Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Jep, on muuten motivaationkin kannalta paljon parempi vaihtoehto.

Tai sitten olen pullamössömussukka kun en millään viitsi kyykätä 120 kertaa viikossa.:hyvä:

Pyh. Se kyykky ei ole todellakaan kehityksen kannalta mikään välttämätön liike.
Ei välttämätöntä liikettä ole olemassakaan.

Periaatteessa näin. Mutta toisaalta, miksi pyrkiä vaihtamaan "liikkeiden kuningasta" toiseen, jossei siihen jotain pakottavaa tarvettakaan ole? Eihän mikään yksittäinen liike todellakaan ole korvaamaton, mutta hankalapa nuita kyykkyjä on millään yksittäisellä liikkeellä oikein korvatakkaan.

"Pyh. Se kyykky ei ole todellakaan kehityksen kannalta mikään välttämätön liike. Ei välttämätöntä liikettä ole olemassakaan."

jep. Laitan nyt kokeiluun semmosen et joka toinen kerta menee noilla alkuperäsillä liikeillä mut joka toinen kerta menee niin et teen kyykyn sijasta maven, penkin sjiasta vinopenkin, ylätaljan sijasta kulmasoudun ja kaikki muut pysyy samoina :)

Hmm osaisiko joku kertoa mitähän pitäisi tehdä toisin kun toi penkkiin ei oikein tule kehitystä ainakaan painojen osalta. Aloitin 60 kg ja pääsin yhdessä välissä 67,5 kg mutta nyt taas joutunut tiputtamaan 65 kg ja sekään ei meinaan mennä kunnialla läpi. Ohjelmaa olen vetänyt joku 4kk nyt. Ruokapuoli on ainakin jonkin verran plussalla koska painoa tullut 4-5 kg lisää ja muissa liikkeissä kyllä painot nousse ihan hyvin. Voihan se toki olla että esim. rinta on niin alikehittynyt että siinä tulee stoppi, en oikein osaa sanoa mitään :S

Hmm osaisiko joku kertoa mitähän pitäisi tehdä toisin kun toi penkkiin ei oikein tule kehitystä ainakaan painojen osalta. Aloitin 60 kg ja pääsin yhdessä välissä 67,5 kg mutta nyt taas joutunut tiputtamaan 65 kg ja sekään ei meinaan mennä kunnialla läpi. Ohjelmaa olen vetänyt joku 4kk nyt. Ruokapuoli on ainakin jonkin verran plussalla koska painoa tullut 4-5 kg lisää ja muissa liikkeissä kyllä painot nousse ihan hyvin. Voihan se toki olla että esim. rinta on niin alikehittynyt että siinä tulee stoppi, en oikein osaa sanoa mitään :S

No jos oletetaan että olet mies niin ei kyllä tule stoppia missään 65kg sarjapainoilla. Tuleeko siitä ruokavaliosta varmasti proteiinia kans riittävästi? Vaihda vaikka vinopenkkiin pariksi kuukaudeksi jos kehitystä ei vain tule.

Pysy noissa vaan ni saan kohta kiinni! :D Ei vaan.. Onko yhtään kevyitä viikkoja mahtunut tuohon 4kk? Monet täällä niistä on huudellut että kannattais pitää ettei ylikuntoa pukkaa päälle. En sitten itse tiedä kun olen niin alussa ettei vielä ole ollut ainakaan tarvetta kevyille mutta ehkä tuossa vaiheessa saattaisi olla paikallaan? :)

Tota ohjelmaa kannattaa tehdä se 3kk niinkuin on neuvottu ja vaihtamaan sitten vaikka toiseen. Itselläkin stoppasi mutta otin kevyen viikon ja tein vähän pienemmillä toistoilla ja vähän kevyemmillä painoilla niin lähti takaisin nousuun.

Mites kun toi kyykky tuntuu mulla lähes pelkästään etureisissä? Perseessä jonkun verran, mutta takareisissä ei yhtään. Jostain luin täältä pakkikselta muistaakseni että syvät kyykyt ottais takareisiin paljon..:confused: Mietin kanssa että kannattaiskohan jättää suosiolla korkeemmalle sitä laskua kun peilin eessä ilman painoja "kyykkäilin" treenisyvyyteen niin alaselkä pyöristy silleen typerän näkösesti. Ei kuitenkaan mitään kipuja vielä ainakaan muutaman treeniviikon jälkeen ole alaselässä ollut.

Nii täähän nyt oli periaatteessa ihan täysin off-topic mut menköö nyt :rolleyes:

Kokeile muuttaa jalkojen asentoa siten, että pääset kyykkää niiden väliin. Helpompi pitää alaselkä suorassa kun polvet ei karkaa eteen jne. Joku koroke kantapäiden alla voi myös jeesiä.

No jos oletetaan että olet mies niin ei kyllä tule stoppia missään 65kg sarjapainoilla. Tuleeko siitä ruokavaliosta varmasti proteiinia kans riittävästi? Vaihda vaikka vinopenkkiin pariksi kuukaudeksi jos kehitystä ei vain tule.

Joo protskua kyllä tulee tarpeeksi aina, siitä olen aina pitänyt huolen, vaikka kalorit joskus saattaisi jäädä nollille niin ainakaan proteiinistä ei ole ollut pulaa ja onhan tuota lihasta tullut. Penkki vain ei ole kasvanut. Vinona olen tehnyt aina välillä, siinä saa samanlaiset raudat liikkumaan suhteellisen helposti. Lisäksi joskus olen käsipainoilla tehnyt penkkiä treenin lopussa. Ja tämä penkin huonous aina vähän harmittanut, viimeisen puolentoista vuoden aikana tullut 10 kg lisää maksimiin 85 -> 95.

Periaatteessa näin. Mutta toisaalta, miksi pyrkiä vaihtamaan "liikkeiden kuningasta" toiseen, jossei siihen jotain pakottavaa tarvettakaan ole? Eihän mikään yksittäinen liike todellakaan ole korvaamaton, mutta hankalapa nuita kyykkyjä on millään yksittäisellä liikkeellä oikein korvatakkaan.

"Pyh. Se kyykky ei ole todellakaan kehityksen kannalta mikään välttämätön liike. Ei välttämätöntä liikettä ole olemassakaan."

Kyykkyjäkin on erilaisia. Jos oikeasti lähtis rakentamaan monipuolista 1-jakoista(eli ei siis puhuta G6:sta, älkää kysykö miksi kirjoittelen tänne) niin kyykkyjä voisi toki tehdä kolmesti viikkoon, mutta joka treenissä eri kyykyn. Esim. ekassa treenissä takakyykky, toisessa askelkyykky, kolmannessa etukyykky. Varsinkin jaloissa on enemmän kuin yksi lihas, ja eri kyykyt rasittavat hieman eri lihaksia eri painotuksella, joten kolmesta eri kyykystä ei luulisi ainakaan haittaa olevan.

Samaa voisi soveltaa oikeastaan kaikille lihasryhmille; penkki, vinopenkki, alaviisto penkki. Pystypunnerrus, pystysoutu, arnold press. Leuanveto, kulmasoutu, pullover/ylätalja/alatalja.

Pahoittelen offtopicista :/

voishan sen toki noinkin tehdä. Itse teen nykyisin 1 jakoista miksattuna 2x6 systeemiin. Eli aina kun tietyllä painolla menee se 2x6 ni lisätään 2.5kg. Jos kummallakaan ei mee 6 toistoa, vähennän 2.5kg, jos toisella menee ja toisella ei, ni ens kerralla samat painot.
Pakko sanoa että en olis kehityksen tässä vaiheessa uskonut saavani näin huimaa kehitystä vielä sarjapainoihin, painomäärät nousee samaa tahtia ku 14 kesäisenä :lol2:

Tänään tuli koitettua tätä ohjelmaa, leukoja sain vain 3 3 2. Toivottavasti tuo tuosta nousee, mutta muuten ihan hyvä ohjelma. Onko haittaa jos lisään tohon vielä jonku ojentajaliikkeen + toisen vatsalihas liikkeen, koska tuntuu vähän lyhyeltä ja lepsulta ohjelmalta muuten?

Vakavasti ottaen kyse on varmaan siitä että kaveri on juuri aloittanut treenaamaan eikä osaa ottaa itsestään tehoja irti. Muistan kun itse aloitin puntinnostoa ja ihmettelin miksei treeni ole raskasta, vaikka toistoja ei tule enää yhtään. Arska itkee flyesejä tehdessään joten itsekin koitin tuntea tuskaa, mutta en koskaan onnistunut. Tänään taas tuli vedettyä aivan järkyttävä etureisitreeni, jo muutaman kuukauden kokemuksen jälkeen osaa kiduttaa itseään bodaamalla.

Tuo voima-bodausjuttu mietityttää, en nyt postaa mitään mutta homma on työn alla.

Lämmittelin 10min crosstrainerissa ja ihan lämmin siinä tuli. Lyhyt ja lepsu no joo ehkä vähän liioittelin, mutta ojentajissa ei kyllä tuntunut paljoa. En usko että oli liian pienet painotkaan, koska joka sarjan viimesimmät meni kädet täristen ylös.

Back
Ylös Bottom