Ei kait siinä...
Ensin oltiin ihan hyvässä hengessä viettämässä keskikesän juhlaa kouluporukan kesken, kunnes kaveriporukka yllytti sitten suihkuttelemaan erään toisen kaverin varsin märäksi. No tämähän oli pakko suorittaa, joten tuumasta toimeen. Kun tämä oli tehty, heitin letkun sivuun ja juttelin tämän kastellun kaverin kanssa aivan muista asioista. Kun käännyin jatkaakseni normaaleja juttujani, tuli vastaani paineletkusta melkoisella paineella vettä suoraan silmiini blokaten kaiken näkemisen. Syöksyin siis enempiä ajattelematta suihkuttajaa päin, ja vasta kun suihku oli lakannut ja näkö palannut huomasin että kyseessä oli eräs tuttava (ei siis varsainainen kaveri) jolla oli (mielestäni olalla, myöhemmin kaverin puheiden mukaan muutettu) kädessä järjestelmäkamera mallia kallis. No sehän meni ukon mukana altaaseen, tosin poimittiin sieltä sekunnin murto-osassa ylös. Tapauksen jälkeen kameran omistaja oli varsin nöyrää poikaa ja sanoi ettei mitään varmasti mennyt hajalle ettei mitän hätää tule olemaan.
Vaan eipäs siinä, puolisen tuntia myöhemmin kun tulin paikalle kaveri tönäisi terävästi rinnuksista ja huutaisi että joudun maksamaan puolet. Kysäisin että mistä, ja kohteena oli kuulemma kamera. Ihmettelin syytä ja jotain vioista hän luetteli, itse kun en kameroista ymmärrä...
Kaikki kaverit ja tuttavat kuulemma näkivät etten tosiaankaan nähnyt mitään, ja kuulemani mukaan muutama jotka eivät (ymmärtääkseni) edes nähneet mitään sanovat kiveen kovaan etten voinut tietää että juuri hän oli letkun toisessa päässä ja hänellä oli kamera kädessä/missälie. Eli enemmistö on minun puolellani.
Mutta se tässä vähän harmittaa, että juuri minun tutorini sanoo nähneensä kaiken läheltä, ja väittää kiven kovaan että minä tiesin tasan tarkkaan että letkun toisessa päässä oli juuri tämä kaveri, ja että tiesin tasan tarkkaan että hänellä oli kamera kädessä. Hän väittää myös olleensa sillä paikalla jonka läpi työnsin tämän suihkuttajan, joten kaiken järjen mukaan hän olisi lentänyt mukana altaaseen...
Tämmöisiä mysteerejä tällä kertaa. Jos jokun tunnistaa itsensä lukiessaan, on vapaa ottamaan yhteyttä irkissä. Nick on varmasti tiedossa otsensä tunnistavilla...