Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikea vastata, kun kyykkyhistoriani on vielä niin lyhyt, mutta veikkaan että ihan normaalisti. Täytyy kokeilla kiinnittää tähän huomiota seuraavalla kerralla. Kiitos nopeasta vastauksestasi.Teitkö kyykkyjä niin, että menit suht vauhdilla pohjaan? Noin olen itse saanut juuri nuo ulkosyrjät ärtymään aika pahasti.
Sitten kun etureidet roikkuu polvien päällä kuten norsun kivekset, ne on isot![]()
Olen ruvennut pitkästä aikaan tekemään mavea ja hyvältä tuntuu, mutta yksi ongelma on. Jalkani suoristuvat liian aikaisin. Huomasin sen tänään, mutta vaikka kiinnitin huomiota siihen, niin se ei silti jotenkin onnistunut. Selkä kuitenkin pysyy suorana ja silleen. Onko ongelma jonkin lihaksen heikkoudessa tai liikkuvuudessa vai pitääkö kiinnittää vaan enemmän huomiota siihen, että jalat ovat suorat vasta kun tanko ohittaa polvet?
Onkos muilla aloittelijoilla mavessa kädet tottunu kuinka nopeasti tuon tangon puristeluun?
Onkos muilla aloittelijoilla mavessa kädet tottunu kuinka nopeasti tuon tangon puristeluun? Itsellä alkaa ongelmaksi pikkuhiljaa muodostua sarjapainojen noustessa, että meinaa alkaa ote livetä/kämmenestä puristuu ihoa kasaan ja aiheuttaa epämukavuutta.
Onko väärin, jos normimavessa jalkaterät osoittaa lievästi sivuille, vaikka polvet menevät suoraan eteen? Tuntuu vain luonnollisemmalta nostaa niin. Kierot nilkat vai väärä tekniikka?
Ihan samalla tavalla ku kyykyssä: ei toi oo hyvä juttu. Kokeile totutella vetämään jalkaterät suorassa tai sitten vähän ulospäin, mutta polvia sopivasti ulospäin painaen. Jalkojen asentoa voi joutua vähän kaventamaan, jos kädet meinaa tulla tielle.
Noh noh. Itse asiassa suurin osa kovista vetäjistä vetää jalkaterät aika reilusti ulospäin. Vanha nyrkkisääntökin menee: kaksi nyrkinleveyttä kantapäiden väliin ja neljä nyrkinleveyttä varpaiden väliin.
Ei niillä kyllä pääsääntöisesti silti polvet taitu sisään
Eihän tässä kai kukaan ole sanonut, että polvet taittuu sisään. Jos nilkka alkaa romahtamaan sisään niin sitten jalkaterät suorempaan.
Eihän tässä kai kukaan ole sanonut, että polvet taittuu sisään. Jos nilkka alkaa romahtamaan sisään niin sitten jalkaterät suorempaan.
Onko väärin, jos normimavessa jalkaterät osoittaa lievästi sivuille, vaikka polvet menevät suoraan eteen? Tuntuu vain luonnollisemmalta nostaa niin. Kierot nilkat vai väärä tekniikka?
Kyllä "polvet suoraan, jälkaterät sivulle" vähän tuosta kielii.
Sitte kyykky arvosteluun. http://www.dehemic.net/media/video/squat_1.mp4
Taitaa polvet mennä liian eteen? Se on vaan vähä paha ku tuntuu että nyt jo ollaan siinä rajoilla ettei lennä perseelleen vaikka eihän tuo videolta katottuna ole edes takakenossa tai liekkö edes suorassa :/ Mitä neuvoksi?
Tää oli oikeastaan eka kerta ku tein high bar kyykkyä. Se low bar tuntu vielä enemmän mahdottomalta teknisesti :D