Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huppe: Kattelin blogistasi että ikkuna(t) kuplii..? Kai olet tehnyt viillot muoveihin ikkunoiden kohtiin? Mulle sanottiin jo hyvissä ajoin et muista ennen lattiavalua tehdä viillot tai muuten kehyksien maali kärsii.
Tullu luettua tätä ketjua ja tulin siihen tulokseen, ettei meille tule mitään talopakettia. Oli suunnitelmissa rautian kotitalo, mutta tulee samalta tehtaalta kun Hupen talo, joten ei kiitos. Pitkästä rakennetaan näillä näkymin. Tällä hetkellä rakennettu tie tontille (170metriä) ja pintamaat kuorittu. Rahaa mennyt kaikkeen tähän mennessä noin 2500 euroa, sisältää tontin 1,7ha, puuvarasto, 17 kuormaa soraa, 3 kuormaa mursketta ja suodatinkangasta. Omalla tontilla on hiekkakuoppa, josta saa soraa ja sinne saa dumpattua maajätettä, tontti lahjana appivanhemmilta, puuvarasto omista puista.
Ja talopakettien kanssa on ihan sama kuin minkä muunkin tahansa, eli se halvin ei yleensä ole laadukkain. Eli jos haluaa laatua, kannattanee unohtaa ne Kastellit ja Älvärit, nuo on bulkkivalmistajia kuitenkin. En sano että huonoja, mutta noissa on optimoitu ihan kaikki kun noita tehdään ja se optimointi ei sitten tarkoita asiakkaalle parasta laatua kovinkaan usein.
Mordor,
onko kukaan restauroinut vanhaa hirsitaloa asuttavaan kuntoon tahi mistä löytys infoa asiasta? Entäpä tiedättekö onko kukaan tuonut karjalaistyyppistä hirsitalorunkoa itärajan takaa?
Totta. Tosin Kastellia en luokittelisi halpataloksi, kuten vaikkapa Finndomon. Finndomon taloissa kaikki puutavara on esim. ohkaisempaa. 25mm rima on 21mm rimaa, 48mm mitallistettu "kakkosnelonen" onkin vain 42mm paksua. Jokaisesta puutavarasta on otetu se muutama milli pois. 2x2" (eli 50x50mm) sahattu rima on 47x47mm sahattua rimaa jne. Mikään puutavara ei ole "vakio"mittaista. Räystäsaluslaudat ovat sellaista ohkaista pärettä, olikohan 12mm paksua lautaa. Saattaa olla aika hassunnäköisiä muutaman vuoden päästä kun alkavat vääntyilemään...
Itse aloitin tänään seinien purkamisen. Yksi seinä purettu Gyproceista, eli 9m takana, 60m edesssä.
Saas nähdä sitten, että onko tuo oma valinta hyvä valinta. Teri-Talot kun ei pitäisi olla mikään halpiskategorian juttu, vaikka siitä erittäin hyvä tarjous saatiinkin. Kastelli taitaa itseasiassa olla sitä keskitien juttua? Vaikkakin se Economy mallisto ei ainakaan sieltä kalliista pääästä ole? Eli noilla vissiin taloja vähän joka lähtöön?
Se on jo tullut selväksi, että niin monessa kohtaa voi hommat mennä vituiksi kun taloa tekee. Katotaan nyt miten itselle vielä käy, vasta alkutaipaleella tässä ollaan kuitenkin.
onko kukaan restauroinut vanhaa hirsitaloa asuttavaan kuntoon tahi mistä löytys infoa asiasta? Entäpä tiedättekö onko kukaan tuonut karjalaistyyppistä hirsitalorunkoa itärajan takaa?
Räystäsaluslaudat ovat sellaista ohkaista pärettä, olikohan 12mm paksua lautaa. Saattaa olla aika hassunnäköisiä muutaman vuoden päästä kun alkavat vääntyilemään...
Mitkä yleiset fiilikset rakentajilla Huppe & Timba?
Itseä polttelee Kastellin Valokaari 119m2, mutta projekti on vielä ihan alkutekiöissä ja tontti hommaamatta.
Jep, meillä siis vaihtoehtoina oli pitkästä tehty ja Kastelli, eli mitään elementtitaloa ei oteta missään tapauksessa. Kastellin talossa ei käytännössä ole mitään eroa pitkästä tehtyyn, siinä vain tulee talofirmalta tavarat valmiiksi laskettuna ja hankittuna, eli ei tarvitse itse alkaa miettimään kaikkea. Ja pystytyksen voi ottaa sen verran pitkälle Kastellin puolesta kuin haluaa.no minä rakennan juuri pitkästä taloa. tai siis pohjassa vasta menossa mutta kuitenkin. kokenut kirvesmies ja itse tekijöinä. osan hommista teen itse hänen neuvoilla jne. kuten rungon pystytyksen. kaikki tavarat kilpailutan enkä koe sitä aikaa vievänä. helppohan se on kuvista tavaroiden menekki laskea. halpuudesta elementtiin en tiedä mutta paikalla tehty on aina paikalla tehty, tiiviys jne. edellinen talo oli meillä pienelementti ja toista sellaista en ainakaan halua. eikä pahemmin houkuttele elementtitalo nyt ollenkaan. katotaan minkälainen mökki saadaan pitkästä aikaiseksi.

Pitäiskö ottaa rasiaa auki ja katsoa miten ovat tehtaalla laittaneet...Ei noita Finndomon taloon saa mitenkään laitettua järkevästi ja höyrymuovia puhkomatta.