🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Eihän sauvakävely nyt mitenkään huono liikuntamuoto ole. Tuosta Wii:stä kuulin juttua, että huonokuntoisimmat alokkaat eivät lähde aamulenkille, vaan jäävät yksikköön (!) pelaamaan. Siis wtf? Eihän tuollainen voi mitenkään pitää paikkaansa, eihän?

Silloin kun minä olin armeijassa... ;)

Edit: Varusmiehille aletaan opettaa ihmissuhdetaitoja.

Pakko ottaa kantaa vanhaan juttuun, mutta tuo linkki..

se on pelkästään hyvä, että opetetaan amiksille (itsekkin olen ammattikoulun käynyt[häpeän]) vähän käytöstapoja, pinkan ja punkan ohessa. Ei nimittäin oikein itseäni huvittaisi sen junttilauman kanssa lähteä sotimaan, kun ei voi luottaa sellaiseen porukkaan edes sen vertaa, että vasaran jättää siksi aikaa oman työkalupakin päälle, kun itse käy kusella. (oli fiksujakin joukossa)
.

Ennen kuin joku sanoo, että armeijan kuuluu opettaa sotimaan, eikä ihmissuhdelällyilemään, niin muistutan, että kanssa kansalaisten kunniotus pitäisi olla mahdollisessa tositilanteessa tärkeämpi juttu kuin lakanoiden suoruus. Mutta näkemyksiä on monia, ei kai tästä riidellä kannata, mutta käytin äänioikeuttani:)

Ps. en ota alkuperäiseen aiheeseen kantaa kunnen mitään oikeasti armeijan kuntoilusta tiedä, kuin mitä kaverit on kertoneet..

Ei perkele!!! Nyt pääsen avautumaan oikeen kunnolla saatana!!! Intti vitutti suuresti, koska siellä ei päässyt tekeemään oikeasti mitään..

Armeijahan on ihan tissiposkien touhua nykyään. Sen pitäis ollu ku Band of Brothersissa!!! Juostaan jollekki kukkulalle ja jos joku juo siinä matkalla, niin uudestaan vaan juoksemaan!! Siinä niitä ihmissuhteita tulee, kun pidetään porukassa huolta toisista, kun yks saatanan hitler pistää juoksee vuorille munasillaa sateessa!! Kaveria ei jätetä!!

Ei sen intin mitää hauskaa pidä ollaakaan, vaan veristä helvettiä.. Ei se sotakaan varmaan mitään hauskaa touhua ole.

Mitä tuleen Wiihin ja sauvakävelyyn BULLSHIT!! Juoksemaan vaan paskiaiset!! Se on ihan omasta psyykkeestä kiinni jos ei jaksa.. Alusta asti pitäs intin olla rankkaa ja kurjaa, nii oppisivat olemaan kunnolla eikä valittamaan joka asiasta.
Leirit, ne ne vasta perseestä on.. Mädännytään 6 tuntia jonkun puskan juurella ja ootetaan että joku "vihollinen" tulee, mikä sit ei tulekkaan. Leirillä pitäs olla vähintää 2kk putkee, että oppis elämään metsän armoilla. Eikä kerran 2kk:ssa viikko metässä, nii kyllähän se väkisin vituttaa, ku tietää että vois olla vaikka kassulla vetämässä munkkia!!

Ite pääsin intti aikana pari kertaa koko yksikön mukana urheilee, muuten jouduin pitää ite huolen kunnosta ja salilla käymisestä.. Että sellanen kuntokoulu se on!! Perkele!!

Kyllä meillä c-"miehilläkin" rankkaa on ollut. Minuakin käskettiin ottamaan lakki pois päästä eikä saanut heti istua alas. Kyllä otti päähän.

Ite pääsin intti aikana pari kertaa koko yksikön mukana urheilee, muuten jouduin pitää ite huolen kunnosta ja salilla käymisestä.. Että sellanen kuntokoulu se on!! Perkele!!

Luuletko ettei sodassa vituta? Intissä oppii ettei aina voi tehdä niitä juttuja mitä just silloin haluaisi. Nykynuoret ei kestä semmoista...Jos ei pää kestä niin sitten voi jäädä kotiin tetsaamaan ja lenkkeilemään. Antaa tosimiesten hoitaa sotkumunkit.

edit: leikki sikseen...miksei ne ottaneet sinua mukaan kunteoilemaan yksikön mukana?

No olin pasikuski ja oltii kaikki kassupäivät melkee vaunuhallilla "vaunuja" huoltamassa. Voiks sanoo ees vaunuks, missä on pyörät? Anyways, nii ei pahemmin oltu muun yksikön mukana.. No eihän se aina sitä huoltamista ollu, kyllähän sitä munkkiakin tuli syötyö. Jos joskus ois ollu mahollisuus lähtee 70kg pyörälenkille ja sää näyttää sateiselta tai mennä munkkia mussuttaa, nii kyllähän sen jokainen voi arvata miten siinä käy..

Hirveenä puhutaan sitä, että kuinka tositilanteessa lintsarit sun muut olisivat kusessa, ja kuinka valittajien ei pitäis tulla inttiin ollenkaan. Kannattaa miettiä, että aika harva siellä hirveen mielellään on... Kun vaihtoehtona on linna, vanhusten perseiden pyyhkiminen sivarissa, ja lyhimmillään 6kk palvelus asevoimissa, saattaa aika moni valita armeijan, vaikka se ei vittuakaan kiinnostaisi, sillä armeija on yksinkertaisesti "vähiten huono" vaihtoehto. Toki löytyy porukkaa jotka valittaa millon mistäkin, mutta nämä ovat sitten asia erikseen.

Siis nintendo wii ja sauvakävely on oikeastaan vaan yksi lisä armeijan urheilutietämättömyyteen. Edellämainitut eivät todellakaan ole edes sieltä huonoimmasta päästä. Minkälaisia tuloksia oletatte saavan, kun käytännössä armeijan kuntoilusta on PELKÄSTÄÄN vastuussa ups.kokelaat ja aliupseerit? Aamulenkit ovat hölkkää kulman taakse niin, että skapparit luulevat komppanian olevan lenkillä. Lihaskunto suoritetaan myös kyseisten pullamössö kokelaiden/aliupseerien johdolla, joten tulos ei voi olla kovin hyvä? Sitten nämä soturit näännytetään leireillä 400 kalorin päiväannoksella ( Yleinenpalvelusohjesääntö sanoo armeijan tarjoavan leiriolosuhteissa 4000kaloria/päivä... Kuivamuonat ja hernekeitot eivät aina edes takaa tuota 400:taa). Kun jääkärit sitten ovat laihtuneet lähes anoreettiseen kuntoon, skapparit luulevat liikuntakoulutuksen onnistuneen. Ja miten nämä upseerikokelaat ja aliupseerit voisivat edes tietää mitään urheilusta, lihaskunnosta ja kestävyydestä, venyttelystä kun heidän omatkin kunnot ovat raiskattu viimeisen puolenvuoden aikana ennen johtajakautta. Hädintuskin pystyvät näyttämään 12 etunojapunnerrusta esimerkkisuoritukseksi.

Kotiuduin itse kohta kaksi kuukautta sitten armeijasta ja olen kokenut tämän lähempänä kun suurimmat osat teistä. Movetin itseni suoraan B-mieheksi, missä itseasiassa oli kaikki varuskunnan huippu-urheilijat (jotka olivat myös movettaneet itsensä b-miehiksi) Tähän movetukseen oli vain yksi syy. Se, että kukaan heistä ei halunnut kuntonsa laskevan, painonsa tippuvan ja pystyimme "kuntoutuksen" nimissä urheilemaan enemmän ja oman tottumuksen mukaan. Lopputulos oli kotiuttamistestissä, että tämän B-miestenmovejoukon lihas sekä kestävyyskunto oli huomattavasti korkeampi kuin näiden näännytettyjen A-miesten. Tiedän, että nyt joku elämäänsäkyllästynyt RES.VÄNRIKKI tai alikersantti tulee pätemään sekä puolustamaan armeijan hienoutta, koska oli niin kova äijä, että pääs AUK:iin. (Tässä siihen fakta: sinne pääs kaikki ketkä halus).

Hirveenä puhutaan sitä, että kuinka tositilanteessa lintsarit sun muut olisivat kusessa, ja kuinka valittajien ei pitäis tulla inttiin ollenkaan. Kannattaa miettiä, että aika harva siellä hirveen mielellään on... Kun vaihtoehtona on linna, vanhusten perseiden pyyhkiminen sivarissa, ja lyhimmillään 6kk palvelus asevoimissa, saattaa aika moni valita armeijan, vaikka se ei vittuakaan kiinnostaisi, sillä armeija on yksinkertaisesti "vähiten huono" vaihtoehto. Toki löytyy porukkaa jotka valittaa millon mistäkin, mutta nämä ovat sitten asia erikseen.

Sivarista saa yllättävän hyvä vaihtoehdon, kun hommaa semmoisen paikan mistä voi olla hyötyä. Kuten vaikka remonttimiehelle remonttihomma ja vaikka tietokonemiehelle atk-asennusta. Jos osaa vähääkään jotain, niin kannattaa hakea semmoiseen paikkaan mistä on hyötyä. Siis semmoiseen, mikä ei rahaa tuota.

Ite vääntelin remontti- putki ja rekkaroudarinhommia päivät, illat tein iltasin palkallisia grafikonhommia ja vapaa-ajalla vääntelin salia mielin määrin. Kaupan päälle duunasin rahaa ja keräsin päivärahat ja ruokarahat tililllle rahana. Se on vähän miten omat asiansa sattuu järjestämään. Yleensä jos niitä ei järjestä, niin ei ne itsestään järjesty.

Toki oli sitten ennen palvelusta pelko perseessä että lihakset kuihtuu pois ja olis tullu liikaa aerobista, niin ei senkään takia paljon inspannu heittää edes väliaikaisesti vuosien duunia hukkaan.:D

Mitä tuleen Wiihin ja sauvakävelyyn BULLSHIT!! Juoksemaan vaan paskiaiset!! Se on ihan omasta psyykkeestä kiinni jos ei jaksa.. Alusta asti pitäs intin olla rankkaa ja kurjaa, nii oppisivat olemaan kunnolla eikä valittamaan joka asiasta.
Miksi minusta tuntuu ettet ole edes ikinä käynyt armeijassa? Olet iltalehdestä lukenut että varusmiehet syö munkkeja ja sauvakävelee mutta ei juokse.. Tämähän EI ole totta koska ainakin 1/10 erässä en ole nähnyt ainuttakaan sauvakävelijää/kävelysauvoja ja juoksemme lähes päivittäin.Saattaahan tuo riippua hyvin pitkälti yksiköstäkin.

Niinhän se on, että maailman ensimmäisen armeijan ensimmäinen saapumiserä oli se kovin. Siitä lähtien seuraavat erät ovat olleet aina pullamössöä ja aikaisemmin oli kovemmin. Itsekin kun nyt muistelen yli 10v taakse niin olihan meillä päivittäin 80km pikamarssit (voi toki olla että muistiin on tullut myös pätkiä rambo-leffoista näin aikaa myöden...)

sitten taas näki spolleja/kuskeja joiden naamat vain pullistuivat. paska mesta oli kyl, aika eri juttu näin jälkeenpäin kun miettii. oli kyllä aika eri kuva armeijasta kun meni sinne, mutta eihä se oo semmost ku leffois. :down:

Ite olin spoll 2/93 ja silloin oli kovat säästöt meneillään. Meillä meni viimeiset 4kk siten että oltiin joko vartiossa päävartiossa jolloin oli hyvät ruuat ja varsin vähän liikuntaa kun kuljettiin kaikkialle autolla. Sitten jos ei oltu vartiossa niin oltiin joko lomilla tai sitten melkein oma tahtisella riviviikolla. Eli käytiin salilla ja joskus kenties ampumassa. Eniten taidettiin vaan lorvia. Kerrankin oli koko viikko rivikoulutusta mutta ei ollut yhtään kantahenkilön kouluttajaa meillä. Joten käytiin porukalla kerran pvässä salilla ja lähitaistelua treenaamassa. Kerran komppania päälikkö huomas että meillä ei ole kouluttajaa niin sitten keksi että meidän pitää omin voimin käydä aina ampumassa. HUOM. käytiin komppanian päälikön käskystä ampumassa pistooleilla ilman että oli muita kuin alik ja koksu mukana.
Mulla nous paino joku 6kg viimeisen 5kk aikana intissä.

Mulle intti oli todella kova kokemus. Menin sinne hyväkuntoisena, juoksin cooperissa 3100 jne. Masennuin pahasti sen aikana, ja palveluksen jälkeen lihoin alle vuodessa 40kg, koska päätin että en aio enää ikinä harrastaa liikuntaa sen jälkeen. Onneksi sain taas itseni järkiini, laihduin 30kg (jolloin olin siis saman painoinen kuin inttiin mennessä), ja nyt on ehditty rakentaa vähän lihastakin :D Koen silti, että intistä oli enemmän hyötyä kuin haittaa näin pitkällä tähtäimellä, sillä tällä hetkellä olen tyytyväisempi omaan kehooni kuin ikinä, ja muutenkin henkisesti hyvässä kunnossa (mitä en ollut ennen inttiä). Mikäli en olisi siellä käynyt, niin olisin varmaan sama luuseri kuin ennen inttiä.

Armeija oli/on perseestä ja ihmiset jotka sitä kunnioittavat ja siitä nauttivat ovat aivopestyjä pieruja. Sori, mutta näin se vain on.

Wii-konsoleita sivuten niin jos niillä kunto saadaan nousemaan niin mikäs siinä. Eipä se hukkaan heitettyä rahaa ole jos keskeytysprosentti saadaan sillä laskuun.

Viimeksi muokattu:
Armeija oli/on perseestä ja ihmiset jotka sitä kunnioittavat ja siitä nauttivat ovat aivopestyjä pieruja. Sori, mutta näin se vain on.

Juurikin näin. Mä en tajua ihmisiä, jotka sanovat, että armeijan tehtävä onkin vituttaa kun sodassakin vituttaa. Aikamoista paskapuhetta. Sotatilanteessa motivaatio ja itsesuojeluvaisto varmasti menevät yleisen vitutuksen edelle pakkotilanteessa. Asepalveluksessa sen sijaan on vähän vaikeaa asennoitua ja motivoitua, joten kaiken turhan paskan voisi karsia pois. Armeijassa pitäisi nimenomaan olla paljon kuntoilua ja sotimisen opettelua, ei ylimääräistä paskaa.

Minä en ennen inttiä harrastanut juuri mitään liikuntaa, mutta lähdin kuitenkin sinne kiinnostuneella asenteella. Muutenkin olin harrastellut maanpuolustushommia, ja ajatuksena nimenomaan oli, että ollaan siellä nyt se vuosi. Kaks viikkoa homma jaksoi kiinnostaa. Mulla se ei johtunut liikunnan kovuudesta tai muuten, päinvastoin; olisin voinut mielelläni juoksennella vielä enemmän ja hiihtää siihen päälle. Suurin syy siihen, miksi homma ei mua kiinnostanut, johtui ihan meidän johtajiston idiotismista. Kuka voi rehellisesti väittää viihtyvänsä sellaisessa paikassa, missä aliupseerit, koksut ja vieläpä kantahenkilökunta kaataa kuusi kuukautta putkeen alaistensa niskaan kaiken sen paskan, minkä he on elämässään kokeneet. Varsinkin kun suurin osa meidän varusmiesjohtajista täytti aivan kaikki koulukiusaamisen uhrina olleen perusvaatimukset. Jos joku väittää, että armeijan käyminen on osoitus isänmaallisuudesta, niin sellainen on mun mielestäni viimeisen päälle aivopesty pieru.

Sitten nämä soturit näännytetään leireillä 400 kalorin päiväannoksella ( Yleinenpalvelusohjesääntö sanoo armeijan tarjoavan leiriolosuhteissa 4000kaloria/päivä... Kuivamuonat ja hernekeitot eivät aina edes takaa tuota 400:taa).

Kuivamuonapakkauksen hernekeitto sisältää noin 500kcal, mutta sen koko helvetillisen pussinhan saa syödä kokonaankin päivän mittaan, jos on nälkä. Tällöin päivän energian saanti on varmasti lähempänä 4000 kuin 400. Ja yksittäistä hernekeittopurkkia teille ei varmasti ole annettu päivän syömisiksi.
Armeija on siitä hirveen näppärä, että ei tarvitse kauheesti itse miettiä, mutta kyllä se oman pään käyttö on ihan kätevää väillä.

Oman kokemuksen mukaan kunto kasvoi juuri parhaiten niillä leireillä tetsatessa ja pitkillä marsseilla. Kaikki yksiköt ei tietysti leireillä kauheasti syki, mutta jos ne leirit vemppaa ja makaa senkin ajan kassulla "kipeänä", niin ihmekkö se jos kunto laskee ja paino nousee.

Hahaha. Millos sä oot käyny armeijan? Meillä oli ensimmäinen armeijan leiri ja emme saaneet 1,5 vuorokauteen ruokaa. Varusmiespalveluksen toisella leirillä söimme 2 päivää kuivamuonaa. Toisena päivänä ruoka sisälsi pelkästään 2 näkkileipää ja suklaapatukan ja toisenapäivänä banaanin ja kolmioleivän. Kolmioleivässä kaloreita taitaa olla joku 300 ja banaanissa kaloreita varmaan 10? Ja armeijan ruoka leireillä on pääosin pelkästään vedelläsuurennettua keittoa josta ateriakohtaisesti saa maksimissaan 200kaloria.

Siinä taas naurettava armeijan puolustaja. Olet varmaan skappari? Kyllä sanon että kuntoni kohosi armeijassa enemmän kuin yhdenkään A-miehen, jotka kävivät leireillä. Itse söin niin hyvin kuin mukseissa mahdollista oli ja tein omia harjoitteita punttisalilla ja lenkillä.

Hahaha. Millos sä oot käyny armeijan? Meillä oli ensimmäinen armeijan leiri ja emme saaneet 1,5 vuorokauteen ruokaa. Varusmiespalveluksen toisella leirillä söimme 2 päivää kuivamuonaa. Toisena päivänä ruoka sisälsi pelkästään 2 näkkileipää ja suklaapatukan ja toisenapäivänä banaanin ja kolmioleivän. Kolmioleivässä kaloreita taitaa olla joku 300 ja banaanissa kaloreita varmaan 10? Ja armeijan ruoka leireillä on pääosin pelkästään vedelläsuurennettua keittoa josta ateriakohtaisesti saa maksimissaan 200kaloria.

Siinä taas naurettava armeijan puolustaja. Olet varmaan skappari? Kyllä sanon että kuntoni kohosi armeijassa enemmän kuin yhdenkään A-miehen, jotka kävivät leireillä. Itse söin niin hyvin kuin mukseissa mahdollista oli ja tein omia harjoitteita punttisalilla ja lenkillä.

Olin Säkylässä 2005. Siellä oli usein spadejen tekemää mössöä, mutta pointti olikin juuri nuo kuivamuonasetit, jotka riitti itselle kahdeksikin päiväksi välillä, yhdeksi tosin oli tarkoitettu. Joutui sitä itsekkin joskus syömään lounaaksi kylmää kalakeittoa kolmen aikaan yöllä, kun oli jotain ongelmaa kuljetuksen kanssa, mutta niihin ruokiin en aiemmin viitannutkaan. Enhän?

En ole skappari tai mikään muukaan, olin vain eri mieltä siitä, että pärjääkö kuivamuonapakkauksella metsässä vai ei :) Ei ne ehkä hyviä ollut, mutta harvemmin sitä nälkää näki.

Back
Ylös Bottom