CBB Tuukka Heikkinen

Nice, mutta miksi kaikki suomalaiset bodarit laittaa youtube-videoittensa nimen englanniksi? Sisältö on kuitenkin suomeksi...ei ymmärrä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä voin vastata. Se on coolimpaa antaa videolle joku siisti englanninkielinen nimi. Suomessa kaikki osaavat hyvin englantia ja puhekielessäkin englanti ja englannin kielestä väännetyt variaatiot esiintyvät vahvasti. Silti moni meistä kuitenkin kokee, että suomeksi on helpompi jutustella videoilla vaikka otsikko nyt onkin enkuksi. Ei lähdetä siis sille linjalle, että kapulaenkkua ryhdyttäisi sönköttämään itse videossa. Otsikko kuitenkin taipuu kivasti enkuksi ja antaa sävyä videoille.
 
mä voin vastata. Se on coolimpaa antaa videolle joku siisti englanninkielinen nimi. Suomessa kaikki osaavat hyvin englantia ja puhekielessäkin englanti ja englannin kielestä väännetyt variaatiot esiintyvät vahvasti. Silti moni meistä kuitenkin kokee, että suomeksi on helpompi jutustella videoilla vaikka otsikko nyt onkin enkuksi. Ei lähdetä siis sille linjalle, että kapulaenkkua ryhdyttäisi sönköttämään itse videossa. Otsikko kuitenkin taipuu kivasti enkuksi ja antaa sävyä videoille.
Niin onhan se toki coolimpaa.

Ottaa päähän kun törmään youtubessa englanniksi otsikoituun videoon ja sitten sisältö on esimerkiksi saksaksi, siinä syy miksi tuohon tartuin. Itseäni ei tässä tapauksessa ärsytä kun ymmärrän suomea, mutta ulkomaalaisia saattaa vituttaa. :P
 
Niin onhan se toki coolimpaa.

Ottaa päähän kun törmään youtubessa englanniksi otsikoituun videoon ja sitten sisältö on esimerkiksi saksaksi, siinä syy miksi tuohon tartuin. Itseäni ei tässä tapauksessa ärsytä kun ymmärrän suomea, mutta ulkomaalaisia saattaa vituttaa. :p
No täytyy sanoa, että on sulla elämässäs kaikki aika hemmetin hyvin, jos tuollainen asia aiheuttaa harmitusta. ;)
 
No täytyy sanoa, että on sulla elämässäs kaikki aika hemmetin hyvin, jos tuollainen asia aiheuttaa harmitusta. ;)
En väitä vastaan, asiani on aika hemmetin hyvin kuten sullakin ja monella muullakin täällä Suomessa. Joskus mietin että onko asiat liiankin hyvin.
Mutta se siitä, hyvää kesän jatkoa Bisleylle ja Tuukalle. :cool:
 
Nice, mutta miksi kaikki suomalaiset bodarit laittaa youtube-videoittensa nimen englanniksi? Sisältö on kuitenkin suomeksi...ei ymmärrä.

Vaikken minkäänsortin bodari olekaan, niin ajattelin kuitenkin esittää asiaan oman näkemykseni, koska olen valitettavasti itsekin kyseiseen syntiin syyllistynyt. Syy, miksi itse olen käyttänyt englannin kielisiä sanontoja tai lausahduksia tai mitä lieneekään, on se, että omasta mielestäni suomen kieli ei vain yksinkertaisesti kuulosta kovinkaan hyvältä useimmissa tapauksissa. Kun jotain englannin kielisiä sanontoja koitat suomeksi väen vängällä kääntää, niin lopputuloksena on joku tosi urpolta kuulostava vastine, jolle nauraa naurismaan aidatkin. Joskus tuli paljon pähkäiltyä mm. tämän "Day in the life of" sanonnan kanssa ja mietittyä, että miten helkkarissa tuon saisi suomeksi kuulostaan hyvältä, mutta lukuisten eri vaihtoehtojen punnitsemisen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että ei se vain suomalaisen suuhun taivu edes rautakangella avitettuna.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn Konaaalta, että kuinka monta tuntia menee vuorokaudesta päivystäessä näitä videoita? :D Ei siinä ihan hyvä että joku linkkailee videoita, mutta muista hyvä mies nyt käyä vaikka siellä salillaki.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn Konaaalta, että kuinka monta tuntia menee vuorokaudesta päivystäessä näitä videoita? :D Ei siinä ihan hyvä että joku linkkailee videoita, mutta muista hyvä mies nyt käyä vaikka siellä salillaki.

Nyt menee offtopic ja pahasti, mutta keskiviikkona levätään :) Aamulla yleensä käyn koneella ennen töitä ja ruokatauolla selailen puhelinta ja päivällä & illalla piipahdan.. Älypuhelin on älykäs, ilmottelee aina kun jotain tapahtuu :)
 
Vaihtelevaa dieettausta on tullut tässä harrastettua nelisen viikkoa. Tarkoittaa sitä, että arkipäivät tulee vedettyä ihan kovaa dieettiä, kun taas viikonloppuisin voi höllätä hiukan etenkin ruokailun osalta. Mulle riittää nyt se, että kunto edistyy koko ajan pikkuisen. Rasvatilanne on sen verran hyvä, että mitään syytä ei ole vielä kiristää tahtia. Paino pyörii 76 kilossa aamuisin. SM- ja PM kisoihin taas tarkoitus saada parasta kuntoa esille.
IMG_7240.jpg
IMG_7242.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom