Ellen nyt ihan väärässä ole, niin missään kukaan ei ole puhunut mistään huomattavasta halvemmuudesta maitoon tai maitorahkaan. Kuten itse laskuissasi totesit niin halvempaa se perkele on? "niinku joku täs topikis väitti et heral saa muka edullisemmin proteiinia ku normi ruual?" No niin saatana saakin niinhän sä just laskit itsekkin? Massin whey, jossa on käytännössä konsentraattia ja hydrolysaattia maksaa se proteiini määrä siinä (3032grammaa neljässä kilossa) 2,074snt/gramma. Onhan se kai vähän halvempaa proteiinia? Sittenkun vielä mietitään että maito tai maitorahka on aivan kuraa verrattuna wheyhyn imeytymis ominaisuuksiltaan. Voithan sä toki vetää kalliimpaa maitorahkaa laktoosivammaisena tilanteessa, jossa tarvitset nopeasti imeytyvää proteiinia ja sitten hymyssä suin piereskellä menemään kun se maitorahkas imeytyy 3,3 grammaa tunnissa. Ihan yks vitun lysti mulle. Mutta älkää nyt saatana kiukutelko ettei niistä ole hyötyä kalliitakin on ja vitun epäterveellistä luonnotonta kamaa, kun ihan selkeät tieteelliset faktat pienellä googlettamisella osottaa teidän olevan aivan väärässä.
Vaikkapa siitä, että sinä ja miljoona virkkuukoukku mummoa ostaa sitä maitoa makso mitä makso. Tyhmähän se ei oo joka pyytää vaan se kun maksaa. Voihan toki olla, että kun purkitetaan 4kilon ämpäreitä proteiini jauhoa, jonka tuottamiseen menee samanverran rahaa, kuin maidon jalostamiseen (kaikki pastöroinnit sun muut setit) niin ne varastointi- sun muut kustannukset on sen verran vähemmän, kuin mitä siinä kylmässä kuljetettu 0,250kilon maitorahka purkkissa, että päästään myymään jopa vähän halvemmalla vaikka katteissa ei olisi eroja. En minä vittu tiedä mene kyselemään lisäravinne valmistajalta, että mitkäs teillä on valmistus kustannukset, katteet ja myyntitavoitteet näissä teidän roheiineissa. Mene sitten valiolle kyselemään, että mites muuten teillä onko katteet viilattu kohilleen ja vertaa sitten spreadsheeteistä, että mistäs ne hinnat oikein muodostuukaan.
- - - Updated - - -
Kannattaa muutenkin yleisellä tasolla pitää vähän pienempää ääntä siitä, kuinka ylivoimainen se maito ja maitotuotteet ovat ravintona.
Ei muuten, mutta nykyaikana internetin ja sosiaalisen median aikakautena voipi joutua nämä tiedot vääriin käsiin ja kohta Teukka Salama #8
ei olekkaan niin ylivoimainen jääkiekkoilija.