BB PRO Kille Kujala

Parit yläpodit vielä.

Liitteet

• received_10214539054816051.webp
    received_10214539054816051.webp
    239,6 KB · Katsottu: 1 470
  • received_10214533557198614.webp
    received_10214533557198614.webp
    433,4 KB · Katsottu: 1 384
Eikö tuo nyt ole aikamoinen etu, jos vaan kireeksi pääsee ja massa säilyy tuommosella ruokailutyylillä/metabolialla? Niiden toisen ääripään kaverien on melko hankala kasvaa enää, jotka syö reilu 100-kiloisena 5000-6000kcal päivään offilla ilman, että paino nousee. Tuo on nimittäin yks iso haaste, että syömisestä tulee kovinta työtä ja jatkuvasti pitää olla ähkyssä. Savolainenhan joutu puolet offikaloreistaan ottamaan litkuista, kun ei ollut hevonen syömään.

Pääsin kuvailemaan Killeä tiistaina. Päivän paino oli 113kg ja pituutta tosiaan 170cm. Killellä ollut vähän hankalaa tässä edellisellä viikolla ja ollut pitkään sairaana. Mikään pakkohan hänellä ei ole sinne kisoihin tällä aikataululla mennä, vaan se selviää tässä tulevina viikkoina, mitä ukosta lähtee irti. Itse ei aivan tyytyväinen omaan kuntoonsa ollut, mutta kukapa kilpailija olisikaan. Huikeen paksua lihasta ainakin täynnä!

Hienoja kuvia. Ekassa kuvassa melkoinen pötkylä. Näyttää keskivartalo jotenki tosi tuhdilta. Massaa tainnut tulla kyllä mukavasti mutta toivottavasti tuo keskivartalo pysyy kuosissa.

Kaikki on suhteellista. Jos keskivartalo pysyy kurissa ja kohdelihakset kasvaa, niin keskivartalo tulee näyttämään kapeammalta kuin nyt.

Kille olisi aivan älyttömän kova, jos tuo keskivartalo olisi kapeampi. Se on oikeastaan ainoita selkeitä heikkouksia miehen fysiikassa, vaikka ei olekaan mitenkään kovin leveä. Se on aika pienestä kiinni, ja Killen kohdalla uskon, että paljon on vielä tehtävissä sen kaventamiseksi. Tai kuten edellä todettiin, kurissa pitämiseksi.

Mun mielestä Killellä on jo nyt liian paksu keskivartalo joka tulee olemaan rajoitteena menestykseen. Nää on näitä mielipiteitä.

Kyllähän se varmaan menestystä rajoittaa niin kuin kaikki heikkoudet kilpailijoilla, mutta pointti lienee siinä miten paljon. Rajoittaako se niin, että pääsee mr. Olympiassa "vain" hopealle vai niin että jää kaikissa ammattilaiskilpailuissaan viimeiseksi. Tässä on aika iso ero.

Perustele nyt edes vähän mikä sun mielestä on rakenteessa pielessä.
Mielestäni keskivartalo on jo nyt liian leveä sekä selän kokonaisuus heikko.
Ja tietysti miten haluaa asian verrata. En teilaa sitä etteikö voisi päästä jossain pro kisassa top10, mutta se ei mielestäni ole vielä pitkälle pötkimistä. Mutta kuten sanoin:"toivottavasti olen väärässä."

Mielestäni keskivartalo on jo nyt liian leveä sekä selän kokonaisuus heikko.
Ja tietysti miten haluaa asian verrata. En teilaa sitä etteikö voisi päästä jossain pro kisassa top10, mutta se ei mielestäni ole vielä pitkälle pötkimistä. Mutta kuten sanoin:"toivottavasti olen väärässä."
Juuri näin. Rakenne on korkeintaan keskinkertainen. Samoin puuttuu sellainen joku yksittäinen suuri vahvuus kuten nyt vaikka ääretön kireys joka kisassa, mainio rakenne tai joku todella kova lihasryhmä. Ei se tarkoita etteikö voisi silti pro-kisoissa joskus vielä pärjätäkkin ja kaikki on mahdollista kun asenne on kohdallaan niinkuin Killellä tuntuu olevan. Ei muuta kuin eteenpäin sitä unelmaa kohti ja toivotaan että menestystä tulee vielä.

No eipä noissa pro-karkeloissa hirveesti näe mitään kapeita keskivartaloita eikä toi nyt viel mun mielestä niin paksu edes ole että se jotenki pomppais silmiin. Massasta se jää kiinni. Jos vertaa esim Killen tiimikaveriin Petr Klanciriin niin ei silläkään ole kummonen rakenne, itseasiassa huonompi kun Killellä mut massaa sit taas helvetisti ja ihan ok se on pärjänny vaikkakin on vielä b-luokan pro

No kyllähän se rakenne on silti keskeinen osa lajia ja arvosteluperusteita. Oli massaa miten paljon hyvänsä. Ongelmahan(en puhu Killestä vaan yleisesti) ei välttämättä ole keskivartalon absoluuttinen paksuus vaan vyötärö/hartia -suhde, joka vaatii kapeaharteiselta ylipäätään kapeahkoa keskivartaloa, että ylävartalon V-malli säilyy hyvänä. Leveämmillä kavereilla kärsii olla absoluuttisesti paljon paksumpi keskivartalo näyttämättä visuaalisesti siltä. Savolainen esim. oli aika kapeaharteinen, mutta kapea ja ohut ampiaisvyötärö sai näyttämään paketin lähes täydelliseltä. Ja siihen hartioiden leveyteen kun ei itse voi vaikuttaa millään tavalla valitettavasti enkä tällä nyt tarkoita olkapäiden lihasmassaa. Eli voit hukata noilla rakenteellisilla puutteilla visuaalisesti 10-20kg kokoa verrattuna niihin liki täydellisen rakenteen omaaviin kilpailijoihin. Eikä sitä eroa voi massalla muutenkaan paikata.

Toivotaan Menestystä Kilelle! Varmasti voi vielä kehityä pro urallaan. Olen pähkäillyt asiaa vähän samoin kuin mr Siima. Huippusijoituksiin pitää olla jotain extraa kun massaa ja kondista on nyt kaikilla. Joko ampiaisvyötärö tai sitten joko hervottomat jalat tai järkyttävä selkä (latsit). Neljäs menestystekijä voi olla ns Munzer-kondis. Rakenne nyt on mitä kenelläkin on. Mielenkiintoista on nuo killen kalorit, perinteinen nälkäkuuri. Lähestyy jari leinon kisadiettiä joka mahtoi olla jopa alle 1000 kcal...

Back
Ylös Bottom