Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Itsellä ainakin on aina sellanen 5min tauko pääliikkeiden välissä yleensäkin (en käytä tätä ohjelmaa). Hyvin oon jaksanut tehdä penkin aina kyykyn jälkeen. Käyn siinä yleensä vaihtamassa kylmän veden vesipulloon, ja sitten ootan vähän että syke ja hengitys rauhottuu. Sitten rauhallisesti liikkeelle lämmittelyllä, eli aina ensin kevyt pumppailu pelkällä tangolla, ja siitä sitten ylöspäin riittävän rauhallisesti.

Tämä siis on ihan ok, että pitää tuollaisen paussin näiden kahden liikkeen välissä? Koska mielestänimyös nuo kyykky ja penkki vaatii eniten myös sitä keskittymistä, niin siksikään sitä penkkiä ei ole hyvä puolikuolleena mennä tekemään..

Ja kun et oo kyykänny miesmuistiin niin kuolet siihen heti kättelyssä :D kauhian määrän lenkkejä oot heitelly. On kyllä raskas ohjelma tämä, mutta ite ainakin diggaan ja on ihan voittajaolo jokasen treenin jälkeen. :)

Itse ihmettelen tuota vatsoja 20 toistoa...miksi muissa lihaksissa vedetään ne 10..eikö täällä ole jo hulkinkin toimesta toitotettu että vatsalihas on lihas siinä missä muutkin...mitä homovitkutuksia se arska nyt pyytää vatsoile tekemään..
vai onko kyse siitä että kun niitä tehdään monta kertaa viikossa niin toistomäärät ovat huikeat, kuin että joka reenissä se max 10x3 hurjilla lisäpainoilla ja se ois sitten siinä?

Tämä siis on ihan ok, että pitää tuollaisen paussin näiden kahden liikkeen välissä?

Ei mitään ongelmaa tollasessa lyhyessä tauossa liikkeiden välissä. Lämpö pysyy yllä, ja teet kuitenkin penkille omat lämmittelyt erikseen, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Sen veden voi sitten käydä vaikka vaihtamassa, ettei ihan jämähdä paikalleen. Hörppii sitä vähän aikaa ja alottaa sitten penkkaamisen.
Jos sulla ei ole kiire mihinkään, niin mikset ottaisi vähän enemmän aikaa, ja keskittyis paremmin reeniin?

Itse ihmettelen tuota vatsoja 20 toistoa...miksi muissa lihaksissa vedetään ne 10..eikö täällä ole jo hulkinkin toimesta toitotettu että vatsalihas on lihas siinä missä muutkin...mitä homovitkutuksia se arska nyt pyytää vatsoile tekemään..
vai onko kyse siitä että kun niitä tehdään monta kertaa viikossa niin toistomäärät ovat huikeat, kuin että joka reenissä se max 10x3 hurjilla lisäpainoilla ja se ois sitten siinä?

Ite saan ainakin paremmin vatsat puhki kun teen normaalisti 20-25, kun vertaa esim että tekee lisäpainoilla 8-15. Jotenkin nuo pidemmät sarjat vaan ottaa paremmin ja tasaisemmin.

Ite saan ainakin paremmin vatsat puhki kun teen normaalisti 20-25, kun vertaa esim että tekee lisäpainoilla 8-15. Jotenkin nuo pidemmät sarjat vaan ottaa paremmin ja tasaisemmin.

Ei se silti välttämättä tarkoita sitä että se tehokkaampaa olisi. Saahan sitä reilun parinkymmenen toiston sarjoilla infernaalisen poltteen mihin tahansa lihakseen, mutta on kokonaan toinen asia onko se tehokkain tapa kasvattaa lihasmassaa.

Eli viimeiset 3kk laihiksesta on tullut tehtyä melkeinpä samaa settiä kuin KK ja samalla tavalla, paitsi sarjojen määrät on ollu 4. Ainoa poikkeus on ollut se, että jalkakyykky on pois ja tilalla kulmasoutu ja pystysoutu. Tuo sen takia, että käyn lenkillä 6 kertaa viikossa eikä viitsinyt alkaa jalkoja sen takia punteilla enempää rasittamaan. Voi tuntua jonkun verran kevyemmältä alkaa tekemään KK:ta parin viikon päästä kun laihis on ohi, juoksupäivät tippuu alle puoleen ja ravintoa saa taas reilusti :)

Et sit oo kolmeen kuukauteen treenannu jalkoja ollenkaan :david:

Ja juu, ton kolmen kuukauden jalkalihojen sulattelu/surkastelujakson jälkeen ne varmaan iloitsevat kyynelehtien ku alat tekeen 4x10 kyykkyjä :evil:

Et sit oo kolmeen kuukauteen treenannu jalkoja ollenkaan :david:

Ja juu, ton kolmen kuukauden jalkalihojen sulattelu/surkastelujakson jälkeen ne varmaan iloitsevat kyynelehtien ku alat tekeen 4x10 kyykkyjä :evil:
En oo ikinä treenannut jalkoja :) aloitin siis punttien nostelun ensimmäistä kertaa elämässäni 3kk sitten.

Ei mitään ongelmaa tollasessa lyhyessä tauossa liikkeiden välissä. Lämpö pysyy yllä, ja teet kuitenkin penkille omat lämmittelyt erikseen, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Sen veden voi sitten käydä vaikka vaihtamassa, ettei ihan jämähdä paikalleen. Hörppii sitä vähän aikaa ja alottaa sitten penkkaamisen.
Jos sulla ei ole kiire mihinkään, niin mikset ottaisi vähän enemmän aikaa, ja keskittyis paremmin reeniin?

Joo siis ei mulla mikään kiire minnekään ole.. ajattelen vain sitä että treeni venähtää liian pitkäksi ja täten se ei olisi optimaalisinta lihaskasvun kannalta ( hifistelyä?) Tällä hetkellä mulla nyt ei muuta elämää olekaan kuin tämä kultainen kuusikko koulun ohella :D joten kyllä tähän haluan nyt panostaa kunnolla.

Ei se silti välttämättä tarkoita sitä että se tehokkaampaa olisi. Saahan sitä reilun parinkymmenen toiston sarjoilla infernaalisen poltteen mihin tahansa lihakseen, mutta on kokonaan toinen asia onko se tehokkain tapa kasvattaa lihasmassaa.

Niin. Itekin oon ny tehny erästä M&F-lehdessä ollutta kolmiosaista circuit-vatsalihastreeniä melkein 3 kk:tta. Kuulosti kyllä tosi järkevälle siinä lehes, mutta tuntuu, että absit on lähinnä hävinny noitten 10-20 toiston settien jälkeen kuin noussut uuteen kukoistukseen. Ennen tein raskaita 5-8 toiston absei ja kyllä oli mielestäni enemmän kokoa silloin. Nyt oon kehittäny uuden abs-treenin, jossa yhdistin noitten kummanki parhaat puolet :D Otan sen käyttöön ens ohjelmas.

En oo ikinä treenannut jalkoja :) aloitin siis punttien nostelun ensimmäistä kertaa elämässäni 3kk sitten.

Jaa o.O Sulla vähä kauan kesti toi punttiskärpäsen purema ku oot tänne jo näköjään v. 2005 liittyny :)

Joo siis ei mulla mikään kiire minnekään ole.. ajattelen vain sitä että treeni venähtää liian pitkäksi ja täten se ei olisi optimaalisinta lihaskasvun kannalta ( hifistelyä?) Tällä hetkellä mulla nyt ei muuta elämää olekaan kuin tämä kultainen kuusikko koulun ohella :D joten kyllä tähän haluan nyt panostaa kunnolla.

Niin no, toi oli vähä tommosta väärin ymmärrettyä hifistelyä :D On ihan normaalia ja suositeltavaa pitää parin minuutin tauko liikkeiden välissä.

Itsehän en koe aiheelliseks alkaa vaihtamaan penkin ja kyykyn paikkaa suoritusjärjestyksessä. Joku täällä tokas, että vituttaa lähtee penkkaa ku on eka kyykystä jo paskana.. Se vasta vituttaaki et ekaks teet penkin ja sit sun pitää laittaa se 140kg siihen tankoon ja ruveta kyykkäämään.. Luonnollisesti parhaiten pystyy keskittymään ekaan liikkeeseen ja tässä se kyykky on ehdottomasti se mihin kannattaa panostaa ekana. Tietty jos haluaa penkkiin panostaa ja olla kärsimätön niin tekee sen penkin ekana, ettei varmasti yhtään kärsi penkin sarjapainot.. hohhoijjaa.. Luultavasti suurin osa ketä näitä vaihtelee niin heillä ei oo paljoa rautaa tangossa.. (ei tarkotettu provoksi!)
Ei ainakaan minulla ole paljoa rautaa tangossa ja tuskin tulee olemaankaan, mutta en kyllä käsittänyt miten se asiaan liittyy..Fiksuinta olisi kuitenkin varmasti kuunnella omaa kroppaansa raudan määrästä riippumatta.Minua ainakin kyykkääminen vituttaa ihan samanlailla oli se sitten ensimmäisenä tai toisena:jahas:

Jep, mutta jos sen olisi tehnyt toisena, olisi penkkiin pystynyt keskittymään paremmin, kun ei ole vielä puhki.^ Mutta teen nyt sitten vaan ihan ohjelman mukaan..

Ei ainakaan minulla ole paljoa rautaa tangossa ja tuskin tulee olemaankaan, mutta en kyllä käsittänyt miten se asiaan liittyy..Fiksuinta olisi kuitenkin varmasti kuunnella omaa kroppaansa raudan määrästä riippumatta.Minua ainakin kyykkääminen vituttaa ihan samanlailla oli se sitten ensimmäisenä tai toisena:jahas:

Liittyi asiaan välillisesti sillä tavalla, että aloittelijat (yleensä aloittelijoilla on vähän rautaa tangossa) rupeavat hätääntyneinä sekoilemaan ja vaihtelemaan asioita. Kun tarttis olla sitä kärsivällisyyttä. Kyllä ne lihakset siihen ennen pitkää tottuu, että siinä onkin kyykky ennen KUNINGASPENAA. 90% aloittelijoiden tekemistä muutoksista tähän ohjelmaan on turhia. Oli ne sitten missä muodossa tahansa.

Ja jos tarkoitit tolla oman kropan kuuntelulla liikejärjestystä, niin en ole samaa mieltä tässä kyseisessä ohjelmassa. Kroppa pitää laittaa nöyrtymään..

Liittyi asiaan välillisesti sillä tavalla, että aloittelijat (yleensä aloittelijoilla on vähän rautaa tangossa) rupeavat hätääntyneinä sekoilemaan ja vaihtelemaan asioita. Kun tarttis olla sitä kärsivällisyyttä. Kyllä ne lihakset siihen ennen pitkää tottuu, että siinä onkin kyykky ennen KUNINGASPENAA. 90% aloittelijoiden tekemistä muutoksista tähän ohjelmaan on turhia. Oli ne sitten missä muodossa tahansa.

Ja jos tarkoitit tolla oman kropan kuuntelulla liikejärjestystä, niin en ole samaa mieltä tässä kyseisessä ohjelmassa. Kroppa pitää laittaa nöyrtymään..
No ainakaan itse en täysi aloittelija (vuodesta-99 Säännöllisen epäsäännöllistä treeniä takana)ole, mutta kyykky on aina vienyt multa puhdin pois, ja muissa kokonaisvaltaisissa liikkeissä tekniikka meinaa kärsiä.Mitä kropan nöyryyttämiseen tulee niin sekin on kyllä tehty ja palkaksi melkoisen vaikea ylikunto, ei tottunut kroppa ei;)

No ainakaan itse en täysi aloittelija (vuodesta-99 Säännöllisen epäsäännöllistä treeniä takana)ole, mutta kyykky on aina vienyt multa puhdin pois, ja muissa kokonaisvaltaisissa liikkeissä tekniikka meinaa kärsiä.Mitä kropan nöyryyttämiseen tulee niin sekin on kyllä tehty ja palkaksi melkoisen vaikea ylikunto, ei tottunut kroppa ei;)

Jep jep, nöyryyttämisellä tarkoitinkin kuten tuossa korostin tässä ohjelmassa liikejärjestyksen tarkkaa noudattamista.. Se ei ketään ylikuntoon vie.. Mutta tee toki siinä järjestyksessä minkä koet parhaaksi. Suurimmalle osalle tuo vaan on se loogisin järjestys :thumbs:

Sanotaanpa näin että kun tuon kyykyn ja penkin on saanut kunnialla läpi, niin lopputreeni meneekin sitten jo ihan hyvin..

Back
Ylös Bottom