Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Tuli eilen otettua vähän videomateriaalia omista salitouhuista. Kyseessä siis triplasarja (keskitetty hauiskääntö, penkki, jalannostot). Jos mahdollista, niin ottaisin vastaan neuvoja siitä, mitä lihasryhmiä meikäläisen kannattaisi jatkossa painottaa, koska oman lihaskuntonsa arvioiminen objektiivisesti on perin hankalaa. Tavoitteena joka tapauksessa ensi kevään CBB-noviisit.

Hyvä pätkä, nää videot pääsee oikeuksiinsa kun kaavoihin kangistuneet tosikot rupee pistämään "Sinuna treenaisin aivoja" ... :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pitkästä aikaa jotain muuta kuin voimatreeniä tuli tehtyä/kuvattua, niin tässä vinopenkkipunnerrusta.
Ensin 6 toiston sarjoilla nousua ja sitten pari sarjaa positiiviseen failureen.

Jotain häikkää tuossa kyseisessä Smith-tangossa on koska olen muistaakseni ottanut vapaalla tangolla 5 x 110kg ja 8 x 100kg ja tuossa tuli vain 5 x 100kg... joko tanko on painavampi kuin 20kg tai sitten kiskot tekee vaan niin paljon kitkaa.

Jotain häikkää tuossa kyseisessä Smith-tangossa on koska olen muistaakseni ottanut vapaalla tangolla 5 x 110kg ja 8 x 100kg ja tuossa tuli vain 5 x 100kg... joko tanko on painavampi kuin 20kg tai sitten kiskot tekee vaan niin paljon kitkaa.

Joissain smitheissä painaa 25 kg. Voi olla huono päiväkin vaan?

Meijän salilla on yks tuommonen smitti mikä tossa videossa on. Sillä ei tee koskaan kukaan mitään, koska se on yksinkertasesti niin paska, että kelpaa vaan johonki paitatelineeks. Kitkaa niin vitusti, että todella vaikeaa liikutella tankoa vaikka painoja ei olisi ollenkaan. Voi olla, että se on vaa rikki tai jotai.

Toisessa smitissä on 30kiloo se tanko. Uimahallin salilla sitte se tanko painaa 15,5kg. Samanlainen smitti siis joka näkyy eibin videoilla useasti. Yleensä kaikilla on siinä tapana laittaa ensin 2,5 kilon painot päihin ennen ku rupee isompia lättyjä lyömään. Helpompihan ne painot on laskee jos tanko painaa 20kiloo, ku 15kiloo.

Laitetaan pitkän hiljaiselon jälkeen vähän videota. Vikat tankkailut ennen kisoja ja tässä part 1 kyseisestä päivästä.

EDIT: Suurin osa pätkästä treeniä, mutta vähän safkajuttua seassa --> laitoin tänne.

Descriptionista löytyy linkki blogiin, johon tulee päivittäin matskua. Koitan huomiseks saada part 2 kasaan. Matskua on reilusti, joten käsittelemiseen menee aikaa..

Aika paljon noi tangot tosiaan vaihtelee Smithissä. Entisellä salilla painoi 27kg ja nyt salilla missä treenaan, hässäkkä tankoineen painaa 22kg.

Aika paljon noi tangot tosiaan vaihtelee Smithissä. Entisellä salilla painoi 27kg ja nyt salilla missä treenaan, hässäkkä tankoineen painaa 22kg.

Turussa kävin salilla jossa oli 40 kilon tanko, aina päivän piristys katsoa kun rhp:t tuli ekaa kertaa salille ja jäi "satkun" alle sätkimään...mäkin jäin.

Jaa, pitääkin tarkistaa tilanne jos pystypunneruksissa sittenkin nousee vähän enemmän kuin 55kg:n sarjapainot :) Aina luullut että noissa on se 20kg painoa tangossa, ikinä kyllä tarkistanut.

Pitäneen varmaan myös syksyn mittaa kattoa jos sais kuvattua vähä penkki-, kyykky- ja mavesarjoja, jos vaikka tarkkasilmäiset löytää jotain korjattavaa tai kehumisen aihetta.

Treenaatko siis "samaan aikaan" sekä maksimivoimaa, että kestovoimaa? Entäs miten hermosto jaksaa sitä, että teet maksimitreenejä läpi vuoden? Uskotko kehityksen olevan tuolla tavalla parempaa kuin ilman perusvoimakautta? Sori kaikki kysymykset, mutta kiinnostaa itsekin oppia touhua :D

Treenaan maksimivoimaa ympäri vuoden. Myös kestovoimakaudella oon tehny ylläpitäviä maksimivoimatreenejä. Maksimivoiman ohella teen jonkun verran myös hypertrofisia sarjoja. Huipulle on monta tietä. Varmasti myös treenin jaksottaminen perusvoima-maksimivoimakausille voisi toimia. Kestovoimaa oon nyt treenannut vaan 1-2 kk ajan ennen toistoleuanvetokisoja. Saattoi tosin nuo viime lauantain kisat jäädä viimeisiksi toistoleuanvetokisoiksi kun keskityn lisäpainoleuanvetoon ja Street Workouttiin. Kisoissa tuli vain 35 hyväksyttyä toistoa, mutta se riitti kuitenkin Suomen mestaruuteen alle 85-kg sarjassa :)
Moro, pirun komeeta vetelyä! Kiinnostaisi millasta sarjaa liikkuu lisäpainojen kanssa?

Kiitos! Lisäpainoleuanvetoennätykseni on tällä hetkellä 80 kg, jonka vedin 79-kiloisena.

Treenaan maksimivoimaa ympäri vuoden. Myös kestovoimakaudella oon tehny ylläpitäviä maksimivoimatreenejä. Maksimivoiman ohella teen jonkun verran myös hypertrofisia sarjoja. Huipulle on monta tietä. Varmasti myös treenin jaksottaminen perusvoima-maksimivoimakausille voisi toimia. Kestovoimaa oon nyt treenannut vaan 1-2 kk ajan ennen toistoleuanvetokisoja. Saattoi tosin nuo viime lauantain kisat jäädä viimeisiksi toistoleuanvetokisoiksi kun keskityn lisäpainoleuanvetoon ja Street Workouttiin. Kisoissa tuli vain 35 hyväksyttyä toistoa, mutta se riitti kuitenkin Suomen mestaruuteen alle 85-kg sarjassa :)

Kiitos! Lisäpainoleuanvetoennätykseni on tällä hetkellä 80 kg, jonka vedin 79-kiloisena.
Ite oon nyt yrittänyt nimenomaan jaksottaa raa'asti yhtä ominaisuutta kerrallaan. Tiedä sitten pitäisikö kokeilla lyhyempiä jaksoja esim. 2 viikkoa kerrallaan tai sitten tuota mitä tee, eli useempaa ominaisuutta samaan aikaan.

Ite oon nyt yrittänyt nimenomaan jaksottaa raa'asti yhtä ominaisuutta kerrallaan. Tiedä sitten pitäisikö kokeilla lyhyempiä jaksoja esim. 2 viikkoa kerrallaan tai sitten tuota mitä tee, eli useempaa ominaisuutta samaan aikaan.

Kyllä mäkin yhtä ominaisuutta kerrallaan treenaan. Muita ominaisuuksia lähinnä pidän yllä. Maksimivoimaa ja hypertrofiaa oon kuitenkin onnistunut hyvin treenaamaan samaan aikaan, jolloin kummassakin on tullut samaan aikaan kehitystä. Itse suosittelisin pitämään maksimivoimatasoja myös perusvoimakaudella yllä. Treenin alkuun vaan pari kovaa 1-5 toiston sarjaa isommilla painoilla perusvoimakaudella niin ei lähde maksimivoimatasot ainakaan paljoa tippumaan.

[video=youtube_share;rtvrQXs0OzI]http://youtu.be/rtvrQXs0OzI[/video]

Tänään testasin 100 kg toistoleuanvetohaastetta ja sain 19 hyväksyttyä leuanvetoa 100,2 kg kokonaispainolla (79 kg + 21,2 kg). Määrittelin suoritukselleni seuraavat säännöt: 1. Kyynärnivelen täytyy ojentua täydellisesti jokaisen toiston välissä. 2. Leuan täytyy ylittää tanko vertikaalisesti ja horisontaalisesti.

Leuanvetolihaksisto oli aivan paskana eilisistä 4 tunnin street workout -kuvauksista, joissa tuli tehtyä yhden käden leukoja ym. (Video ilmestyy tänään myöhäisillalla tai huomenna youtubeen), mutta nyt oli kuitenkin hyvä hetki testata tuota 100 kg haastetta, kun ei tuu pitkiä sarjoja varmasti nyt toistoleuanvetokisojen jälkeen tehtyä moneen kuukauteen ja kestovoimaominaisuudetkin ovat toistotreenien seurauksena hyvällä tasolla normaaliin verrattuna.

Uskaltaudun tänne setien keskelle. Tää on ainoa ikinä otettu video mun kyykkäämisestä ja lähinnä nyt kysäisisin, että löytyykö tuosta haukuttavaa? Jalkojen asennon vastikään vaihdoin ja tuolloin kyykky muuttui kivuttomaksi. Mutta jos aihetta on niin valaiskaa hömelöä paremmasta tekniikasta.

Uskaltaudun tänne setien keskelle. Tää on ainoa ikinä otettu video mun kyykkäämisestä ja lähinnä nyt kysäisisin, että löytyykö tuosta haukuttavaa? Jalkojen asennon vastikään vaihdoin ja tuolloin kyykky muuttui kivuttomaksi. Mutta jos aihetta on niin valaiskaa hömelöä paremmasta tekniikasta.

Sulla on huono liikkuvuus lantiossa, huomaat varmaan itsekkin tuon alussa tapahtuvan notkahduksen alaselässä. Alaselän pitäisi pysyä tiukkana koko liikkeen ajan. Jos alaselkä alkaa liikkumaan niin se yleensä tarkoittaa sitä että se lantiosta puuttuva liikkuvuus haetaan selästä.

Tuossa on niin paljon pieniä asioita joihin pitäisi kiinnittää huomoita että yhden videon perusteella on aika mahdotonta neuvoa miten tuota parantaisi.

Tuli kaverin kanssa lyötyä vetoa, että koulujen alkuna jos nousee 120kg penkistä niin saan 1,5kg rahkaa :kuola: Valitettavasti jäi kuitenkin rahkat saamatta... :( Ajattelin nyt laittaa kuitenkin tänne, jos vaikka saisi kokeneilta konkareilta hieman arvostelua tuosta penkkitekniikasta, miten se nyt näkyykään tuossa videolla kun vähän tuppaa heilumaan.

Back
Ylös Bottom