Helle ja sen vaikutus treeniin?

Itse treeni on menny suht hyvin mutta tuo ravintopuoli on sitten kussut ihan täysin. Kun ei tässä helteessä saa syötyä niin ei saa.

Ruoka maistuu ihan hyvin ja treenit menneet pirun hyvin, hyvin jaksanut vääntää raskaita treenejä vaikka salin ilmastointi on ilmeisesti paskana ollut jo pidempäänkin, vettä vaan tulee juotua enemmän, tää on parasta aikaa jumpata kun voi mennä salille suoraan treeni kuteissa, syksyllä/talvella saa taas harrastaa kerrospukeutumista joka on aivan perseestä. Kyllähän tuolla salilla tänäänkin joku kitisi että ei treeni kulje kun on poppaa, meitä on joka junaan, toiset tykkää sekä jaksaa ja toiset ei.

Itelle ei maistu tällainen kuumuus ollenkaan. Kylmyyttä sentään pääsee pakoon. Miten porukka vetää suolaa näin kuumalla ja millaista suolaa?

Treeneihin ei pahemmin ole vaikuttanut, kun kerran hikoilen AINA salilla ihan perkeleesti. Toisaalta se vituttaa, kun töissä joutuu tekemään heti aamusti hieman rankempaa fyysistä työtä, ja tietysti hikihän siinä tulee, ja loppupäivän sitten haisen hielle.

Vettä kuluu enempi, ja se(kin?) tavallaan huonompi juttu, kun treenit sijoittuvat iltaan ja sitten ne treeneissä nautitut "ylimääräiset" nesteet poistuvat yöllä joko lakanaan tai useisiin kusireissuihin -.-.

e: meinaan lakanaan poistumisella tarkoitin hikoilua, en kuse lakaan :D

Vaihdoin vuorokausirytmini siten, että valvon yöt, jolloin on viileämpää treenata. Päivät kelpaa nukkua ja pitää huolta nestetasapainosta maksimaalisen palautumisen varmistamiseksi. ...Ei vaan nautin kesästä. Salilla ehtii homehtua talvellakin. Jos on ihan pakko treenata niin ulkona kahvakuulalla. Ruokakin maistuu kun muistaa nauttia ja grillailla. Parempi ladata niitä akkuja kuin väkisin rasittaa.

Itse sain ajatuksen tosta Kai Greenen Overkill -rainasta, että reenaa sillon kun kroppa on "valmis". En oikein usko almanakkaan rustattuihin aikatauluihin reenin osalta. Mullakin öiset reenit kulkee parhaiten näin kuumalla.

Sujuu todella hyvin, melkein menee paremmin kuin "kylmänä" aikana. Jotenkin nautinnollista vääntää kun hiki oikein tirskuu. Muutenkin motivaatio aivan tapissa kun tietää että voi sitten rannalle mennä näyttämään miten sitä veistosta on koko talvi taas hiottu kuntoon. :D
Lisää lämpöä vaan kehiin!

Sujuu todella hyvin, melkein menee paremmin kuin "kylmänä" aikana. Jotenkin nautinnollista vääntää kun hiki oikein tirskuu.

Onhan se. Jos joillain tuntuu ettei helteet sovi ni kandee ihmeessä nauttia kesästä.
Ite tosin illalla vasta käyn salilla, ni ei ole niin paha. Ja salikin on sellainen ettei siellä sen paremmin huomaa onko talvi vai kesä. No ehkä vähän.

Helle vaikuttaa uniin kyllä pirusti, mut pitää vaan sopeutua ja nukkumaan mennään todella myöhään ja herätään myöhään... :D Illaksi sitten treenikunnossa herättynä vihdoin koomasta.

5x5 dual factoria hinkkailen ja en kyllä pystyisi varmaan pidempiä sarjoja tekemäänkään näillä keleillä. :jahas: Kolmosia viikon pari, ja ei että kun on vaan kkkkivaa.

Treenit sujuu itseasiassa yllättävän hyvin siihen nähden, että salilla ei ilmastoinnit todellakaan toimi. Vähän lyhyempiä treenejä olen toki yrittänyt tehdä, max tunnin kerrallaan. Aerobiset tosin on saaneet jäädä siihen puoleen tuntiin.

Ongelmaksi jää siis ainoastaan toi syömispuoli, ei vaan saa mitään kunnon ruokaa alas kun kaikki ällöttää. Voisin siis aivan hyvin olla aamusta iltaan syömättä mitään kunnollista, ehkä siinä 18-19 aikaan tulee ekan kerran nälkä. Pitäähän sitä tietty väkisin jotain aina syödä, mutta paino on tippunut silti aika reippaasti tässä kuukauden aikana. Mutta eipä sitä jaksa murehtia, eiköhän se takas tule syksyllä ihan yrittämättäkin :D

Ei ole vaikuttanut, mitä nyt lämmin ilma (+nesteiden runsas nauttiminen) tuntuu rentouttavan lihaksia, ei mene niin helposti kramppiin.

Olen kyllä aina ihmetellyt jokakesäistä näkyä salilla: hiljaista on kuin autiomaassa. Ymmärrän kyllä jos pidetään taukoa viikko tai pari mutta semmonen kolmen kuukauden mittainen tauko tuntuu kyllä ihmeelliseltä.

Kuuma on joo mutta kohta on taas lunta ja pakkasta!

No ei oo pahemmin vaikuttanut, salilla ehkä tylsää kun ei oo ketään, syö mulla motivaatiota, mutta enpä mä siellä muutenkaa hirveesti pyöri joten aika sama. :D

Tanssireeneihin en oo vaikuttanu oikeen mitenkään. Ainut kettumainen juttu on, kun tulee naama hiessä tanssitunneilta ulkoilmaan, niin toivoisi viileän tuulen käyvän kuumottaviin ja hikisiin kasvoihin, mutta sieltähän tulee sellanen paineinen kuuma puhallus. Jippijaijee. :D

Mutta en valita, helteitä ihan liian vähän Suomessa keskimäärin.

Olen kyllä aina ihmetellyt jokakesäistä näkyä salilla: hiljaista on kuin autiomaassa. Ymmärrän kyllä jos pidetään taukoa viikko tai pari mutta semmonen kolmen kuukauden mittainen tauko tuntuu kyllä ihmeelliseltä.

Kuuma on joo mutta kohta on taas lunta ja pakkasta!

Jep. Tollasen kolmen kuukauden tauon jälkeen menee vähän aikaa ennen, kun saa vanhat tulostasot taas kiinni. Tosin harvoin tuolla meidän salilla saa yksin olla. Usein joku 2-6 samaa aikaan.

Omiin treeneihin helle on vaikuttanut sen verran että olen hiukan rukannut treeniohjelmaa. Normaalisti treenaan olkapäät ja hauikset samana päivänä. Tällä helteellä ei tunnu oikein paukut riittävän kunnon hauistreeniin enää olkapäiden jälkeen. Sama juttu rinnan ja ojentajien kanssa jotka normaalisti treenaan samana päivänä. Nyt kesän ajan olenkin treenannut rinnan ja olkapäät omina päivinään ja lisännyt treenikiertoon yhden päivän jolloin treenaan hauiksen ja ojentajat.

Olen vähentänyt vaatetusta, normaalisti vedän reenit pitkähihaisessa mut nyt olen pitänyt t-paitaa. Jalat toimii puntilla paremmin kunnon helteellä, juoksu taasen ei kulje.

Back
Ylös Bottom