Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

No voi jumalauta, jos tajusit mitä hain takaa: eli siihen ei perkele mennä tekemään omia sarjoja välissä sanomatta mitään. Istun kyykkytelineen vieressä, olen istunut 4min 45sekunttia ja joku järjenjättiläinen alkaa purkamaan tankoa sanomatta mitään. Tottakai jos toinen haluaa tehdä niin tehkööt välissä mutta se joka siinä paikalla ekana on, tekee ja saa tehdä omat sarjansa omaan tahtiin.

Ja meinasin tolla kyykky/penkki tms paikan jättämisellä lähinnä sitä, jos käy vaikka vesipulloa täyttämässä tai vessassa kusella ja menee se minuutti pari, niin kyllä se nyt perkele vituttaa jos siellä joku on sillä välin kerennyt painot jo purkamaan sanomatta mitään.

edit: ja silloin jos sattuu omalle kohdalle, että on vaikka siinä penkkipaikalla painot tangossa mutta siinä tehnyt lähti johonkin ja ei ole 5-10 minsaan kuulunut mitään, eikä ole mitää juomapulloa tms sälää osoittamassa mukamas "varattua", niin alan kyllä tekemään siinä sanomatta kellekkään mitään.

No jumalauta vaan, en mä tuota sulle henk koht tarkoittanut. Oli ihan noin niinkuin yleinen huomio. Ei quote tarkoita että kustaan sun muroihin. :D

Eli siis jos treenaa niin sitten on syytä olla siinä lähistöllä tai varautua siihen että sen paikan vie toinen. Niitä sankareita kun piisaa, jotka treenaa niin helvetin kovaa ettei jaksa enää ottaa painoja pois tangosta.

Miuta kanssa vituttaa noi painot pitkin salin lattioita ja tankoja ja niitä tulee kans roudattua oikeille paikoilleen sarjojen välissä. Tarkemmin aateltuna on hyvin mahollista et oon tuolla salikomediaa puolella, ku niitä painoja tulee järjesteltyä kans niihi räkkeihin. Ovatpahan perkeleet ees hetkin järjestyksessä. Tarkemmin viellä ku aattelee, ni eipä toi loppupeleissä ees vituta niin pahasti, se on vaa ensimmäinen reaktio alkaa höyryämään moisista. Samaku joku vetäsis kujalla pistarin leukaan; ensin vituttas, mut kunnon kristittynä tulee kuitenki tyytyväisenä käännettyä se toinenki poski!

No jumalauta vaan, en mä tuota sulle henk koht tarkoittanut. Oli ihan noin niinkuin yleinen huomio. Ei quote tarkoita että kustaan sun muroihin. :D

Eli siis jos treenaa niin sitten on syytä olla siinä lähistöllä tai varautua siihen että sen paikan vie toinen. Niitä sankareita kun piisaa, jotka treenaa niin helvetin kovaa ettei jaksa enää ottaa painoja pois tangosta.

Joo no pahoittelut kun tuli hieman hyökkäävästi vastattua, tuli vaa ekana heti mieleen että oli just mua vastaan tarkotettu:D Eli joo ei siitä missä reenaa kannata muuten vaan lähteä ympäri salia heilumaan, siinä on juurikin se vaara, että joku on sillä välin ottanut paikan itelleen. Itse aina istuskelen sarjojen välissä ihan siinä lähettyvillä, niin jollakin joka olis tulossa samaan paikkaan tekeen on mahdollisuus kysyä voiko tehdä samaan aikaan, eikä tule sitten niitä yllätyksiä. Ja tuokin painojen tankoon jättäminen on joissain tapauksissa toki ok, joskus tulee maven jälkeen jätettyä tankoon 25 kilon kiekot niin seuraava voi alkaa tekeen esim suoraan siitä kulmasoutua jne.

Joo no pahoittelut kun tuli hieman hyökkäävästi vastattua, tuli vaa ekana heti mieleen että oli just mua vastaan tarkotettu:D Eli joo ei siitä missä reenaa kannata muuten vaan lähteä ympäri salia heilumaan, siinä on juurikin se vaara, että joku on sillä välin ottanut paikan itelleen. Itse aina istuskelen sarjojen välissä ihan siinä lähettyvillä, niin jollakin joka olis tulossa samaan paikkaan tekeen on mahdollisuus kysyä voiko tehdä samaan aikaan, eikä tule sitten niitä yllätyksiä. Ja tuokin painojen tankoon jättäminen on joissain tapauksissa toki ok, joskus tulee maven jälkeen jätettyä tankoon 25 kilon kiekot niin seuraava voi alkaa tekeen esim suoraan siitä kulmasoutua jne.

Juu ei vedellä herneitä nenään puolin eikä toisin. :)

Tuo painojen tankoon jättäminen riippuu varmaan vähän salistakin. Mä olen tottunut treenaan saleilla joissa jo säännöissä kehoitetaan pistämään painot aina paikoilleen ja tangot tyhjiksi. Näin sitä sitten olettaa toimivan. Joissakin tiedän tapana olevan jättää esim. prässiin jotain kiekkoja "pohjille", mutta nämä lienee yleensä ns. äijäsaleja? Joku hento tyttönen kun ei tankoa 25 kg levyillä saa edes hievahtamaan. ;)

Ja esim. penkkipunnerruksessa on vain hyvästä jos siihen saa kaverin treenaamaan. Tulee varmisteltua puolin ja toisin. Tietty tuo toimii vähän huonosti jos on kovin eri painot, tyyliin toinen penkkaa 50 kilollla ja toinen 150 kilolla. Älytön painojen mättäminen siis. Mutta usein nyt ollaan jonkun kymmenen kilon sisässä ja siitähän selviää yleensä yhden kiekon vaihdolla.

Kyllä täs natuilus huonoilla geeneillä vituttaa eniten se, kun voimaa ja lihasta hommataan hirveellä työllä edes pieni määrä, nii sen jälkee tulee joku vamma jonka takia tulee taukoa treeneistä missä lihakset ja voimat lähtee ja taas alkaa homma alusta. Aina pitää taas vääntää kauheella vaivalla hommia että saa edes vanhat tulokset takasi, eli todella vaikeeta päästä kunnolla ylöspäin ku joku este tulee aina vastaan. Jatkakaa.

Kyllä täs natuilus huonoilla geeneillä vituttaa eniten se, kun voimaa ja lihasta hommataan hirveellä työllä edes pieni määrä, nii sen jälkee tulee joku vamma jonka takia tulee taukoa treeneistä missä lihakset ja voimat lähtee ja taas alkaa homma alusta. Aina pitää taas vääntää kauheella vaivalla hommia että saa edes vanhat tulokset takasi, eli todella vaikeeta päästä kunnolla ylöspäin ku joku este tulee aina vastaan. Jatkakaa.

Toi on vaan elämän oravanpyörä, joka kuuluu treenaamiseen.. ;)

Eipä tällä ole mitään tekemistä egotreenin kanssa.

Treenityylissä ja tekniikassa on sen verran yhteneväisyyksiä, että väärinkäsityksiä sattuu varmasti ja nimenomaan siihen suuntaan, että tietoisesti ja tarkoituksella voimailutyylillä treenaavia luullaan egopelleiksi.

Monesti jos teet jotain liikettä välillä ns. liian isoilla painoilla, niin saa katseita että mitähän tuo tekee, vaikka kyse on uuden ärsykkeen hakemisesta. Tosin monesti nämä katselijat eivät itsekkään tiedä muutakuin että +10 toistoa kevyesti on paras mahdollinen. Kerranki vanhempi mies tuli sanomaan kun penkissä tein kahden toiston sarjoja. "Ei tuommosella tuloksia tule. Vähennä painoa ja tee pitkiä sarjoja." Vastasin jotakin ja jatkoin treenaamista.

Mutta aiheeseen. Meinaa salilla potuttaa muutaman nuoren 15-16 vuotiaan pojan käyminen. Ne tulee salille ja viipyy ainakin sen 2 tuntia, tekevät 2-3 liikettä korkeintaan. Istuvat n.80% ajasta kolmen laitteen päällä ja kun sali on aika ahdas missä käyn, niin ne on oikeasti jo tiellä siellä. Kerran sanonut niille asiasta mutta ei sillä vaikutusta ollut.
Ihan hyvähän että käyvät salilla, mutta käytös on hiukan väärää.

Monesti jos teet jotain liikettä välillä ns. liian isoilla painoilla, niin saa katseita että mitähän tuo tekee, vaikka kyse on uuden ärsykkeen hakemisesta. Tosin monesti nämä katselijat eivät itsekkään tiedä muutakuin että +10 toistoa kevyesti on paras mahdollinen. Kerranki vanhempi mies tuli sanomaan kun penkissä tein kahden toiston sarjoja. "Ei tuommosella tuloksia tule. Vähennä painoa ja tee pitkiä sarjoja." Vastasin jotakin ja jatkoin treenaamista.

Mutta aiheeseen. Meinaa salilla potuttaa muutaman nuoren 15-16 vuotiaan pojan käyminen. Ne tulee salille ja viipyy ainakin sen 2 tuntia, tekevät 2-3 liikettä korkeintaan. Istuvat n.80% ajasta kolmen laitteen päällä ja kun sali on aika ahdas missä käyn, niin ne on oikeasti jo tiellä siellä. Kerran sanonut niille asiasta mutta ei sillä vaikutusta ollut.
Ihan hyvähän että käyvät salilla, mutta käytös on hiukan väärää.

No hei eihän lihaksien treenaamiseen tarvi ku sen 2-3 liikettä. Kato penkkipunnerrus, hauiskääntö ja vatsat riittää treenaamaan koko kropan ton ikäsillä.

Onhan se rasittavaa kieltämättä, kun ala-aste sijaitsee juuri salin lähellä. Itse räpellän salilla yleensä siinä puolen päivän tienoilla, jolloin nämä junnut pääsevät koulusta. Juostaan ensimmäisenä tekemään penkkiä kymmenellä eri variaatiolla, maksimit joka kerta, kauheeta pikkupojan kimitystä ja se ENERGIAJUOMAN katku siellä. Rasittaa, mutta saapahan paremmat agret omiin suorituksiin.

Oma ajoittainen itsekurin puute ja laiskuus :face:
Ei se ruuhka-aikakaan ja huono musa mieltä lämmitä, mutta ei ne reeniä kokonaisuudessaan onneksi pilaa.

Pitkällä tähtäimellä eniten vituttaa ainaiset loukkaantumiset, mitkä on vaivannut meikäläistä käytännössä koko 8-vuotisen saliuran ajan. Olen aina ensimmäisestä treenikerrasta lähtien yrittänyt lämmitellä ja venytellä kaikkien sääntöjen mukaisesti, mutta silti tulee jatkuvasti uusia vaivoja ja vammoja. Ajoittain vituttaa järjettömästi, kun jotkut idiootit salilla rehentelee ettei ole venytelleet yli kuukauteen ja siitä huolimatta heille ei ole tullut mitään loukkaantumisia. Siinä sitten itse on rikkinäisten olkapäiden kanssa vaikka lihashuoltoa on tehty.

Pitkällä tähtäimellä eniten vituttaa ainaiset loukkaantumiset, mitkä on vaivannut meikäläistä käytännössä koko 8-vuotisen saliuran ajan. Olen aina ensimmäisestä treenikerrasta lähtien yrittänyt lämmitellä ja venytellä kaikkien sääntöjen mukaisesti, mutta silti tulee jatkuvasti uusia vaivoja ja vammoja. Ajoittain vituttaa järjettömästi, kun jotkut idiootit salilla rehentelee ettei ole venytelleet yli kuukauteen ja siitä huolimatta heille ei ole tullut mitään loukkaantumisia. Siinä sitten itse on rikkinäisten olkapäiden kanssa vaikka lihashuoltoa on tehty.

Itsellä sama ongelma, mutta ikä ei tule yksin ainakaan täällä. Olen 32 ja harrastin 6 vuotta salia aktiivisesti 1999-2005. Perhe ja vammat sai harrastuksen jäihin 6 vuodeksi 2005-2011. Nyt taas mukana, mutta rauhallisemmin ja aikaisempia lihaksia esiin treenatessa. ( ei ne lihakset häviä vaan piiloutuu ). 4kk takana ja taas alkaa tuntuu polvessa ja olkapäässä ikävältä.
Salilla todellakin näkee epäpuhtautta vaikka niillä niitä suuria romuja juuri liikutellaan ja lihasta ärsytellään. Siltikin kun näkee sitä touhua niin tietää 100% sen ettei ko. henkilö ole valmis siihen rautamäärään ja ei tule näkemään tervettä päivää tulevaisuudessa. Osa näistä kukkakepeistä näkee gasp videon ja ostaa merkki housut ja lähtee salille heiluttaa samalla tekniikalla liialla kuormalla & heittämällä painoja. Ei hyvää päivää!!

Se pistää vituttamaan, kun 2 päivää juokset vastatuuleen märkänä kylmästä sateesta tunti kausia ja pääset vihdoin salin ovelle ja se on kiinni..Nimimerkillä : 2 päivää, 2 salia. Tänää jätän suosiolla edes ettimättä salia ja keskityn vaipumaan masentuneeseen lepotilaan.

Ei vittu, tänään taas jokin helevetin sählyturnaus salin yhteydessä olevalla sählykentällä ja luonnollisesti piha täynnä päin persettä pysäköityjä autoja. Se on kumma että kaikki muut kykenee pysäköimään autonsa tien toisella puolella olevalle parkkipaikalle, mutta jotenkin se on aivan mahdotonta noille sählynpelaajille. Pakko tukkia koko piha niillä saatanan kotteroilla. Ilmeisesti jokin lajiin liittyvä virhe psyyken kehityksessä... Tällä kertaa nuo urheilun sankarit olivat vielä levitelleet tyhjiä kaljapulloja pitkin aulaa.

VITTU!

Ei vittu, tänään taas jokin helevetin sählyturnaus salin yhteydessä olevalla sählykentällä ja luonnollisesti piha täynnä päin persettä pysäköityjä autoja. Se on kumma että kaikki muut kykenee pysäköimään autonsa tien toisella puolella olevalle parkkipaikalle, mutta jotenkin se on aivan mahdotonta noille sählynpelaajille. Pakko tukkia koko piha niillä saatanan kotteroilla. Ilmeisesti jokin lajiin liittyvä virhe psyyken kehityksessä... Tällä kertaa nuo urheilun sankarit olivat vielä levitelleet tyhjiä kaljapulloja pitkin aulaa.

VITTU!

Onneks keskiverto pakkislainen jaksaa ainakin melkein kääntää säbäjätkien mopoautot katolleen. Siinähän miettii miten parkkeeraa. Itse en jaksa =(

Se ettei pääse salille..wattu koko skeida kiinni torstaihin asti :/ Menin paikalle ja lappu luukulla!! Nyt tärisen himassa tupla PWO:t toimiessa...

Back
Ylös Bottom