190+ pitkät voimanostajat tai kehonrakentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä?

No yritin nyt kertoa jfx:lle mm. sen, että ei tarvitse olla niissä 20% rasvoissa ollakseen vahva ja toiseksi sen, että ei tarvitse välttämättä valita onko bodari vai voimannostaja. Voi olla kumpaakin ja pitää hallussaan samalla hienoa kroppaa ja hyviä tuloksia.

Tollanen voimanostajatyyppi onkin ihan tavoiteltava kun mukana molemmista lajeista hyvät puolet.

Jfx:llä tulee lyhyt ura tässä hommassa jos 5kk treenauksen jälkeen aletaan kattomaan SM-tuloksia ja niitä asettelemaan tavoitteisiin.

En kyllä usko hetkeäkään, että penkissä treenipainot ois korkeintaas 100kg ja sitten muka maksimi on yli 200. Sen luokan kalajuttuja taas, että voi moro.

Jfx:llä tulee lyhyt ura tässä hommassa jos 5kk treenauksen jälkeen aletaan kattomaan SM-tuloksia ja niitä asettelemaan tavoitteisiin.

Toivottavasti niin ei käy. Nyt on käyty salilla 7,5 kk. En nyt ajatellut kuitenkaan tavoitteeksi laittaa. Mun tavoitteet on saada nostettua 2.5 kg enemmän painoa ensi kerralla.

Sä nyt kyllä stressaat liikaa kaikenmaailman turhasta paskasta. Ei voimapainotteisen treenin ja bodauksen tarvi välttämättä olla niin kaukana toisistaan ja voimailijan ei tarvitse olla läski. Kato vaikka Konstantin Konstantinovs.

^ no ei tarvii olla läski, vaikka en ole niin edes suoranaisesti sanonut, mutta silti olen jo myöntänyt ettei tarvii olla kun on noi painoluokatkin jne. moni muu vaikuttava tekijä.

jfx: voimanostaja on lähes poikkeuksetta vahvempi kuin samanpainonen bodari, koska nimenomasesti harjottelee sitä ykkösmaksimia silmälläpitäen ja iso osa harjoittelusta on hermoston työkykyy selkeemmin kehittävää maksimivoimatreeniä, mitä taas bodarit ei juurikaan tee. tässä ei oo mitään erikoista. näin se vaan on. eri laji, erilaiset tavoitteet. se massa tulee voimanostajalle ikäänkuin sivutuotteena sen perustreenin ohella. kehonrakentajalla taas se voima tulee sivutuotteena lihaksen poikkipinta-alan kasvun kautta. bodarien hermostollinen teho on voimanostajia selkeesti heikompaa. se ei tee bodareista sen huonompia ihmisiä, se vaan on lajin ominaisuus. esim. voimanostaja kyykkää 85%:lla about vitosen, kun bodari tekee sillä jopa kympin.

sä sanot ite, ettet ymmärrä treeniohjelmien päälle... joten älä jankuta. siltä nyt hyvin monent sun kommentit alkaa vaikuttamaan.

nubretista vielä... missään nimessä ei oo mahdollista saada 225 kg:n penkkiä tekemällä treenejä pelkästään satasella. e-i m-i-s-s-ä-ä-n n-i-m-e-s-s-ä.

kehotyypeistä: pahimmillaan off seasonilla oleva bodari näyttää jabba the hutilta ja tiukasti painoluokkaansa mahtuva voimanostaja taas voi olla hyvinkin tiukassa kunnossa. ylipienet rasvaprosentit ei oo voiman kehittämisen kannalta optimaalisia, joten semmosia ei voimailijan kannata tavoitella. hyvin monelle voimanostajalle se ulkonäkö myös tuppaa olemaan täysin sivuseikka.

^ no mä nyt jankutan (tosin ihan eri asioista kun treeniohjelmista) ku haluan nähdä kuinka pitkälle ihmiset jaksaa viedä omat vääntämisensä kun kerran sen aloittavat kanssani. Hyvä, että selvensit mitä tarkoitit.

älä jankuta täällä. se ei tee sulle hyvää. omasta puolestani voin sanoo myös, että sellanen vähentää exponentiaalisesti mun haluja vastailla millään tasolla treenikysymyksiinkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ no jos porukka tarttuu mun sanomiseen ja alkaa vääntelemään mun sanomisia niin ajattelin nyt vastata niihin vaikka tiedän, että voisin ihan hyvin vaan antaa asioiden olla ja antaa muiden jäädä miettimään mitäköhän se nyt sitten oikeasti tarkoitti. Täällä on muutenkin aika hyökkäävä asenne. Taitaa olla monella testotasot ainakin kohdillaan.

Ja sulla estrotasot. Sen verran akkamaista jankkaamista tuntuu olevan.

Toi jankkaaminen saa nää jutut näyttämään siltä että et tajua jotain. Sillon kun ne näyttää siltä ettet tajua jotain niin porukka yrittää auttaa ja sä kiität ihmisiä siitä jankkaamalla vähän lisää. Eli periaatteessa et edes yritä oppia mitään kuhan vaan vittuilet minkä kerkiät.

^ no jos porukka tarttuu mun sanomiseen ja alkaa vääntelemään mun sanomisia niin ajattelin nyt vastata niihin vaikka tiedän, että voisin ihan hyvin vaan antaa asioiden olla ja antaa muiden jäädä miettimään mitäköhän se nyt sitten oikeasti tarkoitti. Täällä on muutenkin aika hyökkäävä asenne. Taitaa olla monella testotasot ainakin kohdillaan.

Se hyökkäävä asenne ja tarttuminen johtuu ihan siitä, että esität brosciencea ja puhdasta mutuilua monissa ketjuissa ja alat itse vänkäämään vastaan kun sinun selkeästi vajavaisin tiedoin tehdyt analyysit kyseenalaistetaan. Ennen teorisointia kannattaa opetella ne perusteet kunnolla.

Ite oon 188cm pitkä ja reenivuosia 6 takana. Tottakai lihas näyttää tulevan hitaampaa, koska raajat ja keho on pidempi niin lihas levittyy suuremmalle alalle. Voimakin tuntuu nousevan hitaampaa koska työskentely matkat on pidempiä joten liikeradat on todella paljon pitemmät kuin pienimmillä ihmisillä. Tosin kun lisätään reenivuosia niin Isompaan kehoon mahtuu enemmän myös lihasta. Myös kaikki kehonpainoilla tehdyt liikkeet kuten leuat on vaikeampia koska isompi keho nyt painaa enemmän. Ei kannata verrata itseään muihin reenaajiin liikaa koska kaikki on erinlaisia.

Eli olitkin samaa mieltä kanssani koko ajan?

Pakko kommentoida vielä näinkin vanhaa juttua, mutta :D jos puhutaan kahden erilajin urheilijoiden suhteellisesta voimasta tuolla lailla kun sä sen teit, niin tottakai kaverien tulee olla samankokoisia. Pienemmällä on aina etu suhteellisessavoimassa, ja isolla absoluuttisessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom