🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Saat aika kauan käyttää aikaa jos kyykkäät 90 sarjaa ja joka sarjassa 4 toistoa.

kyllähän toi ihan yleisesti laitetaan vaikka 80x5 jos tarkoitetaan että 80 kilolla viis toistoa. ei sitä ykköstä tartte sinne tunkea, joten elä jaksa näsäviisastella.

Olen aina merkannut ja tulen aina merkkaamaan yksittäiset sarjani mallia kilomäärä x toistomäärä. Ja kyllä, heittosi oli aivan vitun paska.

Minusta selkein ja eniten käytetty merkintätapa on kyllä sarjamäärä x toistomäärä x painomäärä. Mutta kukin tyylillään.:) Eiköhän 90x4 jokainen kuitenkin tajua ettei kyseessä ole 90 toistoa neljällä kilolla, vaan toisinpäin.

Minusta selkein ja eniten käytetty merkintätapa on kyllä sarjamäärä x toistomäärä x painomäärä. Mutta kukin tyylillään.:) Eiköhän 90x4 jokainen kuitenkin tajua ettei kyseessä ole 90 toistoa neljällä kilolla, vaan toisinpäin.

Todellakin merkitään noin. Ja jos ei ole kuin yksi sarja niin sen voi jättää tuosta välistä pois eli esim 1x5x100 -> 5x100. Menee nimittäin sekasin esim tilanteessa jossa vaikka tehdään 20kg käsipainoilla 15 toiston sarjaa, jos ei käytetä tota yleiseksi muodostunutta merkintätapaa.

Jos sarjoja merkatessa järjestys on tämä 3x10x100, niin miksi ihmeessä yksittäisen sarjan tapauksessa se käännetään toisinpäin, esim. 100x10? Ei oo loogista.

Mites muuten onko intissä mahdollista saada laktoositonta maitoa? Vatsa kestää sen pari litraa maitoa plus parit maitorahkat päivässä, mutta jos saisi laktoositonta maitoa sitä voisi lipittää runsaasti enemmän.

Intissä on saatavilla laktoositonta maitoa, mutta saattaa olla loppu jos oma komppania ruokailee viimeisimpien joukossa. Joku kysyi tuosta maidosta, niin sitä kannattaa juoda ainakin litra per ateria. P-kaudella saattaa iltavapailla reenaaminen olla välillä kiven alla kun on jotain oppitunteja tms.

Ps. Aamuja:whip:

Itse kans aloitin kokeilemaan tuota mentzerin toiminta tapaa, kun tuntu että seinä oli tullu vastaan. Ainaki tuntu että treeni meni hyvin kun ei jaksanu maven jälkeen nostaa enää tangoa edes lattiasta ylös :D mutta eikös tuo supersarjat tarkoita että nostetaan joka toistolla painoja vai olenko ymmärtänyt väärin? Tässä ei kyl tarvi haaveilla normipainoista millä on ennen tehny.

Joo elikkäs vuoden päästä olis tarkotus lähteä armeijaan ja sen jälkeen hakea poliisikouluun. Tavoitteena olisi saada coopperi 3000m, ja tällä hetkellä kuntoni on aika kehnolla mallilla:D Elikkäs miten mun pitäis ruveta reenaamaan että saisin hyvän kunnon ja samalla myös sitä voimaa? Olen vuoden verran käynyt salilla

Syöt yli oman kulutuksesi että lihakset säilyvät ja saat sitä lisää, voimaa tulee kylkiäisenä. Pari kertaa viikossa käyt lenkillä, aluksi lyhyitä ja kevyitä, sitten ku kunto rupeaa kohenemaan niin kovempia lenkkejä. Vuoden treenillä kuka tahansa pääsee cooperissa 3000m :)

Juu kandee juosta, paljon erilaista juoksuu ja intervalleja, myös opiskele sellanen rento juoksutekniikka että se "rullaa" niin juoksu muuttuu helpoksi.

Omalla kohdalla cooperin tulos parani intissä mukavasti mutta sen sijaan lihaskunto heikkeni melkolailla salitreenin puuttuessa. Suosittelen käymään ennen inttiä salilla ja hankkimaan hyvän pohjan lihaskunnolle (jos ei sitä jo omaa), josta on sitten intin jälkeen helppo palautella voimatasot ennalleen.

Salilla perusliikkeitä ja lenkkiä pari kertaa viikossa. Kahvakuulalla saa myös mukavaa vaihtelua treeneihin. Uimista suosittelen myös! Sitten syöt perusruokaa hieman yli kulutuksen ja joku palautusjuoma, niillä pääsee hyvin alkuun ja sitten kun alkaa pattia löytymään enemmän voit kiinnittiää enemmän huomiota ruokailuun.

Salilla perusliikkeitä ja lenkkiä pari kertaa viikossa. Kahvakuulalla saa myös mukavaa vaihtelua treeneihin. Uimista suosittelen myös! Sitten syöt perusruokaa hieman yli kulutuksen ja joku palautusjuoma, niillä pääsee hyvin alkuun ja sitten kun alkaa pattia löytymään enemmän voit kiinnittiää enemmän huomiota ruokailuun.

Miksi ei kiinnittäisi alusta asti huomiota terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon?

pitäisikö vetästä palkkari lenkin jälkee?

Syöt vaikka banaanin yms. lenkin jälkeen niin saat hiilaria mitä kuluu lenkkeillessä.

Moro!
Kertokaas miten mun kannattas alottaa järkevästi lihasten treenaus, kestävyyden parantaminen ja siinä sivussa myös painon pudotus. Itselläni lähtökunto on ihan ok. Nyt olen jo hetken aikaa treenannut 8kg puntilla, semmosia 5x10 sarjoja ja aina kymmenen toisotn jälkeen vaihtanut kättä. Saa antaa vinkkejä ja hyviä neuvoja. :rock:

Back
Ylös Bottom