Helle ja sen vaikutus treeniin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lämpö ja hiko saa ainakin oman kropan kunnolla toimimaan. Sali on maan alla, mutta ilma sielläkin on aika kostea. Kroppa toimii suht hyvin, eikä pääse ainakaan kylmä yllättään. Muistaa vaan nesteyttää hyvin ja tankata hyvää safkaa niin ei mitään ongelmia.

Ei mitään järjeä näissä helteissä. Ite aivan hädässä, vaikka hihaton/shortsi-kombolla menee, mutta silti hikeä puskee, eikä kroppa siltikä tunnu viilenevän saati jaksavan painaa. Ei oo soijakeijoille nämä kelit. Jotku vielä vetää collegella ja pitkillä housuilla ilman ainuttaka hikipisaraa.

ite oon näillä keleillä vasta päässy vähentämään vaatetta, normaalisti mennään just pitkillä housuilla ja paksulla hupparilla. Talvella saattaa olla vielä ohut pitkähihainen hupparin allakin. Jos ei hiki virtaa, niin ei se kroppakaan vielä ole riittävän lämmin...

Eilinen päivä rannalla makoillen, illalla reenaamaan niin oli aivan saatanan huono olo. Puolet sain reeneistä tehtyä ennen kuin älysin lähteä pois. Ei vaan kulkenut, varmaan auringonpistosta yms.

On ollu jännä huomata että näin kuumalla treenit kulkee kuin unelma. Mulla on 5min kävelymatka salille, näillä keleillä hiki kirpoaa jo ennenkun astun salin ovesta sisään. Vakio lämmittelyt tietenkin eli 10min kuntopyörää, vähän liikeratojen avausta ja liikekohtaset lämpät. Tässä vaiheessa pää on jo litimärkä hiestä ja paita alkaa kastumaan, mutta kroppa tuntuu jotenkin tosi energiseltä ja vastaanottavaiselta treeniin. Mitään lämmöstä johtuvaa uupumusta ei oo treenien aikana tullut, vaan hyvin jaksaa painaa loppuun asti. Juotua kyllä tulee +5 litraa päivittäin ja sen lisäks otettua vähän ekstrasuolaa, kokonaisuudessaan noin 15g päivässä. Ylivoimasesti parhaat treenit on siis tullut nyt tän hellejakson aikana, kai se meinaa sitä että muina aikoina täytyis lämmitellä huolellisemmin...

Hikeä riittää tällä kelillä, ei muuten eroa treenissä. Aikoinaan tuli vedeltyä kylmässä tallissa kesät talvet ja hiki virtasi pakkasella, saati sitten nyt...
Jostain syystä hikoilen kuin pieni sika, liikkui tai ei. Kesäjuhlat on tuskaa, kauluspaita on kuin suihkussa vaatteet päällä käyneellä, varsinkin kun pari kuppia kahvia kiskaisee.

Tosiaan soijaa pukkaa ja vettä kuluu tolkuttomia määriä! Mulla tää vaikuttaa lähinnä unen laatuun ja sitä kautta hieman heijastuu treeniin. Huonosti nukuttujen öiden jälkeen eilen ei tempaus kulkenut yhtään, joten tyydyin tahkoamaan pienillä painoilla tekniikkaa. Hikoilen todella paljon käsistä ja kämmenistä niin hyvän gripin saaminen vaikeutuu ja mankusta tulee sellasta tahnaa, mikä on pirun liukasta!

Treenit menee ihan hyvin eikä kramppaa/jumita paikat.

Ainoa ongelma on lämpimien syömisten kanssa. Ei paljon haluta laittaa liettä/uunia päälle kuumassa kämpässä töistä tultua, eikä tyhjässä asunnossa viitti ilmastointilaitettakaan koko päivää myllyttää.

Kalaa ja muita kylmiä kyllä menee niin paljon kuin maha vetää.

No nyt oon jo aika finaalissa. Töissä 34 jatkuen, aivot kiehuu 10:30 tuntia putkeen. Salilla helle. Kämpässä 30 jatkuen. Yövuorot vielä. Huomaa kyllä, että treenissa 2 ekaa liikettä lihasryhmälle ja veto loppuu täysin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiertää paidasta liiemmät hikivedet pois ja jatkaa taas. Eikä näinä päivinä tarvitse hirveesti ottaa lämmittelysarjoja.

Asiaosuus tässä olkoon se, että koska normaalia määrää ruokaa on mahdotonta ahtaa siisään, protskut tulee otettua palkkarissa ja himassa eri protskujen sekoitusjuomana, jossa jääkaappikylmää vettä tai maitoo. Ennen salia suolaista palaa ja/tai merisuolattua vettä.

EDITOIN lisäksi asiaa.

Idiootit toivoo salille puhaltimia.

Mikä onkaan siistimpää kuin läpimärkä pää,niska ja paita ja sit puhallin vieressä.

^ Jep! Samperi ku on inhottavaa jos on kunnon soija ja ilmalämpöpumppu puhaltaa päälle kylmää ilmaa. Ei kyllä pysty siinä paikalla mielellää mitää tekemää vaa joutuu vaihtaa paikkaa.

Itse olin kesäloman takia noin kuukauden pois salilta. Kaljaa ja paskaa ruokaa naamariin vaan. Sitten kaveri kysyi salille ja menin tietenkin kun
ei aikoihin ollut päässyt. Ennätykset paukkui helteistä ja edellmainituista huolimatta. Pistän levon ja tankkauksen piikkiin mutta
normaalisti tuo helle on kyllä jokakesäinen piina. En tykkää yhtään.

Mulle helteet tuntuu tuoneen vain hyötyä. Salilla on hyvä hiki päällä ja paikat tuntuu jotenkin notkeilta ja lämpimiltä koko ajan. Ei talvella ole koskaan tällaista fiilistä, vaikka tekis mitä lämmittelyjä. Samoin aineenvaihdunta ylipäätään tuntuu kiihtyneen helteillä. Treeni kulkee tosi hyvin, vaikka on dieetti päällä.
Miinusta sitten tuosta, että kun siellä salilla pyörii hikisenä, niin aina on joku kylmä puhallin hönkimässä niskaan. Mulla tulee kramppeja herkästi juuri vedon takia...
Vaikka sali onkin ollut näillä helteillä ainoa viileä paikka minne paeta kuumuutta, niin nuo ikävästi kohdistetut puhaltimet on kyllä huono juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom