🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

NOT. Kunnolla ei oo mitään merkitystä joudutko olee vuoden, puol vai siltä väliltä. Luulen et alokasaikana tehdyllä "palikkakokeella" mä sain itteni puolenvuoden tosimieheks, sillä eihä koulukiusattu, ujo ja masentunut olis hyvä alikersantti? :dance2:

Yleensä se P-kauden jälkeinen sijoituskohde valitaan seuraavasti. Valinta tehdään ensisijaisesti kohtien 1 & 2 perusteella.

1. Pistemäärä ( Ampumatulokset, taistelianradan pisteet, lihaskuntotesti & Cooper, pällikokeet, johtajatehtävärata, esimiehen arvioi, oma halukkuus auk:iin yms )
2. Erikoisosaaminen ( ammatti, pätevyydet, harrastukset yms )
3. Naamakerroin
4. Oma halukkuus

Myös seuraavia asioita voidaan ottaa huomioon tehdessä valintoja

- Sairaudet / Allergiat
- Rikkeet
- Elämäntilanne
- Varusmiesjohtajien mielipiteet

[Image];4447896 sanoi:
Yleensä se P-kauden jälkeinen sijoituskohde valitaan seuraavasti. Valinta tehdään ensisijaisesti kohtien 1 & 2 perusteella.

1. Pistemäärä ( Ampumatulokset, taistelianradan pisteet, lihaskuntotesti & Cooper, pällikokeet, johtajatehtävärata, esimiehen arvioi, oma halukkuus auk:iin yms )
2. Erikoisosaaminen ( ammatti, pätevyydet, harrastukset yms )
3. Naamakerroin
4. Oma halukkuus

Myös seuraavia asioita voidaan ottaa huomioon tehdessä valintoja

- Sairaudet / Allergiat
- Rikkeet
- Elämäntilanne
- Varusmiesjohtajien mielipiteet

Tällästä meinasinki. Jokaselta saadaan revittyä ne turhat läskit pois ja kuntoa kohotettu, mut noille sun em. asioille ei helposti tehäkkään mitään.

Nyt on viikko p-kautta menty kainuun prikaatissa, salille pääsin eilen ja tein g6. Mitä mieltä olette 1-jakoisen tekemisestä intissä 3krt arkena ja sitten viikonloppulomilla jos kävisi vielä reenaamassa. Minkälainen yhdistelmäjako? Mistä saa hyvää kuivalihaa?

Tee vaikka kaksi 1-jakoisen treeniä arkena ja sitten vkl lomilla 2-jakoinen kerran läpi. Eli vaikka näin:
Ma:lepo
Ti: 1-jakoinen
Ke: lepo
To: 1-jakoinen
Pe: lepo
La: 2-jakoinen
Su: 2-jakoinen

Riippuu sun tulevasta koulutus haarasta aika paljon, miten pääset tonne salille...

Nyt on viikko p-kautta menty kainuun prikaatissa, salille pääsin eilen ja tein g6. Mitä mieltä olette 1-jakoisen tekemisestä intissä 3krt arkena ja sitten viikonloppulomilla jos kävisi vielä reenaamassa. Minkälainen yhdistelmäjako? Mistä saa hyvää kuivalihaa?

Heikinhallillahan on noin 9000 kasaa reenailemassa sillon kun vapaa-aika alkaa :D Ite kävin intin aikana pari kertaa kahtomassa,että onko järkee mennä edes reenailemaan, mutta eihän sinne mahtunu, joten jätin suosiolla reenit lomille.

Ite olin 3jk:n tekamölli, joten voimia ois ollu salille lähtee vaikka joka päivä, mutta ei siinä ruuhkassa ois mitää reeniä saanu aikaseks.

Joo noilla varuskunnan saleilla on kyl aina ihan saatananmoiset ruuhkat, kun sinne tulee porukkaa "treenaamaan". Sitten siellä pyypyillään ympäri salia toisten tiellä, tehdään jotain liikettä (penkki tai hauiskääntö) väärällä tekniikalla ja lähdetään lopuksi sotkuun munkille. Suurimmaksi osaksi itekki treenailin viikonloppuisin.

Riihimäen viestirykmentissä ainakin on tilaa treenailla, kun on niin pieni varuskunta. Välillä sai olla jopa yksin salilla.

Heikinhallillahan on noin 9000 kasaa reenailemassa sillon kun vapaa-aika alkaa :D Ite kävin intin aikana pari kertaa kahtomassa,että onko järkee mennä edes reenailemaan, mutta eihän sinne mahtunu, joten jätin suosiolla reenit lomille.

Ite olin 3jk:n tekamölli, joten voimia ois ollu salille lähtee vaikka joka päivä, mutta ei siinä ruuhkassa ois mitää reeniä saanu aikaseks.

Naurun määrä kun astuu salille, en ruvennu nöyristelemää vaan suoraan menin kysyy jokaiselta et voiko tehä välis. Siitä ne sit siirty pois tieltä kun huomas et joku tekee tosissaa. Suurin osa kuulemma häviää muutaman viikon jälkeen. 90%lihavia ja mikki hiiriä jotka haluu vaan tunnin jälkeen sen merkin. Mitäköhän sitä tulevilta lomilta ottas lisäravinteita mukaa, mielessä ainakin aminot, hiilarit, kaseiinia. Ruokaa sitten sitä suolalihaa, pähkinöitä, tonnikalaa, raakoja kananmunia. Yms ideoita?

Itse tuli vuosi oltua intissä, spolaukki tuli käytyä ja paino nousi 79-->87kg. Leirejä oli 10 jotka oli n.3-5pvän pitusia ja kaksi kahen päivän marssia. Salilla välillä oli ruuhkaa mutta illasta onneksi kerkesi rauhottuu.

Kainuun prikaatilla pahin ruuhka oli kuuden jälkeen, jos sitä ennen on mahdollisuus käydä niin saa olla rauhassa. Ilmaiseksi saliksi Heikinhalli on parempi kuin hyvä. Tykistössä skappareilta sai helposti luvan käydä keskellä päivää treenaamassa jos viikko-ohjelma antoi myöten, siitä ei tosin kannata haaveilla ainakaan ensimmäiseen kuukauteen

vekaral hyvi kerkes reenaileen, lepposasti otat päivänohjelman ja syöt vaan koko ajan ku on taukoja. Hyvin pystyy kerää energiat illan reenejä varten. Välil vähän huutia saattaa tulla mutta tulokset puntil kiittää ;)

2/3 osaa olin kipeenä intissä mutta sen mitä terveenä olin ja reenata pysty niin aika hyvin ne tulokset pysy. Paino tais pysyy samana ja penaski tais pudota 2,5kg sarjapainot :D

Heipä hei
Tiedän, että näitä inttilankoja löytyykin jo pakkikselta, mutta aattelin, että keskustelua voisi nostaa paremmin esiin, koska useaa armeijassa olevaa/tulevaa tuntuu mietitytyävän kuinka armeijassa pystyy ylläpitämään reenausta ja terveellistä ruokavaliota.

Tässä topikissa voisi myös kysyä mosat kokeneemmilta , että missä hommissa jää eniten treenaus aikaa ja missä vähiten.Myös ruokapuolelta olisi varmasti hyvä saada vinkkejä.

Voisinkin jo itse tässä esittää ensimmäisen kysymyksen jos joku vanha kuski vaikka erehtyisi tätä lukemaan eli: ymmärtääkseni kuskin hommat ovat aika leppoisia ja vapaa-aikaakin pitäisi jäädä iltaisin joten aikaa puntille pitäisi olla jos vain oma into riittää. Onko näin?

Modet poistakoot jos turha, mutta ajattelin, että uusi topikki voisi tuoda tuoretta keskustelua. Utin massalla inttiin on kyllä mainio topikki myös!

Ruoka intissä nyt on mitä on, joskus harvoin ihan ok bodysafkaakin, mutta harvoin. Maitoa kannattaa juoda paljon, pari tuopillista per ruokailu ku juo ni pitäisi pelkästään siitä tulla yli 100g proteiinia päivän aikana. Sillon tällön intissä on myöskin ruokaa, joka kannattaa jättää syömättä; esim. aina kerran viikossa iltapalaksi pullaa. Ravintoarvoltaan täysi nolla, ja jotkut vielä vetävät noita kaksin käsin. Kannattaa tosin silti käydä iltapalalla vetämässä vaikka pelkästään sitä maitoa. Sotkun munkkeja + sokerilimun litkimistä kannattaa vältellä.

Kuskin hommat tuskin paskimpia noin niinku punttailun kannalta, mutta ei varmaan parhaimpiakaan hommia: leiriaamuja suhteellisen paljon.

Varsinkin kuskina ollessa alkuun hajottaa päivystysvuorot esim. ajoneuvokeskuksella viikonloppuisin. Asian kääntöpuolena mukesta saa hakea kunnolla safkaa päivystyskonttorin kaappiin, ja yleensä niissä paikoissa on punnerruspenkkiä,vatsapenkkiä ja käsipainoja joilla takoa V*tutukseen. Itse muistan parhaan, kun haettiin 3 miehelle mukesta 3kg laatta vedessä tonnikalaa, 2400g snellmannin kalkkuna leikkelettä :D Lisäksi tietty nuo edellä mainitut maidot. Intissä treenaaminen on omasta asenteesta kiinni, ja kukaan ei pakota syömään sotkussa munkkia, kun nykyään tuppaa olemaan tarjolla protskupatukoita ja rahkojakin!!!

Tietysti olishan esim.uimavalvoja tms parhaita hommia punttailun kannalta, mutta ei se ny itelle ainakaa mahoto asia jos ei jokapäivä pääse salille kuskina, mutta kuhan sais sen parikolmekertaa viikolle ja sitte tietysti vkloppuna lomilla normaalisti.

Mojesta!
Olen itse par aikaa armeijan virheissä ja vielläpä kuskina ja käyn aktiivisesti salilla intissä.
Eli perus päiväthän mulla menee jotenki tähän tyyliin että:

5.30 herätys
6 aamupala
11.50 safki
15.50 safkis
20-20.30 iltapala
ja ruokailujen välillä sitten jtn ohjelmaa
ja päiväthän loppuu klo 17, kun taas muiden yksiköiden iltavapaat alkavat klo 18-> riippuen onko niillä ohjelmaa mutta kuskeilla loppuu aina tosiaan tuolloin
joten kyllä aikaa puntille riittää.
Tosiaan tuo intti ruoka ei ole nyt mitn eriskummallista... aika mosta paskaa jos suoraan sanotaan, ei sillä nälkä lähde mutta jotenki edes pärjää.
Ja vinkkinä uusille mosille ketkä on lähdössä inttiin ja pääsevät sitten kuskiksi tai menevät muihin tehtäviin nii kannattaa ottaa protskua mukaan ja toinen on prodepatukat! itse jopa saanut pientä kehitystä kroppaan vaikka intissä ollutkin
intissä varsinkin kesällä on se hyvä puoli, että kun joudut pukea pelkästään t-paita + pitkät housut + maiharit.. niin hiki kyllä tulee, jonka jälkee viellä illalla salille nii ei kyllä pääse hirveesti tota nestettä kertymäänkään
mutta kun tuolla joku puhu paljoista leiri aamuista niin ei niitä nyt niin kamalasti ole.. ainakaa santahaminassa

Mahtis on puhut peace on the streeeeeeet saaan!

Back
Ylös Bottom