SI-nivelestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kösseli
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla oli SI-nivel onegelma, elämäni oli kaikin puolin kurjaa, sitten löysin netistä amiksesta valmistuneen lääketieteen ammattilaiisen urheiluhieroja/osteopaatti Matti Poppasen ilmoituksen. Kävin Matin vastaanotolla jossa SI-nivel jumsautettiin kuntoon, sen jälkeen penikseni on ollut 5 cm paksumpi erektiossa, lisäksi tililleni oli ilmestynyt 1.500.000 euroa rahaa kuin tyhjästä, myös vaimoni tuli takaisin ja toi myös 4 naisystäväänsä mukanaan, jotka halusivat ryhtyä jalkavaimoikseni. Mitähän tapahtuu seuraavaksi kun Matti jumsauttaa SI-nivelen paikoilleen?

Minulla oli SI-nivel onegelma, elämäni oli kaikin puolin kurjaa, sitten löysin netistä amiksesta valmistuneen lääketieteen ammattilaiisen urheiluhieroja/osteopaatti Matti Poppasen ilmoituksen. Kävin Matin vastaanotolla jossa SI-nivel jumsautettiin kuntoon, sen jälkeen penikseni on ollut 5 cm paksumpi erektiossa, lisäksi tililleni oli ilmestynyt 1.500.000 euroa rahaa kuin tyhjästä, myös vaimoni tuli takaisin ja toi myös 4 naisystäväänsä mukanaan, jotka halusivat ryhtyä jalkavaimoikseni. Mitähän tapahtuu seuraavaksi kun Matti jumsauttaa SI-nivelen paikoilleen?

Luulen, että Matti on tainnut "jumpsauttaa" sua ihan muulla tavalla ja sulla on hallusinaatioita ekstaasin jäljiltä.

Jos ja kun se osteopaatti saa tuon auki niin suosittelen jatkossa tosiaan opettelemaan miten itse saa tuon auki, muuten voipi tulla aiki kalliiksi ravata aina ammattilaisella aukomassa.

Minä käyn myös laitattamassa SI-nivelen paikoilleen helluntalaisten telttakoukouksessa joka viikko, ilmaiseksi! Lisäksi olen sen avulla päässyt kultalinjaan Behmer-mangneettihoitolaitteisiin!

Elämä se on yhtä lumetta vaan....

Joudun napsauttamaan Si-nivelen varmaan kerran päivässä. Saan sen parhaiten tehtyä selinmakuulla, toinen jalka suorana ja kiertämällä koukussa olevaa jalkaa sen suoran jalan yli. Vaikea selittää ilman kuvia.
Jos en napsauta Si-niveltä, alkaa alaselkäkipu, joka leviää takareittä pitkin ja puuduttaa lopulta varpaatkin.
Voihan näitä pitää huuhaana, mutta jos nikamien ja nivelten napsuttelu parantaa elämänlaatua ja terveydentilaa näin paljon, aion tehdä niin jatkossakin - varsinkin kun suurimman osan vaivoistani saan itse napsautettua kuntoon maksamatta kenellekään.

Minä käyn myös laitattamassa SI-nivelen paikoilleen helluntalaisten telttakoukouksessa joka viikko, ilmaiseksi! Lisäksi olen sen avulla päässyt kultalinjaan Behmer-mangneettihoitolaitteisiin!

Elämä se on yhtä lumetta vaan....

Taitaa olla anatomiantuntemus aika nollassa? Vai oletko muuten vain typerä?

@Kirssi
No aika vaikea pitää huuhaana, jos ei sitten pidä lääketiedettä noin yleensä huuhaana. SI-nivelen virheasento aiheuttaa helposti säteilykipuja/pistelyä/tunnottumuutta johtuen siitä, että se painaa nervus ischiadicusta(lonkkahermo). Ihmiset kuten kellokumpu tuskin edes tajuaa miten typerältä kuulostaa, jos tuota väittää huuhaaksi.

Itteä vaivasi si nivel aikanaan ja jouduin käymään ammattilaisella neljä kertaa, että saatiin pysymään si nivel kunnossa. Nykyään jos tunnen nivelen kiukuttelevan niin saan sen kuntoon kotijumpalla, joka koostuu seuraavista liikkeistä. Tietenkin pitää kokeilla, että pääseekö kaikkiin asentoihin jos nivel jomottaa oikeen kunnolla.

http://www.youtube.com/watch?v=q_96kCy0kYY&feature=related

http://totalhealthyoga.blogspot.fi/2007/06/sacrum-si-how-to-help-with-low-back.html

tein ton tubepätkän ohjeitten mukaan noi kaikki. tossa kierrossa joku pamahti paikoilleen tai pois paikoiltaan :D hirvee pamaus. toivottavasti meni paikoilleen. ite kärsinyt jo erilaisista selkäkivuista 5v eikä loppua näy. kiropraktikot,fyssarit,fysiatrit+magneetti kuvaukset kanssa otettu. pitäisi löytyy osaava kaveri ni pystyis jatkaa reenejä normaaliin malliin

SI-nivel ei voi revetä. Sitä vastoin sitä tukevat ligamentit ja lihakset voivat. Jos Lohjan Kimmo fiksaa SI-nivelen paikalleen, mutta ei oikeaa ongelmaa, kuten ylläolevassa tapauksessa, jättäisin herran palvelut käyttämättä. Kotidiagnoosi SIn virheasennosta ja/tai instabiliteetista, kun sattuu kusemaan aika usein. Jos Kimmo ei pysty sitä diagnosoimaan, voidaan ikävä kyllä hoitaa ongelmaa mitä ei ole. Ilmavaivojen syytä etsisin muualta.

Mulla on kyllä epikriisi jossa sanotaan että se on revennyt...kuulemma äärimmäisen harvinaista...siksi kysyin voiko se kiinnittyä uudelleen.

Mulla on kyllä epikriisi jossa sanotaan että se on revennyt...kuulemma äärimmäisen harvinaista...siksi kysyin voiko se kiinnittyä uudelleen.

Todennäköisesti lääkärisi on kirjoittanut sen siihen epähuomiossa tai sitten jossain päin Suomea kirjoitetaan "nivelen repeämä", kun pitäisi kirjoittaa (tässä tapauksessa) "nivelsiteiden repeämä". Ne ligamentit ja lihakset ovat kuitenkin niitä, jotka pitävät nivelen paikoillaan. Miten voidaan sanoa, että jokin (nivel) repeää, jos se ei edes ilman tukea pysy paikoillaan?

Tökkäänpä lusikkani soppaan, koska aihe koskettaa läheisesti. Olen 25v nuorimies, normaalipainoinen mutta suht heikko lihaskunto. Kymmenisen vuotta on ollut ongelmia alaselän kanssa. Selkä on säännöllisen epäsäännöllisesti kipeä, yleensä kipu suurin piirtein häviää kun nukkuu yön yli. Välillä kipu pysyy pois kauemmin, välillä vähemmän aikaa, mutta aina se ennen pitkää palaa. Kipu ei ole mitenkään sietämätöntä tuskaa, mutta selvästi kipeä ja vihlaisee sopivissa liikkeissä kuitenkin. Silloin, kun kipu on päällä, on kroppa selvästi vinossa: oikea reisi edempänä, lantio työntyneenä oikealle, selkä kierossa. Kipu on käytännössä aina SI-nivelen seudulla oikealla puolella.

Olen käynyt muutamalla lääkärillä, fysioterapeuteilla, naprapaatilla ja kahdella kiropraktikolla. Näistä ainut, jolta olen jotain hyödyllistä tietoa saanut, oli Itäkeskuksessa vastaanottoa pitänyt kiropraktikko, joka löysi useammankin nikamalukon selästä, mutta nämä olivat kyllä aina oireettomia. Oleellisempaa oli se, että hän totesi myös oikean SI-nivelen olevan pois paikaltaan (dislokaatio). Kävin aika monta kertaa vastaanotolla, mutta kuulemma nivel ei tahtonut pysyä paikallaan. Kertaalleen menin vastaanotolle kun selkä oli kunnolla jumissa ja olin silminnähden kierossa. Kiropraktikko aukoi taas muutamat nikamalukot ja pyysi pukeutumaan ja alkoi kirjoitella laskua. Totesin, että eipä se siitä kummemmaksi tullut, jolloin hän käski uudestaan pöydälle ja kuulemma oikeaa SI-niveltä uudemman kerran. Tällä kertaa kaikki kipu hävisi kertalaakista ja seisomaan noustessani olin aivan suorassa. Se, mikä on kovin kurjaa, on se, että tuokaan helpotus ei ollut pysyvä, selkä alkoi taas muutaman päivän päästä kiukutella ja lopputulos on sama kuin ennenkin. Koska hoito ei tehonnut, hän pyysi käymään magneettikuvissa jos mahdollista. Sain järjestettyä itseni kohtuuhintaan kuvattavaksi, ja kuvista lääkäri totesi pientä kulumaa välilevyissä, mainitsipa myös välilevyrappeuman oireista. Hermoilla kuitenkin on kuulemma tilaa eikä tilanne mitenkään vaarallinen ole.

Tähänkin kirjoitukseen motivaation toi se, että selkä on taas jumissa, jopa suhteellisen pahasti. Pystyn liikkumaan, istumaan, kävelemään yms, mutta olen selvästi kierossa ja pientä juilintaa tuntuu koko ajan. Markku Turusen pakeille Hyvinkäälle pitäisi mennä joku päivä käymään. Ensi viikolla on töissä varattuna aika fysioterapeutille, joka vaikuttaa kohtalaisen pätevältä ja kiinnostuneelta, joten toivoisin jotain hyödyllistäkin vinkkiä. Ostin myös kahvakuulan, jolla on tarkoitus temuta kotona pari kolme kertaa viikossa, mikä saattaisi tehdä tukilihaksistolle hyvää.

Tulipahan avauduttua.

Hyvä ketju ja todella tarpeellinen.

Itsellä alkoivat ensimmäisen kerran vaivat 2010 ja silloin oli vielä hymyhuulilla. Vuonna 2011 tilanne pahentui selvästi ja ensimmäiset todella vaikeat ajat koettiin 2011 keväällä. Tässä vaiheessa kukaan ei tiennyt mitään ja vastaus oli aina relaksantit, joiden syömistä nykyään karsastan aika pahasti.

Sitten kun ongelma SI-nivelestä alkoi valkenemaan on käyty Fysiota ja kiropraktikkoa vuoroin läpi. 2011 loppuvuodesta alkoi sitten kuitenkin jatkuvat oireet. Kävin silloin fysiossa taas ja neuvoja tuli mm Syvien vatsojen vahvistamiseen, joita olin kyllä laiminlyönyt. Vuosien kova treeni on lopulta ajanut ympäröivät lihakset totaalisen jumiin.

Keväällä 2012 ei pystynyt enää käveleen ilam kipilääkkeitä, mutta kuin ihmeen kaupalla selkä parani kesäksi. Treenatti juu kunnes taas olla samassa tilanteessa.

Asun nykyään ulkomailla ja täälä on hierojien, kiropraktikon ja nyt fysiossa tuota ihmetelty. Mulla on todettu lihaksienepätasapainoa vasemmalla nyt sitä jumpataan kuntoon parhaillaan. Myös syviä vatsoja teen säännöllisesti. Nyt ollaan taas paripäivää oltu suorassa, mutta joka aamu saa jännittää mitä tapahtuu. Lisäksi alaselässä tuntuu jatkuvaa ihmeellistä tunnetta. Alaselkä on kuuma ja lihakset ikäänkuin paineistettuna.

Vaiva on todella ikävä ja se tuntuu vaan jatkuvan. Kaikki vinkit otetaan vastaan. Kohdalle voi sopia, joku omaan kroppaan toimiva.
Tsemppiä kaikille muillekkin asian tiimoilta. Vaiva on henkisestikin todella raskas ja mua ainakin alkaa jo kovasti vituttaa!

^^

Todella harmillisen kuuloinen tarina, veliseni. :( Toivottavasti vielä joskus ihmeen kaupalla löytyy sullekin helpotusta. Henkisen raskauden allekirjoitan täysin, vie pahimmillaan KAIKEN ilon elämästä.

Mulla ei muuten tuon Youtube-videon liikkeet auta pamauttamaan jostain syystä niveliä paikalleen. Meinaan tuota viimeistä, missä jalka laitetaan toisen yli vuorotellen. Onko vinkkejä?

Olen käynyt muutamalla lääkärillä, fysioterapeuteilla, naprapaatilla ja kahdella kiropraktikolla. Näistä ainut, jolta olen jotain hyödyllistä tietoa saanut, oli Itäkeskuksessa vastaanottoa pitänyt kiropraktikko, joka löysi useammankin nikamalukon selästä, mutta nämä olivat kyllä aina oireettomia.

Hei! Pidän majaa Puotilassa, joten voisin käydä visiitillä. Vippaatko nimen? :)

Tämä on kieltämättä erinomaisen rohkaiseva ketju, vaikka toisaalta pahoittelen kaikille kohtalontovereille että samasta vaivasta kärsivien juttujen lukeminen jollain tavalla vähentää vitutusta. Onneksi ei ole ShadowManin tasolle vielä ongelmat edenneet.

Hei! Pidän majaa Puotilassa, joten voisin käydä visiitillä. Vippaatko nimen?

Sellainen herrasmies kuin Olli Andersson, toimii osana Finnkiro-nimistä jonkun sortin yhteisyritystä, pitävät majaa siinä tornitalossa Itiksessä. Mulle jäi ainakin varsin hyvä kuva miehestä, vaikka kuntoon ei selkä ole vielä tullutkaan. Tähänastisista yrittäjistä kuitenkin ylivoimaisesti paras :)

edit: multa on siis tosiaan saatu kerran se jumi kertalaakista pois oikea SI avaamalla/naksauttamalla. Liike oli jotenkin sellainen, että makasin vasemmalla kyljelläni muistaakseni vasen jalka suorana ja oikeaa jalkaa eteen/ylös koukussa työntämällä kiropraktikko sai aikaan selvän naksauksen oikealla puolella alaselässä, ja kipu hävisi täysin sillä. Jos tuon naksauksen oppisin tekemään itse, olisin valmis antamaan puoli valtakuntaa ja prinsessan. Mutta enpä ole keksinyt...

multa on siis tosiaan saatu kerran se jumi kertalaakista pois oikea SI avaamalla/naksauttamalla. Liike oli jotenkin sellainen, että makasin vasemmalla kyljelläni muistaakseni vasen jalka suorana ja oikeaa jalkaa eteen/ylös koukussa työntämällä kiropraktikko sai aikaan selvän naksauksen oikealla puolella alaselässä, ja kipu hävisi täysin sillä. Jos tuon naksauksen oppisin tekemään itse, olisin valmis antamaan puoli valtakuntaa ja prinsessan. Mutta enpä ole keksinyt...

Tuo on myös mulle tuttu liike. Joka kerta, kun se tehdään yritän muistella miten siinä oltiinkaan, mutta aina se unohtuu.

Nyt on sitten käyty Finnkirolla, oli tosiaan kaikin puolin miellyttävä käynti. Aamulla en tarvinnut 15 minuutin tulikuumaa suihkua vain jotta pystyisin edes liikkumaan, joten ehkä tilapäisesti ainakin paikat on taas kohdallaan? Tämähän on se juttu tässä, en tiedä yhtään kestääkö päivän vai vuoden. Huomenna tiedossa kyykkyä ja maastavetoa, raportoin jossain vaiheessa tuntemuksia pamahtaako heti taas kiinni vai ei.

Musta on todella outoa, että varsinainen alaselän kipu on ison osan päivästä täysin poissa nykyään. Lantio ja si-nivelet prakaa enemmän kun vuosiin, mutta alaselän kipua en enää tunne samalla tavalla, vaikka en uskonut että koskaan pääsisin siihen tilanteeseen. Se on positiivista sentään.

Tosiaan, tuo Olli Andersson varoitteli mua, että jos kyykky ja mave vaikka sattuu SI-niveliin, niin suosilla ne jätetään väliin ja käydään pamauttamassa paikat takaisin paikalleen. Jos treenaa kivun kanssa (kuten minä tein monta viikkoa), se jättää muka aina jäljet eikä sitä kannata tehdä.

edit: multa on siis tosiaan saatu kerran se jumi kertalaakista pois oikea SI avaamalla/naksauttamalla. Liike oli jotenkin sellainen, että makasin vasemmalla kyljelläni muistaakseni vasen jalka suorana ja oikeaa jalkaa eteen/ylös koukussa työntämällä kiropraktikko sai aikaan selvän naksauksen oikealla puolella alaselässä, ja kipu hävisi täysin sillä. Jos tuon naksauksen oppisin tekemään itse, olisin valmis antamaan puoli valtakuntaa ja prinsessan. Mutta enpä ole keksinyt...

Tarkotatko tällästä liikettä:

Tähän sitten vastuunvapautus: "älä koita, josset tiiä mitä teet."

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt jo jonkun aikaa vaivannut vasen lonkkanivel. Se ei suoranaisesti kipuile, mutta loksahtaa, kun lasken jalat vaakatasoon tai sen alle tehdessä jalkojennostoja. Lisäksi 1-jalan kyykkyä tehdessä(toinen jalka takana penkillä) tuntui pistävää kipua vasemman lonkkanivelen takapuolella alaslaskun pohjalla, tämä siis vasemmalla jalalla tehdessä. Lisäksi polvet vihoittelevat satunnaisesti. Liekö näillä vaivoilla jotain yhteyttä si-nivelen jumiin?

Nyt jo jonkun aikaa vaivannut vasen lonkkanivel. Se ei suoranaisesti kipuile, mutta loksahtaa, kun lasken jalat vaakatasoon tai sen alle tehdessä jalkojennostoja. Lisäksi 1-jalan kyykkyä tehdessä(toinen jalka takana penkillä) tuntui pistävää kipua vasemman lonkkanivelen takapuolella alaslaskun pohjalla, tämä siis vasemmalla jalalla tehdessä. Lisäksi polvet vihoittelevat satunnaisesti. Liekö näillä vaivoilla jotain yhteyttä si-nivelen jumiin?

Niin, tuolla takapuolellahan ne SI-nivelet tosiaan sijaitsee. Ja voi todellakin olla yhteys polvikipuihinkin, tosin useimmilla kyykkysioilla polvet aika kovalla prosentilla kipuilee ainakin jonkun verran jossain vaiheessa uraa. :P Kirolla ei maksa paljon käydä jos huvittaa tsekata

Tuon keskimmäisen videon tapa on se mitä itsellenikin on aikoinaan opetettu ja mitä olen käyttänyt. Tuo kaveri kyllä tekee ton todella nätisti.

Back
Ylös Bottom