Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Savolainen sanoi siinä treeni-DVD:llään aika hyvin syömisistä: mahdollisimman puhdasta ruokaa kuus kertaa päivässä niin paljon ku napa vetää :) Siitä lähdetään.

Reco2 vs. Muscle+

Mites kun olen käyttänyt RECO2 vajaan vuoden ja nyt menin ostamaan uutta pakettia entisen loputtua niin huomasin ton muscle+ paketin. Tutkailin siinä sitä ja päädyin sitten ostamaan sen. Eli itse olen saanut ainakin semmosen käsityksen kun tavoitteeni on ylläpitää/(kasvattaa) lihaksia ja eikä olisi haittaa jos muutama kilo vielä ylimääräistä rasvaa kehosta lähtisi niin näistä kahdesta palautumisjuomasta muscle+ olisi sopivampi minun käyttööni? Vai olenko ymmärtänyt asian ihan väärin?

Mites kun olen käyttänyt RECO2 vajaan vuoden ja nyt menin ostamaan uutta pakettia entisen loputtua niin huomasin ton muscle+ paketin. Tutkailin siinä sitä ja päädyin sitten ostamaan sen. Eli itse olen saanut ainakin semmosen käsityksen kun tavoitteeni on ylläpitää/(kasvattaa) lihaksia ja eikä olisi haittaa jos muutama kilo vielä ylimääräistä rasvaa kehosta lähtisi niin näistä kahdesta palautumisjuomasta muscle+ olisi sopivampi minun käyttööni? Vai olenko ymmärtänyt asian ihan väärin?

No sen verran vois sanoa että kannattaa tutustua kaloreihin ja niiden merkitykseen rasvanpoltossa ja lihasten kasvatuksessa. Lyhyesti: jos syöt enemmän kuin kulutat ja treenaat samalla, saat lihasta ja läskiä tulee yleensä jonkin verran mukana. Jos syöt vähemmän kuin kulutat, rasva palaa ja lihasta ei todennäköisesti juurikaan pääse kasvamaan.

Palkkari on vain yksi palikka sun ruokavaliossa, yksistään se ei määritä millään tavalla sun laihtumisia tai lihasten kasvamisia. Eli aivan sama mikä sun palkkari noista on, sillä kokonaisuus ratkaisee.

Pitäis ostaa velocity diettiä varten nyt paljon jauhoja, heraa on, mut mennään ohjeen mukaan ja pitäis siis hommata kaseiinia. Fastilla on promix red linen tuotteista ja prode90 green lineltä, molemmat ilmeisesti maitoproteiineja, mut mitä eroa käytännössä?

Olen siis koittanu syödä mahd. paljon päivittäin, tähän mennessä painoa tullu 54kg --> 59kg, kumpaakin varmaan tullu, vähän läskiä, lihasta tietty enemmän (:D).
En haluis saada pahemmin mitää ylimäärästä fläsää, mutta bulkilla varmaan aika mahdotonta, kun ei sitä aina voi ihan rasvattomia tuotteita syödä.
Kotona kun syön, niin tuotteet on yleensä kevyt/rasvaton tuotteita. Koulun safkoista en tiedä.
Entä toi tonnikala, kun mitä mä nyt oon kattonu, ni ku se on vedessä ni on 0.8g rasvaa, mutta kun on öljyssä ni 8g rasvaa.
Voiko tuota öljyssä olevaa vetää ihan huoletta, ettei siitä pahemmin ylimäärästä tule?

Olen siis koittanu syödä mahd. paljon päivittäin, tähän mennessä painoa tullu 54kg --> 59kg, kumpaakin varmaan tullu, vähän läskiä, lihasta tietty enemmän (:D).
En haluis saada pahemmin mitää ylimäärästä fläsää, mutta bulkilla varmaan aika mahdotonta, kun ei sitä aina voi ihan rasvattomia tuotteita syödä.
Kotona kun syön, niin tuotteet on yleensä kevyt/rasvaton tuotteita. Koulun safkoista en tiedä.
Entä toi tonnikala, kun mitä mä nyt oon kattonu, ni ku se on vedessä ni on 0.8g rasvaa, mutta kun on öljyssä ni 8g rasvaa.
Voiko tuota öljyssä olevaa vetää ihan huoletta, ettei siitä pahemmin ylimäärästä tule?

Ei ne läskit syödystä rasvasta kerry, vaan kaloriylijäämästä. Toki rasvassa on runsaasti kaloreita, mutta ihmisen ja etenkin miesten keho tarvitsee rasvaa (sekä tyydyttymättömiä että tyydyttyneitä) toimiakseen. Että sikäli ei kannata rasvattomista tuotteista hirveästi stressata. Joissain tapauksissa se rasvallinen ja mahdollisimman naturelli vaihtoehto on se paras vaihtoehto. Tonnikalassa se öljy ei ole parhaasta päästä, joten ehkä kannattaa ostaa tonnikalat vedessä ja ottaa rasvat muualta, kuten oliiviöljystä tai rypsäristä tai jostain. Kalaöljy ja kananmunat on kans hyviä.

Jos haluat minimoida rasvan kertymisen bulkatessa, niin koita säätää kalorit silleen että paino nousee hiljalleen, kilon kuussa suurinpiirtein ja aivan maksimissaan pari kiloa näin aloittelijavaiheessakin. Sopivan hidas painonnousutahti yleensä merkitsee sitä että kasvaneesta painosta suurempi osa on lihasta.

Niin. Tuleehan sitä "fläsää" jos vaan vedät bulkkia ilman sitä kuluttavaa treeniä... Sun focus on nyt jossain 8gr rasvaa kun se pitäis olla treenissä ja sen määrässä. Näin siis viestisi perusteella.

Marde84: En nyt iha tarkkaa painomäärä/kk osaa sanoa, mutta veikkaisin, että on tullut n. 4.5-5kg/2kk, eli eikös se ole aika paljon?
Toisaalta nyt se on "tyssähtänyt" että nyt on varmaan tullut 0.5-1kg lisää muutamman viikon aikana.
Eli painoa on tullut lisää, mikä on musta se pääasia (?).
En toki tarkoita, etteikö läskiä olisi osa, se nyt on selvää.
Ja totta helvetissä sitä lihasta nyt on tullut, sen nyt huomaa sarjapainoissakin.
En nyt siitä ala pahemmin selittelee, mutta ymmärrät varmaan:).

Tuli vaan mieleen, kun aina puhutaan, että ihmedieetit pudottavat vain nesteet painosta pois, näin varmasti onkin, mutta miten ihmedieetti toimisi, jos on jo ollut muutaman viikon dieetillä ja sitten ottaisi jonkun ihmedieetin käyttöön? Voisiko se silloin polttaa rasvaa tehokkaammin kuin ns. normaali dieettaaminen?

Laiskuuttani en jaksanut ettiä niin kysyn täällä. mitä te syötte päivän aikana? Nyt alkamassa eka massakausi ja en tiiä mitä söisin kuinka paljon jne.. voinko korvata osan päivän aterioista nuilla massa/palautus juomilla jos en jaksakkaan aina tehä ruokaa..?

mitä te syötte päivän aikana? Nyt alkamassa eka massakausi ja en tiiä mitä söisin kuinka paljon jne..
Ihan perusruokaa kuten pasta, riisi peruna/ jauheliha/liha/kala/kana. Syöt 5-6 kertaa päivässä. Kunnon aamupala niin lähtee päiväkin erilailla surraamaan, (välipala), lounas, välipala, päivällinen ja iltapala ja joka aterialla niin paljon ku napa vetää. Älä tee siitä ruokailusta noi älyttömän hankalaa suoritusta. Pahoittelen äänensävyä, mutta mä en voi käsittää miten joku ei tiedä mitä syödä?
Jos massaa haluat niin ensinnäkin syöt enemmän kuin kulutat. Kukaan ei voi laatia sulle suoraan mitään ruokavalioesimerkkiä koska emme tiedä sun päivittäistä kulutustas, vaan se on sun itse selvitettävä esimerkiksi pitämällä ruokapäiväkirjaa viikon ajan.

voinko korvata osan päivän aterioista nuilla massa/palautus juomilla jos en jaksakkaan aina tehä ruokaa..?
Miten sä treenata jaksat jos ei ruoan laittoon puhti riitä? :) Makaroonit kiehumaan ja jauheliha tulelle, that´s it

Minkälainen iltasyöminen dieetillä on järkevää? siis lähinnä määrät askarruttaa, onko paha, jos jää vähän nälkä, kun menee nukkuun, vai miten on?

Lätkäse 250g maitorahkaa, 10g vehnäleseitä ja 100g light mehukeittoa kulhoon ja nauti. Tota nappailen dietillä iltaisin, ei oo tullu nälkä vielä vastaan..

Nyt tilaamassa fitnesstukusta ekaa isompaa palkkarisatsia, kumpi näistä paremi; whey-80 vai Gainer Pro? Tarkotuksena nostaa painoa ja kasvattaa lihaksia mutta mahollisimman vähän ylimäärästä rasvaa. 2kk sitten alottanut treenaamisen.
Nuo 2 kuulema suosittuja ja suht halpoja molemmat, onko muita halpoja&hyviä?
Kaikki niksit ja jipot ovat tervetulleita myös :)

Back
Ylös Bottom