Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ihmiset eivät tajua että haluan treenata yksin ilman chitchattia.tervehdin ja olen ystävällinen mutta siihen se jää.I´m bad company salilla.Pitäiskö tehdä sellainen t-paita :D

Tänään kävin kokeilemassa uutta salia ja täällähän näin ihmetelineen jollaista en ennen ole nähnyt. Kysyin tästä sitten kokeneemmalta että oliko tämä maastavetoa tai vastaavaa varten. Vastaushan oli että ''Ehkäpä, ehkäpä''.

Kysymys saattoi olla aika :david: mutta mielestäni aloittelijalle voisi kyllä kertoa vähän paremmin. Kuitenkin luen täältä että kuinka aloittelija teki siinä sitä ja tässä tätä mutta mielestäni tästä on turhaa valittaa jos ei osata neuvoa mitä missäkin on tarkoitus tehdä.

"Karista kesäkilot-kansa" on jälleen vallannut meidän salin. Ihan kiva, jos joku oikeasti saa tästä hyvän harrastuksen itselleen, mutta toivoisin edes jonkinlaisia käytöstapoja.
Salietiketti kunniaan! Olen valmis myös allekirjoittamaan Markin ylläolevan kommentin..

Kerrankin töissä aamuvuoro ja menin niin sanotusti ihmisten aikaan salille eli kello 18 niin voi jumalauta miten olikin täyteen ammuttu. Meinasin jo masentua, mutta löysin luojan kiitos yhden vapaan levytangon, että pääsin treenaamaan.

Suorin jaloin mavessa napsahtikin takareisi niin jäi se leikki kolmeen sarjaan. Pitäisi ehkä ottaa itseään niskasta kiinni ja opetella lämmittelemään. Ei tuo onneksi pahasti mennyt kun pystyin vielä takareisiä koukistuksilla tekemään.

Eilinen ruuhka salilla klo. 19 jälkeen. Ei sekaan meinannut mahtua ja tietenkin kaikki mahdollinen varattuna. Olihan siellä toki muutamat hilavitkuttimet vapaana, niin niillä sai tehtyä treeniä kyllä, mutta ei se mieltä lämmittänyt. Koko motivaatio hävisi tehdä mitään siellä sinä päivänä. Varsinkin kun salille mennessä oli kunnon motivaatio, että nyt vedetään kunnolla penkkiä ja kyykkyä. Pääsin toki sitten vapaalle penkille lopulta tekemään käsipainoilla vinopenkkiä, siten että seuraavat jo odotti vuoroaan.

Tuo vetoremmien käyttö on itsensä huijaamista maastavedossa. Sitten ymmärrän jos rautaa 300+ mutta muuten ihan käsittämätöntä.. jos käydään salilla niin eikö ole tarkoitus vahvistaa lihaksia ja jos 100kg ei pysy näpissä niin silloin jossain on heikompi kohta mitä peruspentillä joka ei ole salia nähnytkään.

Tuo vetoremmien käyttö on itsensä huijaamista maastavedossa. Sitten ymmärrän jos rautaa 300+ mutta muuten ihan käsittämätöntä.. jos käydään salilla niin eikö ole tarkoitus vahvistaa lihaksia ja jos 100kg ei pysy näpissä niin silloin jossain on heikompi kohta mitä peruspentillä joka ei ole salia nähnytkään.

Tämä. Pikkutytöilläkin pysyy satanen näpeissä.

Ei hyvää päivää. Mikä olikaan maastavedon kohdelihas? Oon ymmärtäny että siinä olis tarkotus treenata selkää...mut oon kai taas väärässä.

Ei hyvää päivää. Mikä olikaan maastavedon kohdelihas? Oon ymmärtäny että siinä olis tarkotus treenata selkää...mut oon kai taas väärässä.

Ei hyvää päivää. Maastaveto ei ole "selkäliike" vaan koko vartalon liike, jossa selkä tekee enimimmäkseen staattista duunia ja perse+takareidet hoitavat suurimman osan dynaamisesta.

Tämä. Pikkutytöilläkin pysyy satanen näpeissä.

Ei se näköjään pysy kaikilla. Jos tuolla remmejä käyttävällä kaverilla se ei pysy näpeissä, eikä hän halua harjoitella puristusvoimaa, niin tarviiko sille siitä vittuilla? Oon kyllä pohjimmiltaan ihan samaa mieltä sun kanssa asiasta, mutta harrastajien kesken ei pitäisi olla mitään "standardeja" sarjapainojen ja apuvälineiden suhteesta.

BTW. Ootta ihan naurettavia. :D

Tämä.

Mistä sinä tiedät tuntemattoman henkilön tavoitteet salilla? Itseäni vituttaa ihan suunnattomasti kun mennään laukomaan tälläisiä "viisauksia" ilman että edes voidaan tietää toisen motiiveista tai tarkoitusperistä tuon taivaallista.

Menee vähän ooteeksi, mutta alkoi mietityttämään. Jos mavetan 8 x 100kg ja esim seiskan kohdalla alkaa näpit kärsiä, olenko ihan omassa luokassani? Ei toi sinänsä mua haittaa, sillä puristusvoima ei ole treeneissä prioriteeteissani. Ja aion remmittää jatkossakin.

Ja se vitutus. Muutamaan kertaan jo mainittukin, kesäpöhöjen paluu salille ja ruuhkat.

Ristiotteella nyt pysyy vaikka millaiset rautamäärät käsissä, mutta käytän remmejä koska ristiote on perseestä. Tosin en käytä remmejä kuin SJMV:ssä ja käsipainokulmasoudussa pitkissä sarjoissa.

Eniten potuttaa salilla, kun siellä ei ole kuin yksi kolmesta penkistä hyvä ja se on tietysti aian varattu.

Timo Haikarainen kirjoittaa vetoremmeistä ihan asiallisesti: "voi rauhassa keskittyä oikeaan tekniikkaan, sillä otteen kanssa tuskailu on selkeässä yhteydessä esimerkiksi selän pyöristymiseen harjoitteessa."

Pikkutyttö olen ja käytän vetoremmejä 70 kilon mavessa. Jos joku katsoo vinoon, niin enpä sitä onneksi edes huomaa, kun keskityn siihen nostamiseen.

Mee siihen hyvään penkkiin ja tehkää vuorotellen. Kaksin on aina hauskempaa :puntti:

No joo, mut monesti siinä on aina joku porukka tekemässä tai vähintään kaksi, niin ei viiti siihen väliin tunkea. Ja sit sekin vielä, kun vieressä on kaks penkkiä vapaana yleensä.

Back
Ylös Bottom