Ite ainakin tykkään tehä suht isoilla painoilla (18,5-21kg) vipareita sivuille ja tuntuu menevän sinne minne pitääkin. Meidän salililla ainakin olen nähnyt lähes kaikkien tekevän vain niillä naisten painoilla eli reilusti alle 10kg:lla. Vartalolla vähän auttamalla mulla ainaki saa paremman tuntuman olkapäihin eli vähän cheattaamalla.
Välillä salilla näkee kavereita jotka tekevät vipareita älyttömillä painoilla. Painot pysyy käytännössä paikallaan ja vain kyynärpäät liikkuu. Mitä enemmän kyynärpäät on koukussa sitä isompaa painoa voi käyttää.
mut täytyy mainita, että olkapäät/hartiat on mun kohdalla se vittumaisin lihasryhmä tehdä.. Kehitystä ei tunnu tapahtuvan ei sitten kirveelläkään!:curs: Pystypunnerrus tangolla on pitkään pyöriny siinä 50-60kg(sarjapainot) ja hantteleissa 27,5-31kg(sarjapainot).. Ja sarjat sellaista 6-8 toistoa.. Myös viparit on jämähtäny aikalailla paikoillee (10kg hantteleilla saa hyvän tuntuman ja jaksaa vetää noin 10toiston sarjoja, mut sit taas 12,5kg menee täysin rämpimiseksi)..:itku:
Puhtaallakin tekniikalla voi progression saavuttaa, etenkin jos samalla moninivelliikkeissä painot nousevat.