190+ pitkät voimanostajat tai kehonrakentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerroppa mulle miten se rasvamassa auttaa sua olemaan "vahvempi". Rasvamassa kun on varastoitua energiaa jota ei voi käyttää missään suorituksessa. Eli toisin sanoen rasvamassa ei supistu samalla tavalla kuin lihasmassa.

Tässähän se jo oli rivien välistä luettavissa:

Puuron voimalla ajattelin joka tapauksessa mennä niin en tiedä onko järkevää olla ikuisella bulkilla ja rasvaprosentin kustannuksella nostaa enemmän ja enemmän. On varmasti voimanostajia, jotka eivät toimi näin, mutta eivät taida kisamielessä treenata.

Eli ei auta mitenkään itse suoritukseen, mutta auttaa natuna treenaamisessa kun voi olla koko ajan plussilla.

Miten onnistuit painoon suhteutetusta voimasta vääntämään asian noin?

No etkö sä väittäny että samanpainonen bodari on voimanostajaa vahvempi?

tietenkin bodari on suhteessa heikompi ku voimanostaja, mutta eri laji, eri tavoitteet.

Niin siis suhteessa mihin? Jos painoon niin luulisi bodareiden olevan melkein vahvempia tai ainakin samalla tasolla. Ainakin jos vertaa johonkin isoissa rasvoissa olevaan voimanostajaan ja pienissä rasvoissa olevaan kehonrakentajaan.

:D Jep. Voimanoston kaikkien painoluokkien maailmanennätykset ovat samanpainoisten bodarien hallussa.

Miten onnistuit painoon suhteutetusta voimasta vääntämään asian noin?

No etkö sä väittäny että samanpainonen bodari on voimanostajaa vahvempi?

En väittänyt. Esim. jos 80 kg kehonrakentaja nostaa penkistä 120 kg eli 150% on hän suhteessa painoon voimakkaampi kuin 120 kg voimanostaja joka nostaa penkistä 160 kg eli 133%.

Mua kyllä häiritsee olettamus, että voimanostajat tai voimalajien edustajat yleensäkin olisivat lihavia tai rasvaprosentti olisi aina vähintään yli 20%.

En väittänyt. Esim. jos 80 kg kehonrakentaja nostaa penkistä 120 kg eli 150% on hän suhteessa painoon voimakkaampi kuin 120 kg voimanostaja joka nostaa penkistä 160 kg eli 133%.

:D No tottakai pienempi on suhteessa vehvempi. Mitä jätkä nyt tulee trolleilemaan tänne!!

Sinusta jfx tulee jotenkin sellanen olo, että oot kauheen epävarma itsestäsi. Pohdit turhia juttuja, ja sun treeniohjelma & ruokavaliokin vaikuttaa uskomattoman tarkalta. Vesikin pitää katsoa tarkalleen.

Lopeta tällänen turha vääntäminen, nauti urheilusta, nauti hyvästä ruuasta, nauti elämästä! :)

nubret ei kyllä tehnyt ikäänsä penkkiä 100 kg:lla ja maksimi se 210. ei tollasta kannata kuvitella. kyllä niitä isompien rautojen sarjoja on aina mukana oltava. bodarin vaan kannattaa olla vahvempi siellä 5-10 toiston alueella, eikä niinkää siellä hermostollisella puolella. tosin bodaritkin hyötyy ajoittaisesta maksimivoimatreenistä, sillä kohonneet maksimit tarkottaa myös kovempia perusvoimasarjoja ja sitä kautta isompia lihaksia.

Tämä on Sergen haastattelusta: "I have been training with 30/40/50 sets per body part (16 sets for arms) twice a week. Sets of 12-20 reps with 30 seconds rest in between sets. So it is impossible to train with very heavy weights. I used to do 225 kg max on bench press and I trained with only 70/100kg".

Eli ainakin äijä itse väittää treenanneensa aikas pienillä painoilla, vaikka mahtavan rintakaluston omistaa.

Mua kyllä häiritsee olettamus, että voimanostajat tai voimalajien edustajat yleensäkin olisivat lihavia tai rasvaprosentti olisi aina vähintään yli 20%.

Sama. Serkku joskus kommentoi mulle kun sanoin treenaavani voimaa että maha siinä vaan kasvaa. Jännä et nää painoluokissa kisailevat painonnostajat ja voimanostajat ei näytä mun silmään hirveän läskeiltä.

Ja sitten, mitä vittua täällä oikeen tapahtuu? Bodari ja voimanostaja painaa saman verran, ja bodari on vahvempi, vai? Näen tämän skenaarion mahdolliseksi vain, jos bodari kisaa myös voimanostossa. Se pelkkä bodytreeni ei kasvata lähellekään samalla tavalla voimaa.

Sinusta jfx tulee jotenkin sellanen olo, että oot kauheen epävarma itsestäsi. Pohdit turhia juttuja, ja sun treeniohjelma & ruokavaliokin vaikuttaa uskomattoman tarkalta. Vesikin pitää katsoa tarkalleen.

Lopeta tällänen turha vääntäminen, nauti urheilusta, nauti hyvästä ruuasta, nauti elämästä! :)

Se vesi on siinä sen takia, että tulee juotua tarpeeksi nesteitä päivässä kun ei tuosta muuten saa oikein kirjaa pidettyä. En ainakaan itse ymmärrä vielä treeniohjelmien päälle niin hyvin, että voisin niitä lennosta muokata joka päivä ulkomuistista niin joku runko on itselläni hyvä olla jonka sarja- ja toistomääriä tulen sitten tarvittaessa vaihtamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Puuron voimalla ajattelin joka tapauksessa mennä niin en tiedä onko järkevää olla ikuisella bulkilla ja rasvaprosentin kustannuksella nostaa enemmän ja enemmän. On varmasti voimanostajia, jotka eivät toimi näin, mutta eivät taida kisamielessä treenata.

Joku on yli 20% ja joku alle, kummalla on paremmat tulokset yleensä, sitä en tiedä. Hyvin te tarraatte näihin juttuihin.

Saa pidettyä, jos ostaa ison lasin (jonku 8dl lasin) ja juo sen vaikka 6 kertaa päivässä...

Mutta googlatkaa ihmeessä Layne Norton. Kaveri on kilpaileva natu bodari ja nyt treenaa painonnostoa ja käyttää ohjelmassaan (PHAT) paljon myös voimasarjoja.
Kaverin tuloksia:
Powerlifting highlights

- Set new APA Raw Deadlift records of 645 lbs in the 220 lb class at the 2009 APA Crush Cupid.
- Best Lifts: 584lb squat, 364lb bench press, 700lb deadlift in 220lb class
- Achieved 'Elite' Raw Total
- AAPF National Record holder for Raw Squat and Deadlift in 220lb class

Eikä siis ole missään yli 20% rasvoissa :D

Miehen viimeisin kuva (eilen otettu)

318223_10151048214642975_664243262_n.jpg

E: tai oikeastaan PHAT ei ole ohjelma vaan treenityyli, my mistake :)

Se vesi on siinä sen takia, että tulee juotua tarpeeksi nesteitä päivässä kun ei tuosta muuten saa oikein kirjaa pidettyä. En ainakaan itse ymmärrä vielä treeniohjelmien päälle niin hyvin, että voisin niitä lennosta muokata joka päivä ulkomuistista niin joku runko on itselläni hyvä olla jota sitten vaihtelee välillä kun siltä tuntuu.

Tuo on just sun ongelma jota et tunnu tajuavan. Juo vettä tarpeeksi, ei siitä sen kummemmin tarvi pitää kirjaa. Olen nähnyt saleilla lukuisia kaltaisiasi honkeleita,jotka tekee kaikki pilkuntarkasti, kirjaa joka toiston treenivihkoon ja katsoo sekuntikellosta sarjojen väliset palautukset jne. Nukkumaan mennessää miettivät treeniohjelmaa ja seuraavan päivän syömisiä. Jampat näyttää vuodesta toiseen samalta. Tuo kaikki härväys ja mietiskely vie vain keskittymistä siitä, että tekisit perusasiat kunnolla ja saisit itsestäsi kaiken irti salilla. Siihen puhdasta ruokaa PALJON päälle eikä tarvi laskee mitään kaloreita. Paino nousee tai laskee sen mukaan miten syöt.

Mitä yrität sanoa tällä?

Minä?

No yritin nyt kertoa jfx:lle mm. sen, että ei tarvitse olla niissä 20% rasvoissa ollakseen vahva ja toiseksi sen, että ei tarvitse välttämättä valita onko bodari vai voimannostaja. Voi olla kumpaakin ja pitää hallussaan samalla hienoa kroppaa ja hyviä tuloksia.

Joku on yli 20% ja joku alle, kummalla on paremmat tulokset yleensä, sitä en tiedä. Hyvin te tarraatte näihin juttuihin.

No kyllä mä nyt vähän tarraan, kun asiahan ei ollenkaan ole niin että kisaavat voimanostajat olisi aina läskejä. Kyllä sä painoluokat tiedät? Ei paljoo parane pakata ylimäärästä rasvaa jos kisaat jossain painoluokassa. Lainaan vielä sua tähän ettei sun tarvitse enempää itseäs lainata:
On varmasti voimanostajia, jotka eivät toimi näin, mutta eivät taida kisamielessä treenata.
Täytyy myös lisätä, että edes painorajattomat kisaavat voimailijat eivät aina kasvata hillitöntä rasvakerrosta.

Nyt mä poistun tästä keskustelusta.

Niin siis suhteessa mihin? Jos painoon niin luulisi bodareiden olevan melkein vahvempia tai ainakin samalla tasolla. Ainakin jos vertaa johonkin isoissa rasvoissa olevaan voimanostajaan ja pienissä rasvoissa olevaan kehonrakentajaan.

:D No tottakai pienempi on suhteessa vehvempi. Mitä jätkä nyt tulee trolleilemaan tänne!!

Eli olitkin samaa mieltä kanssani koko ajan?

No kyllä mä nyt vähän tarraan, kun asiahan ei ollenkaan ole niin että kisaavat voimanostajat olisi aina läskejä. Kyllä sä painoluokat tiedät? Ei paljoo parane pakata ylimäärästä rasvaa jos kisaat jossain painoluokassa. Lainaan vielä sua tähän ettei sun tarvitse enempää itseäs lainata:

Täytyy myös lisätä, että edes painorajattomat kisaavat voimailijat eivät aina kasvata hillitöntä rasvakerrosta.

Nyt mä poistun tästä keskustelusta.

Tämä oli vihdoinkin hyvä pointti tähän, koska vaikka tiedän painoluokat niin silti lähinnä koko ajan olen ajatellut niitä joiden ei tarvitse pysyä missään painoluokassa.

^ onko alle 105 kiloset korkein rajoitettu painoluokka?

Edit: Ei näköjään vaan 120 kg. Nyt kun vielä saisi tämän hetkiset SM-tulokset jostain niin olisi taas jotain miettimistä :D Toi 120 kg antaa jo aika paljon kasvuvaraa etenkin pienillä rasvoilla niin tästä vois olla jopa hyötyä, että on pitkä.

Suositut

Back
Ylös Bottom