Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite oon miettiny että takaolat sais ehkä reenattua kun tekis osan leukasarjoista todella leveällä myötäotteella ja asento silleen että rinta tankoa kohen
Terve!
Olisiko antaa fiksuja vuorotteluliikkeitä alkuperäisten rinnalle, jotta saisi hieman enemmän painotusta myös selkäpuolelle, erityisesti yläselkään. Tahtoo ilmeisesti eteenpäin kääntyneet olkapäät aiheuttaa kiputiloja hartia-lapa-akselilla ja nykyisellään tässä ohjelmassa tuntuu ottavan varsinkin olkapäät ja rinta kovasti osumaa. Kyykkyä kannattanee vuorotella maven kanssa, mutta entäs muut? Penkki-soutu? Niskan takaa punnerrus - takaolat jollain massaliikkeellä?
Tähän asti olen tehnyt tarkasti alkuperäisellä reilun kuukauden ja useamman vuoden muuten saleillut, mutta nyt siis palannut takaisin perusasioiden ääreen noista monijakoisista vimputuksista huonon kehityksen vuoksi.
Vaihda ohjelmaa. G6 nyt on aika paska pidemmän päälle.
Miten niin paska pidemmän päälle? Itse ainakin pääsin hurjaan kehitysvauhtiin vasta 3 kk jälkeen ja jatkuva hyvä kehitys jatkui siitä vielä 6 kk eteenpäin. Ruoka- ja lihashuoltokuluja tietty tuli ja venyttelyä vaati melkolailla, mutta niinhän se kai aina... Mun mielestä paras mahdollinen ohjelma. Täytyy tossa syksyllä taas vaihtaa elaston 2-jakoisesta tuohon.
No ei helvetissä ole paras mahdollinen ohjelma. Se, että oot kehittyny tolla ei meinaa, ettetkö olisi kehittynyt paremmin jollain ohjelmalla, jossa lihastasapainoa mietittäisiin vähän pidemmälle.
Jep maven lisäys tavalla tai toisella on kova sana. Myös sivuolkapäille ja selkäosastolle lisätreeni ei ole pahitteeksi.Mutta tästä saa helposti edelleen paremman ohjelman vuorottelemalla esim mavea ja kyykkyä sekä vaikkapa leukoja ja muita selkäliikkeitä. Tosin ohjelmaa ei silloin enää voi kutsua G6 ohjelmaksi, mutta moni käsittää sen silti G6 ohjelmana koska runko on otettu siittä/tästä.
Mitä tuohon kehittymiseen aloittelijana tulee, niin tässä ohjelmassa kuitenkin käytetään se alun kehityspotentiaali nopeammin hyödyksi kuin monessa muussa aloittelijan ohjelmassa. En itse usko että jokin ohjelma kehittäisi silti paremmin kuin tämä. Loppujen lopuksi sillä ei juuri ole väliä, sillä kaikki näyttää samalta parin vuoden jälkeen, oli sitten käyttänyt G6 tai jotakin muuta. Tässä ohjelmassa on etuna se, että liikevalikoima on laaja ja se että alun kehityspotentiaali käytetään nopeasti hyväksi. Harmi ettei tässä "suositella" vuorottelemaan tiettyjä liikkeitä.
Vaihtelu auttaa. Tuntuu kuitenkin, että vedät sarjat aika loppuun asti jos menee 10,7,6? 1-jakosessa ei failureen pidä treenata. Muista myös nukkua se 8h ja syödä plussakaloreilla.
Mitäs, mitäs. Nostin edellisellä kerralla penkin 50 kiloon, jossa sain 10-8-7. Tänään lähin samoilla painoilla liikenteeseen, mutta menikin enää 10-7-6. Palautumisesta ei ole kyse, kumminkin 3 täyttä lepopäivää välissä. Molemmilla kerroilla tuli vedettyä suurin piirtein yhtä kova kyykky ennen liikettä ainoana erotuksena, että vedin vatsat nyt heti kyykyn jälkeen, kun penkki oli varattu. Liekö tällä tuo vaikutus? Olen vähän neuroottinen tuon penkkipunneruksen kanssa, koska viimeksi saadessani sali-innostuksen se alkoi ja lopahti tuohon liikkeeseen, joka alkoi miltei heti junnaamaan paikallaan pienissä painoissa. Pitäiskö mun pari seuraavaa kertaa vetää pienemmillä painoilla enemmän toistoja tai vaihtoehtoisesti lisätä rautaa ja vetää joku 5-5-5? Tuntuu, että vaihtelu voisi vähän auttaa.
kiitos jo etukäteen!