Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Nyt se on valmis, tämän kesän Street Workout videoni!

Huh näitä kyllä katsoo ihaillen. Vaatiiko toi kehonpainoilu jotain pohjia voimatasoilta, eli pitääkö hinkata 140kg pena, 200 mave jne. ennenkuin noita kannattaa edes yrittää?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos positiivisesta palautteesta :)

Huh näitä kyllä katsoo ihaillen. Vaatiiko toi kehonpainoilu jotain pohjia voimatasoilta, eli pitääkö hinkata 140kg pena, 200 mave jne. ennenkuin noita kannattaa edes yrittää?

Kehonpainoliikkeissä suhteellinen voima ratkaisee. Mitä korkeammat voimatasot suhteessa oman kehon painoon, sitä parempi. Eli ei todellakaan tarvi olla 140 kg penkkiä ja 200 kg mavea. Lisäksi voima on aina spesifiä eli kehonpainoliikkeet kehittyvät parhaiten kehonpainoliikkeitä tekemällä. Itse teen kuitenkin kehonpainoliikkeiden lisäksi lisäpainoleuanvetoa, penkkiä, pystypunnerrusta, kyykkyä ja mavea. Lisäpainoleuanveto on street workoutin ohella mulle päälaji ja muut ovat tukiliikkeitä. Mulla kiinnostaa suhteellisen voiman lisäksi myös absoluuttinen voima ja street workoutissakin absoluuttisesta voimasta on hyötyä esimerkiksi silloin kun käytetään ihmistä lisäpainona leuanvedossa (seuraavissa street workout -kisoissa tavoitteena saada monta täyden liikeradan leuanvetoa siten, että joku kevyt kilpakumppani roikkuu minussa kiinni).

Kiitos positiivisesta palautteesta :)

Kehonpainoliikkeissä suhteellinen voima ratkaisee. Mitä korkeammat voimatasot suhteessa oman kehon painoon, sitä parempi. Eli ei todellakaan tarvi olla 140 kg penkkiä ja 200 kg mavea. Lisäksi voima on aina spesifiä eli kehonpainoliikkeet kehittyvät parhaiten kehonpainoliikkeitä tekemällä. Itse teen kuitenkin kehonpainoliikkeiden lisäksi lisäpainoleuanvetoa, penkkiä, pystypunnerrusta, kyykkyä ja mavea. Lisäpainoleuanveto on street workoutin ohella mulle päälaji ja muut ovat tukiliikkeitä. Mulla kiinnostaa suhteellisen voiman lisäksi myös absoluuttinen voima ja street workoutissakin absoluuttisesta voimasta on hyötyä esimerkiksi silloin kun käytetään ihmistä lisäpainona leuanvedossa (seuraavissa street workout -kisoissa tavoitteena saada monta täyden liikeradan leuanvetoa siten, että joku kevyt kilpakumppani roikkuu minussa kiinni).

Huimaa tykitystä! Super!

Oon treenannut nyt kuukauden verran oikeastaan joka päivä, vuorotellen penkki ja kyykky/vetopäiviä. Kyykännyt oon kevyemmin myös penkkipäivinä aika usein. Yksikään treeni ei ole ollut ns. kevyt, vaan aina on ollut vähintään yksi kova (yli 90%) nosto jossakin kolmesta vn-liikkeestä tai niiden variaatiossa. Kehitys on ollut parempaa kuin missään vaiheessa viimeisen puolentoista vuoden aikana, eikä loppua näy.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo lumpion yläosasta, ei siis polven keskeltä. Seuraavan kerran kun teen räkkivetoa, vedän lumpion alta. Tuo sama rauta tavotteena siitä sitten.

Oon treenannut nyt kuukauden verran oikeastaan joka päivä, vuorotellen penkki ja kyykky/vetopäiviä. Kyykännyt oon kevyemmin myös penkkipäivinä aika usein. Yksikään treeni ei ole ollut ns. kevyt, vaan aina on ollut vähintään yksi kova (yli 90%) nosto jossakin kolmesta vn-liikkeestä tai niiden variaatiossa. Kehitys on ollut parempaa kuin missään vaiheessa viimeisen puolentoista vuoden aikana, eikä loppua näy.=QUOTE]

Nyt heräs vähän mielenkiinto, kerro lisää! :D

Nyt heräs vähän mielenkiinto, kerro lisää! :D

Ruokaa vaan tarpeeksi niin palautuu. Aluksi apuliikkeitä ei ollut mukana ollenkaan tai tein vain jotain kevyesti. Nyt treenaan keskivartaloa ja takareisiä pääliikkeiden lisäksi apuliikkeillä monta kertaa viikossa.

Mitä, remmit ykkösnostossa, ei mihinkään :D Ei vaan, hieno tempaus vaikka vähän meinasi karata ja kiertää. Onnea rajapyykin saavuttamisesta!

Jostain syystä en voi käyttää sormilukkoa tempausotteen kanssa ollenkaan. Edes pelkällä tangolla. Rinnallevedettäessä sormilukko tulee automaattisesti eikä satu ollenkaan. Tempausotteella kipu tulee tuohon etusormen ja peukalon väliin, molemmissa käsissä. Molemmat peukalot muljuu muutenki käsissä niinku ois jollain langanpätkällä kiinni.

Temppuja täydellä vastuspakalla

Olen aloittelija, vaikka olen jo aikuinen :) Syntynyt 1940. Saliharrastuksen löysin 10/2008.
Viime vuoden syksyllä aloitin maven suorin jaloin 80 kilolla ja oli raskasta. Pt näytti miten pitäis tehdä ja 25 maaliskuuta 2013 lopetin 190 kiloon ykkösen.
Pätkähti näet päähän uutta mopoa ja ajokelejä odotellessa treenata mahdollisimman monella laitteella ja liikkeellä 6-8 toistolla täydellä vastuspakalla. Tuo 6-8 toistoa tuli siitä, kun tein ristikkäistaljatemput jättiläissarjana eli ilman lepotaukoja :rock:
Punnerrusliikkeissä ei ole mitään videoimista, koska penkki on 40 kg vammautuneitten olkapäiden takia. Mutta vatsoissa ja vetoliikkeissä näköjään on luolamiesten geenejä jäljellä..
https://www.youtube.com/watch?v=YziVnDty_hs

Leskeksi jouluna 2005 jäätyäni en suostunut alkoholisoitumaan, ilman harrastuksia vieraalla paikkakunnalla syrjäytymään ilman 40 vuoden pääkaupunkiseudulle jääneitä sosiaalisia suhteita ja lopulta riutumaan hissukseen pois vuodeosastolla, kuten vertaisryhmässä on tapana, vaan etsin ja löysin harrastuksia, joihin ei yrittäjänä ollut koskaan mahdollisuuksia eikä aikaa.
Perustin itselleni ja samassa tilanteessa oleville kannustavat harrastussivut.
JA NYT ELÄN PARASTA AIKAA ELÄMÄNI PARASTA AIKAA :dance2:

HOBBIES

Back
Ylös Bottom