)

tehtyä vielä ihan välttävää sarjaa
Kommentoin tähän nyt vielä, eikä vaan TomppaH94:lla vaan yleiseisti: Minusta ei saisi ikinä tyytyä välttävään tasoon treenatessa. Aina pitäisi yrittää tavoitella kouluarvosanalla täyden kympin toistoja joka sarjan jokaisessa toistossa.
Ysin keskiarvo ei pitäisi olla edes kovin vaikeaa jos työkuormat on pääosin 70-85% tasolla maksimista,

Kommentoin tähän nyt vielä, eikä vaan TomppaH94:lla vaan yleiseisti: Minusta ei saisi ikinä tyytyä välttävään tasoon treenatessa. Aina pitäisi yrittää tavoitella kouluarvosanalla täyden kympin toistoja joka sarjan jokaisessa toistossa.
Ysin keskiarvo ei pitäisi olla edes kovin vaikeaa jos työkuormat on pääosin 70-85% tasolla maksimista,
Täsmälleen näin! Joka toiston pitäisi olla samanlainen. Oli tangossa lämppäripainot tai isot kilot. Siihen pyrittävä. Jos katsoo kilpailevia voimanostajia,heillä joka toisto samanlainen. Oli tangossa 50kg tai 250kg. On vain itsensä huijaamista tehdä lämppärisarjat tyylipuhtaasti,mutta vetää kovat sarjat kissaselällä. Tai kyykätä hirmu jullella.

tää on myös siirtovaikutuskysymys. sarjaraudat ei siirry niin hyvin maksimeihin, jos formi ei oo kuosissa. hyvä tekniikka ei silti tietenkään tarkota hidasta nostoa, päinvastoin.

Ite pistäisin telineet pykälää alemmas niiin saisin varmasti pidettyä lavat yhdessä ku otan tangon telineestä. Tollanen kurottelu pilaa äkkiä sen formin. Hyvältä näyttää muuten. :puntti:

Joo toi on lievästi ongelma kun en saa telineistä ylös mulle isoja painoja ku se on alempaa. Tossa ihan rajalla irtooko lavat vai ei, vähän tais oikee puoli aueta. Mut vissiin kannattais sit vaan opetella paremmin alempaa..

Onks kommenttia noihin turvarautoihin? Jos kävis jotain katastrofaalista ni riittääkö tuo korkeus? Pääsen helposti alta pois kun laitan selän levyks mut riittääkö se jos tanko syystä tai toisesta tipahtaakin.?

Ei antanut enää lisätä muokkauksessa mut tässä kohtaa siis tanko koskettaa rintaan jo.

pena.webp

Joo toi on lievästi ongelma kun en saa telineistä ylös mulle isoja painoja ku se on alempaa. Tossa ihan rajalla irtooko lavat vai ei, vähän tais oikee puoli aueta. Mut vissiin kannattais sit vaan opetella paremmin alempaa..

Onks kommenttia noihin turvarautoihin? Jos kävis jotain katastrofaalista ni riittääkö tuo korkeus? Pääsen helposti alta pois kun laitan selän levyks mut riittääkö se jos tanko syystä tai toisesta tipahtaakin.?
Ei antanut enää lisätä muokkauksessa mut tässä kohtaa siis tanko koskettaa rintaan jo.

katso liitettä 150960
Riittää korkeus, jos ei kaulaan yllä tanko. Silloin siitä yleensä pääsee myös pois.

Kuinka kauaksi telineistä asettelet itsesi? Auttaisiko telineistä nostoon se, jos olisit lähempänä telinettä?

Mun mielestä turvaraudat ovat juuri oikealla korkeudella, jos tanko pääsee laskeutumaan rintaan asti normaalilla kaarella penkattaessa, mutta levynä penkillä maatessa turvarautojen päällä oleva tanko ei paina rintakehää ainakaan kovin paljon.

Joo toi on lievästi ongelma kun en saa telineistä ylös mulle isoja painoja ku se on alempaa.
Ton ei ainakaa pitäisi voimasta johtua..Koita mennä vähän "ylemmäksi" penkillä eli päätä tossa tilanteessa hitusen lähempää seinää päin. Muutenki suositeltavaa niin ei ota se telineistä nosto niin paljoo olkapäille.

Truvaraudat ok

Kuinka kaus telineistä asettelet itsesi? Auttaisiko telineistä nostoon se, jos olisit lähempänä telinettä?

Koitetaan mennä seuraaval kerral vähän ylemmäs. Tanko on tällä hetkellä suurinpiirten suun-leuan kohdalla telineissä. Voi toki olla et kun kaarta oon vääntäny et tuun sieltä huomaamatta pikkasen alaspäin.

Kiitos kaikille kommenteista! :worship:

Telineistä pitää irrota huomattavasti maximia isommat raudat. Varmasti ainakin 50kg enempi mitä maximi. Todennäköisesti olet liian alhaalla penkissä. Et saa voimaa nostoon. Turvaraudat ok,kun vierittää tangon kaulalle niin pääsee pois. Liian ylhäällä ollessa pilaavat noston helposti kun tanko ottaa rautoihin.

Back
Ylös Bottom