Älä käytä vyötä tai osta istuvampi.
no sitähän mä kysyin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Älä käytä vyötä tai osta istuvampi.
Ei ollut mitään tietoo mihin tän kysymyksen pistäisin joten pistetäänpä tänne. Jokaiselle vähänkään treenanneelle varmaan on tuttu kokemus kun pari päivää ankaran treenin jälkee on treenattu lihas jumissa, ja todella huomaa tehneensä jotain. Puhun nyt niistä mikro-vaurioista joita useiden anatomian teorioiden mukaan lihakseen syntyy treenatessa. Joihin keho pyrkii mukautumaan korjaamalla nämä vauriot ja vahvistamalla lihasta entisestään. Ja toinen teoria joka liittyy tähän pohdintaani on se kun liikkeiden negatiivista(essentristä) osaa pidetään eniten mikrovauriota synnyttävänä osana liikkeestä. Eli se mitä olen spekuloinut on että mitä jos jättää negatiivisen vaiheen liikkessä tekemättä, niin saako teoriassa hyödyn silti irti mutta säästyy suuremmilta mikro-vauriolta? Tääl pakkikseski oon nähny vaikka minkälaisia anatomian neroja. Ni jos satutte saamaan mitää selkoo mun hämärästä tekstistä :D ni voisitteko valistaa mua hieman? Ja ei kiitos mitään vittuilua liikaa XD En oo ajatellut alkaa kokeileen tätä teoriaa, oon vaan tällanen pohdiskeleva ihminen.
Wikipediastakin onnistuin jopa löytämään aiheesta jonkin verran:http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_soreness
Mimmosilla kaloreilla kannattaa painaa voimapainotteisen treenin kanssa? Jos vaikka haetaan voimatasoja ylöspäin mahdollisimman nopialla tavalla?
Mikä logiikka on siinä, että kehon rasvaton massa voi nousta, vaikka rasvaprosentti on noussut? Mun ajattelutavan mukaan se nousisi vain, jos rasvaprosenttikin pienenee? Vissiin mulla on hyvä mielikuvitus... Vai onko tässä jotain tekemistä sillä, että paino ylipäätään on noussut entisistä lukemista?
Mikä logiikka on siinä, että kehon rasvaton massa voi nousta, vaikka rasvaprosentti on noussut? Mun ajattelutavan mukaan se nousisi vain, jos rasvaprosenttikin pienenee? Vissiin mulla on hyvä mielikuvitus... Vai onko tässä jotain tekemistä sillä, että paino ylipäätään on noussut entisistä lukemista?

Rasvaton massa nousee = lihaksia tullut lisää. Samalla nousi myös rasvaprosentti = rasvaakin tuli lisää.
Noinhan sen kuuluu bulkilla mennäkkin.
Onko normaalia että vaikka tekee liikkeitä joitten pitäs olla tasasii kummallekkin puolle kehoa niin silti aina tunuu että oikea puoli on treeniin jälkeen paljon "tuntuvampi" olen oikea kätinen ja vasen jalkainen. pelottaa vaan että karkaako oikea puoli kehityksessä vai onko vasen muka parempi kun siinä ei tunnu niin paljon..kummin päin se sit onkaan..
Ei ollut mitään tietoo mihin tän kysymyksen pistäisin joten pistetäänpä tänne. Jokaiselle vähänkään treenanneelle varmaan on tuttu kokemus kun pari päivää ankaran treenin jälkee on treenattu lihas jumissa, ja todella huomaa tehneensä jotain. Puhun nyt niistä mikro-vaurioista joita useiden anatomian teorioiden mukaan lihakseen syntyy treenatessa. Joihin keho pyrkii mukautumaan korjaamalla nämä vauriot ja vahvistamalla lihasta entisestään. Ja toinen teoria joka liittyy tähän pohdintaani on se kun liikkeiden negatiivista(essentristä) osaa pidetään eniten mikrovauriota synnyttävänä osana liikkeestä. Eli se mitä olen spekuloinut on että mitä jos jättää negatiivisen vaiheen liikkessä tekemättä, niin saako teoriassa hyödyn silti irti mutta säästyy suuremmilta mikro-vauriolta? Tääl pakkikseski oon nähny vaikka minkälaisia anatomian neroja. Ni jos satutte saamaan mitää selkoo mun hämärästä tekstistä :D ni voisitteko valistaa mua hieman? Ja ei kiitos mitään vittuilua liikaa XD En oo ajatellut alkaa kokeileen tätä teoriaa, oon vaan tällanen pohdiskeleva ihminen.
Wikipediastakin onnistuin jopa löytämään aiheesta jonkin verran:http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_soreness
Tietäskö joku joitain hyviä keskivartaloliikkeitä joita vois tehä dieetillä et sais kohdistettua juuri sitä liikettä "ongelmakohtiin"?
Eli käytännössä sama ettei tee vatsoja ollenkaa ja polttaa rasvaa vaa perus aerobisen ja ruokavalion turvin
onkos riittävä määrä liikkeitä esim toho ykköspäivään rinta kohtaan 2 liikettä sit olkapäihi 2 ja ojentajii 2 sillee et tulee 2 kaikkiin eli sillee et tulee jokasel 2 eri liiket ?
3-jakonen ohjelma
1.rinta/olkapää/ojentajat
2.hauis/selkä
3.jalat
Nii joo sit viel semmone kysymys et onko sillä väliä onko vaikka liikkeissä eri sarjoja/toistoja esim penkkipunnerrus 3x6 kun taas vaikka ojentaja laitteessa 4x10 ?
Ihan riittävät määrät ja hyviltä kuulostaa toistot.

Suunnilleen. Ei ne vatsat polta sieltä rasvaa sen paremmin vaan kehittää niitä lihaksia. Aerobistahan ei myöskään dieettiin tarvitse ollenkaan.
kui ni ei tarvii? :D
kui ni ei tarvii? :D