Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Ja taas tänään joku sankari tekemässä hauiskääntöjä salin ainoalla vapaalla kyykkäyspaikalla... :rock: Ja ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun joku vääntää siinä isolla tangolla 2.5kg kiekot päissä hauista, kun ite haluaisi päästä tekemään mavea tai kyykkyä. :jahas:

Itsehän olin tekemässä tänään haubereita levytangolla kyykkypaikalla ja taisi olla vielä ainoa vapaa spotti kun siihen tulin, mutta niin oli ainoa vapaa levytankokin.. toki sopii kenen tahansa kysäistä et pääsiskö milloin tekeen kyykkyä ja paikka ois vapautunut samantien - Tämä vastine siksi että tunsin jo melkein piston sydämessäni siitä hyvästä että joku ois mun takia joutunut kiroillen odottamaan vuoroaan..(et kai sentään Lepuskin Fressillä jumppaile?)

Itsehän olin tekemässä tänään haubereita levytangolla kyykkypaikalla ja taisi olla vielä ainoa vapaa spotti kun siihen tulin, mutta niin oli ainoa vapaa levytankokin.. toki sopii kenen tahansa kysäistä et pääsiskö milloin tekeen kyykkyä ja paikka ois vapautunut samantien - Tämä vastine siksi että tunsin jo melkein piston sydämessäni siitä hyvästä että joku ois mun takia joutunut kiroillen odottamaan vuoroaan..(et kai sentään Lepuskin Fressillä jumppaile?)

Joo kyllä naurattaa nämä jantterit jotka tulee tosta asiasta tänne itkemään, itsekin monesti teen hauista kyykkypaikalla sillä "kyykkytangolla" kun on vielä mukavasti peilikin nenän edessä siinä, jos olen jonkun tiellä niin saa tulla itse pyytämään voisiko päästä kyykkämään jolloin toki siirryn muualle hauista veivaamaan. Ja sekin jos on omalla kohdalla sitten se kyykky tai mavepäivä niin menee kysymään tekiskö se veivaava tilaa, jos ei ole rohkeutta niin oma on häpeäsä:rolleyes:

Se on kuule hyvä tapa lisätä jalkojen, erityisesti nilkkojen liikkuvuutta kun voimat loppuu eikä saa stoppereita paikoilleen. Siinä voi miettiä sitten syntyjä syviä kun on puristuksissa :rolleyes: Fyssari tykkäs nilkasta kyllä "kuin balettitanssijalla!" Oi niitä aikoja :D

Hahaha! En kyllä uskaltais lähteä ees yrittämään. On jonkun verran itsesuojeluvaistoa jäljellä. Uskon että siellä on kyllä varmaan hyvä paikka mietiskellä :D

Eilen otti suunnattomasti päähän kun piti olkapäät hoidella Smithillä mutta koko tunnin se oli varattu punttimasalle ja sen raihnaiselle noin 50v. frendille. Ja kaiken huipuksi tämä punttimasa käytti enemmän aikaa PEILAILEMISEEN ja HUULIRASVAN laittoon kuin tekemiseen. Kerran kävin kysymässä että voiko tehdä välissä mutta tietenkin he alkoivat heti tekemään lisää, kun keskeytin heidän jutustelut.

Joo kyllä naurattaa nämä jantterit jotka tulee tosta asiasta tänne itkemään, itsekin monesti teen hauista kyykkypaikalla sillä "kyykkytangolla" kun on vielä mukavasti peilikin nenän edessä siinä, jos olen jonkun tiellä niin saa tulla itse pyytämään voisiko päästä kyykkämään jolloin toki siirryn muualle hauista veivaamaan. Ja sekin jos on omalla kohdalla sitten se kyykky tai mavepäivä niin menee kysymään tekiskö se veivaava tilaa, jos ei ole rohkeutta niin oma on häpeäsä:rolleyes:
Sitä vaan ajoin takaa, että en ylipäätään ymmärrä miksi pitää mennä veivaan sitä hauista just siihen ainoaan paikkaan missä on tilaa tehdä mavee tai kyykkyy, kun salilla on sata muuta tankoa vapaana.

Joku 50v+ jätkä teki pohkeita, lähti kävelemään ja juttelemaan kaverilleen, sitte tuli tekemään taas pohkeita, sitten lähti taas kävelemään.
Sitten tyyppi tekeekin kulmasoutua sellaisessa laitteessa (t-kulmasoutu?) ja jättää siihenkin painot, ja lähtee kotiin. Perkele ku ei uskalla mennä niitä siirtämään poiskaan, kun ei tiedä tekeekö se vai eikö se tee. Ja mulkkaakin monesti oikein arvioivalla katseella, varmaan vituttaa kun alaikäisetkin "perseilevät" salilla.

Siis ei vittu oikeasti, millasia piipertäjiä oikein ootte kun tänne tulette vinkumaan tollasista kun ette uskalla sitä suuta avata ja kysyä?:wtf::david: Ite kysyn aina jos joku tekee jossain laitteessa / siinä paikalla johonka itekki pitäs päästä, että teetkö vielä tai voinko tehä välissä... Että osaa ottaa kupoliin kaikki noi valittajat jotka eivät salilla saa suutaan auki ja tulevat tänne vinkumaan hohhoijaa :hyvä:

Ja sitten asiaan: tällä hetkellä vituttaa loukkaantumiset, rintalihas revähti hieman jokunen aika sitten penkissä ja nyt sitten jää rintatreeni vähäksi aikaa sivuun. Sitten se wanha tarina, eli ne jotka jättää painot levälleen / tankoihin ja joutuu ite sitten purkamaan niitä jos sattuu niitä kyseisiä painoja sinä päivänä tarviimaan.

Vanhemmat jotka tuovat esikouluikäisiä pentujaan salille leikkimään, siellä juoksentelevat ympäriinsä jaloissa ja roikkuvat millon missäkin laitteessa, ja ylipäätään pennut, kerran menin salille ja kolme pientä tyttöö leikkivät hippasta iloisesti. Heitin pukkarissa salikamat päälle ja menin tytöille sanomaan kohteliaasti joskin hieman vittuuntuneena: "ettikäähän nyt hemmetti joku toinen leikkipaikka kun punttisali".

Sitten ne jotka menevät säätelemään musiikkia oman mielensä mukaan kysymättä keneltäkään mitään, pari kertaa yks likka mennyt laittaman jonkun vitun novan soimaan jos olen itse tai kaverieni kanssa ollut salilla ensimmäisenä ja olemme musiikin laittaneet, silloin olen sanonut ja tulen aina sanomaan: mitäs sä nyt oikein menet sitä vaihteleen, kun täällä enemmistö kuuntelee sitä rammsteinia. Asia on tietenkin eri, jos sattuisi kysymään muilta salilla olijoilta sopiiko vaihtaa musaa, kuten itse teen.

Sitten ne sankarit, jotka tulevat salille istuskelemaan laitteisiin ja pitämään juorukerhoa, paska lentää ja kuuluu räkätys eikä reenaamisesta tietookaan. Ei sillä, että mua kiinnostaisi muitten "reeni" paskanvertaa, vaan se, että salilla pitäisi olla aina tekemisen meininki eikä sinne tultaisi turhaan spedeilemään. Ja omalla kohdallani tämä koskee teinityttöjä, poikia jotka samaa harrastaisivat ei onneksi ole täälläpäin juuri lainkaan. Tottakai sekin olisi mukavaa, jos saisi salille lisää true punttimimmejäkin ;)

Ja tietenkin se jos rauta painaa vitusti edelliskertaan verrattuna.

Tulihan noita muutama kiitos kuulemiin.

Vituttaa Bulgarialainen ystäväni Nikolai. Otti toissapäivänä 3x200 penkistä ilman mitään varusteita. Ei sais olla kateellinen mutta silti. Jätkä ei edes ole pariin vuoteen treenannut mitenkään tosissaan. Ihan tajuton luonnonlahjakkuus. Otti raw kisoissa Bulgariassa 200 jo 18-vuotiaana.

Onko se niin jumalottaman vaikeata avata se suu ja kysyä? Riski saada turpaansa ei ole kovin suuri.

Yhdyn tähän. Ja kyllä mun mielestä on mukavaa treenata kunnolla, kun jättää joku liike väliin, kun ei uskalla kysyä: "onko sulla tässä kesken jotain".

Tenipojat salilla. Jalkaprässiin liikaa painoa. Prässi lasketaan pohjaan, jätetään painot siihen ja lähdetään käppäilemään.

Monta ärsyttävää pikkuasiaa, kuten esim.

- Laitteisiin jätetyt painot
- Ilman musiikkia treenaavat tai iskelmää kuuntelevat
- Painojen heittely jatkuvasti tarkoituksella
yms.

Mutta noi on vaa pikkuasioita joista oppii oleen välittämättä, joten ehdottomasti kaikista vituttavinta on, kun ei saa treenistä kaikkea irti ja on epävireä olo.

Monta ärsyttävää pikkuasiaa, kuten esim.

- Laitteisiin jätetyt painot
- Ilman musiikkia treenaavat tai iskelmää kuuntelevat
- Painojen heittely jatkuvasti tarkoituksella
yms.

Mutta noi on vaa pikkuasioita joista oppii oleen välittämättä, joten ehdottomasti kaikista vituttavinta on, kun ei saa treenistä kaikkea irti ja on epävireä olo.
siis hä?

Saatanana kuumuus. Viime viikolla vinopenkissä 9 toistoa 18 kg:llä. Nyt teki sitten tiukkaa saada kyseistä painoa telineestä ja päädyin sitten tekemään 3 sarjaa 3-5 toistoa 14Kg:llä onko tuo oikeesti edes mahdoliista, että noin paljon tippuu. Dipissä pystyin kuitenkin nostamaan painoja 0.5kg ja Peck Deckissä 5kg...Vituttaa kun paikat on paskana. Saapahan ainakin salin katseet kun tekee 60kg:llä prässiä tai kyykkyä giljotiinissa 15 Kg:llä ja ilman laitetta pelkällä tangolla <3

Saatanana kuumuus. Viime viikolla vinopenkissä 9 toistoa 18 kg:llä. Nyt teki sitten tiukkaa saada kyseistä painoa telineestä ja päädyin sitten tekemään 3 sarjaa 3-5 toistoa 14Kg:llä onko tuo oikeesti edes mahdoliista, että noin paljon tippuu. Dipissä pystyin kuitenkin nostamaan painoja 0.5kg ja Peck Deckissä 5kg...Vituttaa kun paikat on paskana. Saapahan ainakin salin katseet kun tekee 60kg:llä prässiä tai kyykkyä giljotiinissa 15 Kg:llä ja ilman laitetta pelkällä tangolla <3

Mitäs hävettävää siinä on? Tekee niillä millä pystyy/haluaa, antaa toisten katsoa. Minua ei ainakaan haitannut yhtään muiden katseet kun tein pelkällä tangolla kyykkyä ja ilman painoja prässiä.

Mitäs hävettävää siinä on? Tekee niillä millä pystyy/haluaa, antaa toisten katsoa. Minua ei ainakaan haitannut yhtään muiden katseet kun tein pelkällä tangolla kyykkyä ja ilman painoja prässiä.

Ei se nyt varsinaisesti haittaa, mutta vituttaa kun tietää että isommilla, siis reilusti isommilla pystyis tekeen vaan eipä saa. Juurikin tuo siis että ei voi treenata jalkoja kunnolla vituttaa, kun kyse ei ole siitä että lihakset ei jaksais vaan siitä että jänne ei meinais kestää enempää painoa. No kuukauden tai kahden päästä ollaankin sitten jos kaikki menee hyvin, normaaleissa painoissa.

Mua harmittaa noi tapaukset mitkä varaa salilla useamman laitteen itselleen. Yksi noin 50 äijä varaa itselleen scot hauiskääntö paikan ja smith laitteen. Molemmat vielä sijaitsevat aivan eri päädyssä salia. Scottia vedetään toki liian isoilla painoilla. Heijataan kauhealla heijarilla ylös niin, että perse on puolimetriä ilmassa ja sitten mennään smith laitteelle kyykkäämään. Toki ei harmita vaikka joku vetää aivan perselleen scotissa haukkareita omapa on asiansa, mutta voisi sitten tehdä siinä mitä tekee ilman, että varaa kahta laitetta itselleen koko treenin ajaksi. Olen ajatellut huomauttaa asiasta, mutta enpä tiedä mitä viralliset salietiikan säännöt sanovat kahden laitteen varaamisesta...

Mua harmittaa noi tapaukset mitkä varaa salilla useamman laitteen itselleen. Yksi noin 50 äijä varaa itselleen scot hauiskääntö paikan ja smith laitteen. Molemmat vielä sijaitsevat aivan eri päädyssä salia. Scottia vedetään toki liian isoilla painoilla. Heijataan kauhealla heijarilla ylös niin, että perse on puolimetriä ilmassa ja sitten mennään smith laitteelle kyykkäämään. Toki ei harmita vaikka joku vetää aivan perselleen scotissa haukkareita omapa on asiansa, mutta voisi sitten tehdä siinä mitä tekee ilman, että varaa kahta laitetta itselleen koko treenin ajaksi. Olen ajatellut huomauttaa asiasta, mutta enpä tiedä mitä viralliset salietiikan säännöt sanovat kahden laitteen varaamisesta...

Miten se ne varaa? Oletko kysynyt, että voiko tehdä välissä?

Ei se nyt varsinaisesti haittaa, mutta vituttaa kun tietää että isommilla, siis reilusti isommilla pystyis tekeen vaan eipä saa. Juurikin tuo siis että ei voi treenata jalkoja kunnolla vituttaa, kun kyse ei ole siitä että lihakset ei jaksais vaan siitä että jänne ei meinais kestää enempää painoa. No kuukauden tai kahden päästä ollaankin sitten jos kaikki menee hyvin, normaaleissa painoissa.

Mulla oli vähän vastaava tilanne pari vuotta sitten ku pärähti jääkiekossa polvi mäsäksi, toki kannattaa paikat hoitaa kuntoon ennen kuin alkaa painoja lisäilemään :)

Mulla oli vähän vastaava tilanne pari vuotta sitten ku pärähti jääkiekossa polvi mäsäksi, toki kannattaa paikat hoitaa kuntoon ennen kuin alkaa painoja lisäilemään :)

Vaikkakin painojen lisääminen pikkuhiljaa on sitä paikkojen kuntoon hoitamista, eli kuntouttamista ;) Jos ei ongelmia tule, niin seuraaviin olis luvat, olettaen että käyn 2-3kertaa viikossa tekemässä tuon setin. Prässi +5kg/vko Kyykky Gilj. +2.5kg/vko Kyykky +2.5kg/vko kun vastaava giljotiinissa on 25kg, eli 1kk päästä. Toki nopeutuu myöhemmin. Tulee siitäkin varmaan monen mielestä salikomediaa, kun pääsee ekat kyykyt ottamaan niin että tangossa vain 1.25kg lätyt molemmilla puolilla <3 Ei siinä mitään, varmaan ittestäkin näyttää hauskalta :) Ja kuntotus vituttaa vielä siinä mielessä että esim. 100 Omanpainon kyykkyä joka päivä tuntuu niin helvetin turhalta, vaikka tietää että kyllä se merkkaa. Ja pakko vielä lisätä että kyllä vituttaa kun ei sais vielä vähään aikaan käyttää tiettyjä lihaksia. Tuo oikeanjalan etureisi ainakin tulee oleen aika jäykkä tän jälkeen,

Back
Ylös Bottom