Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

onko dieetillä treenin jälkeen(tietysti palkkari heti perää) hyvä syödä 3 kananmunaa, vaaleaa tonnikalaa 140g ,raejuustoa 50g ja ripaus oliiviöljyä? vai ihan perus rahka+marjat? oon kyllä ihan ulalla tästä et mitä treenin jälkee dieetillä kantsii syödä? ja on käytössä VHH diettaus

onko dieetillä treenin jälkeen(tietysti palkkari heti perää) hyvä syödä 3 kananmunaa, vaaleaa tonnikalaa 140g ,raejuustoa 50g ja ripaus oliiviöljyä? vai ihan perus rahka+marjat? oon kyllä ihan ulalla tästä et mitä treenin jälkee dieetillä kantsii syödä? ja on käytössä VHH diettaus

VHH- dieetillä yleensä suurin osa hiilareista sijoitetaan treenin ympärille, eli treenin jälkeen voi ja kannattaakin syödä jotain hiilihydraattia.

Kuinka usein pidätte dieetillä ns. mättöpäiviä? Kerran viikossa, kerran 2 viikossa, kerran kuussa? Mitä käytännössä silloin syötte? Samaa safkaa vähän enemmän, vai "saako" käydä esim. mäkis? :D Tyhmiä kysymyksiä, mut menee nyt.

Paljonko energiasta imeytyy?? Olen toista kertaa dietillä ja kaloreita pidetty 2000kcal joka päivä. Edessä olisi herkuttelupäivä mutta paljonko uskaltaa syödä kaloreissa? Paljonko eroa on jos haen kotipizzaa ym ja pidän kalorit esim 2200 tänä päivänä tai jos syön 3500kcal tai esim 5000kcal pizzaa, jäätelöä, karkkia.

En ole koskaan löytänyt tähän vastausta että paljonko imeytyy kerrolla? Jos ajatellaan että ruokaikkuna olisi lauantaina klo 16.00-22.00 4000kcal? Tai 2000kcal?

Viimeksi muokattu:
Paljonko energiasta imeytyy?? Olen toista kertaa dietillä ja kaloreita pidetty 2000kcal joka päivä. Edessä olisi herkuttelupäivä mutta paljonko uskaltaa syödä kaloreissa? Paljonko eroa on jos haen kotipizzaa ym ja pidän kalorit esim 2200 tänä päivänä tai jos syön 3500kcal tai esim 5000kcal pizzaa, jäätelöä, karkkia.

En ole koskaan löytänyt tähän vastausta että paljonko imeytyy kerrolla? Jos ajatellaan että ruokaikkuna olisi lauantaina klo 16.00-22.00 4000kcal? Tai 2000kcal?

Ei tohon kukaan osaa vastata, siksi et ole löytänyt vastausta. Mutta jos pidät mättöpäivän niin vedä vaan kunnolla tavaraa nassuun niin pärjää hetken taas ilman. Mättöpäivänä ei kuulu mitään kaloreit miettii, siinä sen salaisuus.

Voiko lepopäivinä olla miinus kaloreilla ilman että se vaikuttaa tuloksiin?:)

Lihaskasvun kannalta parasta on olla plussalla joka päivä. Lihas nimittäin kasvaa levossa ja tarvitsee silloin ravinteita. Aloittelijana tosin tulokset voivat kasvaa myös ylläpito/miinuskaloreilla. Eli mieluummin massakausi, jonka jälkeen dieetti.

Kuinka usein pidätte dieetillä ns. mättöpäiviä? Kerran viikossa, kerran 2 viikossa, kerran kuussa? Mitä käytännössä silloin syötte? Samaa safkaa vähän enemmän, vai "saako" käydä esim. mäkis? :D Tyhmiä kysymyksiä, mut menee nyt.

Laitanpa tämän nyt uudestaan, jäänyt varmaan silmänvarjoon. Vaikka tuossa vähän samaan kategoriaan menevä kysymys olikin alla..

Ihan miten itse tykkäät, mutta kokonaisia päivän kestäviä megamättämisiä en pitäisi kuin kerran, korkeintaan kaksi kertaa kuussa. Pienempiä, yksittäisiä "cheattiaterioita" taasen voi heittää vaikkapa yhden tai kaksi viikkoon, kunhan ei vedä niitä aivan överiksi.

Itse pidin kerran viikossa pienen mässyhetken normisafkojen päälle, jolloin söin mitä mieli teki. Usein se oli annos roskaruokaa tai levy suklaata, mutta jos teki mieli leipää niin sitten tein esim. 6 ruisleipää kaikilla mahdollisilla höystöillä. Energiansaannin pidin kuitenkin suht ruodussa, eli ei mitään 5000+ kalorin sikamättöjä.

Erittäin tyhmä kysymys, mutta en osaa tehdä 1000 kalorin pirtelöä. Eli miten sellainen massabodypirtelö tehdään?

Olen kokeillut täältä löytämääni ohjetta johon sisältyi raakaa kananmunaa, maitoa ja mehutiivistettä, mutta eihän siinä ole tarpeeksi kaloreita ja makukin... :urjo:
Eli hyvänmakuinen, korkeakalorinen ja -proteiininen pirtelöohje haussa. Ja kalorit mielellään jostain muusta kuin rypsäristä.

Tiedän, että teette niitä, paljastaa resepti! :D

Tiedän, että teette niitä, paljastaa resepti! :D

Purkki rahkaa, banaani, kaurahiutaleita (ite laitan 3dl, mut määrää voi muuttaa), marjoja, reilu loraus sitä rypsiöljyä ja maitoa niin paljon, että tehosekottimen kannu täyttyy. En oo kalorimääristä ihan varma, mut tolla reseptillä on mahdollista saavuttaa kyllä 1 000kcal. Ja hyvää on. Marjat voi periaatteessa korvata mehutiivisteellä tai jättää kokonaan pois. Niistä saa kuitenkin kivaa makua ja tietysti terveellisiä aineita.

Tietääkö kukaan mistä saisi Controlleb Labsin orange triadia Suomesta? Monivitamiineja päivän tutkineena tuo kiinnostaisi ylivoimaisesti eniten, mutta saatavuuden kanssa ongelmia. Sportnutritionilta tuo on loppu ja muualta en ole löytänyt.

Voisiko joku star nutritionin Gainer Pro:ta käyttänyt kertoa onko tuotteessa yhtään aspartaamia? Kiitos jo etukäteen.

Ei sitä niin mahdottoman vaikeeta oo Fitnesstukun sivuilta löytää. "Gainer Pro ei sisällä keinotekoisia makeutusaineita!" Lukee tuotekuvauksessa oikeen tummennettuna.

Back
Ylös Bottom