Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Itse olen vasta aloitteleva salilla kävijä mutta silti jo ottaa pari asiaa päähän.
- Oma itseluottamus. Kiva olla tälläsenä heinäkeppinä 200kg järkäleiden joukossa. Ei millään kehtaa tehdä mitään.
- Painot jätetään laitteisiin. kiva ruveta nosteleen niitä 50kg kiekkoja pois tangolta.
- Töllääjät/Egoilijat. Muutenkin tarpeeksi hankalaa saada keskityttyä niin vielä tämmöset kohentaa tilannetta.

Itse olen vasta aloitteleva salilla kävijä mutta silti jo ottaa pari asiaa päähän.
- Oma itseluottamus. Kiva olla tälläsenä heinäkeppinä 200kg järkäleiden joukossa. Ei millään kehtaa tehdä mitään.
- Töllääjät/Egoilijat. Muutenkin tarpeeksi hankalaa saada keskityttyä niin vielä tämmöset kohentaa tilannetta.
Kaikki ovat aloittaneet joskus. Kyllähän niitä pässejä löytyy kun oikeasti naureskelevat aloittelijoille, mutta suurin osa muistaa kyllä millaista oli aloittaa. Onhan se hiukan "nöyryyttävää" tehdä penkkiä alussa 50kg kun vieressä tehdään pumppisarjaa triplapainoilla, mutta kannattaa pitää koko ajan mielessä se maali, ja minkä takia siellä ollaan treenaamassa. Älä itse sorru egopainoihin vain tehdäksesi vaikutusta muihin treenaajiin, vaan pidä painot maltillisina niin että saat tehtyä hyvällä tekniikalla sen mitä pitikin tehdä.

Kyllä se siitä, kun keskityt vaan omaan treeniin =)

Mulla ei ihan noin pahasti käynyt, mutta lähti toisesta kämmenestä nimettömän kohdalla ollut känsä irti mavessa. Kipeää sekin teki jonkin aikaa. Nyt oon palannut hanskojen käyttöön =/

Siis juurikin näin känsä lähti mutta otti mukanaan 3cm matkan verran sitä ihoa siitä alta ja sivuilta.. Osaa olla kipeä ja kun tota perhanan hilloo tulee sieltä vähän välia:jahas:

Mua potuttaa se äärettömästi, kun tuolla nykyisellä salilla se voidaan jakaa kahtia sellaisella verholla sen ajaksi kun siellä on niitä jumppamummoja aina välillä, ja sitten ne perkele AINA sulkee sen verhon 5-10 minuuttia ennenkuin se vuoro niillä edes alkaa! Ja kyllä vuorot lukevat selkeästi listassa seinällä! Ja siis tämä ei ehkä ole käytännössä kovinkaan suuri ongelma mutta perjaatteen vuoksi vitutus aiheesta on kova. Ja kaikki mahdolliset ystävälliset huomautukset asiasta menevät kuuroille korville.. :curs:
Erityistä vitutuksen aihetta antaa se, että jos et muista kaikkia vuoroja ulkoa ja satut tulemaan huonoon hetkeen ja päätät vääntää vaikka ne viparit siellä peilin edessä kun LUULET että aikaakin on se vartti vielä siihen.. Sinne puolelle kun jäävät peilit ja paremmat käsipainot.

Mitä olette keksineet siihen kun mavessa tanko repii sääret ja polvet aivan verille, ja joka kerta vanhat suuret ruvet aukee, ja verta tihkuu niin paljon että verkkarit on ihan märät jalkojen etupuolelta. Ei sitä tankoakaan hirveän paljoa irti pysty pitää sääristä ja polvista ettei kippaa vielä naamalleen siinä..

Niin tai sitten laittaa tekniikan kuntoon. Itelläkin aluks meinas tanko aina ottaa sääriin, polviin tai reisiin, mutta sitten kun hioi tekniikkaa paremmaks, niin nykysin ei ota tanko mihinkään koko liikkeen aikana. Reilusti normaalia pienemmillä painoilla vaan harjottelee, niin kyl se sieltä tulee. Mullakaan ei nimittäin ole mikään unelmasuhteinen kroppa maastavetoon.

Niin tai sitten laittaa tekniikan kuntoon. Itelläkin aluks meinas tanko aina ottaa sääriin, polviin tai reisiin, mutta sitten kun hioi tekniikkaa paremmaks, niin nykysin ei ota tanko mihinkään koko liikkeen aikana.

Vähän herää kysymys, mihin suuntaan sitä tekniikkaa on oikein hiottu, jollei tanko ota sääriin tai reisiin minkäänlaista kontaktia noston aikana... Tuskin ainakaan parempaan.

Kyllähän se riippuu kehon mitotuksesta ja tekeekä perse vai selkä pohjasesti. Omassa vedossa ei tanko myöskään osu kuin silloin tällöin sääreen ja paino kokoajan takana.

Vähän herää kysymys, mihin suuntaan sitä tekniikkaa on oikein hiottu, jollei tanko ota sääriin tai reisiin minkäänlaista kontaktia noston aikana... Tuskin ainakaan parempaan.

OT: en tiiä kuinka perseellään mun tekniikka on mutta tanko ei ota säärin ku lähtö tilanteessa (joskus saattaa ylösmennessä pikkasen viel hipaista riisitikkuja).
reisiin kyllä ottaa aika reilusti, kun kroppa oikaistaan, varsinkin raskaissa vikoissa nostoissa.

Itseä potuttaa mm.

-Laitteiden/painojen puutteellisuus (esim. kunnollinen jalkaprässi puuttuu)
-Pieni tila vapaille painoille
-Tuijottavat kanssatreenaajat
-Salilla soiva musiikki: kaiuttimista pihisee pienellä joku humpparadio. Onneksi yleensä aina muistaa ottaa oman soittimen mukaan.

On niitä vielä kyllä muitakin asioita:jahas:

- Huonosti nukuttujen öiden jälkeinen treenaaminen.

Tänään taas ei millään meinannut treeni lähteä käyntiin kun on niin monta lyhyttä yötä takana ja väsymys on kova. Kofeiinipillereitäkään en muistanut ottaa ennen treeniä. Kyllä se riittävä uni on tärkeää paitsi palautumisen kannalta myös treenitehojen kannalta.

- Kiireessä treenaaminen.

Aivan saatanan rasittavaa treenata kiireessä kelloon vilkuillen. Tulee tehtyä liian kovalla tahdilla ja pahimmillaan jätettyä jokin liike tai sarja tekemättä. Ja koko ajan vituttaa kun on kiire.

Minua harmittaa..

1.Painoja/laitteita varastelet steroidihirviöt, Nämä sankarit istuvat painojen ja laitteiden päällä kertoen siitä miten kohta nousee 300kg.
2.Lauma 14-16 vuotiaita huutamassa. Ei tietenkään kaikki mutta osa.
3."A-a-a-anteeksi k-k-kuinka kauan ajattelit tehdä siinä?" Ihmiset.

Vituttaa lähtee nyt salille kun siellä on porukkaa tähän aikaan paljon ja illalla tosipaljon...................

Näin talvella ärsyttää toi salille meneminen, kun "pitää" fillarilla sotkee, vaik olis -20. Toinen asia mitä ei jaksais ikinä tehdä on alku- ja loppuverryttely.

Ja tänään oli salilla 8 henkilöö mun lisäks ja salin koko on about 10x20 metriä.

Ja sielä on 2 "huonetta" viä olisko 2x2m molemmat.

Yksi tyyppi joka kävi yhteen aikaan samoihin aikoihin salilla ja joka kerta tämä henkilö vain venytteli ja joogaili siellä. No ei siinä nyt sinänsä mitään, jokainen saa tehdä salilla mitä haluaa, eihän se minulle kuulu miten treenaa mutta ihmettelen vaan miksi maksaa kuntosalista jos siellä tekee asioita mitkä on aivan mahdollista tehdä kotonakin. Ja se potuttava osuus oli siinä että vaikka salilla on tilaa vaikka kuinka ja ns- lämmittelyhuone erikseen jossa tilaa myös venytellä lattialla patjoilla niin silti tämä herra haki aina sieltä patjan ja meni salin ainoalle maastaveto paikalle joogaamaan. Onhan se pitemmän päälle ärsyttävää mennä aina kyselemään että pääsiskö tässä vähän treenailemaan kun kaveri on aina siinä.

Back
Ylös Bottom