No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Olen varmaan pari kuukautta ollut ilman shampoota ja nyt on hilseily palannut aika pahana. Täytyy palata käyttämään hilseshampoota.

Nyt on menty 3vko ilman shampoota, ainoastaan kuumalla vedellä + pari krt viikkoon hoitoaineella. Edellisestä pesusta on nyt 2pvä ja hiukset ei tunnu eikä näytä likaiselta. Kun vielä shampoo oli pelissä ja jouduin hiukset pesemään joka päivä, jo seuraavana päivänä hiukset oli rasvaiset ja lättänät. Ja hiukset on suht pitkät.

Mulla meni sen 5 viikkoa ilman shampoota ja nyt pesin sit shampoolla (aika miedosti kuitenkin, sekoittelin sen veden kanssa miedommaksi). Luulen, että paras väli mulle on pestä shampoolla kerran kahdessa viikossa ja muuten vedellä/hoitoaineella. Ehtii päänahka rasvoittua vähän niin ettei tuota kuivuushilseilyä enää tule. Tätä oli kyllä mainio kokeilla, olen tosi onnellinen että mun päänahka on nyt kondiksessa :)

Mites jengillä nykyään kokeilut?

Mä oon jättänyt käytännössä kaikki muotoilutuotteetkin pois, kun niitä ei yksinkertaisesti tarvitse, pelkkä tupeeraus riittää... Järkyttävän helppoa ja edullista.

^ Menin sitten itsekin kokeilemaan tuota. Oikeastaan siitä syystä kun shampoo loppui ja tästä sai hyvän syyn olla menemättä kauppaan ostamaan sitä :D
Mutta mutta, niin siinä kävi kuin joskus aiemminkin kun oli käyttämättä mitään ainetta tyyliin viikkoon eli hiukset rasvoittuu niin että on vaan pakko pestä ne shampoolla. En sit tiedä meniskö se ohi jos vaan kärvistelis tarpeeksi pitkään.. Mut ei vaikuttas olevan mun juttu. Ruokavaliosta se rasvoittuminen ei varmasti johdu.

Mites jengillä nykyään kokeilut?

Mä oon jättänyt käytännössä kaikki muotoilutuotteetkin pois, kun niitä ei yksinkertaisesti tarvitse, pelkkä tupeeraus riittää... Järkyttävän helppoa ja edullista.
Ihan empiirisen tiedonkeruun varjolla. Kun nyt tuo luomuilu on mennyt niin, että syöt primal-safkaa, kävelet primal-tossuissa, et enää istu, vaan käytät tietokonetta primal-pöydällä ja pään pesemisessä jätetään kaikki pois paitsi vesi. Missä järjestyksessä nämä ovat tulleet? Kiihottaako primal-syöminen laajentamaan tuota luomuharrastusta muillekin alueille vai miten?

Ihan vain asiallisena kyssänä.

Niille jotka kärsivät päänahan kutinasta niin lääkäri voi määrätä sellaisia lääkkeitä jotka poistavat kutinan.
Aivan sairaan hyviä, yhen imaisee huuleen niin ihmettelee,kutina, mikä kutina?

Niille jotka kärsivät päänahan kutinasta niin lääkäri voi määrätä sellaisia lääkkeitä jotka poistavat kutinan.
Aivan sairaan hyviä, yhen imaisee huuleen niin ihmettelee,kutina, mikä kutina?

Ei mulla ole varaa mihinkää lääkkeisiin :D Ja jos mä näinkin pääsen eroon siitä kutinasta niin why bother. Tyhmä paljon työtä tekee, mä meen mielelläni helpoimman kautta. Ei kutise enää :) (paitsi ihan just shampoopesun jäljiltä, vaikka sen laimennankin..)

Hauskaa miten eri tavalla ihmisten päänahat reagoi shampoottomuuteen. Toisilla aiheuttaa hirveetä kutinaa, joillain(kuten minulla) aikaisemmin kuiva ja kutiseva päänahka rauhoittuu. Viimeisen 7 viikon aikana pessyt hiukset kaksi kertaa shampoolla(laimennettuna) ja molemmilla kerroilla alkoi päänahka kutiamaan pesun jälkeen. Jatkan todennäköisesti samalla linjalla niin pitkään kuin se hyvältä tuntuu.

Niin ja pitää sanoa, että vittuillakseni koitin, onkos tässä nyt melkein kaksi viikkoa ilman shampoota. Joka päivä parit suihkut ja aina vahaa päähän. Ette usko miten tää pää on vahassa, ei tunne paljon rasvaisuutta kun vahaa vahan päälle. Ja tyynyliinat, niitä sais vaihdella joka aamu. Hullujen hommaa, ja mitäs säästin tässä ajassa, varmaan 50 senttiä. Ihmiset on kyllä aika sekaisin.

Mikä sen jatkuvan vahaamisen tarkoitus on?
No luomut varmaan menee tuolla kadulla itse kudottu tooga päällä tukka sekaisin, mut me synteettiset ihmiset emme mene. Ei tätä kikkaraa saa kuin vahoilla muotoon.

Joo, aika sekasin saa olla että tunkee vahaa joka päivä edellisten päälle eikä pese välillä pois.
Vesipesu ottaa osan pois, mutta pakko se on kerta pari viikkoon pestä kokonaan shampooll aja hoitoaineella.

En oikein ymmärrä tuota luomujen totaalikieltäytymistä, se on jotenkin niin lapsellisen kuuloista, vaikka sen hyödyt kumoutuvat anyways sitten taas osa-alueella kuten muotoilu ja miltä näyttää. Kerta viikkon shampoon ei luulis olevan luomullekaan mikään maata kaatava, ei edes rahallisesti.

25615_401750522240_670657240_3822021_2152538_n.jpg

No luomut varmaan menee tuolla kadulla itse kudottu tooga päällä tukka sekaisin, mut me synteettiset ihmiset emme mene. Ei tätä kikkaraa saa kuin vahoilla muotoon.

Vesipesu ottaa osan pois, mutta pakko se on kerta pari viikkoon pestä kokonaan shampooll aja hoitoaineella.

En oikein ymmärrä tuota luomujen totaalikieltäytymistä, se on jotenkin niin lapsellisen kuuloista, vaikka sen hyödyt kumoutuvat anyways sitten taas osa-alueella kuten muotoilu ja miltä näyttää. Kerta viikkon shampoon ei luulis olevan luomullekaan mikään maata kaatava, ei edes rahallisesti.

25615_401750522240_670657240_3822021_2152538_n.jpg

Mitä vahaa sä käytät?

Mulle ainakin on hyvin riittänyt hiusten suoristaminen. Pystyy siinä samalla 'polttamaan' hiukset johonkin järkevään asentoon ja ne suunnilleen sitten pysyvät siinä. Eihän ne tietenkään kiiltele kivasti eikä sojota kattoon, mutta näyttävät nyt kuitenkin ihan siedettäviltä. Joskus voi vahalla tai geelillä vähän yrittää muokata lookkia, mutta yleensä se kyllä näyttää ihan samalta viisi minuuttia käsittelyn jälkeen, ainoa ero on että pää on täynnä tahmaa ja hiukset ovat ihan mällissä.

Mitä vahaa sä käytät?

Meikän blogissa on paljon juttua vahoista, olen koittanut kaikenmoisia komboja tähän fledaan. Osis Matt ja Osis Rough toimii hyvin. Jos ei pese shampoolla, niin letti on semmoisessa tökötissä, että pelkkä Matt riittää. Gatsbyn vahat, jotka tossa kuvassakin on, on ihan parhaita, mutta sain niitä vain Japanista. Noi tuoksuu ihan tolkuttoman herkulliselle.

http://mike.pakkotoisto.com/index.php?s=vaha-analyysi

photo-37.jpg

Meikän blogissa on paljon juttua vahoista, olen koittanut kaikenmoisia komboja tähän fledaan. Osis Matt ja Osis Rough toimii hyvin. Jos ei pese shampoolla, niin letti on semmoisessa tökötissä, että pelkkä Matt riittää. Gatsbyn vahat, jotka tossa kuvassakin on, on ihan parhaita, mutta sain niitä vain Japanista. Noi tuoksuu ihan tolkuttoman herkulliselle.

http://mike.pakkotoisto.com/index.php?s=vaha-analyysi

Vähän meinasinkin että on moving rubberit kädessä, meitsi osti sitä honkkarista ja vitutti suunnattomasti kun en tajunnut ostaa purkkikaupalla. Se ei edes maksanut mitään. Netistä löytyy pikkupurkki 6 taala kipale, aattelin tilata vuoden tarpeiksi. Toi Gatsby on kyllä pakko pestä illalla pois tai lähtee aamulla tyyny päässä töihin.

Vähän meinasinkin että on moving rubberit kädessä, meitsi osti sitä honkkarista ja vitutti suunnattomasti kun en tajunnut ostaa purkkikaupalla. Se ei edes maksanut mitään. Netistä löytyy pikkupurkki 6 taala kipale, aattelin tilata vuoden tarpeiksi. Toi Gatsby on kyllä pakko pestä illalla pois tai lähtee aamulla tyyny päässä töihin.
Mä tajusin viikon aikana testaa Japanissa noita ja toinkin mukanani hyvän satsin. Mut nyt alkaa loppumaan. Vajaa 7 euroa muistaakseni maksoi iso purkki.

Pinkki oli varsin hyvää, sitä en tajunnut ottaa mukaan useampia.

Ultra hardia tarttis saada.

Mut nää menee jo ohi tästä ketjusta, alkaa näyttämään siistiltä ja eloisalta. Palataan siis takaisin harmaaseen ja tylsään luomuiluun.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla ei kyllä mitään ongelmia ole ollut, mutta ei tuo hilseily mihinkään ole lakannut. En kyllä toisaalta jaksa alkaa shampootakaan enää käyttämään kun ei sekään koskaan auttanut.

Viime lauantaina pesin viimeksi shampoolla. Yllättävän hyvin on viikko mennyt, hiukset ei näytä sen rasvaisemmilta kuin ennenkään. Kutitteleekin vain pikkasen. Tai no kosteana kyllä huomaa rasvaisuuden kun vesi pisaroi hiuksissa, mutta kuivuttuaan ei mitään ihmeellistä. Tähän fledaan ei mitään vahojakaan kaipaa, pysyy ookoosti ilmankin. Ajattelin lauantaisaunan ohella vetäistä taas shampoopesut, mutta jos nyt viikot koittais olla ilman.

Back
Ylös Bottom