Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä Tuukka, voimaa vaan peliin!
Kun olet jo valmiiksi yksi vahvimpia cbb miehiä Suomessa, niin veikkaan vuoden panostuksella raw tulokset 250-180-280=710kg painoluokaan -90kg ;)
Minkalaisella ohjelmalla lähet liikkeelle?
No nyt oon vetäny niin, että treenaan suunnilleen joka toinen päivä. Treenipäivinä tulee iso määrä hiilihydraatteja, kun taas lepopäivinä hiilarit on suht alhaalla. Protskujen ja rasvojen saanti koko ajan suht vakio. Tietynlaista energiasykliä siis tulee. Lepopäivät voi hyvinkin mennä jopa energianegatiivisessa tilassa.
Onko tämä uusi "metodi" sinulla syklitellä hh? Muistelen jotenkin, että ainakin ennen olet ollut ns. tasakalorimiehiä?
Mitä mieltä olet suoritustekniikoistasi tempauksessa ja raa'assa rivessä?
Yllättänyt itseni, miten helppoja nää nostot on siihen nähden, että tempausta olen tehnyt elämässäni nyt kolme kertaa ja rinnallevetoa kaksi kertaa. Tekniikoita ei ole kukaan minulle koskaan näihin opettanut, vaan menen ihan tuntemusten ja YouTube videoiden opetusten mukaan.
Itselleni olen näitä nyt tiiviisti kuvaillut, koska varmasti nämä tekniikat tulevat muuttumaan vielä paljon, koska olen ihan TÄYSIN alussa vasta. Laitetaan nyt kuitenkin näitä julkisiksi, että porukka saa nauraa ja saan ehkä itse jotain vinkkejäkin![]()
Oletan että et vedä hernettä nenään jos vähän neuvoo. Netin välityksellä vähän hankalaa, mutta luulis jotain hyötyä olevan. Koitan pari räikeintä virhettä avata tässä (en osaa itekkään täydellisesti, mutta joku haju kumminki teoriasta :D )
Tempauksesta:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmaks ja jalkoja vähän kapeemmalle.
2. Selkä kokoajan tiukkana!
3. Ei oo tarkotus repästä tankoa lattialta mahollisimman kovaa ja jatkaa liikettä mahollisimman ylös. Irrotat tangon hallitusti "puristamalla", ennen polven ohitusta koitetaan vaan päästä mahollisimman hyvään asentoon kakkosvetoo varten. Polven jälkeen sitten sulava kiihytys ja viimiset 10-20senttiä vedät niin räjähtävästi kun lähtee. Tangon pitäs pysyä kokoajan jalassa kiinni. Loppurykäsy siis semmosesta asennosta jossa saa perseen, selän ja jalat mahollisimman hyvin mukaan ja veto suuntautuu suoraan ylöspäin (ei eteen). Olkapäät korviin ja pohkeesta voimaa, jolla nousee koko jalkapohja parisenttiä ilmaan. Käsi ohjaa kyynerpää edellä tangon mahollisimman läheltä mahaa suoraan ylös, jonka jälkeen vedät ittees sitä tankoo vasten sinne alle. Samalla sekunnin tuhannesosalla, kun jalat pamahtaa vähän leveemmälle takasin maahan, lyö kyynerpäät lukkoon ja paino siirtyy tonne lapaluille.... Helppoo. Älä siis punnerra tankoo ylös vaan työnnä/vedä ihtees alas.
Tolta kummin kaiman pikkuserkun kuvaamalta videolta näät vähän tota kiihytystä ja repäsyä (muuta mallia tosta ei sitte kannata ottaa :D).
Rivestä:
1. Lähtöasennossa persettä paljon alemmas. Nyt potkaset vaan jalan heti suoraks, eikä sieltä saa enää paukkuja tohon lopun nykäsyyn.
2. Samalainen vedon rytmitys kun tossa tempussaki.
3. Taas tanko mahollisimman lähellä kroppaa kokoaja.
4. Kopissa kyynerpäitä ylemmäs ja tanko lähemmäks kaulaa.
5. Tässäkin jalan pitäs irrota maasta, vaikka raakana teetki. Älä sitten lähe siihen yleisurheilijoiden ja jääkiekkoilijoiden jalkojen levälleen ampumiseen, vaan nykäset vaan ittes sinne tangon alle. :D
Kannattaa reenata ihan vaan noita vetoja ilman mitään kiinniottoja semmosella suht isolla romulla, niin alat tajuta mistä sitä voimaa saa missäki vaiheessa käytettyä.
Tää nyt oli tämmönen amatöörin pintaraapasu, toivottavasti kuitenki jotain iloo.
Ps. kannattaa hommata semmoset tyttöjen kireet housut, niin tuntee kunnolla onko se tanko jalassa kiinni vai ei ;)
Hei, helevetti, kiitoksia paljon näistä tarinoista. Yritetään soveltaa käytäntöön. Lähinnä tällaista kropan kovaa lämmittelyä ollu nää mun tempaukset ja rivet, mutta KUN näissä pitäis saada nousujohteisuutta aikaan, niin tekniikka pitäis ehdottomasti saada edes puolittain kuntoon.
Kuvassa voimailijan tämänhetkinen kroppa 76,6kg.