Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ei tästä syömisestä taho taaskaan tulla oikeen mitään. Pitäis varmaan alkaa punnitsemaan ruoat ja laskea kalorit muutaman päivän ajan ni pystyisin arvioimaan ruokamäärät paremmin. Ja viettäisin aikaa syödessä myös todella kauan. Mutta ei siihen muuta keinoa oikeen ole, jos painon haluaa saada nousemaan. Laskin äsken alakanttiin kalorilaskurilla tän päivän liikunnat ja yläkanttiin tän päivän syönnit eli ruoan kaloreiden pitäisi olla todellisuutta jopa isommat suhteessa liikunnan määrään. Silti jäin vain n. 180kcal plussalle. (Itseasiassa nyt muistinkin, parit leivänpäälliset ja puuron lisukkeet pitää vielä merkitä tonne lisäks, mutta ei se paljoa muuta mitään. Oho, pääsin sittenkin sellasen viitisensataa plussalle! Toisaalta se ei ole totuus, koska kulutus on ollut muutaman kalorin suurempi kuin tuossa ja ruokaa ei ole mennyt ihan noin paljoa oikeasti. Plussalla kuitenkin!) Joka tapauksessa usein en pääse tarpeeksi plussalle. Ja makrot on mitä sattuu; nyt oli H 42% (366g) R 39% (150g) P 19% (169g) kokonaisenergiasta. Paino tänään salilla 69kg.

Jos joku miettii, miksi laskin ruoat yläkanttiin ja liikunnat alakanttiin, niin se johtuu yksinkertaisesti siitä, että en voi tarkasti tietää niitä, koska en punnitse ruokiani/käytä sykemittaria koko päivää.

Vituttaa kun en osaa treenata ojentajia loppuun asti :(

en edes tajua missä homma kusee, kun muun kropan saa kyl hyvin uuvutettua mut oikkareita ei sitte millään.. tuntuu että pitäis lisätä painoja, mut sitten ku lisää painoja ni tekniikka kusee ja duuni menee johonki ihan muualle.. viddu

ja kyrsii ku koko ajan tekee mieli karkkia.

yhyy.

Omat ojentajat on kasvaneet vuoden alusta aika kivasti ihan perus penkin voimatreenillä. Aika kapealla(peukalo suorana osuu karhennuksen reunaan) otteella 3-4 kertaa viikossa korkeintaan kutosia. Todella harvoin teen sarjoja loppuun asti. Myöskin todella vähän apuliikkeitä, lähinnä yläselkää+kiertäjäkalvosimiä. Sellasta perusduunia paljon sen sijaan, että kerran viikkoon vedettäis perse verillä muutama sarja.

Mä taas en saa mitään tuntumaa tai rasitusta rintaan muuta kuin peck deckissä ja flyesseissa. Olkapäät sojottaa minne sattuu ja selkä ihan mutkalla. Käsipainoilla saa jotain pientä rasitusta rintaan, mutta ojentajat hyytyy aina paljon ennen rintaa. Onneksi on sentään kokoa tullut ihan hyvin, voimaa ei yhtään.

Sitten sulla on huono penkkitekniikka? Lavat yhteen ja alas, olkavarren kulma suhteessa vartaloon n.45 astetta. Älä nosta lahnana vaan asento siten, että polvi alempana kuin lonkkanivel jolloin pystyt työntämään jaloilla ilman että perse nousee. Noilla pitäs alkaa käymään rintaankin.

Varmaan. Oon hinkannu tekniikkaa suht paljon, mutta ikinä penkki ei tunnu osuvan juuri mihinkään. Voimat tuntuu vaan loppuvan aina nostossa ~20cm rinnasta. Kaari ainakin omasta mielestä on ihan ok, mutta silti nostomatka on varmaan puoli metriä. Pitäisikö lapaluiden mennä muuten kirjaimellisesti yhteen vai vaan niin paljon kuin menee?

Varmaan. Oon hinkannu tekniikkaa suht paljon, mutta ikinä penkki ei tunnu osuvan juuri mihinkään. Voimat tuntuu vaan loppuvan aina nostossa ~20cm rinnasta. Kaari ainakin omasta mielestä on ihan ok, mutta silti nostomatka on varmaan puoli metriä. Pitäisikö lapaluiden mennä muuten kirjaimellisesti yhteen vai vaan niin paljon kuin menee?

Ihan normaalia, suurimmalla osalla ihmisistä loppuu voima ojentajista ennen rintaa.

Mä taas en saa mitään tuntumaa tai rasitusta rintaan muuta kuin peck deckissä ja flyesseissa. Olkapäät sojottaa minne sattuu ja selkä ihan mutkalla. Käsipainoilla saa jotain pientä rasitusta rintaan, mutta ojentajat hyytyy aina paljon ennen rintaa. Onneksi on sentään kokoa tullut ihan hyvin, voimaa ei yhtään.

Jos joskus löydät vastauksen niin kerro se minulle. Itelläni aivan sama ongelma, että penkki ei tunnu yhtikäs missään vaikka kaikkea on kokeiltu

Jos joskus löydät vastauksen niin kerro se minulle. Itelläni aivan sama ongelma, että penkki ei tunnu yhtikäs missään vaikka kaikkea on kokeiltu

Moni ei saa penkissä tuntumaa jos käytetään isoja rautoja. Pudottakaa painot 50% maksimista ja kokeilkaa pidentää sarjaa. Tämä on minulle ainoa keino saada penkissä tuntumaa rintaan. Toisaalta, niin kauan kun tulokset kasvaa on aivan sama tuntuuko se juuri siinä penkin aikana rintalihaksissa. Jos haluaa pumppia, niin sitten sitten ristikkäistaljaan tai flieseja tekemään.

No joka ikiseltä salilta löytyy vähintään yksi suht pätevä penkkimies(toisin kuin esim kyykyn osalta). Pyydät sen neuvomaan tekniikan sulle oikein.

Tänään salilla oli smithin painot laitettu nojaamaan säilytystankoa vasten, siis WTF !!! neljä 20kg limppua nojasi lattialla siihen putken päähän mihin ne on tarkoitus laittaa.
Olisiko ollut kova vaiva nostaa niitä 2 cm ylemmäs ja työntää siihen putken päälle reijistään, nyt ne tasapainoteltiin huterasti kaikki neljä nojaamaan sitä säilytys putkea vasten.

itellä vähän sama ongelma penkkiä en saa tuntumaan vaikka kaari on suunnilleen kunnossa eikä kyynerpäät sivuilla.Toinen on kapea penkki jossa ennemmin vaan olkapäätä vihloo kuin ojentajia.Ehkä se on sitä että en osaa tehdä kapeaa penkkiä, mutta normi penkkitekniikka pitäisi olla kunnossa.Saan kyllä dipit ja ristikkäistaljan hyvin tuntumaan.

Itellä oli samaa ongelmaa penkin kanssa, että ei vaan tunnu rinnassa, mutta kun aloin tekemään negatiivisen hitaasti (n. 3sek), niin johan tuntuu.

Lapset salilla. Harvoin ovat tiellä olleet, mutta semmoset vaahtosammutinta vähän isommat jotka on joka kulmassa roikkumassa niin en ottais itse muiden riesaksi salille.

^ Tohon on pakko yhtyä. Tässä viime kerralla käydessä oli joku mamma penskansa kanssa siellä ja katseli vierestä kun pentu roikkuu ylösalaisin smith-koneen tangosta. Odottelin milloin se tanko pyörähtää ja pentu tulee niskoilleen ja tanko päälle. En viitsinyt sanoa mitään ettei tuu jotain tyyliin "MINUN LASTA ET KYLLÄ ALA NEUVOMAAN SENKIN SIKA!"

Vituttaa kuunnella kun sitä mölyämistä kun salin isoimmat äijät tulee reenaamaan. Äijät +40v , selkeesti koko ikänsä puntanneet eli kokoa löytyy jo ihan reilusti , mut pitää sit vielä huomion kipeydessään vittu laulaa ja huutaa koko ajan jotain aivan vitun älyvapaata :face:.

Vituttaa kuunnella kun sitä mölyämistä kun salin isoimmat äijät tulee reenaamaan. Äijät +40v , selkeesti koko ikänsä puntanneet eli kokoa löytyy jo ihan reilusti , mut pitää sit vielä huomion kipeydessään vittu laulaa ja huutaa koko ajan jotain aivan vitun älyvapaata :face:.

Napit korville, musa soimaan. Ongelma ratkaistu.

Minä.

Jumankauta kun oli salivihko missä on liikkeet ja sarjapainot ylhäällä niin silti pystyy unohtamaan kohautukset selkäpäivästä...

Back
Ylös Bottom