Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Riippuu mikä on kunnon ruoka, eikös tuo aika monipuolinen ole jo? Koulussa syön rehuja lautasen täyteen ja lämmintä ruokaa siihe päälle + 2 maitolasia. Millasilla kaloreilla sä lähtisit tässä kohdassa?

No noista mitoista alottaisin 3500 ja todennäköisesti päätyisin hieman ylemmäs. Riippuu kyllä paljon treenistäsi yms

Tuli ostettua tuossa bcaa-tabletteja. Jos otan aamulla tabletit nassuun niin onko mitään hyötyä enään iltapäivän treeneihin aminohapoista, vai pitäisikö ottaa ennen treenejä että saisi hyödyn irti. Salille menen kuitenkin suoraan koulusta niin en jaksaisi kuljetelle tabletteja mukana.

Oon koettanut vähentää lisäaineiden käyttöä ja mulla on paheena Battery Strippedin juominen (n. 1tlk päivässä) Mietin että kumpi on pidemmän päälle isompi paha, normaali versio vai tuo nollakalorinen?

Tavotteena parantaa cooperia ja laihtua pari kiloa, onko järkevää vetää VHH:lla vai onko hiilarit kuinka tärkeässä osassa tuossa juoksun parantamisessa?

Tavotteena parantaa cooperia ja laihtua pari kiloa, onko järkevää vetää VHH:lla vai onko hiilarit kuinka tärkeässä osassa tuossa juoksun parantamisessa?

Voi toimia VHH:llakin, mut juoksemisessa tarvitaan kyllä hiilaria, ni mä ainakin koittaisin ihan "normaalilla" dieetillä.

Oon koettanut vähentää lisäaineiden käyttöä ja mulla on paheena Battery Strippedin juominen (n. 1tlk päivässä) Mietin että kumpi on pidemmän päälle isompi paha, normaali versio vai tuo nollakalorinen?

Pidemmän päälle normiversio. Lisäaineiden lisäksi 'tyhjiä' kaloreita. Ei ne makeutusaineet sen pahempaa myrkkyä ole kuin muut lisäaineet.

Tuli ostettua tuossa bcaa-tabletteja. Jos otan aamulla tabletit nassuun niin onko mitään hyötyä enään iltapäivän treeneihin aminohapoista, vai pitäisikö ottaa ennen treenejä että saisi hyödyn irti. Salille menen kuitenkin suoraan koulusta niin en jaksaisi kuljetelle tabletteja mukana.

IMO menee rahat hukkaan jos aamulla vetelee aminohappoja eli ehdottomasti reeniä ennen/aikana/jälkeen. Eikö niitä tabletteja voi kulettaa jossaki pienessä rasiassa tai minigripissä nii ei vie paljo tilaa ja ottaa sen verran mitä tarvii? Ite kuljetan aminot nuuskarasiassa

Onko tollanen herkkupäivä kerran viikossa ok jos tavoite on pitää painoa samassa (tai vähäsen nostaa)? Jos tyyliin kalorit menee about 2500 yli kulutuksen sinä päivänä, tosin seuraavana päivänä jää yleensä miinuksen puolelle. Toisin sanoen, onko painoon mitään merkitystä kerran viikkoon herkkupäivän pito?

Onko tollanen herkkupäivä kerran viikossa ok jos tavoite on pitää painoa samassa (tai vähäsen nostaa)? Jos tyyliin kalorit menee about 2500 yli kulutuksen sinä päivänä, tosin seuraavana päivänä jää yleensä miinuksen puolelle. Toisin sanoen, onko painoon mitään merkitystä kerran viikkoon herkkupäivän pito?

Itse ainakin pidän herkkupäiviä vaikka syön muutenkin yleensä plussilla. Tänään ja eilen mennyt molempina päivinä n.2000 kcal yli kulutuksen.

Pikaisia neuvoja dieetille!

Hei!

Olen ollut saliharrastuksen parissa kohta 2 vuotta, josta olen treenannut kunnolla lähes vuoden ja kaipaisin hieman neuvoja koskien diettaamista.

Eli, nyt olisi ensimmäisen ns. cuttini aika. Tarkoitus olisi saada rasvaprosentti mahdollisimman alas kesään mennessä, mahdollisimman paljon lihaa säästäen. Tämän hetken statsit: 180/88 13-15% rasvat, eli dietattavaa on jonkin verran.

Joten, asiat jotka minua mietityttävät:

-Kulutukseni on noin 3200-3400 kcal/päivä. Kuinka suurilla miinuksilla minun kannattaa lähteä liikkeelle? -200 olisi oma arvio, sillä lihaa tulisi säilyä mahdollisimman paljon.

-Makrojakauma? Mitä teen näitten kanssa? Proteiinia 3g/rasvaton painokilo ja rasvaa gramman verran, mutta mitäs hiilareitten kanssa?

-Mahtaisiko VHH-dieetti sopia minulle? Massani olen hankkinut vähärasvaista ruokavaliota noudattaen, eli hiilareita olen syönyt paljon. Jossain ketjussa jota selasin mainittiin että vähärasvainen ruokavalio sopisi myös dieetille, mutta itsestäni tuntuu oudolta että rasvaa polttaessa hiilareitten osuus makroista olisi 40-50%. Siitä syystä VHH-kiinnostaa, tosin jos söisin vaikka 3000 kaloria päivässä niin hiilareitten osuus siitä olisi jo 150 grammaa, voiko sitä enää VHH:ksi kutsua? :jahas:

Kuten huomaatte, tietämykseni diettaamisesta, varsinki lihasmassan säästö mielessä on vähäinen ja hakua käyttämällä en löytänyt vastauksia kysymyksiini. Stickytkin olen tietty lukenut :nolo:

Back
Ylös Bottom