190+ pitkät voimanostajat tai kehonrakentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

jfx

Taitaa olla aika harvinainen näky saleilla, että olisi pitkä ja lihaksikas. Itse tavoittelen isompia rautoja, mutta samalla tietty haluaisin, että ne lihakset myös näyttäisi voimakkailta. Pituudella ei tosin ole noiden tavoitteiden kanssa mitään tekemistä :D Mielestäni lihasta on tosin tullut enemmän kuin voimaa tai enpä olisi uskonut vielä reilu puoli vuotta sitten, että näytän tältä enkä edelleenkään nosta sataa kiloa penkistä. Toisaalta suuri muutos on tullut laihduttamisesta ja vaikka kädet ovatkin pienentyneet niin onhan ne nyt lihaksikkaamman näköiset kun ennen. Voimaa en halua rasvaprosentin kustannuksella, joten ehkä itselleni on tärkeämpää miltä näyttää kuin voimanoston yhteistulos, vaikka näistä liikkeistä pidänkin.

Pitkä ihminen on yleensä ilman treeniä aika naru ja vaikka esim. kuvassa ei olisi mitään mittasuhteita paljastavaa yksityiskohtaa niin silti siitä pitkän ihmisen tunnistaisi. Näistä kuvista http://www.bigdonsboys.com/bodybuilders/index.htm näkee mielestäni hyvin, että tarpeeksi isolla lihasmäärällä myös pitkä ihminen pääsee samoihin mittasuhteisiin kuin lyhyemmät, mutta näihin mittasuhteisiin ei riitä enään esim. 40 cm käsi millään, joka voi tarpeeksi lyhyellä näyttää jo ihan hyvältä.

Aika moni on täällä sitä mieltä, että pitempään treenannut voi saada lihasta n. 2 kg lihasta vuodessa, mutta onko tässä otettu huomioon pituutta ollenkaan?

Siinä oli jo vähän omia kokemuksiakin siitä millaista on olla pitkä salijumppailija, mutta kertokaa nyt muutkin pitkät omia kokemuksia miten on kehitystä tapahtunut ja kuinka kauan siihen on mennyt.

Sori en pysty kommentoimaan tänne, koska olen 188cm...

Jos sulla jotain kokemusta, tietoa tai mutua tuosta lihasten kasvamisesta suhteessa lyhemmillä ja pitemmillä ihmisillä niin voithan sitä kommentoida. Itse ajattelisin tämän niin, että pitkä ihminen saa suhteessa hieman vähemmän lihasta kuin lyhyempi, mutta kilomäärä on enemmän.

Vittu näitä ketjuja...

Perinteinen ketjun hyödyttömyys on nyt todettu ja mielestäni näitä ei tarvita kuin yksi / ketju, joten nyt voidaan yrittää jatkossa pysyä aiheessa.

- suurin osa kovista voimamiehistä on yli 190cm pitkiä.
- suurimman osan treenaajista kannattaa samantien unohtaa kaikenlaiset "2 kg lihasta/ vuosi" -höpinät.
- isolla miehellä kilo reiteen näyttää toki alkuun pienemmältä ku pikkumiehellä, mutta sitten kun isolla on suhteessa sitä massaa, kukaan ei enää muista sitä pikkumiestä.
- on tietenkin aika eri asia haluta näyttää voimakkaalta kuin olla sellanen. jos kuitenkin haluaa olla ios, pitää haluta olla myös vahva.

Miksi se ois kiva tietää? Tuo on asia mihin et voi vaikuttaa millään lailla.

Tietenkin voit kääntyä buddhalaisuuteen ja toivoa jälleensyntymistä pygminä.

^ sitten tietäisin minkälaisiin rautoihin suurin piirtein tarvitsee päästä, että itse olisin kehonrakentajan mittasuhteissa. Ei varmaan kelpaa sulle syyksi, mutta sinä et olekkaan minä.

Tietenkin voit kääntyä buddhalaisuuteen ja toivoa jälleensyntymistä pygminä.

Ja oi voi kun on taas osuvaa pistävän kutkuttavan nokkelaa herjaa. Nyt äkkiä joku tykkäämään. Kuka ehtii eka?

Jälleensyntyisin mieluiten 185 cm pitkänä, mutta jos ikinä saan tarpeeksi lihaa ympärillä niin ei haittaa sitten tämäkään pituus.

Pitäiskö sun oikeasti keskittää tuo tarmo siihen treenaamiseen eikä miettiä vain kokoajan sitä omaa pituutta ja kun muut on vahvempia. Ei ne lyhyetkään miltään näytä jos ei ole lihasta :D Mie oon 183cm pitkä ja painan n.100kg tai vähän alle(vähän alkaa jo näkymään pattia, mutta ei riittävästi). Sylimittaa sitten löytyy 193cm ja nostan penkiltä stopilla sen 130kg, voimaa oon treenannu rapean 2v.

Nuo sun ajatusprosessit ei nopeuta millään tavalla sun lihaksen kasvatusta joten en näe mitään syytä miks tuhlaisit tohon energiaa. Ja mitä on kehonrakennusmitat? Et tuu koskaan olemaan Ronnie Colemanin kokoinen. Ja ei edes tarvitse pistää mitään nokkelaa herjaa, koska aika naurettavalta kuulostaa jo valmiiksi tuommoisen pohtiminen.

^ aloituspostissa oli linkki, jossa on pitkiä kehonrakentajia eivätkä olleet missään Colemanin mitoissa. Tarvitseeko tahallaan ymmärtää väärin? Ja auttaa tämän tyyppinenkin miettiminen jollain tavalla jos onnistuu saamaan siitä lisää kipinää treenaamiseen.

En jaksanut lukea noin pitkälle, sori. :)

Pitäiskö sun oikeasti keskittää tuo tarmo siihen treenaamiseen eikä miettiä vain kokoajan sitä omaa pituutta ja kun muut on vahvempia. Ei ne lyhyetkään miltään näytä jos ei ole lihasta :D Mie oon 183cm pitkä ja painan n.100kg tai vähän alle(vähän alkaa jo näkymään pattia, mutta ei riittävästi). Sylimittaa sitten löytyy 193cm ja nostan penkiltä stopilla sen 130kg, voimaa oon treenannu rapean 2v.

Mä en nyt vieläkään käsitä miten tämä on pois mun treenaamisesta? Et ole ensimmäinen kun sanoo noin.

Sulla on suhteessa pidemmät kädet kun mulla. Oma sylileveys on 205 cm ja penkistä nousee 90 kg. Treeniä takana 7,5 kk.

Yhden skenaarion voisi kuvitella menevän niin että kun alat vertailemaan itseäsi toisiin ja heidän kehitykseensä (missä vaiheessa on ollut minkäkin verran lihasta ja voimaa), ja huomaatkin meneväsi eri tahtia, voi tulla turhaa stressiä. Voihan sitä miettiä mutta ei kannata kehittää mitään kompleksia päähän mikä seuraa joka kerta mukana salille.

Ite oon 186cm pitkä mutta syliväli on naurettavat 175cm. Ja paras penkki on kapealla otteella 112,5kg, joka on aika huono mun parhaimpaan kyykkyyn ja vetoon verrattuna. Treeniä takana reilut 1,5v josta dieetillä koko tämä vuosi.

Riku Kiri oli pitkä ja aika vahva, ei kyllä bodylavoilla ois pärjänny mutta silti. Toivottavasti susta tulee isompi.

Tuohan on voimamies? En ole tuohon voimamiespuoleen kovin paljon perehtynyt, mutta eihän siinä ole mukana noita voimanoston liikkeitä? Eikä tosiaan näyttänyt miltään kehonrakentajalta vaikka painoa oli se 150 kg joten aika korkea rasvaprosentti.

Yhden skenaarion voisi kuvitella menevän niin että kun alat vertailemaan itseäsi toisiin ja heidän kehitykseensä (missä vaiheessa on ollut minkäkin verran lihasta ja voimaa), ja huomaatkin meneväsi eri tahtia, voi tulla turhaa stressiä. Voihan sitä miettiä mutta ei kannata kehittää mitään kompleksia päähän mikä seuraa joka kerta mukana salille.

No mulla lähinnä oli päässä tuo kompleksi jo valmiiksi ja olen yrittänytkin sitä työstää, että kehitys on myös itselleni mahdollista eikä pituudella pitäisi olla siinä mitään väliä kun vaikka en nostaisikaan yhtä paljon kun joku lyhyempi niin silti ne liikkeet on ihan yhtä hyviä.

no ehkä sitten kannattais myös perehtyä. voimamiesten perustreenin kulmakiven muodostaa voimanostoliikkeet. niissä kaikissa kiri esim. oli järjettömän kova. edelleen: vahva on myös iso.

Tuohan on voimamies? En ole tuohon voimamiespuoleen kovin paljon perehtynyt, mutta eihän siinä ole mukana noita voimanoston liikkeitä? Eikä tosiaan näyttänyt miltään kehonrakentajalta vaikka painoa oli se 150 kg joten aika korkea rasvaprosentti.

Iteasiassa Kirillä oli melko alhanen rasva % :) On mave ja/tai kyykky mukana.

Hidas...

no ehkä sitten kannattais myös perehtyä. voimamiesten perustreenin kulmakiven muodostaa voimanostoliikkeet. niissä kaikissa kiri esim. oli järjettömän kova. edelleen: vahva on myös iso.

Ei ole kovin paljon aikaa kun juuri selvittelin mikä voimanostajan ja voimamiehen ero ja siitä jäi itselle sellainen kuva, että siellä on juuri näitä liikkeitä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Voimamieskilpailut. Tuossa sanotaan, että "Osa lajeista muistuttaa paljon voimanoston lajeja..", mutta ei tuosta oikein selviä tarkoitetaanko siinä liikkeitä joissa tarvitaan samoja lihaksia / tekniikoita vai onko siellä ihan oikeasti mukana ihan puhtaat penkki, kyykky ja maastaveto.

Vahva on tottakai myös iso, mutta olen ymmärtänyt, että kehonrakentajat ovat suhteessa lihaksien kokoon heikompia. Kumpikohan on helpompaa? Kehonrakentajan vaihtaa voimanostajaksi vai voimanostajan vaihtaa kehonrakentajaksi.

Back
Ylös Bottom