Joo eli oon 14v poika ja olen käynyt salilla viime joulusta lähtien. Tällä hetkellä painan 58,5kg ja pituutta 178cm, laiha olen joten olisi kiva saada massaa. Eli ruokavalio pitäs saada kondiksee, oisko mitään ehotuksia? Salin jälkeen juon yleensä leaderin whey 100 yhden mukin.
Oisko jotain ideoita 14v olen ja penkistä nousee 60kg. Pelkkää ylä-kroppa liikeitä haen eli selkä,rinta,hauis ja ojentaja. Jotain treeniohjelmaa jos laitatte.
Painoa saat ylös, kun treenaat jalkoja kans. Kehon suurimmat lihakset niin niihin tarttuu se lihakin hyvin. Kyykkyä vaan poika ja syvältä. Ja älä unohda muita moninivelliikkeitä!!
Sitten alat syömään kunnolla. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Sitten parit välipalat noihin väleihin ja treenin jälkeen palkkaria, jossa myös hiilareita, koska jos massaa haluaa niin ne auttavat siinä.
Tässä nyt esimerkki miten voisit syödä:
Aaamulla lautasellinen puuroa, hedelmä ja raejuustoa/rahkaa/proteiinijauhetta
Välipala proteiinisheikki tai ruisleipä reiluilla täytteillä tai manteleita/pähkinöitä (yritä saada 20g proteiinia)
Lounas koti/kouluruokaa lautanen täyteen, puolet salaattia, maitoa ainakin 2 lasia
Ennen treeniä protskua 20g vaikka sheikistä
Treenin jälkeen palkkari jossa sekä heraa että maltoa
Päivällinen niin paljon kotiruokaa kun maha vetää ja paljon nestettä treenin jälkeen
Illalla hitaasti imeytyvää protskua (lihaa tai rahkaa tai raejuustoa) ja hyviä rasvoja (oliivi- ja rypsiöljyt, mantelit/pähkinät, avokado)
Sovella sitten noi määrät siihen sun kalorikulutukseen ja ole +500kcal. Olettaisin, että noilla mitoilla saisi tähdätä sinne lähemmäs 3000kcal, mutta kokeilemalla huomaa ja peiliä kattele sekä vähän sitä vaakaakin.
Ja se penkki on liike siinä missä kaikki muutkin. Jos tyttöjä meinaat hurmata, ku tota yläkroppaa tahkot niin päättelin, niin ei monikaan oo ainakaan mua häirinny kysymäl penkkitulosta :D Kunnon tekniikka siihen vaa niin kyllä sekin siitä nousee painon myötä...