Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Ite aika samoissa mitoissa, pari kg tohon päälle vielä tosin.
Mulla tapana alottaa eka viikko rajusti. Miinukset siinä 700 ja 1000 välissä. Nesteet pukkaa nopeasti pihalle. Ohjelman muuttaminen voimapainotteisemmaksi niin ekat pari viikkoo saa voimatasojakin vielä nostettua. Parin ekan viikon jälkeen siirryn 300-600 miinuksille, keskiarvon pyöriessä siinä -500kcal/d.
VHH-kokeiltu yhdessä aerobisen kanssa ja siinä lihaksia lähti hieman enemmän. Olo oli kyllä suht vireä (paljon kofeiinia), mutta treenaaminen oli aika tuskaista varsinkin jos yhtään yli 8 toiston sarjoja yritti vääntää.
Makrot on mulla yleensä 40/30/30, pienellä heitolla tietysti. Oon huomannu, että rasvat ja hiilarit kannattaa pitää mukana ihan normaalisti.

Nää toiminu siis mulla. Oon sun pitunen ja urheilutausta. Tulokset 2-3kk dieteiltä ollu -12kg (VHH) ja about -10kg normidieteillä, jotka kestäneet yleensä sen 2,5-3kk.

Jos rasvaprosentti yhtään tarkka niin ei sulla kyllä todellakaan ihan hirveästi poltettavaa rasvaa kehossa ole. Mutta lycka till vaan!

Ite aika samoissa mitoissa, pari kg tohon päälle vielä tosin.
Mulla tapana alottaa eka viikko rajusti. Miinukset siinä 700 ja 1000 välissä. Nesteet pukkaa nopeasti pihalle. Ohjelman muuttaminen voimapainotteisemmaksi niin ekat pari viikkoo saa voimatasojakin vielä nostettua. Parin ekan viikon jälkeen siirryn 300-600 miinuksille, keskiarvon pyöriessä siinä -500kcal/d.
VHH-kokeiltu yhdessä aerobisen kanssa ja siinä lihaksia lähti hieman enemmän. Olo oli kyllä suht vireä (paljon kofeiinia), mutta treenaaminen oli aika tuskaista varsinkin jos yhtään yli 8 toiston sarjoja yritti vääntää.
Makrot on mulla yleensä 40/30/30, pienellä heitolla tietysti. Oon huomannu, että rasvat ja hiilarit kannattaa pitää mukana ihan normaalisti.

Nää toiminu siis mulla. Oon sun pitunen ja urheilutausta. Tulokset 2-3kk dieteiltä ollu -12kg (VHH) ja about -10kg normidieteillä, jotka kestäneet yleensä sen 2,5-3kk.

Jos rasvaprosentti yhtään tarkka niin ei sulla kyllä todellakaan ihan hirveästi poltettavaa rasvaa kehossa ole. Mutta lycka till vaan!

Eikö -500 oo aivan törkeän paljon? Itse olen ymmärtänyt että tollasia miinuksia suositellaan lähinnä reilusti ylipainoisille. Tiedä sitten olenko aivan hakoteillä.

Eli, nyt olisi ensimmäisen ns. cuttini aika. Tarkoitus olisi saada rasvaprosentti mahdollisimman alas kesään mennessä, mahdollisimman paljon lihaa säästäen.[...]Stickytkin olen tietty lukenut :nolo:

Oletko? Kysymyksistä päätellen ne ovat tainneet jäädä lukematta. Kokeileppa vielä näitä:

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitystae/

Lisäksi tässäkin sivutaan hyvin diettaamista: http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/15/lihaskasvun_yrkkisaannot/

Eli se -500 kcal on ihan normaali tahti. Lisäksi jos nuo VHH:t kiinnosti, niin luonnollisesti tietyn energiamäärän saamiseksi, pitää sitten proteiinien ja/tai rasvan määrää nostaa, jos hiilihydraattien osuutta halutaan karsia...

500- on melko maltillinen koska se tekee sen 500g painoo pois viikossa laskennallisesti. Toki 500 on paljon mikäli ollaan tosi kireitä mutta esim 10-20% luulisin että 500 miinuksella mennään turvallisesti.

500- on melko maltillinen koska se tekee sen 500g painoo pois viikossa laskennallisesti.

Paino sanalla "laskennallisesti", eiks vaan? Itsellä kun normipaino, niin eipä toi paino ole tarkalla dieetilläkään pudonnut kolmessa kuukaudessa kuin pari kiloa eli ei edes 200 g viikossa. No sinällään sillä ei ole väliä, koska lihaskasvu tasoittanut tilanteen. Kunhan vain toin tämänkin näkökulman esiin :)

Oletko? Kysymyksistä päätellen ne ovat tainneet jäädä lukematta. Kokeileppa vielä näitä:

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitystae/

Lisäksi tässäkin sivutaan hyvin diettaamista: http://lihastohtori.wordpress.com/2012/08/15/lihaskasvun_yrkkisaannot/

Eli se -500 kcal on ihan normaali tahti. Lisäksi jos nuo VHH:t kiinnosti, niin luonnollisesti tietyn energiamäärän saamiseksi, pitää sitten proteiinien ja/tai rasvan määrää nostaa, jos hiilihydraattien osuutta halutaan karsia...

Toi lihastohtorin linkki oli hyödyllinen, kiitos siitä!

Taidan lähteä liikkeelle 40/40/20-makroilla ja hiukka alle 3000 päiväkaloreilla.

Otatteko palkkarin/proteiinilisän myös aerobisen jälkeen, vaikka ko. päivänä ei olisi salitreeniä, vai kuuluuko palkkari dieetillä vain salitreenin yhteyteen?

Otatteko palkkarin/proteiinilisän myös aerobisen jälkeen, vaikka ko. päivänä ei olisi salitreeniä, vai kuuluuko palkkari dieetillä vain salitreenin yhteyteen?

Urheilusuorituksen jälkeen voi aina ottaa palkkarin oli kyse sitten salista tai pikajuoksusta tai jääkiekosta yms. Palkkarin vain pitäisi koostaa sopivaksi lajia silmällä pitäen. Jos joku kävelylenkki tai muu vastaava on kyseessä, palkkaria ei tietenkään tarvita.

Onko mitää hyvin säilyvää proteiinipitosta ruokaa inttiä varten pähkinän ja tonnikalan lisäks? Ois kiva pitää ees itteni jossai kunnossa siel hajoillessani. Tähä ny ei jauhoja lasketa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Protskupatukkoja saa suht halvalla jostain tarjoustaloista tai netistä tilaamalla. Beef jerkyä tulee myös ite vedettyä leireillä, mutta se maksaa aika paljon jo päivärahoilla elävälle.

Kannattaa vaan kokeilla niitä jauhoja ottaa myös. Äkkiseltään tuntuu että se olisi logistisesti haastavaa, mutta kun pakkaa jauhot kerta-annoksina pieniin pakastepusseihin, niin käy ihan kätevästi. Näin pakkasilla ei shakerin puhtaana pitäminenkään maastossa tuota suuria haasteita.

Urheilusuorituksen jälkeen voi aina ottaa palkkarin oli kyse sitten salista tai pikajuoksusta tai jääkiekosta yms. Palkkarin vain pitäisi koostaa sopivaksi lajia silmällä pitäen. Jos joku kävelylenkki tai muu vastaava on kyseessä, palkkaria ei tietenkään tarvita.

Kyseessä on kolme kertaa viikossa tehtävä 30min hölkkä. Muutaman viikon päästä nostan lenkin kestoa 45 minuuttiin. Lenkki ajoittuu korkeintaan yhtenä päivänä viikossa samalle päivälle salitreenin kanssa, joita teen myös 3krt/viikko. Aerobinen lisää siis kulutusta salitreenin lisäksi 2-3 kolmena päivänä viikossa, jolloin mietin, tulisiko ainakin proteiinin määrää lisätä näille päiville? Helpoiten tuo onnistuu palkkarissa juoksulenkin jälkeen.

Edit.

Olen tiputellut tässä tasaisen hyvää tahtia rasvoja sen 1,5kk, ja tuloksissa ei ole ihmeempää tippumista tapahtunut.

Nyt, tällä viikolla, tulin kunnolla kipeäksi ja olen ollut horkkamaisessa kuumeessa muutaman päivän. Kondis ei vieläkään ole paras mahdollinen, ja uskaltanen salille vasta ensi viikon lopulla, jos silloinkaan. Ruoka ei ole oikein maistunut viime päivinä, sekin vähä on ollut, mitä sattuu. Paino on tippunut vähän turhankin nopeasti.

Tekisiköhän kropalle hyvää pitää viikko pari maltillista bulkkia, kun rautojen pariin taas pääsen? Luulisi, että tämän kitumisen jälkeen dieetin jatkaminen ei ole lihasten kannalta ihan paras idea.

Muuten, kun sain hieman muuteltua aikatauluja niin tästedes saan kunnon lämpimän aterian n. 30min treenini jälkeen, joten tarviiko mun ottaa palkkaria?

Muuten, kun sain hieman muuteltua aikatauluja niin tästedes saan kunnon lämpimän aterian n. 30min treenini jälkeen, joten tarviiko mun ottaa palkkaria?
Palkkari on käytännössä turha, jos saat ruokaa kehoosi 24h treenistä kuluneen ajan sisällä. Palkkari voi olla olla hyödyllinen jos on seuraava kova treeni edessä pian. Itse en ole juonut palkkaria noin vuoteen ja tulokset nousevat edelleen tasaisesti, palkkari=turhaa!

Palkkari on käytännössä turha, jos saat ruokaa kehoosi 24h treenistä kuluneen ajan sisällä. Palkkari voi olla olla hyödyllinen jos on seuraava kova treeni edessä pian. Itse en ole juonut palkkaria noin vuoteen ja tulokset nousevat edelleen tasaisesti, palkkari=turhaa!

Wau... miten voi olla mahdollista, ettei tuloksesi ole laskeneet vaikket käytä palkkaria!? Palkkari on siis turhaa sen takia, että se ei räjähdysmäisesti kasvata lihaksiasi treenin jälkeen nautittuna? Itse otan palautusjuomaa ainakin sen takia, että palaudun treenistä mahd. nopeasti. Ei se tuloksien nousuun välttämättä vaikuta suuntaan tai toiseen, mutta palauttavan vaikutuksen takiahan sitä juodaan? Itse uskon myöskin siihen että se katabolinen tila, mikä kehossa on treenin jälkeen kääntyy anaboliseen tilaan palkkarin nautittua, mutta tästä voidaan olla montaa eri mieltä.

:D Kyllähän asia on näin oltava, kun Bronzzin empiirinen tutkimus aiheesta tällä tavalla kertoo. Kannattaa lukaista artikkeli MuscleProsta palautusjuomia koskien ja tarvittaessa lukea aihetta koskevat meta-analyysit. Sitten voinee tehdä omia johtopäätöksiä asiasta. Tai no...johtopäätöksiä voi tietysti vetää tuolla ylläolevallakin tavalla ;)

Wau... miten voi olla mahdollista, ettei tuloksesi ole laskeneet vaikket käytä palkkaria!? Palkkari on siis turhaa sen takia, että se ei räjähdysmäisesti kasvata lihaksiasi treenin jälkeen nautittuna? Itse otan palautusjuomaa ainakin sen takia, että palaudun treenistä mahd. nopeasti. Ei se tuloksien nousuun välttämättä vaikuta suuntaan tai toiseen, mutta palauttavan vaikutuksen takiahan sitä juodaan? Itse uskon myöskin siihen että se katabolinen tila, mikä kehossa on treenin jälkeen kääntyy anaboliseen tilaan palkkarin nautittua, mutta tästä voidaan olla montaa eri mieltä.
Se keho kääntyy siihen ''anaboliseen'' tilaan ihan yhtä tehokkaasti jos syöt esim. perus ruokaa kotona 1h salin jälkeen. Eli siis, jos otat palkkarin heti salamaniskusta välittömästi viimeisen toiston jälkeen saat yhtä hyvät tulokset samalla tavalla jos et otakkaan palautusjuomaa vaan syötkin esim ruokaa tunnin päästä.
En jaksa selittää enempää, tehkää miten tykkäätte mutta palkkari on turha.
http://www.t-nation.com/free_online...ition/the_top_10_post_workout_nutrition_myths

Fitnesstukusta ajattelin nyt tilailla vähän mömmöjä itselleni. Tähän asti olen vetänyt oikeastaan pelkällä palkkarilla, mutta nyt suunnittelin, että tilaisin vielä jotain muutakin. Fitnesstukun sivuilla kun vertailin palautusjuomaa ja mass gaineria niin palkkarissa näytti olevan hiilarit ja prodet aika fifti-fifti kun taas mass gainerissa oli tyyliin 25g prodea ja 65g hiilaria, mikä yleensä on ollut koostumuksena aiemmin käyttämilläni palkkareilla... Kumpaa kannattaisi noista käyttää palkkarina?

Sitten meinasin vielä, että välipalaksi kouluun ottasin jotain juomaa. Onko järkevämpää tilata säkki maltoa ja säkki wheyta ja sekoitella niistä vai mieluummin erillistä ateriankorvike-nimellä kulkevaa jauhoa?

Se keho kääntyy siihen ''anaboliseen'' tilaan ihan yhtä tehokkaasti jos syöt esim. perus ruokaa kotona 1h salin jälkeen. Eli siis, jos otat palkkarin heti salamaniskusta välittömästi viimeisen toiston jälkeen saat yhtä hyvät tulokset samalla tavalla jos et otakkaan palautusjuomaa vaan syötkin esim ruokaa tunnin päästä.
En jaksa selittää enempää, tehkää miten tykkäätte mutta palkkari on turha.
http://www.t-nation.com/free_online...ition/the_top_10_post_workout_nutrition_myths

Lihastohtorin blogista seuraava teksti:

1. Aminohappokoostumukseltaan laadukkaalla proteiinipitoisella palautusjuomalla on tukenaan hyvä todistusaineisto tutkimusmaailmasta (lue katsaus: Hulmi ym. 2009). Myös Luc Van Loonin tutkimusryhmän pian julkaisema meta-analyysi osoittaa, että palautusjuomaproteiinin efekti lihaskasvussa nuorilla oli melko kiistaton. Lähes vastaava meta-analyysi on jo aiemmin julkaistu muutama vuosi sitten tutkimuskatsauksen yhteydessä (Phillips ym. 2009). On hieman näyttöä siitä, että myös vanhuksilla proteiinilisä tehostaa lihaskasvua (Tieland ym. 2012), mutta lisää tutkimuksia tarvitaan (ks. esim. Verdijk ym. 2009).

Palautusjuoman avulla on mahdollista saada:

Tehostunut vaste harjoitukseen (lihasproteiinisynteesi eli lihasproteiinianabolia)
Nopeutunut palautuminen harjoituksesta –> mahdollisuus treenata aikaisemmin seuraava harjoitus
Mahdollisuus treenata kovempaa ilman ylikunto- ja stressioireita
Kirjoitin proteiineista aiemmin (1, 2). Toistaiseksi ei ole kaikkiin ylläoleviin kolmeen kohtaan yhtä tehokkaasti vaikuttavaa proteiinia kuin maidon heraproteiinit. Hera pieksee esimerkiksi lihasproteiinisynteesissä muut korkean biologisen arvon proteiinit kuten maidon kaseiinin ja soijan (lue uusi katsaus). Heikompilaatuiset proteiinit eivät yksinkertaisesti toimi yhtä hyvin. Esimerkkinä tällaisten proteiinien tehottomuudesta on rottakokeessa nähty erittäin heikko tulos lihaskasvussa pähkinäproteiinilla verrattuna maidon kaseiiniin ja turskan proteiiniin (Dort ym. 2012). Kuntosaliharjoituksen jälkeen pelkkiä aminohappopillereitä popsiville HIFI-heikeille voi myös kertoa, että heraproteiini päihittää myös ainakin lihasproteiinisynteesin kiihdyttämisessä jopa täsmälleen samoja sen sisältämiä välttämättömiä aminohappoja (EAA) sisältävän ravintolisän (Ks. Katsanos ym. ja Stuart Phillipsin labran uusin artikkeli). Toki on täysin mahdollista, että treenin jälkeen yhdistelmäproteiini, esim. hera+kaseiini tai vaikkapa hera+kananmuna on vielä pelkkää heraakin toimivampi vaihtoehto. Tämä ehkä ainakin siinä tapauksessa jos seuraavaan proteiinipitoiseen ateriaan on vähintään 1-2 tuntia. Seuraavassa osassa kerron muun muassa palautusjuoman hiilihydraattien hyödyistä ja haitoista.

E: Ja tästä ketjusta http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...treenin-jaelkeisen-ravinnon-myyttiae-kumottu/ voi lukea tosta sun linkkaamasta artikkelista lisää. Itse aloitin silloin joskus tuon ketjun, kun olin ihan tohkeissani tuosta jutusta. Lue koko tsydeemi läpi niin opit paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom