Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Kiitosta vastauksista tohon aamupalaan, täytyypä tsekkailla muroja. Välillä oonkin syönyt normaaleja riisimuroja jos on ollut kiire, mutta tunnin päästä on ollut taas nälkä, pitänee siis joko syödä tuplamäärä tai etsiä vähän tuhdimpaa kamaa. Mites tuo kaurahiutaleiden sekoittaminen mehukeittoon tms., onko kamalaa syödä 90g hiutaleita keittämättömänä ?

E. sitäpaitsi, mitäs väliä sillä edes olisi jos söisin aamiaisella vaan hiilareita, jos makrot tulee muuten päivän aikana kuntoon ?
Rasvan suhteen ei niin väliä, mutta palautumisen ja kehittymisen kannalta olis tietysti parasta, että kropassa olis mahdollisimman jatkuvasti aminohappoja jotka voidaan käyttää elimistön tarpeisiin, eli prodea on hyvä syödä pitkin päivää joka aterialla. Perinteisestihän neuvotaan, että proteiinia pitkin päivää, hiilarit painottuvat aamuun ja rasvat iltaan.

Kiitosta vastauksista tohon aamupalaan, täytyypä tsekkailla muroja. Välillä oonkin syönyt normaaleja riisimuroja jos on ollut kiire, mutta tunnin päästä on ollut taas nälkä, pitänee siis joko syödä tuplamäärä tai etsiä vähän tuhdimpaa kamaa. Mites tuo kaurahiutaleiden sekoittaminen mehukeittoon tms., onko kamalaa syödä 90g hiutaleita keittämättömänä ?

Mun jokapäivänen aamu/välipala:
Rahkaa 250g
Kaurahiutaleita n.1.5desiä (aika karkea kun vapaalla kädellä kaadan aina)
mehukeittoa sen verran, että syötävää muotoa

Loistavan makusta ja ton valmistaa ja syö 5 minuutissa

E: Ja jos et tota rahkaa halua mukaan, olen laittanu sheikkeriin kaurahiutaleita ja vettä. Eipä maistu oikeen millekkään, eli alas menee helposti.

Ja jos et tota rahkaa halua mukaan, olen laittanu sheikkeriin kaurahiutaleita ja vettä. Eipä maistu oikeen millekkään, eli alas menee helposti.

Tähän on pakko sanoa, että vaikka tiedän mitä sheikkerissä on eli vesi ja kaurahiutaleet on sekoituksen juominen silti ihan mahdotonta. Jotenkin ne hiutaleet yököttävät niin voimakkaasti. Jogurtin seassa tällaista taas ei esiinny, mistä lie johtuu kumpikaan.

Onko dieetin pituudella osuutta lihasten katoamiseen? Tarkoitan että häviääkö viikon dieetillä 4-kertaa vähemmän lihaksia, kuin kuukauden dieetillä? Ei oteta nyt hymioon niitä paria päivää kun nesteet lähteet ja näin. Ymmärsitte varmaan mitä yritin kysyä :D

Missä vika?!

En tiedä missä vika.. Tarkoituksena olisi pudottaa pari kiloa, mutta tuntuu että paino vain junnaa paikallaan. Pituutta 168 ja painoa 58,5kg. Lihasta kyllä löytyy, juu tiedän että painaa enemmän kuin läski yms. Treenaan noin 4-6 krt viikossa: aerobista,voimatreeniä,nyrkkeilyä. Syön terveellisesti: aamupala: maitorahka marjoilla ja leseillä, päivällinen kanaa/kalaa/lihaa ja vihanneksia, välipala skyr vanilijarahaka ja banaani, iltapala 2 jälkiuunileipää(ruis,kuitua 16%) ja teetä(välillä tietenkin poikkeuksia). Vettä juon noin 2l per päivä. Eli outoa on se että viimeisen kahden kuukauden aikana paino on noussut about kilon verran, mutta vatsalihakset käsilihakset yms näkyvät huomattavasti selkeemmin ja ovat kasvaneet(tiedän ettei lihaksen paino voi nousta noin paljon noin lyhyessä ajassa..) Joten missä mättää? kaikki apu tervetullutta ! Olen siis oikeasti jo hyvässä kunnossa mutta viimeinen rutistus vielä puuttuu.

Olen siis oikeasti jo hyvässä kunnossa mutta viimeinen rutistus vielä puuttuu.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi kukaan haluaisi tuossa vaiheessa tiputtaa sitten painoaan, mikäli kyseessä ei ole kilpailu tms.? Keskity oleelliseen, älä vaakaan... ei kun, ota vaikka pari kiloa vielä lihasta. :puntti:

Onko dieetin pituudella osuutta lihasten katoamiseen? Tarkoitan että häviääkö viikon dieetillä 4-kertaa vähemmän lihaksia, kuin kuukauden dieetillä? Ei oteta nyt hymioon niitä paria päivää kun nesteet lähteet ja näin. Ymmärsitte varmaan mitä yritin kysyä :D

Jos kalorimäärä on sama molemmissa dieeteissä, teoriassa ei pitäisi lähteä.

oon kuullu että kreatiinin käyttö toisi lisää voimaa, onko se totta? kannattaako sitä käyttää kun se kerää kuulemma nestettä jos ei halua roikkuvaa kaksoisleukaa tai vatsamakkaroita..?

oon kuullu että kreatiinin käyttö toisi lisää voimaa, onko se totta? kannattaako sitä käyttää kun se kerää kuulemma nestettä jos ei halua roikkuvaa kaksoisleukaa tai vatsamakkaroita..?

Kerää lihaksiin nestettä (joillakin myös naamaan). Tuo hieman voimaa, pari toistoa saattaa tulla sarjoihin lisää, vaihtelee eri ihmisillä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt tulee ravinto-osion sekä pakkotoiston tyhmin kysymys. Huomenna on penkkarit ja huomasin, että kaakao on loppu, mutta minttusuklaa heraa on niin voinko sekoittaa viinaa siihen vai onko joistain siinä olevista aineista haittaa? Tarkoitus siis EI ole tehdä proteiini viinakaakaota vaan kaakaojauhe on vaan yksinkertaisesti loppu.

Nyt tulee :david:

Onko nämä niitä pähkinöitä, joita porukka popsii saadakseen kaloreita? Ja myydäänkö peruskaupoissa? Oon löytäny vaan jotain suolapähkinöitä tms. http://www.maustekauppa.net/maapahkina-sydan-pussi-500g-p-145.html

Nyt alan ekaa kertaan bulkilla laskeen kaloreita, sanokaa jos huomaatte jotaki vääriä kalorimääriä:

3rahkaa 420kcal

kaurahiutale 100g 340kcal

pekoni 3siivua 81kcal

maito 1l 460kcal

kananmuna 5kpl 400kcal

maapähkinä 50g 280kcal

öljy 2rkl 200kcal

jauheliha 200g 440kcal

riisi 85g (1desi) 300kcal

yhteensä 2921kcal, tohon lisäks kouluruoka ja palkkari treenipäivinä. Luulis 180/90 kokosen lähtevän kasvuun?

Mitä syödä palautusjuoman hiilihydraatin sijasta? Jotain karkkiako vaan? Joskus vedelly pari banaania mut ehkä vähän liian hitaasti imeytyviä? :)

Mitä syödä palautusjuoman hiilihydraatin sijasta? Jotain karkkiako vaan? Joskus vedelly pari banaania mut ehkä vähän liian hitaasti imeytyviä? :)

Mikä kiire sillä hiilihydraatilla on imeytyä? Jos välttämättä haluat palautusjuomaan hiilihydraattia, niin kyllä itse ainakin katselisin jonkin hedelmän perään vaikkapa... tulee vahingossa pari vitamiinia.

Mistähän tunnistan kanan- ja broilerinlihan eron? Finelistä kun kattoo niin antaa broilerille 107 kaloria per 100g ja kanalle jopa 188 - hirveän iso ero. Kanassa rasvaa jopa 10g enemmän sadassa grammassa kuin broilerissa. Tuli ostettua hirveä kasa kanaa/broileria kun tukussa tuli käytyä jättiostoksilla tollasen kortin omistavan mutsin siivellä, mutta nyt tässä kelailee että kumpaahan tuo liha oikein onkaan. :D Dieetillä ollessa voisi olla ihan olennaista tietoa kun kalorimäärä on melkein kaksinkertainen toisessa ja noi ei ihan heti olekaan loppumassa.

Mistähän tunnistan kanan- ja broilerinlihan eron? Finelistä kun kattoo niin antaa broilerille 107 kaloria per 100g ja kanalle jopa 188 - hirveän iso ero. Kanassa rasvaa jopa 10g enemmän sadassa grammassa kuin broilerissa. Tuli ostettua hirveä kasa kanaa/broileria kun tukussa tuli käytyä jättiostoksilla tollasen kortin omistavan mutsin siivellä, mutta nyt tässä kelailee että kumpaahan tuo liha oikein onkaan. :D Dieetillä ollessa voisi olla ihan olennaista tietoa kun kalorimäärä on melkein kaksinkertainen toisessa ja noi ei ihan heti olekaan loppumassa.

Broileria todennäköisesti. Kana = munimistarkoitukseen tuotettu, broileri = lihoiksi pistettäväksi tuotettu.

Mikä kiire sillä hiilihydraatilla on imeytyä? Jos välttämättä haluat palautusjuomaan hiilihydraattia, niin kyllä itse ainakin katselisin jonkin hedelmän perään vaikkapa... tulee vahingossa pari vitamiinia.

No eiks sillä oo se ihan perustarkotus eli anabolisen ikkunnan hyödyntäminen?

Toinen kysymys: Kun säilykkeissä (esim. tonnikala, persikka) lukee kyljessä ravintosisältö niin tarkoittaako se sen liemen kanssa vai ilman? Eli kun niissä on ilmoitettu purkin paino liemen kanssa ja ilman.

Suositut

Back
Ylös Bottom