Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

painojen telineisiin jättäminen ärsyttää koska ei ikinä tiedä sattuuko siinä tekemään joku vai ei.
Kyllä mua ainakin enemmän ketuttaa ku porukka jättää painot tankoihin kiinni. Eihän sitä tietäisi ollenkaan missä on vapaata jos katselisi niitä täynnä olevia painotelineitä...

En tiedä olenko jo tästä sanonut mutta ärsyttää suunnattomasti kun porukka säilyttää tavaroitaan erinäisissä laitteissa. On salikassi yhdellä penkillä, juomapullo toisella, rannesiteet penkkitangossa tai dippitelineessä, salipäivyri jalkalaitteen penkillä ja oma perse vielä jossain toisessa laitteessa ja se on aivan varma että mikään näistä laitteista tai penkeistä ei ole omassa käytössä, vaan toimivat ilmeisesti varastona omille kamoille, tai tiedä sitten jos ne on varauksesssa että sitten puolen tunnin päästä varmasti pääsee laitteeseen..
Itse ainakin yleensä siirrään juomapullot ja muut vehkeet itse veke telineestä/penkiltä jos siinä ei selvästi treenata tai kyseinen henkilö treenaa vieressä jotain muuta. Eikä tuossa yleensä tartte edes mitään kysellä, jos nätisti nostaa sen juomapullon siihen viereen lattialle. Tietenkin jos laite on selvästi varattu, esim. painot tangossa, niin silloin kannattaa kysästä et teetkö tässä oikeesti tai voiko tehdä välissä. Ei se puhuminen niin hankalaa pitäisi olla.

Jotenkin tulee mieleen, että jätkä tekee pelkästään eristäviä liikkeitä, tyyliin keskitettyä habaa ja sen sellasta. Mitä kovempi liike, sen enempi ääntä pitää ainakin omalla kohalla varsin hyvin paikkansa. Toinen tekijä, mikä vaikuttaa puhisemisen voimakkuuteen on nostajan koko. Eihän hiiristä paljon ääntä lähde, mutta isommat karjut tarvii enemmän happea siihen tekemiseen. Enkä nyt viittaa isolla karjulla itteeni, tämä perustuu ihan puhtaasti havainnointiin.

Kyllähän itestäki ääntä lähtee viimeisissä toistoissa, mutta kun jotkut huutaa jo lämmitellessä, niin kuin se olisi jotenkin trkeäkin osa treeniä kun pitää turhaa melua.:rolleyes:

En minä vaan jaksa millään käsittää että minkä takia sallilla pitäisi hiljaa olla. En minä mistään tarkoituksellisesta möykkäämisestä perusta, mutta monessa liikkeessä ns. vastustettu uloshengitys (ts. ahinä/pihinä/puhina) tehostaa tekemistä, ja monessa liikkeessä painot kolisee väkisin. En todellakaan tee mitään hiljaisia alaslaskuja esimerkiksi mavessa, sillä hidas negatiivinen ei ole siinä kovinkaan järkevää. JOS tekisin painonnostoliikkeitä, niin sitten ne painot vasta kolisisivatkin. Tuomitsetko kaikki painonnostajatkin tehottomasti treenaaviksi esittäjiksi sen perusteella että nostamisessa syntyy ääntä?

Toinen postisi vain vahvisti kuvaa sinun asenteestasi.

sovitaan näin. Kyllä ne pienimmät hiiret eniten ääntä pitää. Ja vanha sanonta sanoo, etyhjät tynnyrit kolisevat eniten;)

sovitaan näin. Kyllä ne pienimmät hiiret eniten ääntä pitää. Ja vanha sanonta sanoo, etyhjät tynnyrit kolisevat eniten;)

Et vissiin ottanu yhtään kantaa noihin kirjoittamiini asioihin, mistä sitä ääntä siellä salilla syntyy? Samapa se mulle jos tyhjästä vouhkaat. Viestiesi perusteella taidat olla kovakin karju. Ja vielä hiljainen. Huhhuh.

Itse ainakin yleensä siirrään juomapullot ja muut vehkeet itse veke telineestä/penkiltä jos siinä ei selvästi treenata tai kyseinen henkilö treenaa vieressä jotain muuta. Eikä tuossa yleensä tartte edes mitään kysellä, jos nätisti nostaa sen juomapullon siihen viereen lattialle. Tietenkin jos laite on selvästi varattu, esim. painot tangossa, niin silloin kannattaa kysästä et teetkö tässä oikeesti tai voiko tehdä välissä. Ei se puhuminen niin hankalaa pitäisi olla.

Huoh ja morjens...:jahas: Niin tässä potutuksessa se pointti olikin siinä että ne tavarat ensinnäkään pitää levitellä ympäri salia. Ja vaikka aina kysynkin ympärillä olevilta(kyllä vain, usko tai älä) että onkos tässä jollain kesken niin luulisi että siellä toisessa päässä tapahtuisi edes joskus sellainen oivallus että pistää ne kamppeet paikkoihin missä ne eivät ole tiellä.

vituttaa. Ennen salia kun ottaa boosterin, niin yleensä myös sit paska lentää.
5min ennen salia päätin paskalle mennä, pönttö tukkeutu. Oli sitten tosi kiva tunkea käsi pönttöön ja kaivaa paskat ylös. Kumihanskoja en jaksanu käydä ostamassa.... Salille mennessä tais mua pieni paskan haju seurata... Se vituttaa =)

Kaikki yleisesti. Eniten egoilijat poseejat. Mummelit. Hyvän näköiset naiset jonka takia reeni menee pilalle. No onneks on kaikki tarvittavat välineet kotona :)

Et vissiin ottanu yhtään kantaa noihin kirjoittamiini asioihin, mistä sitä ääntä siellä salilla syntyy? Samapa se mulle jos tyhjästä vouhkaat. Viestiesi perusteella taidat olla kovakin karju. Ja vielä hiljainen. Huhhuh.

Isompi minä olen kuin sinä...sen vaan sanon kun tuota kuvaa katsoin..Mutta katsos kun jotkut syntyy isoina miehinä ja toiset yrittää epätoivossa kasvaa isoiksi...Kusi sulla ainakin on päässä niin että hölske kuuluu ja vedät ihme asiat henkilökohtaisuuksiin:) Mulle on ihan sama, huuda salilla ja puuskuta. Mutta fakta on se että se naurattaa muita ja vituttaa suunnattomasti. Siis nyt puhutaan ylenpalttisesta turhasta meuhkamisesta muka niin kuin olisi maailmaa suuremmat asiat kysessä kun se 120 kiloa yritetään nostaa penkistä:) Ootko muuten joku nakkikiskojen riidanhaastaja?

Isompi minä olen kuin sinä...sen vaan sanon kun tuota kuvaa katsoin..Mutta katsos kun jotkut syntyy isoina miehinä ja toiset yrittää epätoivossa kasvaa isoiksi...Kusi sulla ainakin on päässä niin että hölske kuuluu ja vedät ihme asiat henkilökohtaisuuksiin:)

Onneksi sä itse olet niin fiksu, ettet mene henkilökohtaisuuksiin.

Kyllä mua ainakin enemmän ketuttaa ku porukka jättää painot tankoihin kiinni. Eihän sitä tietäisi ollenkaan missä on vapaata jos katselisi niitä täynnä olevia painotelineitä...

jep juuri näin,tätä nimenomaan tarkotin eipä ollu taas ajatus mukana kiitos korjauksesta ettei jää epäselvyyksiä :)

vituttaa. Ennen salia kun ottaa boosterin, niin yleensä myös sit paska lentää.
5min ennen salia päätin paskalle mennä, pönttö tukkeutu. Oli sitten tosi kiva tunkea käsi pönttöön ja kaivaa paskat ylös. Kumihanskoja en jaksanu käydä ostamassa.... Salille mennessä tais mua pieni paskan haju seurata... Se vituttaa =)
Hyvää läppää :D

Isompi minä olen kuin sinä...sen vaan sanon kun tuota kuvaa katsoin..Mutta katsos kun jotkut syntyy isoina miehinä ja toiset yrittää epätoivossa kasvaa isoiksi...Kusi sulla ainakin on päässä niin että hölske kuuluu ja vedät ihme asiat henkilökohtaisuuksiin:) Mulle on ihan sama, huuda salilla ja puuskuta. Mutta fakta on se että se naurattaa muita ja vituttaa suunnattomasti. Siis nyt puhutaan ylenpalttisesta turhasta meuhkamisesta muka niin kuin olisi maailmaa suuremmat asiat kysessä kun se 120 kiloa yritetään nostaa penkistä:) Ootko muuten joku nakkikiskojen riidanhaastaja?

Good for you. Mun ei tartte varmaan yksin olla tämän mielipiteen kanssa, että oot ehkä koomisin tyyppi hetkeen tällä palstalla. Ja kusi hölskyy vissiin ihan jossain muualla ku täällä päässä. Itse olet keksinyt myös tuon turhan ja ylenpalttisen meuhkaamisen ottaa keskustelun aiheeksi. Mun pointti on ollut koko ajan normaali treenistä lähtevä ääni. Sun kannattaa youtubessa hakea komiikkaa hakusanoilla "powerlifting" ja "weightlifting", niin saat nähdä vitun hauskoja ja heikkoja miehiä kolistelemassa painoja ihan turhaan. Samoin kannattaa tulla treenaamaan meidän salille niin näet todella paljon ääntelehtiviä ja painoja kolistelevia treenaajia, jopa ihan ammattilaistasolla kehonrakennuksessa olleita sällejä. Ne ne vasta hauskoja ovat kun meuhkaavat menemään vain. Eikä kukaan naura toisilleen meidän salilla, vaan kannustavat vielä enempään. En tiiä sitten miten teillä tuo homma menee. Kyllä se tuo 120kg saattaa jo penkissä pistää ähisemään jos tarpeeksi pitkän sarjan vääntää. Nakkikiskoilla ei oo tullu tapeltua kyllä koskaan, kumma juttu ettei oo sattunu koskaan semmoisia tilanteita meikäläiselle. Tosi kumma.

e. tässähän melkein provosoituu tuommosesta lässytyksestä.:jahas:

Pystyykö kunnon raskasta jalkatreeniä edes tekemään ääniä pitämättä ja voimakkaasti hengittämättä? Sarjat on sitten liian kevyitä, jos ei niissä puhise ja puuskuta.;)

Pystyykö kunnon raskasta jalkatreeniä edes tekemään ääniä pitämättä ja voimakkaasti hengittämättä? Sarjat on sitten liian kevyitä, jos ei niissä puhise ja puuskuta.;)

Näin juuri, henkihän siinä lähtee jossei esim. pudotussarjoissa keskity ihan tosissaan myös siihen hengittämiseen. Kovissa erikoissarjoissa tai sitten ihan vaan itselleen isoilla painoilla tehtävissä niin sanotusti normaaleissa sarjoissa mulla on tasan 2 vaihtoehtoa: hengittää voimakkaasti tai olla hengittämättä ollenkaan. Jälkimmäistä tapaa en olekaan vielä kokeillut.

Ja turhaa äänen korottamista en harrasta kuin ani harvoin, kuten jos tulee hieno onnistuminen, niin tekee mieli vähän puhahtaa normaalia enemmän sille raudalle merkkinä siitä, että se on nitistetty :)

Näin juuri, henkihän siinä lähtee jossei esim. pudotussarjoissa keskity ihan tosissaan myös siihen hengittämiseen. Kovissa erikoissarjoissa tai sitten ihan vaan itselleen isoilla painoilla tehtävissä niin sanotusti normaaleissa sarjoissa mulla on tasan 2 vaihtoehtoa: hengittää voimakkaasti tai olla hengittämättä ollenkaan. Jälkimmäistä tapaa en olekaan vielä kokeillut.
:)

OT: Hengitystekniikalla nostetaan isompiakin rautoja. Jos se on mitä sattuu tai pidätellään suuresti, niin verenpaineet siinä nousee enemmän. Kovissa kyykkysarjoissa ei tosiaan kannata olla hengittämättä. Jää muuten äkkiä vikaksi kyykkysarjaksi siltä päivältä hyvin nopeaa. Joku tuolla sanoikin, että alkaa pyörryttää, huippamaan, sumentumaan ja tähtiäkin näkyy, voipi olla että tajukin. 200 kiloa niskassa ei ole kiva menettää tajua...

Luulen ja toivon, että alun perin tästä aiheesta aloittanut tarkoitti sitä "vittu! nyt se tulee saatana.. ylivedettyä sihinää puhinaa* vittu!! perkele!!"

Sitten tiputellaan levypainoja käsistä suoraan lattialle kun otetaan niitä esim. penkin tangosta pois. On näitäkin olemassa, mutta ei onneksi omalla salilla.

Eri asia on tietenkin, jos joku psyykkaa ihan jotain maksimisuoritusta varten.. Sen nyt ei pitäisi ketään häiritä saati naurattaa, jos se psyykkaaminen on toiselle tärkeää. Miksi ärsyyntyä moisesta??

ylläolevat:

Näin se menee hengityksen osalta, todellakin. Samaten lattiaan paukkuvat painot on aivan normaalia toimintaa esim. maastavedossa ja painonnostoliikkeissä. Ei pitäis olla kenellekään komiikan tai vitutuksen aiheuttaja, mutta näkyypä vaan olevan.

ylläolevat:

Näin se menee hengityksen osalta, todellakin. Samaten lattiaan paukkuvat painot on aivan normaalia toimintaa esim. maastavedossa ja painonnostoliikkeissä. Ei pitäis olla kenellekään komiikan tai vitutuksen aiheuttaja, mutta näkyypä vaan olevan.

Kai se noissa liikkeissä saakin paukkua, mutta on se saatana kumma jos niitä pitää tiputella lattialle vielä kun niitä ottaa pois esim. kyykyn jälkeen.

Back
Ylös Bottom