Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Joku tyyppi teki eilen mavea dippivyön kanssa, eli oli kietonut sen vyön ketjun tangon ympärille ja niiaili sen kanssa sitten. Olisin tarvinnut leukoihin sen vyön mutta huusi ettei voi antaa, treenaa mm-kisoihin kuulemma.

Joku tyyppi teki eilen mavea dippivyön kanssa, eli oli kietonut sen vyön ketjun tangon ympärille ja niiaili sen kanssa sitten. Olisin tarvinnut leukoihin sen vyön mutta huusi ettei voi antaa, treenaa mm-kisoihin kuulemma.

Tarkoitatko btw nyt jotakin Budabestissä sijaitsevaa salia, vai ootko jo saapunut kotosuomeen Kai Greenen kuva mukanasi? :)

Jeps, samat (yleensä lihavahkot "isot" miehet) pompauttaa penkissä siitä läskien kautta sen tangon ylös perse puoli metriä penkistä ja sitte kävellään pitkin poikin salia niiiiiiin polleena, niiiiiiin polleena, kun ollaan niiiiiin vahvoja, niiiiiiiin vahvoja.

Jos nämä sankarit tekee dippiä, tehdään sitä hirveillä lisäpainoilla (vaikka vyötäröllä oliskin ihan riittävästi lisäpainoja), liikeradasta voikin sitten tinkiä, esim. 5-10 cm on ihan jees.

90% näistä sankareista ei kyykkää, koska "polvet ja selkä on paskana", loput 10% ketkä kyykkää ei kyykkää kuin puolikyykkyä koska "polvet ja selkä on paskana".

Oikeestaan nämä ei kyllä mua ärsytä, enemmänki semmonen myötäsäälin tunne tulee.

Usein myös nämä on niitä "saanko tehdä välissä"-tyyppejä jotka tulevat tekemään välissä samaa liikettä kuin mitä itse tekee, toki isommilla painoilla ja AIVAN VARMASTI isommalla cheatillä eli vain ja ainoastaan näyttääkseen miten se rauta oikeen liikkuu. Tämä jo sitten ärsyttää, kuitenkin edelleen on se myötäsäälin tunne vahvasti läsnä.

Läheltä edellistä liippaa myös nämä tosielämän sankarit: 2 ihan perusnormi jamppaa tulee jumppailemaan penkkiä kässäreilllä kun minä lämmittelen siinä rintaa tehden samaa liikettä. Kaverit ottaa muutaman kilon isommat punnukset kuin mitä mulla on käytössä ja ekan sarjan jälkeen toinen kysyy toiselta ihan asialliseen sävyyn, joskin tarpeettoman kovaan ääneen "Pitäiskö ottaa isommat painot?", toinen vastaa samaan sävyyn ihan yhtä kovaan ääneen: "Ei, mielummin niin, että jää vajariksi, kuin että menis överiksi". Voi v****u ihan oikeesti, joskus sitä vaan toivoo, että kanssaeläjät pitäis päänsä kiinni. [Tapahtui kisiksellä, jos kyndit sattu lukemaan].

Edit: ja joo siis koko harrastuksessa "v****aa" se, että ei itsestä riippumattomista syistä jaksa/pääse/pysty reenamaan/syömään/nukkumaan niin hyvin kuin haluaisi/osaisi.

Jep, kuulun itse näihin isoihin ja lihaviin miehiin, sillä vasta aloitin salilla käynnin, MUTTA en henkilökohtaisesti laita todellakaan liikaa painoa, enemmänkin häpeän kun saan niin vähän ylös :D En myöskään pysty tekemään kyykkyä, todellakin tällä syyllä että polvet ei kestä, selässä ei mitään vikaa. Enkä myöskään karju kun joku helvetin gorilla. En ole aivan varma teenkö kaikkia liikkeitä oikein, mutta jos teen, niin toivoisin että siitä huomautettaisiin. Tällähän postilla en tarkoita että olisit niin väittänyt, ilmotin muuten vaan :D

Ja sitten asiat jotka minua ärsyttävät:
1. Ne vitun kyylääjät, niitä meidän salilla riittää.
2. Ne "isot ja lihavat karjujat" , tuossa eilen just oli salilla yks sellanen :D
3. Huono musiikki, mutta melkein aina soi Radio Rock \,,/
4. Ylimieliset paskat, jotka luulevat omistavansa koko vitun Euroopan

nyt tuli uus vi*utuksen aihe.. vasen polvi ja olkapää vähän kipeitä... tänään ei pystyny kun prässissä tekeen kevyttä sarjaa 150 kilolla..:jahas: ja vi*uttavinta koko polvikivussa on se.. et en tiedä mistä on tullu.. voi ku vois tehä kyykkyä perjantaina:pano:

Oma sali on jaettu kahteen eri tilaan, toisessa on uudemmat laitteet ja toisessa vanhat "oldschool" vempaimet. No tietenki uudella puolella on parempi penkki ja ainut paikka missä tehdä dippiä. Tänään menin salille, treeni vuorossa oli rinta ja jalat. Katoin heti ettei yhtäkää vanhaa mummoa missään. "mahtavaa , saan treenata rauhassa" Olin siinä vetäny alkulämpät ja aloottelin penkkisarjaa niin tietysti koko helvetin vanhus lauma pöllähtää sinne kerralla ja niiden mukana "erittäin" kiva ohjaaja joka valittaa välittömästi salin pitäjälle jos joku on heidän vuorollaan sielä. Ohan se mukavaa lähtiä sieltä pois kesken kaiken ja KUN NIITÄ VITUN VANHUKSIA ON TASAN 4. Ne tekee pääasiassa erilaisia kuntoutusliikkeitä eli penkki ja dippiteline sekä kaikki muut laitteet joita tarvitsen olisi vapaana mutta kun ei niin ei. Mitenkää en ole heitä häirinnyt ja aiva hyvin sinne sopis mutta kun ei sen vertaa voi olla ystävällinen toisille ihmisille. saatana.

Tarkoitatko btw nyt jotakin Budabestissä sijaitsevaa salia, vai ootko jo saapunut kotosuomeen Kai Greenen kuva mukanasi? :)

Repesin.

Ärsyttää välillä kun sattuu huonoon aikaan meneen niin se väen paljous ja kun joutuu treenaa melkein aina yksin.
Ei voi vetää kaikkia irti mitä lähtis.

Liikaa peilejä salilla, sekös vituttaa jos on esim t paidas ni omii narukäsiä tulee melkein aina vilkaistuu.. toisaalt tuleepaha reenattuu niitäki entist kovemmi ku pistää vituttaa.

Samanlainen ärsytyksen aihe kuin syndicatella. Punttilavalla on päivittäin urheiluseurojen vuoro, joka on yleensä aika heikosti miehitetty. Eli sekaankin mahtuisi tekemään ilman ongelmia normaalin salietiketin mukaisesti ja yleensä olen näissä tilanteissa saanutkin tehdä treenini loppuun ilman valituksia tai vaatimuksia, kun se on mennyt hieman vuoron päälle. Yleensä kun seuralaiset valuvat hiljalleen paikalle eivätkä täytä kaikkia suorituspaikkoja.

Ehkä nyt on menossa jokin nollatoleranssilinja, mutta kahtena viime kertana on ärsyttänyt joidenkin seuralaisten käytös. Ensimmäisellä kerralla tein varsin tiukkaan tahtiin supersarjaa penkissä ja kyykyssä, kun yritin ehtiä alta pois. Olin neljä sarjaa tehnyt kyykyssä aivan heidän silmiensä alla ja enää oli yksi jäljellä, niin sillä aikaa kun tein penkkiä, niin neidit nostavat painot kyykkytangosta pois. Kun tulen penkin jälkeen takaisin, niin odotan hetken, mutta kun neidit alkavat arpomaan, että mitähän mahtaisivat tehdä, niin kysyn reippaasti, että voinko tehdä vikan sarjani tässä välissä. Kun se sopii, niin heitän painot takaisin ja teen sarjani minuuttia vaille seuravuoron alkamisen. Jostain syystä vain viereisellä penkillä istuvan valmentajan pitää alkaa valittamaan minulle, että neideillä oli kesken, vaikka ihan hyvin tiesi, että olin siinä ollut tekemässä.

Toisella kertaa olin taas lopettelemassa treeniäni ennen seuravuoroa ja tein voimapyörää tangolla (super)sarjana olkavarren kiertäjien kanssa, niin seuralaisten pitää neljästi tulla kyselemään sitä tankoa ja kerran yrittämään viedä sitä. Kun eivät yrityksistä huolimatta saaneet tankoa, niin sitten samainen valmentaja toteaa reippaasti, että kymmenen minuutin kuluttua heitetään ulos. No sain sarjani tehtyä ja minuuttia ennen vuoron alkamista vien tangon kiltisti herrojen eteen ja poistun paikalta.

Onhan se hienoa, kun urheiluseuralla on oma vuoro, niin etteivät tavalliset treenaajaat pääset läsnäolollaan häiritsemään paremman väen kehityskulkua Suomen huipulle. Onhan se varmaan ikävä katsellakin, kun meillä ei ole viimeisen muodin mukaisia urheilutekstiilejä päällä. Mutta mitä tuosta seuratoiminnasta jää sitten käteen? Pari prosenttia pääsee hetkeksi Suomen huipulle ja vielä harvempi pääsee tienaamaan maailmalla. Kaikki muut sitten jättävät hiljalleen harrastuksen, jäävät roikkumaan seuraan valmentajana tai sitten heistä tulee tavallisia treenaajia muiden pulliaisten joukkoon.

Pitääkö sitten sen pienen toivon vuoksi tarpeettomasti vaikeuttaa tavallisen treenaajan itseänäistä yritystä päästä parempaan kuntoon. Ei minulla ole sinänsä mitään vuorojen varausta vastaan, kunhan ne olisivat sitten hyötykäytössä eikä vain periaatteen vuoksi pidetä salia tyhjillään. Yleensä kyllä terve järki on voittanut ja on tosiaan saanut treenata kun vajaamiehitystä on ollut, silti ärsyttää, kun törmää näihin asenneongelmaisiin.

Onhan se hienoa, kun urheiluseuralla on oma vuoro, niin etteivät tavalliset treenaajaat pääset läsnäolollaan häiritsemään paremman väen kehityskulkua Suomen huipulle. Onhan se varmaan ikävä katsellakin, kun meillä ei ole viimeisen muodin mukaisia urheilutekstiilejä päällä. Mutta mitä tuosta seuratoiminnasta jää sitten käteen? Pari prosenttia pääsee hetkeksi Suomen huipulle ja vielä harvempi pääsee tienaamaan maailmalla. Kaikki muut sitten jättävät hiljalleen harrastuksen, jäävät roikkumaan seuraan valmentajana tai sitten heistä tulee tavallisia treenaajia muiden pulliaisten joukkoon.

Pitääkö sitten sen pienen toivon vuoksi tarpeettomasti vaikeuttaa tavallisen treenaajan itseänäistä yritystä päästä parempaan kuntoon. Ei minulla ole sinänsä mitään vuorojen varausta vastaan, kunhan ne olisivat sitten hyötykäytössä eikä vain periaatteen vuoksi pidetä salia tyhjillään. Yleensä kyllä terve järki on voittanut ja on tosiaan saanut treenata kun vajaamiehitystä on ollut, silti ärsyttää, kun törmää näihin asenneongelmaisiin.
Ja mikä tekee susta niin paljon paremman treenaajan että jos seuran valmentajat haluavat vähän katella mitä ne keltanokat siellä salilla tekee niin sua pitäis kumarrella kun on salin omistajan kanssa sopinut vuorot erikseen? Mutta tietenkin koska oot kovemmassa kunnossa kun ne kaverit tulee IKINÄ olemaan niin sun pitäis antaa treenata rauhassa. Ei ne seuratkaan ilmaiseksi missään treenaa joten sun kannattais vähän hommata perspektiiviä tohon sun asenteeseen.

edit. ettei menis ihan ot höpinäks niin just ton kaltaset ihmiset vituttaa mua salilla.

Ja mikä tekee susta niin paljon paremman treenaajan että jos seuran valmentajat haluavat vähän katella mitä ne keltanokat siellä salilla tekee niin sua pitäis kumarrella kun on salin omistajan kanssa sopinut vuorot erikseen? Mutta tietenkin koska oot kovemmassa kunnossa kun ne kaverit tulee IKINÄ olemaan niin sun pitäis antaa treenata rauhassa. Ei ne seuratkaan ilmaiseksi missään treenaa joten sun kannattais vähän hommata perspektiiviä tohon sun asenteeseen.

edit. ettei menis ihan ot höpinäks niin just ton kaltaset ihmiset vituttaa mua salilla.

Ei mikään tee minusta tärkeämpää treeenaajaa enkä ole sellaista väittänytkään. En ole vaatinut ketään kumartamaan, vaan vain ottamaan sivistyneesti huomioon muutkin treenaajat. Onko sinusta kohtuutonta se, ettei oteta toisen painoja pois sarjojen välissä, kun tiedetään toisen treenaavan? Onko sinusta kumartelua se, että kysytään voiko tehdä välissä?

Kenenkään fyysinen kunto ei liity tähän mitenkään, vaan se, miten huomioidaan toisia treenaajia salilla. Mun ja kenen tahansa muunkin maksavan asiakkaan pitäisi antaa treenata rauhassa, jos se ei häiritse ketään muuta. En vaadi sitä, että ei sais olla varattuja vuoroja. Jos on varattu vuoro ja se on hyötykäytössä, niin minä väistyn automaattisesti. Minulta tosiaan puuttuu se härskin itsekäs ja lyhytnäköinen perspektiivi jota peräänkuulutat ja jossa muita ei tarvitse ottaa huomioon. Enkä ole sellaista nyt hankkimassakaan, koska ajattelin treenata tällä salilla vielä vuosia.

Tuollainen väärinymmärrys ei taida olla enää tahatonta.

Olihan tuossa vähän asiatonta käytöstä seuran porukalta.
Mikäs oikeus sillä seuralla on tulla ennen vuoroa hätistelemään muita treenaajia? darvinistihan häipyi molemmissa tapauksissa ennen vuoron alkua?
Tuskin siellä valmentaja olis turpa kiinni, jos joku tulee repimään painoja tangoista kesken sarjojen muutamaa minuuttia ennen niiden vuoron loppua.

Onhan se fiksua häipyä hiukan ennen, mutta kyllä sillä seuran porukallakin vois pientä ymmärrystä olla. Maksaa siitä salin käytöstä muutkin ihan samalla tavalla.

Tuohon lopun avautumiseen en sitten otakaan mitään kantaa :)

- Vituttaa salin korkea hinta laatuunsa nähden, ihan käsittämätöntä. (Käyn tuolla, koska sinne on matkaa n. 50m kotoa)
- Puolet laitteista on rikki (onneks en käytä niitä, mut periaateesta),
- "naisten puolella" on käsipainot JOPA 9kg asti (enkä aina uskalla mennä sinne miesten kellariin, koska miehethän on isoja ja pahoja :) )
- Miehet ajoittain käy naisten puolella.
Just yks päivä sellanen vanha haiseva mies oli siellä tekemässä jotain epämäärästä liikettä kun tulin salille. Se sit kysyi jos voi tehdä loppuun, no ilmanmuuta annoin. Tietysti hän sit vissiin oletti, että voi tulla jatkossakin sinne apinoimaan ja kattelemaan. Meni sit treenifiilis ihan totaalisesti ja lähdin kotiin. Ois ehkä pitänyt kehottaa sitä painumaan kettuun, mut enhän mä uskaltanut :(

Varmasti moni muukin asia vituttaa!

Nyt on joinakin viime kertoina nakertanu se, että kun joku on lopettanut jo oman treeninsä niin on jätettävä ne painot tankoon! Kyllä ne siitä siis jaksaa heivata pois, mutta se ottaa päähän ku joutuu arpomaan että onko siinä nyt jonkun treeni kesken vai ei...

- Vituttaa salin korkea hinta laatuunsa nähden, ihan käsittämätöntä. (Käyn tuolla, koska sinne on matkaa n. 50m kotoa)
- Puolet laitteista on rikki (onneks en käytä niitä, mut periaateesta),
- "naisten puolella" on käsipainot JOPA 9kg asti (enkä aina uskalla mennä sinne miesten kellariin, koska miehethän on isoja ja pahoja :) )
- Miehet ajoittain käy naisten puolella.
Just yks päivä sellanen vanha haiseva mies oli siellä tekemässä jotain epämäärästä liikettä kun tulin salille. Se sit kysyi jos voi tehdä loppuun, no ilmanmuuta annoin. Tietysti hän sit vissiin oletti, että voi tulla jatkossakin sinne apinoimaan ja kattelemaan. Meni sit treenifiilis ihan totaalisesti ja lähdin kotiin. Ois ehkä pitänyt kehottaa sitä painumaan kettuun, mut enhän mä uskaltanut :(

Varmasti moni muukin asia vituttaa!

Eikai ne miehet niin pelottavia ole.. :)
Onko salilla ihan oikein ilmoitettu että naiset ja miehet ? Eli tehty selkeä jako? vai onko puolijako pelkkä olettamus? Tuntuu ylipäätään kyl ihan vitun hölmöltä jakaa salia ihan oikeasti naisille ja miehille eriksee...

Mitä vittua sä selität? Koko viestistäs huokuu se, että et joko ymmärtänyt yhtään mitä kaveri koitti sanoa tai sitten sulla on jotain lukuhäiriöitä.

Siis mitäh? Mies kysyi voiko tehdä treenin loppuun, annoit luvan mutta rupesit itse miettimään että mitä jos mies käsittikin väärin -> möks -> kotiin? :D

Tänään kyllä vitutti ihan kaikki. Alkuviikosta tuli oltua sairaana ja vaati kyllä veronsa. Voimat loppu lähes kaikissa liikkeissä jo lämmittelysarjoissa, etukyykyssäkin tuntu että raudat eivät pysy edes hallinnassa saati että niillä olisi pitänyt kyykätä. Jätin suosiolla treenin vähä lyhyemmäksi ku vitutus olis vaan kasvanut.. No, jospa sunnuntaina jo sujuis kunnolla.

Back
Ylös Bottom