- ViestejÀ
- 339
Okei kiittimietin sitÀ vaan, ettÀ voiko sen luokitella punnerrukseksi ilman laskeutumista.
ei mun mielestÀ, sehÀn on vaan "puolikas suoritus"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Okei kiittimietin sitÀ vaan, ettÀ voiko sen luokitella punnerrukseksi ilman laskeutumista.
Mites kun tekee takakyykkyÀ niin kantsisko vaikka joka toisella kyykkynousulla yrittÀÀ saada tanko niskasta ylös suorille kÀsille niin siinÀ samassa tulisi sit treeniÀ olkapÀille sun muille hilavitkuttimille?!? Mietin vaan ettÀ toi vois olla hyvÀ tapa yhdistÀÀ kaks liikettÀ, sÀÀstÀis aikaa ja hermoja![]()
Ok, kuulin vaan ettÀ sillÀ voisi saada tasasuutta lihasryhmiin.
Ei ole mittÀÀn jÀrkeÀ tossa hommassa, keskity vaan siihen kyykyn tekemiseen kaikessa rauhassa, sitten vaikka tempauksia toisena pÀivÀnÀ tai kyykkyÀ ennen. rikot vaan olkapÀÀt. enkÀ edes usko ettÀ se olisi mahdollista. voithan kokeilla vaikka niskantakaapunneruksen vitos maksimia ja verrata sitÀ kyykky vitoseen jos liikutaan samoissa mitÀ epÀilen, niin siitÀ vaan.
Hei mitÀ mieltÀ porukka on, onko uimashortsit (ei heitÀ edes paljoa normi urheilushortseista) ihan kÀypÀ salivaruste? Muutamilla nÀhnyt ja tekisi mieli kÀyttÀÀ niin kehtaako ?=D
Hei mitÀ mieltÀ porukka on, onko uimashortsit (ei heitÀ edes paljoa normi urheilushortseista) ihan kÀypÀ salivaruste? Muutamilla nÀhnyt ja tekisi mieli kÀyttÀÀ niin kehtaako ?=D
Jos tÀllÀisia tarkoitat niin miksi ei ?Hei mitÀ mieltÀ porukka on, onko uimashortsit (ei heitÀ edes paljoa normi urheilushortseista) ihan kÀypÀ salivaruste? Muutamilla nÀhnyt ja tekisi mieli kÀyttÀÀ niin kehtaako ?=D

jos penkissÀ painojen nostossa ongelmana on rinnan pÀÀltÀ lÀhtö, eli paino jÀÀ siihen 5-10cm pÀÀhÀn rintakehÀstÀ niin mihin apuliikkeisiin kannattaa panostaa.
tÀllÀ hetkellÀ en ole panostanut kunnolla oikein mihinkÀÀn tiettyyn osa-alueeseen vaan on tullut tehtyÀ aika kokonaisvaltaisesti niin dippiÀ, kapeeta penkkiÀ, taljanitkutuksia ja kÀsipainoilla tehtÀviÀ punnerusliikkeitÀ.
sitten vielÀ semmonen kysymys, ajattelin koettaa tuota musclemedian sivulta löytyvÀÀ penkkihÀssÀkkÀÀ nyt kun venÀlÀinen on ohi, onkos kokeilemisen arvoinen ohjelma?
kertokaahan vinkkejÀ narukÀdelle te penkkigurut...
Aloittelijavaiheessa parasta on keskittyÀ itse liikkeeseen eli tÀssÀ tapauksesa penkkiin. Erikoistekniikoita/apuliikkeitÀ sitten peliin kun niitÀ oikeasti tarvitaan.
elikkÀ ei kannata alkaa vitkutteleen vinopenkeillÀ sun muilla?
mutta eikös ole kuitenkin hyvÀ kehittÀÀ niitÀ heikkouksiakin jotta sais ruutia tuohon ylöstyöntöön?
lÀhinnÀ sen takia olen nojautunut joihinkin ohjelmiin kun on vaikea ymmÀrtÀÀ vielÀ tÀssÀ vaiheessa millaisilla toistomÀÀrillÀ kannattais mennÀ jos todellakin haluaa siihen voimaan panostaa?
olen ajatellut esim. 3x4 tai 5x5 tyylistÀ tapaa. kommentteja nÀihin.
ja minkÀlaisilla painoilla kannattaa yleensÀ vetÀÀ, yleensÀ olen tottunut tekemÀÀn joka kerta niin suurilla painoilla kun vain pystyy mutta venÀlÀistÀ kokeilleena huomasin ettei siinÀkÀÀn joka kerralla riuhdottu mahdollisimman suurilla painoilla ja silti sitÀ kehitystÀ tuli. eli saako sitÀ ittensÀ lÀhinnÀ tukkoon jos joka kerralla painetaan pÀÀ punasena.
okei sen verran kauan on kyllÀ nitkuteltu sillÀ turvallisella perustoistojen rintamalla ettÀ vois koetella vÀhÀ eri metodeita.
jos nyt vaikka sen kolmisen kertaa viikkoon tekkee (jos), niin olisiko seuraavanlainen jako aivan tuhoon tuomittu:
pÀivÀ 1: 3x4 suuret painot (tai no omalla kohdallani ei voi puhuakaan suurista, mutta tajuatte idean :D)
pÀivÀ 2: 3x10 pienemmÀt kiekot, nopeusreeni, rÀjÀhtÀvÀsti ylös punnertaen
pÀivÀ 3: samanlainen ku pÀivÀ 1
ja tottakai sitten eri viikoilla vois vaihdella ettei aina ole se kaks raskasta reeniÀ vaan vÀlillÀ parisen kertaa sitÀ nopeutta peliin.