Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Onse helponnäköistä kun osaa. Tomi osaa hienosti lähtä vetämään jaloilla.

Siinä on kyllä hienoa tekemistä. Tuollaiseksi mie olen maastavedon ymmärtäny. Suurimmalla osalla ainakin tuolla omia videoita-ketjun osanottajilla on tosiaan enemmän selkävetoja. Tuossakin tieten voi olla välityksistä kiinni, että sen saa näyttämään juuri tuolta.

Siinä on kyllä hienoa tekemistä. Tuollaiseksi mie olen maastavedon ymmärtäny. Suurimmalla osalla ainakin tuolla omia videoita-ketjun osanottajilla on tosiaan enemmän selkävetoja. Tuossakin tieten voi olla välityksistä kiinni, että sen saa näyttämään juuri tuolta.

Joo tuo on hienon näköistä vetoa.

Hyvä tekniikkaa vaatii tietysti paljon kropan opettamista oikeaan tekniikkaan. Maksimirauta kuitenkin usein kusee tekniikan ja tanko nousee lihastasapainon ehdoilla.
Saken maastanosto artikkelista "Heikko lihas on tärkein yksittäinen syy paitsi voimanpuutteeseen myös tekniikkavirheisiin. Riittämätön keskivartalon lihasten harjoittelu näkyy selän pyöreytenä. Mikäli takareisiä ja pakaroita ei treenata riittävästi, on koko nosto helposti selän varassa.

Se ei vaan aina (ainakaan meikän mielestä) ole ihan helppoa analysoida, että miten rupeisi parantamaan lihastasapainoa jotta tekniikka paranisi.

Haha, olisihan se pitänyt arvata. Turhauttavaa vaan nykiä jotai 55 kg ku jalat jaksais siis enemmän.. No eipä auta itku markkinoilla.

Vetoon auttaa parhaiten veto. Mutta jos jotain nyt välttämättä haluaa koittaa tehdä toisin, niin kokeile suorin jaloin vetoa ja "jullea", eli "hyvää huomenta" liikettä. Vaikka jotain 5x10 sarjaa vetelet niitä.

Mikähän siinä on, heti kun vähän (minulle) isoimmilla painoilla mavettaa, niin selkä rupeaa pyöristymään?! Jalat jaksaisi kyllä nostaa vaikka mitä, mutta kun se selkä...

Lähteeks sulla selkä pyöristymään sen takia että se on vaan raskasta vai sen takia että se nousee helpommin kun pyöristät selkää? Jos jälkimmäinen niin kysehän on siitä että keskittyy kunnolla siihen nostoon. Itse ainakin välillä huomannut että jos se keskittyminen herpaantuu kesken sarjan niin saattaa yksi toisto neljästä olla aivan surkea. Sekin korjaantuu sillä että pakottaa sen selän pysymään suorassa ja vetää sen painon ylös ei nosta.

Irrotus kannattaa tehä kevyesti, ei rykäsemällä.

Itse asiassa pitäisi ottaa "tyhjät pois" ennen vetoa, eli vetää sen verran ennen varsinaista vetoa että tanko voimaa lisättäessä lähtee irti lattiasta.

Ja mavessahan jos haluaa vetää kuten edellä olevassa videossa niin menee vain reilummin kyykkyyn ennen vetoa, persettä alas. Ei vaikeaa, ja ottaa enemmän jalkoihin. Itse vedän mielummin vähän suoremmalla tyylillä kun teen maven selkäliikkeenä ja saan ehkä isommat painot käyttöön.

Miten otteiden kanssa? Teen kovimmat sarjat myötäotteella sillä ristikkäisellä otteella alkaa tekniikka hajoamaan melko nopeasti.. Lämmittelysarjat vedetään ristiotteella, mutta kovimmat sarjat joutuu vetämään sitte myötäotteella jotta malmi liikkuis.. Tokihan siihen harjottelu auttaa, mutta onko siinä negatiivista puolta olemassa jos ei tee kovimpia sarjoja ristiotteella.

Tokihan jos Mavessa ei käytetä remmejä niin sitten ristiote on paljon parempi, mutta muuten?

Siis käytät mavessa remmejä jos ymmärsin oikein?
Eihän sillä oo väliä teetkö remmeillä miten? Järkevintähän sen on tehdä remmeillä myötäotteella.. Ristiote auttaa vaan pidossa, ei sillä muuta merkitystä ole.

Miten otteiden kanssa? Teen kovimmat sarjat myötäotteella sillä ristikkäisellä otteella alkaa tekniikka hajoamaan melko nopeasti.. Lämmittelysarjat vedetään ristiotteella, mutta kovimmat sarjat joutuu vetämään sitte myötäotteella jotta malmi liikkuis.. Tokihan siihen harjottelu auttaa, mutta onko siinä negatiivista puolta olemassa jos ei tee kovimpia sarjoja ristiotteella.

Tokihan jos Mavessa ei käytetä remmejä niin sitten ristiote on paljon parempi, mutta muuten?

Ristiotteen ainoa hyvä puoli on parempi pito, muutoin se vain kuormittaa kehoa epäsymmetrisesti eikä sitä oikeastaan kannata käyttää muulloin kuin silloin jos on pakko eli vedettäessä ilman remmejä niin isoilla painoilla, etteivät ne pysy käsissä myötäotteella.

Mankun + sormilukon kanssa pääsee pienellä harjoittelulla myötäotteella yllättävän lähelle ristiotteen pitoja.

Miten kuuluu pitää tangosta kiinni vedossa? Eräs ohjaaja käski pitää tanko sormien varassa, ei käden sisällä. Salilla näkee kuitenkin koviakin vetäjiä jotka pitää ihan "kiinni" tangosta. Itse koen kyllä saavani hyötyä tuosta sormien varassa roikottamisesta. Saan juuri sen ratkaisevan verran pystymmän asennon. Toki sormien voimat ovat koetuksella.

Aika ihme ettei yhdessäkään Rippertoen eikä muidenkaan videoissa kerrota oikeaa otetta, vai kerrotaanko?

Saako kysyä, millaisissa raudoissa liikutaan? Joko melko pienissä tai sitten sulla on hurjat näppivoimat, jos pystyt isompia rautoja sormien varassa roikottamaan...

Saako kysyä, millaisissa raudoissa liikutaan? Joko melko pienissä tai sitten sulla on hurjat näppivoimat, jos pystyt isompia rautoja sormien varassa roikottamaan...

Viimeksi tein 6x135kg. Ei se tanko kyllä aivan sormenpäiden varassa ole, muttei selvästikään kouran pohjalla. Saan juuri ja juuri peukalolla lukittua keskisormea kynnen päältä.

Eli ihan kohtuullisia rautoja kuitenkin. Ei tuossa tyylissä varmasti mitään vikaa ole niin kauan kuin tanko sormissa pysyy, mutta kyllä yleisin ja otteen kannalta paras tapa on pitää tanko kunnolla kämmenissä, että saa sormet tangon ympäri niin laajalti kuin mahdollista. Olisi kiva tietää, mihin tuo ohjaajan neuvo oikein perustui...

Otteesta eli itse pidän sormen päistä laskien toisen nivelen kohdalla. Kuten Rowdy tuossa sanoi, noston lähdössä saa yläkropan pikkuisen pystympään, mikä ainakin minulla auttaa vetoon niin, ettei se mene liikaa selälle. Omat treenipainot yleensä 220-260kg välillä eikä ole otteesta jäänyt kiinni.

Langassa on paljon puhuttu siitä, että selkä köyristyy vedossa. Ainakin viimeisimmissä postauksissa on korostettu ainoastaan selän, pakaroiden ja takareisien heikkoutta mutta todella suuri merkitys on myös vatsalihasten kunnolla.

Itse pidän tankoa aika lähellä sitä kohtaa, mihin känsät kovettumat tulevat. Tämä ihan siitä syystä, ettei niitä kovettumia ja känsiä tulisi. Eniten niitä syntyy jos pidän tankoa keskellä kämmentä.

Back
Ylös Bottom