Helle ja sen vaikutus treeniin?

Onneksi täällä pohjoisessa ei ihan noin paljoa ole lämmintä mutta itelle tulee treenin jälkee heikko olo ku hikoilee niinku pieni porsas...

joo itsellä on ainakin tauot pidentynyt ja välillä kun pitää lähtee treenaa huomaa 3h päästä että on nukahtanut sohvalle :(
ruoka ei maistu hikoilee koko ajan treeneissä ja vettä menee paljon!

Joo kyllähän se vaikuttaa. Kehtuuttaa meleko paljon ylipäätään lähtee jumppaamaan, mutta sitten ku on paikat niin tukossa että on pakko lähtee reenaamaan/aukaisemaan paikat.

Eilissäpäivänä kävin rappusia juoksentelemassa alkulämpimikseni nii paita män litimäräks ja käsistä tippu hikkee ihan. Sama jatku salille matkaa jatkaessa.

Että kyllähä tuo hikkoiluttaa enempi ku normaalisti.. :jahas: Juokee immeiset kivennäisvettä salilla, ite ainaki teen niin :puntti:

Niin ja ainiin helteen vaikutuksista, on ruokahaluttomuutta, väsymystä, ei saa yöllä unta, vitutusta ku päivällä ku ei saa unta..

Itsellä ainakin vetelä olo ku on näin kuuma, siks menny kesän treenit ihan poskelee, syksyllä taas jaksaa ku ilmat viilenee, ni ei hikeekä pukkaa niin jumalattomasti.

Kuumuus on vienyt ruokahalun ja yöunet. Ja kun ei syö eikä nuku, eihän treenistäkään tule lasta eikä paskaa. Väkisin olen saanut itseni raahattua kohtuullisen säännöllisesti salille, ettei ihan täysi tauko tulisi, mutta kyllä on joka liikkeestä kadonnut niin kilot kuin toistotkin.

Olen jo pari kertaa huomannut olevani kipeä treenin jälkeen tänä kesänä. Tiedä sitten, että mikä ihme sen oikeen tekee, normaalisti, kun tuskin koskaan olen kipeä. Joka tapauksessa menisi nämä helteet jo pois.. 20-25°C on ihan hyvä.
Salilla on näillä helteillä tuskasen kuuma. Parin liikkeen jälkeen paita jo liimautuu ihoon kiinni.

Meikäläisellä helle ei oo juuri reenejä häirinnyt, päinvastoin. Auringonpaiste piristää, vaikka arkipäivät meneekin duunissa 8h koneella istuen (vaikka pyörällä tänne tuleekin kuljettua yhteen suuntaan 30min). Hikihän lentää luonnollisesti aika mukavasti varsinkin kun reenin alkupuolisko vierähtää yleensä huppari/kollari päällä.

Summasummarum kesä on parasta reeniaikaa, amen!

Mulle ei ole Suomessa toistaiseksi ollut liian kuuma - en todellakaan valita helteistä, talvi on ihan riittävän pitkä ja vielä hyvässä muistissa. Teen duunit tosin ilmastoiduissa tiloissa, joten pääsen keskipäivän tunneiksi "pakoon". Kotikaan ei ole tappavan kuuma. On ihana lähteä aamulla polkeen yliopistolle, kun ei ole lähtiessäkään yhtään kylmä.

Helteellä on hyvä treenata, paikat on jo melkein valmiiksi lämpiminä. Erityisesti muuten arat olkapäät kestää treeniä tosi hyvin. Havahduin toukokuun ekoilla helteillä et oho, en käytä yhtään suolaa (syön itse tehtyä ruokaa tai Unicafeessa, en syö valmisruokaa, fastfoodia enkä leipää). Ruususuolaa saa siis lisätä ruokaan kuin ruokaan ja se onkin auttanut jaksamista selkeesti. Magnesiumit on myös pakko muistaa, tai jalkapohjat kramppaa treenatessa. Salilla on myös hyvin tilaa, kun suurin osa ei jaksa helteellä treenata.

Offtopiccina, tää kuuluu sarjaan "Älä sano näin":

Soijaa...

Soija on soijaa ja hiki on hikee. Nih.

Ei oo helteet vaikuttanut mitenkään. Kovia treenejä ja oikein ajan kanssa toteutettuja, kun saa painaa aamuvuoroa kesäduunissa. Hiki kyllä virtaa ja treenin jälkeen ei paidasta löydy yhtäkään kuivaa kohtaa:)

Vaihdoin salin videopeleihin yms nörtteilyyn kesän ajaksi. Silloin tällöin tulee mentyä kavereitten tai naisen seuraksi roikkumaan tangon alle mutta mitään järkevää ei saa aikaiseksi. Vaikka kuinka yrittää niin vähäkin kehitys katosi jo helteiden alkupäivinä, eikä motivaatiota ja voimia saleiluun ole. Syöminenkään ei ole kiinnostanut pitkään aikaan. Katotaan syksymmällä uudestaan.

Mulla kärsii vähän syöminen, ei oikein ruoka maistu tarpeeksi näin kuumalla ja salillakin hikoilen kuin sika. Mutta treeneistä pidetään kiinni, ei lipsuta, läpi kiven ja perse edellä puuhun vaan :puntti:

Auringonoton jälkeen (vaikka ois väliäkin pari tuntia) on olo hieman kun keitetyllä spagetilla. Mutta hyvin tässä on loma tullu reenattua. Jengi kyllä valittaa salilla minkä kerkiää. Ihan yhtä paljon ei varmaan safkaa mee alas mutta ei tässä kesällä muutenkaan jaksa sikabulkkia vetää.

Treeniä en oo jättäny pois mutta nestettä on menny 3 kertaa enemmän kun oon siirtynyt rankempaan treeniin niin kuin talvella suunnittelin...

Hikoiluttaa mukavasti. Helteen takia joutuu vähentämään liikkeitä. Ei vaan jaksa !

Ei oo treenejä haitannu. Pitää vaa juoda enemmän treenatessa, kun hikoilee niin helvatisti. Eipä ainakaa paikat revähtele, kun on paikat niin lämpimänä.

Kyllä tänään taas huomas kuinka paljon sitä voi hikoilla kun veti jalka treenit. Paidasta ei löytynyt kuivaa kohtaa mut sinnillä reeni loppuun.

Back
Ylös Bottom