Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Lihastohtorin blogista seuraava teksti:

E: Ja tästä ketjusta http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...treenin-jaelkeisen-ravinnon-myyttiae-kumottu/ voi lukea tosta sun linkkaamasta artikkelista lisää. Itse aloitin silloin joskus tuon ketjun, kun olin ihan tohkeissani tuosta jutusta. Lue koko tsydeemi läpi niin opit paljon.

Joo, mutta ei palautusjuomaa oikeasti tarvitse jos saa just sen kunnon ruoan esim 1h treenin jälkeen. Itse suoritan treenit yleensä noin 16-18h paastonneena, nappaan vain n. 10g BCAA: ta kurkkuun ja treenin jälkeen kotiin syömään.

Tekisiköhän kropalle hyvää pitää viikko pari maltillista bulkkia, kun rautojen pariin taas pääsen? Luulisi, että tämän kitumisen jälkeen dieetin jatkaminen ei ole lihasten kannalta ihan paras idea.

Voi kannattaakin, jos ei ole kiirettä. Viikkokin riittänee, ja kaikki kalorit vain puhtaasta ruuasta kun kerran dieetillä olet.

lisäravinteista:

käytän massaprodea (serious mass) lähinnä palautusjuomana joka sisältää hieman kreatiinia (1g/annos) ja aminoja (mm. glutamiini 500mg/annos) mutta mietin tarvitsenko lisää esim jos käyttäisin bcaa valmisteita joissa esim,
-L-leusiini 2500mg
-L-isoleusiini 1250mg
-L-valiini 1250mg
L-glutamiini 2500mg / annosta kohti jota juodaan ennen reeniä, reenin aikana

tavoitteena maximaalinen voiman/lihas massan hankinta..

muita vinkkejä lisäravinteista jos ruokahalu on huono mutta koitan syödä 5-6 kertaa päivässä ja saada n. 3800 kcla päivässä.

tällä hetkellä käytän massa, whey (jos todella kiire), vitskut, sinkkilisä, ja todella harvoin craze jos väsynyt päivä.

Onko mitään järkeä pitää tankkauspäivää kevyellä viikolla, jolloin ei treenaa/treenaa vain kevyesti pari punttia ja 30min lenkkiä? Olen ollut dieetillä noin 6vkoa ja aluksi paino tippui vajeiden mukaisesti, mutta viimeisen 14 päivän aikana olen saanut pois hikiset 400g eikä tilanne ole muuttunut vaikka tässä on oltu kevennetyllä treenillä ylirasituksen ja väsymyksen merkkien vuoksi jo kolme päivää. Olenko vain kärsimätön, vai kannattaisiko tankata? :D

Onko mitään järkeä pitää tankkauspäivää kevyellä viikolla, jolloin ei treenaa/treenaa vain kevyesti pari punttia ja 30min lenkkiä? Olen ollut dieetillä noin 6vkoa ja aluksi paino tippui vajeiden mukaisesti, mutta viimeisen 14 päivän aikana olen saanut pois hikiset 400g eikä tilanne ole muuttunut vaikka tässä on oltu kevennetyllä treenillä ylirasituksen ja väsymyksen merkkien vuoksi jo kolme päivää. Olenko vain kärsimätön, vai kannattaisiko tankata? :D

jos tuntuu että kannattaa tankata, niin tankkaa.

Kokeile ja opi. :)

Mitä mieltä olette, että tuleeko päivässä syödä 2 kertaa ns. normi ruoka (työpaikkaruokala ja kotona) vai riittäisikö että syö kotona sitten sen lämpimän?

Päivittäinen ruokavalio olisi suunnilleen jotain tätä luokkaa

Aamulla :
250g rahkaa
40g kaurahiutale/lese.
1½ dl marjoja
marjakeittoa

Välipala
10g manteleita

Lounas
250g rahka
200g raejuustoa

Välipala
10g manteleita

Päivällinen
250g nautasikaa tai broileria
300-500g satunnaisia pakasterehuja
paistetaan lurauksessa rypsiöljyä

Treenien jälkeen tai ennen
250g rahkaa
marjakeittoa

Iltapala
250g rahkaa
marjakeittoa.

kaloreita tulee jotakuinkin semmoinen 2000 tiennoilla ja mitat on 189/86 Mies.

Kertokaa mielipiteenne, tulisiko jotain muuttaa? Tarkoitus on olla cutilla.

Miten liikun:
- Epäsäännöllinen 3-vuorotyö jonka aikana liikun kävellen muutaman kilometrin
- Vähintään 1krt, yleensä 2krt päivässä 1h kevyt kävelylenkki koirien kanssa
- Kuntosali 2-jakoisella ohjelmalla 3-5krt viikossa (on kova reeni AINA. Monesti vedän failureen, erityisesti olkapäät, hauikset ja ojentajat)

Eli tulee liikuttua ihan mukavasti. Nykyään en katso yhtään mitä ja kuinka paljon työnnän kurkusta alas. Kaikki menee. Luonnollisesti syön proteiinipitoista safkaa (liha, kana, kala, rahka, proteiinisheikit jne.) Paino ei juurikaan nouse, ja jos nousee niin TODELLA HITAASTI. Uskallan olettaa, että tästä pienestä painonnoususta ei kovinkaan paljon ole rasvaa.

Pidän itseäni laihana vaikka emäntä aina vittuileekin mun mahasta :D Haluaisin kasvaa... en jaksa välittää enää eukon vittuilusta. Olen sille sanonu, että rapatessa roiskuu ja läskiäkin tulee jos haluaa kasvaa, mutta sulatellaan ne sitten pois vaikka ennen kesää.

Nyt se varsinainen asia: Ajattelin massanlisääjää hankkia. Esim. Mutant Mass kuulostais melko hyvältä, arvosteluiden perusteella. Paljonko voisin olettaa, että kyseinen tuote toisi läskiä mun runkoon tuollaisella liikuntamäärällä josta mainitsin alussa? Eihän se haittaa vaikka fläskiä tulisikin, jos saisi tartutettua edes yhdenkään kilon lihasta ennen kesää. Olen 165cm pitkä ja painan tällä hetkellä n. 68kg aamuisin. Salilla olen käynyt 2012 toukokuusta lähtien. Lihaa on tullut jonkin verran, mutta viimeaikoina on herännyt epäilys, että jos olisi kalorit ollut kohdillaan alusta lähtien niin voisin olla mahdollisesti jo 75kg, ehkä lähempänä 80kg?

Voiko sitä ylipäänsäkkään "ennustaa" että mikä mahtanee olla lihas/läski -suhde?

Ajattelin massanlisääjää hankkia.
En suositellisi massanlisääjiä, jollet sitten mitenkään muuten enää pysty saamaan ruokaa suusta alas.
A.) Ne ovat törkeän kalliita
B.) Karkki maistuu paremmalta
Syö vaikka kaiken tuon nyt syömäsi ruokien päälle iltapalaksi vaikka 200g (kuivamitta) spagettia, niin johan luulisi painon lähtevän nousuun-

Millaista vaikutusta coca cola zeron juonti aiheuttaa diettaillessa tai painoa pidettäessä samana?
Siinähän ei käytännössä ole kaloreita mutta mites nuo makeutusaineet yms.?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
lisäravinteista:

käytän massaprodea (serious mass) lähinnä palautusjuomana joka sisältää hieman kreatiinia (1g/annos) ja aminoja (mm. glutamiini 500mg/annos) mutta mietin tarvitsenko lisää esim jos käyttäisin bcaa valmisteita joissa esim,
-L-leusiini 2500mg
-L-isoleusiini 1250mg
-L-valiini 1250mg
L-glutamiini 2500mg / annosta kohti jota juodaan ennen reeniä, reenin aikana

tavoitteena maximaalinen voiman/lihas massan hankinta..

muita vinkkejä lisäravinteista jos ruokahalu on huono mutta koitan syödä 5-6 kertaa päivässä ja saada n. 3800 kcla päivässä.

tällä hetkellä käytän massa, whey (jos todella kiire), vitskut, sinkkilisä, ja todella harvoin craze jos väsynyt päivä.

Tuli nyt kuukauden kuntosalilla käymisen jälkeen päätettyä ostaa vähän heraprotskujauhetta. Eli siis vedän tätä aina salin jälkeen? Paljon?
Ohjeessa luki että 34g (1dl) 1-3 kertaa päivässä. 2 kertaa viikossa käyn salilla joten ajattelin vain salin jälkeen vedellä, enkä joka päivä. Jossain luki et 2g * oma paino?

Tuli nyt kuukauden kuntosalilla käymisen jälkeen päätettyä ostaa vähän heraprotskujauhetta. Eli siis vedän tätä aina salin jälkeen? Paljon?
Ohjeessa luki että 34g (1dl) 1-3 kertaa päivässä. 2 kertaa viikossa käyn salilla joten ajattelin vain salin jälkeen vedellä, enkä joka päivä. Jossain luki et 2g * oma paino?

Ihan niinkuin itsekin sanoit... Desin verran jauhetta sekotat itsellesi sopivaan määrään vettä ja vedät huivii treenin jälkeen. Tolla 2g/painokilolla viitataan päivän kokonaiseen proteiininsaatiin kaikista ruokalähteistä, eikä vain herasta. Kannattaisi muutenkin nuo ruokailut omasta mielestä laittaa kuntoon ennen kuin alkaa edes miettiä mitään jauhoja...

Tälläinen askarruttanut jo pitkän aikaa: Itsellä on pientä taipumusta laktoosi-intoleranssiin, joka ilmenee maidon juonnin jälkeen. Kuitenkaan mitään lääkärin toteamaa ja ns. vakavaa ongelmaa ei minulla ole. En siis ole jaksanut välittää moisesta, kun juon aina maitoni illalla ja saan näin piereä rauhassa kotonani. :D Kuulin kuitenki, että jos on laktoosi-intolerantikko ja juo maitoa se estää ravinnon imeitymistä elimistöön. Onko tällä siis vaikutusta proteiinien imeytymiselle? Joudunko lopettamaan nyt maidon juonnin ja korvaamaan niistä saamani proteiinit jollai muulla, kun maito on ollut iso osa päivittäistä proteiini satsia?

Kiitos jo etukäteen!

Ihan niinkuin itsekin sanoit... Desin verran jauhetta sekotat itsellesi sopivaan määrään vettä ja vedät huivii treenin jälkeen. Tolla 2g/painokilolla viitataan päivän kokonaiseen proteiininsaatiin kaikista ruokalähteistä, eikä vain herasta. Kannattaisi muutenkin nuo ruokailut omasta mielestä laittaa kuntoon ennen kuin alkaa edes miettiä mitään jauhoja...

Jees kiitos selventämisestä. Ja ruokailut on kunnossa =)

Suositut

Back
Ylös Bottom