Älä koskaan mene kesätöihin sellaiseen paikkaan, jossa on jotain 15-17-vuotiaita mopopoikia samoissa hommissa. Ite oon turvesuolla nyt muutaman viikon kesätöissä, eikä noiden pallopäiden kanssa voi mitään sopia. Urpot saakeli vie toisten työvuorot ja tulee vaihtamaan vuoroa ihan milloin haluaa. Jos sovitaan, että vuoronvaihto on esim. klo 15, niin ei sinne sitten tulla pönöttämään saran reunaan joskus klo 13 ja 17 välillä, kun sattuu hyvältä tuntumaan. Tänään meinas lisäks ihan hivenen ärsyttää, kun yöllä oli satanut vähän kuurottaisesti vettä, ja tänään iltapäivällä piti olla mun työvuoro. Sitten yks pallopää soittaa työnantajalle, että hän voi mennä katsomaan, onko siellä satanut paljon vettä. Eipä tietenkään ollut satanut ja sitten se jäi sinne kääntämään. Pomo vaan soitteli mulle, että meni nyt vähän hommat perseelleen, kun se jäi sinne kääntämään ja mun vuoro meni sille. Vähän meinaa ottaa kupoliin, ku en oo enää hetkeen tottunu olemaan tollasten vatipäiden kans tekemisissä.
Onneks tota nevahommaa on jäljellä enää 1,5 viikkoa ja sit alkaa oikeat kesätyöt komposiittifirmassa. Eipähän tarvi enää olla vuoron päätteeks ruskeana.