Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Mikset pysty kyykkäämään? Ootko kokeillu pelkällä luudanvarrella? Jos sillä pystyy, niin siitä voi alottaa ja kohti 20 kg:a matka käy.

Saatana.

Tänään. Vitullinen kuumotus (polte) treenin aikana ja jälkeen. Olkapäässä. Kiertäjäkalvosimessa.
Onko syynä:
a) Tein kyykkyä tanko liian alhaalla selässä, jolloin olis voinut käsi "taittua liikaa". Kokeilkaa laittaa kädet nii taakse takakyykyssä ku voitte nii tajuutte.

b) Tein penkkiä. Käsipainopenkkiä. Ekan noston tein jotenki rimpuillen, että sain käsipainot "yläasentoon", josta sitten alotin tekemään normaalia sarjaa. Oliko syy tässä "ekassa" rimpuilu toistossa? Neuvoja, miten saan käsipaino penkissä ne painot sinne ylös jotenki helposti, kun ovat nii saatanan painavia.

c)Joku muu?

Kiertäjät lämmittelin. En pahemmin ole niitä kyllä venytelly.

b) Tein penkkiä. Käsipainopenkkiä. Ekan noston tein jotenki rimpuillen, että sain käsipainot "yläasentoon", josta sitten alotin tekemään normaalia sarjaa. Oliko syy tässä "ekassa" rimpuilu toistossa? Neuvoja, miten saan käsipaino penkissä ne painot sinne ylös jotenki helposti, kun ovat nii saatanan painavia.

Kannattaa kokeilla rinnallevedolla nostaa ne siihen rinnalle ja sitten "kaatua" siihen penkille, niin ne käsipainot on käsissä jo valmiiksi niin ei tarvitse nostaa maasta.

Tosta poltteesta tuskin voi sanoa varmasti mistä johtuu, mutta ei sillä kai ole väliä? Hoidolla ennemminkin ;).

Edit. Vai meinasitko siihen yläasentoon saada suoraan ne käsipainot? Siihen en tiedä keinoa, mutta ei sen yhden negatiivisen toiston poisjääminen haittaa IMO.

Mikä tässä ottaa eniten ojentajiin? Kun haluasin "tehostaa" ojentajia kun tuntuu, että ei ole tullut reenattua paljoakaan niitä..

Mikä tässä ottaa eniten ojentajiin? Kun haluasin "tehostaa" ojentajia kun tuntuu, että ei ole tullut reenattua paljoakaan niitä..
?
Jalkakyykkyketjussa kysyt neuvoa oikkareihin? Vai oonko nyt ite kujalla :D Oikkareille kovia liikkeitä on mm. ranskis ja dippi.

Oon ihan uutuutena herännyt siihen miten järkyttävän tehokas on tuettu ojentajapunnerrus taljassa. Eli esim ylätaljaan meet nojaamaan selän siihen laitteeseen ja vedät jollain kapealla kahvalla ojentajapunnerruksia. Joissaki saleilla on ihan ojentajatalja jossa selkä on tuettu eikä pääse kauheesti nojaileen/heijaileen. Voi jeesus että ottaa namisti.

Tähän asti olen pumpaillut kymppejä. Viimeksi 3x10x85kg. Tänään sitten parinkympin treeniä: 1x15x70 + 1x20x70. Kyllä ton parinkympin jälkeen happea teki mieli ja vikat viis toistoa tuntui aikas painavilta. Kokonaisuuteena sainoisin että 3x10 tuntui silti raskaammalta. Oma aerobinen kunto lienee keskimääräistä pakkiksen lihamöykkyä parempi joten sekin voi vaikuttaa asiaa.

Silti kiva treeni ja mukavaa vaihtelua kymppeihin. Raportoin jos lihakset räjähtää kasvuun :)

Kyllä ton parinkympin jälkeen happea teki mieli ja vikat viis toistoa tuntui aikas painavilta. Kokonaisuuteena sainoisin että 3x10 tuntui silti raskaammalta.

Tässä nyt on tehty tuo sarja vähän pieleen niin ei varsinaisesti vertailukelpoinen ole. ainakin kun itse tätä joskus toteutin niin tuntui jo ne ekat viisi toistoa aikas painavalta. viimeiset viisi oli sellaista vääntöä ettei enempää olisi tullut vaikka olisi saatanan ja karhun lapsi ollut varmistamassa. itse kun joskus tein tätä, oli treenin runko yleensä sellainen että alkuun pari kovaa liikettä ylävartalolle, sitten tuo kyykky ja pienen(suuren) tauon jälkeen vatsaa. kovin sarja taisi olla 21x125 ja siihen saikin jo vähän puristaa.

jos tätä lähtee toteuttamaan niin sellanen hyvä perusrunko olisi esim. työntäville penkki/dippi/pystypunnerrus seisten, vetäville pendlay soutu/kulmasoutu kp/ leuanveto ja vatsoille jalannostot roikkuen/ryssäkierto/voimapyörä. noita 4-6 sarjaa joissa toistoja 4-10. yläkropan jälkeen tosiaan sitten se rp-kyykky ja sitten vatsoja. varsinkin jalannostot ja ryssäkierto avaa mukavasti tuon raskaan kyykyn jälkeen. mikäli energiaa ja intoa on, voi tehdä hyvin myös niitä pienempiä liikkeitä, mutta tällaisissa ohjelmissa ne eivät yleensä ole se pääasia.

Itse aloitin viikko sitten tällä "kultaisella kuusikolla" 2xviikko. Tosin teen joka toinen kerta penkkipunnerruksen käsipainoilla ja leaunvedon sijaan teen ylätaljaa, koska saan silloin paremman tuntuman selkään. Kokeillaan nyt ainakin elokuuhun asti ja katsotaan miten tulee tulosta.

Onkohan naispuoliset ihmiset kokeillu tätä ohjelmaa? Nimittäin itse otin nyt kokeiluun... Olen 29 vee, 163 cm ja paino n. 60 kg. Simppeli ja tehokas ohjelma. Lähinnä tarkoitus on kiinteytyä ja saada myös lihasta. Onnistuukohan tällä? Nykyisellä salilla jossa käyn ainakin tällä hetkellä ei ole mahdollista kyykätä koska ei ole sitä telinettä (akkojen kuntosalit... ärsyttää ja aion antaa palautetta) eli prässillä mennään toistaseksi. Niskan takaa punnerruksen korvaan pystypunnerrus käsipainoilla, onko ok? Ja meikäläinenhän ei saa yhtään leukaa vedettyä joten tällä hetkellä joutuu mennä ylätaljalla. Vähän mietityttää että jaloille ei ole kuin yksi liike, riittääkö se??? Myös miehet saa vastailla! :)

Ihan hyvältä kuulostaa äkkiseltään, keep it simple.
Alaselälle olisi hyvä saada jotain...
Ehkä romanialainen mave alaselälle tms. Ottaa myös jalkoihinkin ja käsiinkin.
Itse teen juurikin noilla liikkeillä + romanialainen_mave.

Back
Ylös Bottom