CBB Tuukka Heikkinen

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Itse kyykkäsin ennen ilman mitään kenkiä, eikä mun nilkan liikkuvuudessa ole mitään kyykkyä rajoittavia tekijöitä, niin mulle powerlift 2 on ollut ihan oiva kenkä. Olen koittanut myös Power perfecteillä, eikä juuri eroa tuntunut.

Hyvä Tuukka, voimaa vaan peliin!

Kun olet jo valmiiksi yksi vahvimpia cbb miehiä Suomessa, niin veikkaan vuoden panostuksella raw tulokset 250-180-280=710kg painoluokaan -90kg ;)

Minkalaisella ohjelmalla lähet liikkeelle?

Hyvä Tuukka, voimaa vaan peliin!

Kun olet jo valmiiksi yksi vahvimpia cbb miehiä Suomessa, niin veikkaan vuoden panostuksella raw tulokset 250-180-280=710kg painoluokaan -90kg ;)

Minkalaisella ohjelmalla lähet liikkeelle?

Ohjelma on yhdistelmä ihan käytännön kokemuksesta, sekä valmiista ohjelmapohjasta. Bodailu on nyt aika vähissä poislukien kädet ja olkapäät. Vitosista lähden liikkeelle ja kolmosiin taitaa loppua tämä 12 viikon jakso. Sen jälkeen eri systeemi käyttöön.

Voimanostoa ajatellen mulla on kaksi isoa haastetta. Suurin on näppivoimien saaminen painojen tasolle. Remmit on nyt heitetty helevettiin ja tuskaa oli jo ekalla reeniviikolla, vaikka ei hirveemmin edes painoa ollut. Toinen juttu on heiveröisen keskivartalon saaminen riittävän vahvaksi edes kohtuullisille kuormille.

No nyt oon vetäny niin, että treenaan suunnilleen joka toinen päivä. Treenipäivinä tulee iso määrä hiilihydraatteja, kun taas lepopäivinä hiilarit on suht alhaalla. Protskujen ja rasvojen saanti koko ajan suht vakio. Tietynlaista energiasykliä siis tulee. Lepopäivät voi hyvinkin mennä jopa energianegatiivisessa tilassa.

Onko tämä uusi "metodi" sinulla syklitellä hh? Muistelen jotenkin, että ainakin ennen olet ollut ns. tasakalorimiehiä?

Onko tämä uusi "metodi" sinulla syklitellä hh? Muistelen jotenkin, että ainakin ennen olet ollut ns. tasakalorimiehiä?

Juu. Pitää mennä tavoitteiden mukaan. Nyt, kun tärkeimmässä roolissa ei ole lihasmassan kasvatus, kuten aikaisemmin, niin fiksuinta vetää hiukan eri tyylillä. Kisakunnosta painoa on kertynyt nyt noin kilon verran lisää, mutta muutos olotilassa on potenssiin tuhat nykyisen hyväksi.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mitä mieltä olet suoritustekniikoistasi tempauksessa ja raa'assa rivessä?

Yllättänyt itseni, miten helppoja nää nostot on siihen nähden, että tempausta olen tehnyt elämässäni nyt kolme kertaa ja rinnallevetoa kaksi kertaa. Tekniikoita ei ole kukaan minulle koskaan näihin opettanut, vaan menen ihan tuntemusten ja YouTube videoiden opetusten mukaan.

Itselleni olen näitä nyt tiiviisti kuvaillut, koska varmasti nämä tekniikat tulevat muuttumaan vielä paljon, koska olen ihan TÄYSIN alussa vasta. Laitetaan nyt kuitenkin näitä julkisiksi, että porukka saa nauraa ja saan ehkä itse jotain vinkkejäkin :)

Ok. Jos oisin sinä, käyttäisin tempausta ja riveä lähinnä maastanoston lämmittelyyn, noususarjoihin tai ehkä jopa maven tilalla ajoittain, ikäänkuin korostamassa nopeutta. Mutta enempää ei uskalla neuvoa, ettei internetsin nörttiarmeija lennähdä paikalle tuomitsemaan "Siellä joku mikä lie nettipersoona neuvoo kokenutta kilpailijaa, luulee olevansa joku!". :D

Tein noin 10v sitten itse opetellen tempausta, riveä ja työntöä jonkun aikaa, tempaus oli 75kg ja työntö 95kg silloin. Nyt täällä Turun Alfalla kokeneiden painonnostajien kanssa olen oppinut, että multa jäi silloin aikoinaan noston keskivaihe ainakin kokonaan pois ja painopiste oli rivessä ihan vähän liian edessä alussa, mikä toi ongelmia polvien väistämisen kanssa. Mutta joo, paska tekniikkapa mullakin on, ei sillä. Rivessä voisit kokeilla ottaa sitä riipusta, eli siitä nippanappa polvien yläpuolelta jotain hyviä kolmosia tai nelosia. Siinä joutaa korostaa sitä, että kiskaisee kunnolla epäkkäillä tankoon vauhtia, että tanko singahtaa, ettei tule tippaakaan hauiskääntöä, vaan käännetään kädet vain nopsasti ja rennosti alle hieman kyykäten. Sitten taas jos haluaa ihan alhaalta asti tehdä, eli enempi reisille ja pakaroille työtä, niin asia on vähän eri. Ite jätin silloin aikoinaan muun painonnoston yrittämisenkään pois ja tein vain vuoroviikoin maven tilalla riveä, tarkoituksena pysyä nopeana/sähäkkänä.

Tähän riven lisäksi tuli vielä kovat penkit ja maastavedot, eli aika kova reenipäivä. Mukavasti nuo lämmitti roppaa muita liikkeitä varten. Riveä tuli 5x5 setti vakiopainolla, niinkuin muitakin liikkeitä.

Tää nyt käynnissä oleva 12 viikon jakso totuttaa kroppaa kokonaisvaltaisesti voimailun pariin dieetin jälkeen ja siitä sitten alkaa kova voimanostoharjoittelu. Katsellaan, miten nämä apuliikkeet kehittyy tässä painojen ja tekniikan osalta. Laittelin muuten tonne mun kanavalle YouTubeen myös vähän tämän päivän maastavetojakin, jos kiinnostaa kurkata.

Yllättänyt itseni, miten helppoja nää nostot on siihen nähden, että tempausta olen tehnyt elämässäni nyt kolme kertaa ja rinnallevetoa kaksi kertaa. Tekniikoita ei ole kukaan minulle koskaan näihin opettanut, vaan menen ihan tuntemusten ja YouTube videoiden opetusten mukaan.

Itselleni olen näitä nyt tiiviisti kuvaillut, koska varmasti nämä tekniikat tulevat muuttumaan vielä paljon, koska olen ihan TÄYSIN alussa vasta. Laitetaan nyt kuitenkin näitä julkisiksi, että porukka saa nauraa ja saan ehkä itse jotain vinkkejäkin :)

Oletan että et vedä hernettä nenään jos vähän neuvoo. Netin välityksellä vähän hankalaa, mutta luulis jotain hyötyä olevan. Koitan pari räikeintä virhettä avata tässä (en osaa itekkään täydellisesti, mutta joku haju kumminki teoriasta :D )

Tempauksesta:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmaks ja jalkoja vähän kapeemmalle.
2. Selkä kokoajan tiukkana!
3. Ei oo tarkotus repästä tankoa lattialta mahollisimman kovaa ja jatkaa liikettä mahollisimman ylös. Irrotat tangon hallitusti "puristamalla", ennen polven ohitusta koitetaan vaan päästä mahollisimman hyvään asentoon kakkosvetoo varten. Polven jälkeen sitten sulava kiihytys ja viimiset 10-20senttiä vedät niin räjähtävästi kun lähtee. Tangon pitäs pysyä kokoajan jalassa kiinni. Loppurykäsy siis semmosesta asennosta jossa saa perseen, selän ja jalat mahollisimman hyvin mukaan ja veto suuntautuu suoraan ylöspäin (ei eteen). Olkapäät korviin ja pohkeesta voimaa, jolla nousee koko jalkapohja parisenttiä ilmaan. Käsi ohjaa kyynerpää edellä tangon mahollisimman läheltä mahaa suoraan ylös, jonka jälkeen vedät ittees sitä tankoo vasten sinne alle. Samalla sekunnin tuhannesosalla, kun jalat pamahtaa vähän leveemmälle takasin maahan, lyö kyynerpäät lukkoon ja paino siirtyy tonne lapaluille.... Helppoo. Älä siis punnerra tankoo ylös vaan työnnä/vedä ihtees alas.

Tolta kummin kaiman pikkuserkun kuvaamalta videolta näät vähän tota kiihytystä ja repäsyä (muuta mallia tosta ei sitte kannata ottaa :D).

Rivestä:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmas. Nyt potkaset vaan jalan heti suoraks, eikä sieltä saa enää paukkuja tohon lopun nykäsyyn.
2. Samalainen vedon rytmitys kun tossa tempussaki.
3. Taas tanko mahollisimman lähellä kroppaa kokoaja.
4. Kopissa kyynerpäitä ylemmäs ja tanko lähemmäks kaulaa.
5. Tässäkin jalan pitäs irrota maasta, vaikka raakana teetki. Älä sitten lähe siihen yleisurheilijoiden ja jääkiekkoilijoiden jalkojen levälleen ampumiseen, vaan nykäset vaan ittes sinne tangon alle. :D

Kannattaa reenata ihan vaan noita vetoja ilman mitään kiinniottoja semmosella suht isolla romulla, niin alat tajuta mistä sitä voimaa saa missäki vaiheessa käytettyä.

Tää nyt oli tämmönen amatöörin pintaraapasu, toivottavasti kuitenki jotain iloo. :)

Ps. kannattaa hommata semmoset tyttöjen kireet housut, niin tuntee kunnolla onko se tanko jalassa kiinni vai ei ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oletan että et vedä hernettä nenään jos vähän neuvoo. Netin välityksellä vähän hankalaa, mutta luulis jotain hyötyä olevan. Koitan pari räikeintä virhettä avata tässä (en osaa itekkään täydellisesti, mutta joku haju kumminki teoriasta :D )

Tempauksesta:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmaks ja jalkoja vähän kapeemmalle.
2. Selkä kokoajan tiukkana!
3. Ei oo tarkotus repästä tankoa lattialta mahollisimman kovaa ja jatkaa liikettä mahollisimman ylös. Irrotat tangon hallitusti "puristamalla", ennen polven ohitusta koitetaan vaan päästä mahollisimman hyvään asentoon kakkosvetoo varten. Polven jälkeen sitten sulava kiihytys ja viimiset 10-20senttiä vedät niin räjähtävästi kun lähtee. Tangon pitäs pysyä kokoajan jalassa kiinni. Loppurykäsy siis semmosesta asennosta jossa saa perseen, selän ja jalat mahollisimman hyvin mukaan ja veto suuntautuu suoraan ylöspäin (ei eteen). Olkapäät korviin ja pohkeesta voimaa, jolla nousee koko jalkapohja parisenttiä ilmaan. Käsi ohjaa kyynerpää edellä tangon mahollisimman läheltä mahaa suoraan ylös, jonka jälkeen vedät ittees sitä tankoo vasten sinne alle. Samalla sekunnin tuhannesosalla, kun jalat pamahtaa vähän leveemmälle takasin maahan, lyö kyynerpäät lukkoon ja paino siirtyy tonne lapaluille.... Helppoo. Älä siis punnerra tankoo ylös vaan työnnä/vedä ihtees alas.

Tolta kummin kaiman pikkuserkun kuvaamalta videolta näät vähän tota kiihytystä ja repäsyä (muuta mallia tosta ei sitte kannata ottaa :D).

Rivestä:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmas. Nyt potkaset vaan jalan heti suoraks, eikä sieltä saa enää paukkuja tohon lopun nykäsyyn.
2. Samalainen vedon rytmitys kun tossa tempussaki.
3. Taas tanko mahollisimman lähellä kroppaa kokoaja.
4. Kopissa kyynerpäitä ylemmäs ja tanko lähemmäks kaulaa.
5. Tässäkin jalan pitäs irrota maasta, vaikka raakana teetki. Älä sitten lähe siihen yleisurheilijoiden ja jääkiekkoilijoiden jalkojen levälleen ampumiseen, vaan nykäset vaan ittes sinne tangon alle. :D

Kannattaa reenata ihan vaan noita vetoja ilman mitään kiinniottoja semmosella suht isolla romulla, niin alat tajuta mistä sitä voimaa saa missäki vaiheessa käytettyä.

Tää nyt oli tämmönen amatöörin pintaraapasu, toivottavasti kuitenki jotain iloo. :)

Ps. kannattaa hommata semmoset tyttöjen kireet housut, niin tuntee kunnolla onko se tanko jalassa kiinni vai ei ;)

Hei, helevetti, kiitoksia paljon näistä tarinoista. Yritetään soveltaa käytäntöön. Lähinnä tällaista kropan kovaa lämmittelyä ollu nää mun tempaukset ja rivet, mutta KUN näissä pitäis saada nousujohteisuutta aikaan, niin tekniikka pitäis ehdottomasti saada edes puolittain kuntoon.

Kuvassa voimailijan tämänhetkinen kroppa 76,6kg.

Liitteet

• IMG_7100.webp
    IMG_7100.webp
    90,6 KB · Katsottu: 799
Hei, helevetti, kiitoksia paljon näistä tarinoista. Yritetään soveltaa käytäntöön. Lähinnä tällaista kropan kovaa lämmittelyä ollu nää mun tempaukset ja rivet, mutta KUN näissä pitäis saada nousujohteisuutta aikaan, niin tekniikka pitäis ehdottomasti saada edes puolittain kuntoon.

Kuvassa voimailijan tämänhetkinen kroppa 76,6kg.

Lisään yhden pikkujutun minkä sanoisin myös jos satutaisiin joskus vierekkäisille paikoille vetämään.

Toi kiinniottovaihe rivessä. Painon pitäisi laskeutua olkapäiden varaan, etukyykkyasentoon. Se siinä on usein boditreenaajalle vaikeinta.
Olkapäissä, rinnassa ja käsissä massaa joka vaikeuttaa kyynärpäiden taittumista.
Tangon nappaaminen käsien varaan on melko(Lähes) varma tie olkapääongelmiin ja muihin revähdyksiin ja venähdyksiin.
Niihin taas ei ole oikein varaa kenelläkkän joka haluaa kilpailla missään.

Itsellä paras tapa oli etukyykky. Siinä on pakko vääntää ne kädet oikein. Tietysti kaikki lapa ja ojentajavenytykset kanssa.

Tsemppiä.

Mullahan tuo voimajakso tyssäsi noin ohjelman puoliväliin oikean käden kipeytymisen takia. Käsi ärtyi noista nopeista tempomisista siihen malliin. Rauhallisempi aloitus dieettaamisen jälkeen olisi tehnyt terää. J.Jakelle kiitos vinkistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom