🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Kyllähän nillä kuivamuonapakkauksilla eli helposti vaikka minkälainen läskimaha olisi ollut. 2 pakettia näkkäriä, 2 levyä suklaata,
2-3 pussia kuivaruokaa, tonnikalaa jne jne päiväksi. Itse eläisin 2 päivää pakkauksella, tosin olenkin keskimääräistä pienempi.

Esim. 3 päivän sissileiriltä jäi aina hirveät määrät ruokaa kun muonapussi per päivä jaettiin.

Aivan älytöntä millä lailla uusia alokkaita tänä päivänä kohdellaan kuin silkkihansikkain. Varusmiesjohtajienkin oikeuksia on rajoitettu aivan mielettömän paljon kuluneen vuoden aikana ainakin meikäläisen työpaikalla. Alokkaille huutaminen, tupien räjäyttelyt, juoksuttaminen yms on ankarasti kielletty. Esimerkiksi yläasteen liikuntatunneilta tuttu "häviäjät punnertaa"-motto alkaa tämän päivän intissä mennä jo simputuksen puolelle :jahas:

Tuota ei kyllä voi kompata. Itse palvelin Sodankylän sissikomppaniassa 2/09. Meille huudettiin/vittuiltiin 24/7, tuvat räjäytettiin pienistäkin syistä, joskus räjäytettiin huvin vuoksikin, juoksutettiin ilman syytäkin.. Ja varsinkin silloin juostiin&kärsittiin jos kämmättiin jokin pienikin asia.

Aamulenkkejäkin oli alusta loppuun saakka klo: 06.00.

En sitten tiedä siellä etelässä minkälainen kuri siellä on.

Armeija oli/on perseestä ja ihmiset jotka sitä kunnioittavat ja siitä nauttivat ovat aivopestyjä pieruja. Sori, mutta näin se vain on.

/OffTop/ Ja siviilipalvelukseen/kieltäytyvät ovat yhteiskuntaa syövää anarkisti kapinallisia joita meidän pitäisi ihailla ja kunnioittaa ? /OffTop/

Olin Säkylässä 2005. Siellä oli usein spadejen tekemää mössöä, mutta pointti olikin juuri nuo kuivamuonasetit, jotka riitti itselle kahdeksikin päiväksi välillä, yhdeksi tosin oli tarkoitettu. Joutui sitä itsekkin joskus syömään lounaaksi kylmää kalakeittoa kolmen aikaan yöllä, kun oli jotain ongelmaa kuljetuksen kanssa, mutta niihin ruokiin en aiemmin viitannutkaan. Enhän?

En ole skappari tai mikään muukaan, olin vain eri mieltä siitä, että pärjääkö kuivamuonapakkauksella metsässä vai ei :) Ei ne ehkä hyviä ollut, mutta harvemmin sitä nälkää näki.

No en tiedä kuinka anoreettinen olit jos elit niillä kuivamuonilla 2 päivää vai yritätkö nyt todistella täällä kuinka kova jätkä olit? Ja kyllä viittasit aikaisemmassa postauksessasi leiriolosuhteiden kalorimääriin, että yritä nyt hyvä mies muistaa mitä puhut. Ja tässä nyt ei puhuttu siitä, että selviääkö armeijan safkoilla hengissä vai ei.. vaan muonituksen suhteesta kulutukseen ja treenaamiseen.

Inttiin menin 90 kiloisena, kotiuduin vuoden jälkeen 75 kiloisena, juoksukunto about sama ja lihakset paloi läskin jäädessä. Tämä täysin oma vika. Olin vaan liian laiska punttailemaan ne muutamat vapaat tunnit.

Porukka itkee ja huutaa kuinka leireillä sai vaan jäkälää syödäkseen, skapparit sylkivät päälle ja kaikki varusmiesjohtajat olivat koulukiusattuja itsetunto-ongelmaisia paskoja. Eihän se ihan näin mennyt.

Itse en tunne yhtäkään, joka olisi kotiutunut reilusti ylipainoisena, henkisesti enemmän kusipäisenä ja jatkoa ajatellen paskempana tapauksena kuin ennen inttiä. Tiedän muutaman, jotka aloittivat ja keskeyttivät armeijan edellisistä lähtökohdista. Ei kaikki armeijaan sovellu, mutta se on mun mielestä enemmän yksilöiden, kuin organisaation vika.

Ps. Ei se nyt niin vitun vaikeaa ole tulla ihmisten kanssa toimeen ja totella jos käsketään. Pyssynheiluttelu ja reippailu ovat niitä helppoja osioita.

No en tiedä kuinka anoreettinen olit jos elit niillä kuivamuonilla 2 päivää vai yritätkö nyt todistella täällä kuinka kova jätkä olit? Ja kyllä viittasit aikaisemmassa postauksessasi leiriolosuhteiden kalorimääriin, että yritä nyt hyvä mies muistaa mitä puhut. Ja tässä nyt ei puhuttu siitä, että selviääkö armeijan safkoilla hengissä vai ei.. vaan muonituksen suhteesta kulutukseen ja treenaamiseen.

Hyvä on, koitan muistella: "Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi." Mikäli nyt ymmärän omat tekstini, niin puhuin kuivamuonien kalorimääristä.

En ollut mikään punttihirmu mutten anorektinenkaan, jonkun 85 kiloinen. En yritä todistaa olevani kova tai mikään muukaan. Tarkoitin, että en aivan kauheasti ehtisi kahdessa päivässä nälkää nähdä. Näin äkkiä muisteltuna yhden päivän kuivamuona-annos on jokseenkin seuraava: ~400g hernaria tölkissä, 2 vedessä keitettävää pastapussia, 2 pakettia näkkäriä, 2 suklaa patukkaa, rusinoita, kahvia, teetä, energiajuomajauhetta, 2 Lämmin kuppia, maksapasteijaa ja varmaan jotain unohtuikin.
On totta, että eihän tuo kahden päivän energiantarvetta kata, mutta yhden päivän kyllä johon se on tarkoitettukin(eli esim.sotaharjoitusvuorokauteen jolloin ei puntata, mutta ollaan muuten menossa).

Kaikille muille anteeksi offtopikki.

Hyvä on, koitan muistella: "Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi." Mikäli nyt ymmärän omat tekstini, niin puhuin kuivamuonien kalorimääristä.

En ollut mikään punttihirmu mutten anorektinenkaan, jonkun 85 kiloinen. En yritä todistaa olevani kova tai mikään muukaan. Tarkoitin, että en aivan kauheasti ehtisi kahdessa päivässä nälkää nähdä. Näin äkkiä muisteltuna yhden päivän kuivamuona-annos on jokseenkin seuraava: ~400g hernaria tölkissä, 2 vedessä keitettävää pastapussia, 2 pakettia näkkäriä, 2 suklaa patukkaa, rusinoita, kahvia, teetä, energiajuomajauhetta, 2 Lämmin kuppia, maksapasteijaa ja varmaan jotain unohtuikin.
On totta, että eihän tuo kahden päivän energiantarvetta kata, mutta yhden päivän kyllä johon se on tarkoitettukin(eli esim.sotaharjoitusvuorokauteen jolloin ei puntata, mutta ollaan muuten menossa).

Kaikille muille anteeksi offtopikki.

Tiädätk edes mitä on kuivamuonitus? Se on lämpimän ruoan korvike, joka jaetaan sillon kuin lämmintä ruokaa ei ole mahdollista tehdä. Kuivamuonitus pussit sisälsivät parhaimmillaan banaanin, kolmioleivän, kaksi näkkileipää ja harvoin suklaapatukan. Puhut itse nyt jostain Leiriruoka paketista.

Kuvittelin, että taistelumuonaa voi kutsua myös kuivamuonaksi. Olin ilmeisesti väärässä ja siihen onkin hyvä lopettaa tämä, kun ei koske enää otsikon juttua.

Kyllähän tuo armeija on Suomen suurin sirkus eikä mikään kuntokoulu.. puolivuotta siellä meni ja kunto vaan huononi sinä aikana vaikkei se mikään älyttömän hyvä ollu ennen sinne menoakaan, tulokset tuli pölisemällä alas ja lihakset lähti ja niitä tässä nyt koitetaan kovasti hommata takasi.. Kyllähän sielläki tietenki jonku verran kerkes reenaamaan mut se ei ollu niin säännöllistä että siellä ois päässy kehittyyn.. onhan se tietenki siitäki kiinni missä päin sitä on ja mitä siellä tekee..

Aika negatiiviseen sävyyn kommentteja armeijasta :D oiskos neuvoja henkilölle, joka saa vielä vuoden odottaa ennen armeijaan lähtöä?

Jep, hurttia huumoria roppakaupalla mukaan! Otat sieltä kaiken hyödyn irti mitä vaan saat (johtajakoulutus, ajokortti, aseenkantolupa, spol-koulutus, uudet ystävät yms yms yms) etkä murehdi turhia. Sitte ku vituttaa oikein kunnolla nii tee niinku minä: katselet sivusta muiden hajoamista ja naureskelet :D

Ite olin intissä 2/09, santahaminassa. Ei siellä ainakaan mitään liikuntoja todellakaan korvattu wiillä :D niitä sai käydä vapaa-ajalla pelaamas jos siltä tuntui. Sauvakävelyllä mun tietääkseni muutama joukkue kävi, ja sekin oli vaan kun oli parempi tehä jonkin sortin "palauttava" liikuntakoulutus. Kyllä ainaki raskas-sinko ryhmässä sai sykkiä niin paljon kun vaan kykeni tekemään tai oikeastaan joutui. Aamulenkit oli normisti ma,ke ja pe aamuisin 2km matka. Viimisenä porukka tuntu puhuvan siitä et selviääkö leirillä intin eväillä niin ite olin alkuun n.90kg ja taisin olla loppusodan jälkeen joku 77kg, joten kyl siel jonkin sortin miinus kalorit ainakin tuntu olevan vaikka joka päivälle olikin omia eväitä :D Ruoka oli tietysti mukesista tai spadejen tekemää.

Jep, hurttia huumoria roppakaupalla mukaan! Otat sieltä kaiken hyödyn irti mitä vaan saat (johtajakoulutus, ajokortti, aseenkantolupa, spol-koulutus, uudet ystävät yms yms yms) etkä murehdi turhia. Sitte ku vituttaa oikein kunnolla nii tee niinku minä: katselet sivusta muiden hajoamista ja naureskelet :D

No onneks sitä huumoria riittää :D

Vekaralla mainittujen lisäks metsästäjän tutkinto, laskuvarjohyppy, järkkärikoulutus ja ties mitä muita.

Viimeksi muokattu:
Ei intti ole todellakaan niin paska paikka jos jaksaa siellä olla, ite en jaksanu, kyse ei tosin ollut siitä ettenkö olisi voinut olla siellä.

Vähän off-topikkia, mutta itsellä alkaa tuossa kesällä Rovaniemellä spolle-nakki. Niin mietin onko siellä mahdollisuutta heittää noita laskuvarjohyppyjä/järkkärikorttia jne. mitä tuossa edellä mainittiin? Entä miten tuon aseenkantoluvan kanssa? Ei varmaan ihan nykyään sekään taida helpolla irrota ilman hyviä perusteita.

Etpä tuu noista mitään saamaan, laskuvarjohyppäämään ainakin ihan viimitteeks. =D
Toisaalta tämä on etelän mielipide ja siellä jänkhällähän kaikki on kovempia joten....

Jälkeenpäin ku ajattelee ni intis oli ihan nastaa, harmitti vaan ku meijän yksikkö ei saanu puntilla käynnistä kuntsareita. Kannattaa muuten käyttää hyödyksi lääkäreillä käynnit.

Edit. varusmiestoimikunta järjestää laskuvarjohyppykursseja.

Ei meillä siellä ainakaan ruokaa saanut. 50-70e/viikko kannoin omia eväitä mukana ja siltikin paino tippui leireillä rankastikin. Ja kyllä vitutti. Kyllä se itellä ainakin elämäni paskimmat kuukaudet siellä intissä, eikä varmasti tule aika kultaamaan muistoja. Uudistuksen tarpeessa koko puolustusvoimat, jotain kituuttamista vähällä ruualla metässä matkien talvi- tai jatkosotaa. Ei helvetti mitä paskaa. Nykyään ne kuitenkin ihan muilla asioilla ne sodat ratkaistaan, kuin suksilla ja kiväärillä. Omaan aikaan tuli ne Wiit meidänkin yksikköön, mutta eipä niit ois saanut rämpätä kuin vapaa-ajalla. Joten todellakaan tullut koskettua. Kunto tippu kaikinpuolin vitusti, ja voimat tietysti eniten. Vaikka salilla kävin ainakun oli tilaisuus. Kasarmillakaan ei päästy iltapalalle jos ei ollut iltavapaita, vaikka oli luvattu 4 ateriaa päivässä. Ihmettelen jotka siitä tykkää, tai ajattelee että tämä on hyvä paikka kohentaa kuntoaan, marssimalla 60km metässä 1 näkkileivän voimalla tyylisesti. Heillä ei ole vaan tietoa, miten oikeasti sitä kuntoa nostetaan/treenataan. Niin ja oma huumorintaju loppui kyllä jo 2 vuorokauden jälkeen siellä, vaikka avoimella asenteella sinne menin.

Vähän off-topikkia, mutta itsellä alkaa tuossa kesällä Rovaniemellä spolle-nakki. Niin mietin onko siellä mahdollisuutta heittää noita laskuvarjohyppyjä/järkkärikorttia jne. mitä tuossa edellä mainittiin? Entä miten tuon aseenkantoluvan kanssa? Ei varmaan ihan nykyään sekään taida helpolla irrota ilman hyviä perusteita.

Itse kävin sotasirkuksen lapin lennostossa. Laskuvarjohyppykurssi piti maksaa omasta pussista, mutta tämä oli about puolet halvempi kuin siviilissä. Morttikaudella missasin ekan erän, mutta AUKissa pääsin sitte kurssille. Tämä ei tosiaankaan kuulu koulutukseen, vaan touhu hommaillaan iltavapailla. Kivasti joustivat valtion puolesta.

Järkkärikortista ei ole mitään tietoa ja aseenkantolupa lienee jo jotain legendaa. Eikös tämä lupa ole asekohtainen ja vaatii perusteluiksi metsästyskortin tai ampumaharrastuksen. Rynkkyä sieltä ei tosiaan matkaan saa.

Back
Ylös Bottom